X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iPhone 3G/HTC diamond?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 20/07-08 18:11 
Endnu en af disse forbrugerinformationsstråde ;-)

Jeg kunne godt tænke mig en smartphone med indbygget GPS og 3G. Jeg vil gerne undgå binding, så den skal købes uden abonnement.
Jeg har umiddelbart 3 spørgsmål:

1) Kan Iphone 3G købes nogen steder uden abonnement?
2) Kan begge telefoner bruges som modem for en laptop via bluetooth?
3) Er der andre brugbare telefoner med 3G og GPS udover disse de to der nævnes i subjekt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 20/07-08 18:21 
1) Ja, det mener jeg man kan i de butikker der sælger iPhone. Det koster vist en plov mere end hvad selve telefonen, oplåsning og abonnement i bindingsperioden koster...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HankyHankySkrevet 20/07-08 18:42 
Jeg har haft begge, og har én af dem endnu, den bedste af dem selvfølgelig ;-)

1) Ikke i Danmark endnu. Telia sælger ikke telefonen uden abonnement.
2) Jeg ved ikke præcis om de kan via bluetooth, men de begge virker med deres kabel.
3) Hvis ikke det nødvendigvis skal være en telefon med touch-interface, er der da et par andre telefoner, som både har 3G og GPS, bl.a. Nokia N95.

Gør dig selv den tjeneste, at prøv begge overstående modeller, hvis du bare så meget som overvejer én af dem.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 20/07-08 19:29, rettet 20/07-08 19:30 
Er det IPhone'en du valgte at beholde?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 20/07-08 19:55 
Lige præcis.

Hvis jeg skal uddybe det lidt nærmere, så har de mange af de samme features, men alt fungerer bare bedre på iPhone. Windows Mobile er slet ikke bygget til at skulle køre et 3D Touch-interface i forgrunden. På HTC Touch Diamond kører det i varierende hastigheder, oftest langsomt, ustabilt og upræcist.

Andre ting som irriterede mig ved Touch Diamond, kontra iPhone:
- Den føles billigere lavet - den er af det purste plastik, og skærmen bliver enormt hurtigt fedtet, versus iPhone's glas overflade.
- Jeg greb mig selv i, som det første når jeg skulle navigere rundt i menuer, skrive beskeder, webbrowse med mere, at hive stylus'en frem, i stedet for at bruge fingeren, som den er tiltænkt. Dette var ikke tilfældet med iPhone (du har heller ikke noget valg) - hvilket må betyde, at det bare ikke fungerer lige så godt.
- Musik-delen er til grin i Diamond, som i øvrigt hurtigt bliver fyldt (4GB), hvis man skal have bare lidt af sin musik med sig. iPhone har erstattet min iPod Classic.

Det bedste jeg kan komme i tanke om ved Diamond, var kameraet, som klart var bedre.

Som sagt, hvis du kan få muligheden, så prøv dem begge (lad være med at købe dem begge som jeg :P). Du finder hurtigt ud af, hvad du er til.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
GreaseballGreaseballSkrevet 20/07-08 23:44 
Det skal lige siges at vælge man at købe Iphone gennem telia skal i lige vide at Telia slet ikke understøtter 3G på deres mobilnet i nu. Kun til data. Derfor har der været mange af dem som har købt den gennem Telia som ikke kan komme til at bruge de hurtige net funktioner. Med mindre man bruger W-lan.

Jeg arbejder i Telekæden og vi ligger lige pt i forhandlinger med Telia om at komme til at sælge Iphone også. Vi skulle snart få nogen uden abonnement. Både 8 og 16GB udgaven.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/07-08 11:04 
Greaseball>
Telia understøtter slet ikke 3G på deres mobilnet i nu. Kun til data.

Hvad mener du lige præcis med dette? 3G bruges hovedsageligt til overførsel af data, hvad skulle det ellers understøtte?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dRxLdRxLSkrevet 21/07-08 11:51 
Videosamtaler?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 21/07-08 15:27 
Låner lige tråden til to spørgsmål. Jeg står og skal til USA i morgen - kan man købe en iPhone uden nogen form for binding, og kan den bruges med et almindelige Telia-abonnement herhjemme? Hvis man er vant til en almindelig mobiltelefon, vil man så savne noget ved at få en iPhone i stedet?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 21/07-08 15:51 
Du vil nok savne MMS.

(det får du ikke uden at haxe den, og det er vist stadig en lappeløsning)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 21/07-08 16:01 
Så vidt jeg ved kører HTC Diamond stadig Windows Mobile, hvilket betyder, at du næsten helt sikkert kan dele datatrafik (internet) via bluetooth (det bruger jeg selv på min HTC). Udover dette kan du også bruge synkronisering af kontakter, kalenderaftaler, noter og så videre på HTC, hvor der mig bekendt ikke er de store muligheder på iPhone.

I det store hele vil jeg sige, at du bør vælge efter, hvilke værdier du vægter mest. Funktionalitet eller design/blæreeffekt/gadgetfaktor.

HTC prøver at lege iPhone i dens styresystem, hvilket den ifølge Hanky og mange andre ikke klarer specielt godt. Den er ofte sløv og laggende at arbejde med. Til gengæld kan den en masse ting med synkronisering og kontorprogrammer, som er blevet udviklet på i mange år.

iPhone er lækker og blæret. Den har mange smarte ting, men under overfladen har den stadig mange børnesygdomme, især hvis du godt kan lide at pille og prøve nye programmer og sådan noget. Den er heller ikke voldsomt glad for at snakke sammen med andet end Apples egne programmer (iTunes, f.eks.), så hvis du gerne vil kommunikere med andet end æbler på, så er iPhone det forkerte valg :)
Når det er sagt, skal det dog nævnes, at iPhone har nogle lækre detaljer med blandt andet google maps og navigation i menuer og kontakter. Der er dog også meget gimmick-agtigt software til den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/07-08 21:37 
dRxL>
Videosamtaler?

Videosamtaler er netop dataoverførsel ligesom al anden trafik på et 3G net. Desuden undestøtter iPhone 3G ikke videosamtaler så det er jo slet ikke aktuelt...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/07-08 21:39 
Chrono>
Låner lige tråden til to spørgsmål. Jeg står og skal til USA i morgen - kan man købe en iPhone uden nogen form for binding, og kan den bruges med et almindelige Telia-abonnement herhjemme?


Nej og nej. Indtil videre tilbydes de i USA kun ligesom herhjemme ved samtidig oprettelse af abonnement. Efter sigende skulle der dog komme en uden abonnement til lidt højere pris men hvornår vides endnu ikke.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
scavengerscavengerSkrevet 21/07-08 23:41 
Hanky>
....
3) Hvis ikke det nødvendigvis skal være en telefon med touch-interface, er der da et par andre telefoner, som både har 3G og GPS, bl.a. Nokia N95.

Hold dig langt væk fra Nokia N95, jeg har fået én på arbejde og batterilevetiden stinker. Den skal oplades 2-3 gange om ugen og jeg bruger den kun som almindelig telefon. Jeg har talt med andre der også har den, der oplever det samme. F.eks. hvis du slukker og tænder den, går displayet i powersave tre gange inden den er færdig med at loade styresystemet.
Nemo me impune lacessit
dRxLdRxLSkrevet 22/07-08 10:33 
Hmmm, måske man skulle vente lidt. Der må komme nogle bedre tilbud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/07-08 11:30, rettet 22/07-08 16:03 
Jeg har en Nokia 6220 classic som jeg er ret glad for. Det er en low-end smartphone med GPS og rimeligt godt kamera i. Den er selvfølgelig ikke så liret som en iPhone men det er et rigtig godt alternativ til en fornuftig pris efter min mening.

Her er et par billeder taget med kameraet.

iPhone 3G/HTC diamond?
iPhone 3G/HTC diamond?
iPhone 3G/HTC diamond?
iPhone 3G/HTC diamond?
dRxLdRxLSkrevet 22/07-08 13:03 
Hmmm, nu kom jeg alligevel til at browse lidt telefoner
Noka N95 ser da rimeligt interessant ud:
http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,39030106,49294472,00.htm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 22/07-08 17:09, rettet 22/07-08 17:42 
dynamitedavo>
Greaseball>
Telia understøtter slet ikke 3G på deres mobilnet i nu. Kun til data.

Hvad mener du lige præcis med dette? 3G bruges hovedsageligt til overførsel af data, hvad skulle det ellers understøtte?

Jeg mener at Telia ikke tilader Iphone at bruge deres 3G net til at overføre data da det er et mobil abb. Alt forgår via 2G elller Edge nettet. 3G tilbyder de kun via deres bredbånds kort. Hvilke har fået en enklet Iphone til at brænde sin 3G sender af.

og dRxL.. vent på N96, den er lige på trapperne. Den ser RIGTIG flabet ud.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/07-08 17:46, rettet 22/07-08 17:49 
Én af mine kollegaer havde købt en HTC diamond for nyligt og han startede med at sige "Jeg foretrækker den hér fordi den køre Windows mobile" og to åndedrag senere sagde han "Det crasher en gang imellem men det er rimeligt hurtigt at genstarte"


...Jeg ville nok vælge iPhonen selv på et tidspunkt.

Det skal selfølgelig lige nævnes at han havde installeret noget tredjeparts ekstraprogram på den og den crashede (mest) når han prøvede at køre det sammen med nogen af de andre programmer.
GreaseballGreaseballSkrevet 23/07-08 01:39 
her lige set en Iphone der gjore det samme med et tredjeparts ekstraprogram :D Ok.. så jeg har alle slags telefoner gøre det, nogen mere end andre ;)
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 23/07-08 17:18 
Greaseball>
dynamitedavo>
Greaseball>
Telia understøtter slet ikke 3G på deres mobilnet i nu. Kun til data.

Hvad mener du lige præcis med dette? 3G bruges hovedsageligt til overførsel af data, hvad skulle det ellers understøtte?

Jeg mener at Telia ikke tilader Iphone at bruge deres 3G net til at overføre data da det er et mobil abb. Alt forgår via 2G elller Edge nettet. 3G tilbyder de kun via deres bredbånds kort.


Du mener altså at iPhone ikke kan benyttes på Telias 3G net? Det er jo en lodret løgn, hvordan vil du forklare hastigheder på Telias net med iPhone på 2 mbps? Det får du hverken på EDGE eller 2G...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
GreaseballGreaseballSkrevet 24/07-08 03:09 
Jeg VED at Telia ikke PT køre 3G over deres mobil abb. Medmindre de har lukket op for det. Hvilke jeg ikke har set. Ingen af min 3G telefoner kan køre det. Kun hvis jeg smækker et Sonofon eller lign. SIM kort får jeg dem op på 3G. Så medmindre TELIA laver sær regler for Iphone så er det du siger ikke rigtigt.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/07-08 08:05, rettet 24/07-08 10:04 
Kan det ikke være fordi du er udenfor Telias 3G dækningsområde? Deres 3G net er stadig meget begrænset, check http://telia.dk/privat/produkter/mobil/daekning/ og slå fluebenet ved EDGE fra og se hvor skidt det er...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
HankyHankySkrevet 24/07-08 08:21 
Greaseball>
Så medmindre TELIA laver sær regler for Iphone så er det du siger ikke rigtigt.

Nu kan jeg ikke lige huske min kilde, men jeg rent faktisk ret sikker på, at de kun har lukket op for 3G med deres iOn-abonnement, dvs. kun for iPhone 3G-telefonen :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
IqonIqonSkrevet 24/07-08 11:05 
Desuden har der været problemer med at folk skulle kontakte Telia personligt for at få dem til at åbne for 3G på ens abonnement, se link herunder.

Telia og 3G
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-08 13:13 
dynamitedavo>
Kan det ikke være fordi du er udenfor Telias 3G dækningsområde? Deres 3G net er stadig meget begrænset, check http://telia.dk/privat/produkter/mobil/daekning/ og slå fluebenet ved EDGE fra og se hvor skidt det er...

Jeg ved godt hvor "skidt" Telia's 3G net er. Jeg sælger det ved siden af 3's net. Ingen sammenligning hvad ang hastighed på deres mobil bredbånd. Hvad ang. dækning så er det en anden sag som de arbejder på at løse.
Min Telia konsulent er på ferie så jeg har ikke kunne komme til at forhøre mig ang. 3G på Iphone da TK ikke sælger dem. Kun Telia's egne butikker. Hvorfor... ja det er der sku' mange der undre sig over XD
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 01/11-08 16:42 
Jeg er gået og blevet varm på Ihpone, men vil helst eje en uden noget abonnement binding os.v. er det muligt?.

selvfølgelig billigst mulig, gerne brugt, men velholdt..
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig