X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Samlergalskab


Svar
CoreCoreSkrevet 23/07-08 17:10 
Jeg rydder op i en masse gammelt lort for tiden, og falder hele tiden over sære gamle sager. Eksempelvis spilplakaterne m.m. som i sikkert allerede har set i en andet tråd.

Jeg har en svigermor, der får alt det gamle skrammel med på et lokalt loppemarked, men inden da kunne det da være rart at høre om det virkelig er så værdiløst, som jeg selv går og tror.

Trådens navn, var med henblik på at andre nok engang havde lignende spørgsmål.

Anyway, jeg står med en håndfuld G.I. Joe/Action Force-figurer. Bør jeg sende dem af h......s til, eller er der opstået en eller anden form for samlergalskab omkring dem i dag?

De er ikke særlig sjældne. Det er egentlig de samme som alle havde, da vi var pubber; en sort ninja, en hvid ninja, en fyr med overskæg og baseball-T-shirt m.m. og der er heller ingen våben med til dem, måske en hat hist og her men ellers ikke.

Nogen der har et tip?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 23/07-08 17:30 
Core>
Det er egentlig de samme som alle havde, da vi var pubber;

Jeg har dog alligevel aldrig leget med dukker... :)
The DaneThe DaneSkrevet 23/07-08 17:33 
check ebay.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
XiwanaXiwanaSkrevet 23/07-08 17:34, rettet 23/07-08 17:37 
Uhhh... Det bringer minder frem. Jeg mindes mange aktionmættede kampe udkæmpet med actionforce-figurerne. I en overgang udkom der både tegneserier (vistnok 12 numre i alt) og tegnefilm i DK.

Der er selvfølgelig udkommet flere forskellige serier og udgaver af actionforcefigurer - men hvis dine figurer ser knapt så muskuløse ud, kan de stamme fra en tidlig serie. Hvis det er tilfældet kan figurerne måske være noget værd for en samler - forudsat at figurerne er i god stand og den indre lille elastik, der forbinder torso og ben IKKE er sprunget (hvilket desværre er sket for flere af mine figurerer).

Nu er det selvfølgelig lidt svært at gætte sig til, hvilke figurerne det faktisk er, at du er i besiddelse af, men det er meget sandsynligt, at den hvide ninja er Storm Shadow (den "onde" ninja - der dog ofte skiftede side) og at den sorte ninja er Snake Eyes (den gode (og blinde) ninja). Disse to kan være penge værd for den rette samler.

Under alle omstændigheder er det meget dumt bare at smide barndomslegetøj væk - især hvis der er tale om legetøj fra en større franchise såsom Turtles, He-Man og actionforce. Mange af disse franchises bliver relancherede senere (jf. Turtles-relancheringen for et par år siden). G.I. Joe blev relancheret i USA for et par år siden og det er ikke utænkeligt at bølgen også rammer DK på et tidspunkt. En tommefingerregel: Når en franchise relancheres kan det medføre, at tidligere udgaver af samme franchise stiger i værdi (prøv eks. at tjekke prisen på tidl. udgaver af Kenners Star Wars-legetøj - Det er vanvittigt dyrt!).

Storm Shadow (hvid ninja) på eBay
[inspirational quote here]
CoreCoreSkrevet 23/07-08 17:38 
Xiwana>
Mange af disse franchises bliver relancherede senere (jf. Turtles-relancheringen for et par år siden). G.I. Joe blev relancheret i USA for et par år siden og det er ikke utænkeligt at bølgen også rammer DK på et tidspunkt.

Det tror jeg nu godt du kunne gå hen og have ret i ;)

Anyway, jeg kan smide et billede ind senere.

G. I. Joe Revival 2009
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HankyHankySkrevet 23/07-08 17:42, rettet 23/07-08 17:43 
Keen>
Jeg har dog alligevel aldrig leget med dukker... :)

Sejt nok!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/07-08 19:48 
Keen>

Jeg har dog alligevel aldrig leget med dukker... :)

Dit tab...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/07-08 21:10, rettet 23/07-08 21:11 
Core>
...en sort ninja, en hvid ninja, en fyr med overskæg og baseball-T-shirt m.m. ...

Snake-Eyes, Storm Shadow og hmm... Sgt. Slaughter?

Mht samler værdien ved jeg ikke hvor meget de er værd men ved et hurtig google kunne jeg da se at der er nogen der er interesseret.
Prøv ebay og se hvad de generelle priser er på dem... Nu har du ihvertfald navnene så du har noget at kigge efter.
CoreCoreSkrevet 23/07-08 22:23 
Sagen er bare den at, jeg har aldrig rodet med Ebay, og er totalt noob, hvad det angår. Så besværet kan hurtigt blive større end fortjenesten.

Men jeg ved hvordan man tager et billede, og det gør jeg i morgen :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Alf81Alf81Skrevet 28/07-08 17:17 
Keen>
Jeg har dog alligevel aldrig leget med dukker... :)

Rudolf Steiner træ-attrap?

1. Transformers
2. M.A.S.K
3. He-Man
4. G.I. Joe

Jeg kunne ikke få nok dukker :)
Ting om dét og pis.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 28/07-08 17:21 
KEN>
Jeg har dog alligevel aldrig leget med dukker... :)

Hehe... :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 29/07-08 01:29, rettet 29/07-08 01:29 
Alf81>
1. Transformers
2. M.A.S.K
3. He-Man
4. G.I. Joe

Hedning!

Star Wars burde da stå på alle 4 pladser, så kan jeg være med på dine 4 efterfølgende, og Bravestar som en 9'er.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Alf81Alf81Skrevet 29/07-08 01:39 
Jeg havde godtnok en del Star Wars, men det blev bare aldrig rigtigt et hit, da jeg fandt filmene shit wank. BraveStarr er jeg et eller andet sted med på, men nåede aldrig at få fat i andet end Bravestarr, Thirty Thirty og Tex Hex.
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/07-08 10:46 
Transformers og G.I. Joe havde jeg også tonsvis af... og Turtles for katan! Turtles!! :D
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 29/07-08 11:40 
Alf81>
Jeg havde godtnok en del Star Wars, men det blev bare aldrig rigtigt et hit, da jeg fandt filmene shit wank.

Som jeg sagde...hedning :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 29/07-08 11:41 
Born2Play>
KEN>
Jeg har dog alligevel aldrig leget med dukker... :)

Hehe... :-D

haha very funny!

...i hate my name :P
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/07-08 22:16 
Jeg har også en halv pose Wrestler/Turtles figuer, 3 Turtles figuer i æske, den store Mobile Commandcenter i æske, M.A.S.K. racerbil i æske og et Heman dinoskelet i æske.
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 29/07-08 22:20, rettet 29/07-08 22:21 
Jeg har en flyttekasse gemt væk i mine forældres kælder med alskens Actionforce (figurer og div. efterhånden godt medtagne køretøjer), Kenners nyere Star Wars-figurer og fly (deriblandt en voldsomt stor Millenium Falcon) samt en næsten komplet samling af Micro Machines-Star Wars (bla. de der hoveder, der kan åbnes op med et scenarie indeni).
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/03-10 16:52 
Jeg så på et andet site hvordan en gut fortalte at hans samlermanier nærmest kørte i en slags uendelig cyklus. Og jeg må efterhånden sande at jeg selv kører noget i retningen af: Spil -> Musik -> Film -> Spil osv. osv. Lige for tiden er jeg ramlet ind i en glæde ved musik, som jeg ikke har følt i årevis, mens jeg har ubehagelig svært ved at finde en smule interesse, jeg kan tildele mine spil. Jeg tror nu også det er meget godt at have lidt, man kan skifte imellem, så det ikke ender med at blive for tørt :)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 10/03-10 17:09 
Jeg syntes nu også at jeg har rigeligt at se til med Spil, Musik, Film og Tegneserier.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/03-10 17:16 
Det er vel så også fordi, du samler på det hele på én gang :)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 10/03-10 17:22 
Kun det gode ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 10/03-10 17:48 
Core>
Det er egentlig de samme som alle havde, da vi var pubber;

Så var du en af dem der først mistede sin møddom som teenager ??
At lege med dukker var den sikre genvej til en tur i puderummet med tøserne !!!
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
GreaseballGreaseballSkrevet 10/03-10 22:54, rettet 10/03-10 22:54 
Har kasser i kælder rummet med de gamle Master of the Univers figure, div. maskiner og kæmpe borge XD. Der er også en kasse med en del Turtles fra da de første gang kom ud.
Har en enkelt Transformer i god stand. Faktisk med alle dele, og i den org. æske. En Optimus Prime fra start 80'erne :D

Vil gerne sælge det, men igen.. ser man på Ebay så svinger det meget.
WonderboyWonderboySkrevet 10/03-10 23:30 
Mener jeg et sted har et par mapper med Klistermærker og Øl og Vand mærker fra 70-80erne et sted ned i min kælder. :-).
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig