X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fallout 3-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/07-08 19:16, rettet 18/07-08 19:17 
Jeg GLÆDER mig! Efter at have set 1UP's interview med Todd Howard, lyder det som om at det næsten ikke kan gå galt med Fallout 3. Det ser ud til at de gamle pc-spils kompleksitet er bevaret, selvom der er hovedsagligt er tale om et konsolspil. Min største bekymring er at man skal bruge den første halve time på karakterudvikling. Jeg håber der bliver mulighed for at springe dette over, og sidde me... Se hele indlægget


1UP interview
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
435 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-08 23:05 
Jeg synes også missonerne har været ganske godt varieret indtil videre. Desværre har jeg brugt den sidste halve timer på at finde ind til en byging i D.C. men da den by er delt op af så mange mure er det umuligt at finde vej. Indtil videre har jeg været nede i 4 metroer og et hospital for at bane mig igennem, jeg er ca. halvvejs nu :)

V.A.T.S systemet regnede jeg med ville være en gimmick, og jeg troede egentlig bare jeg ville spille det som en alm FPSer. Det har dog heldigvis vist sig at være lige omvendt, konstant mangler jeg AP og hver gang jeg har chancen trykker jeg 2-3 skud af med Hunter Rifle i V.A.T.S. Det holder :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DAVIDFABDAVIDFABSkrevet 04/11-08 16:43 
hvorlangt inde i spillet får man hunden?
these go to eleven....
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 04/11-08 19:17 
Endelig PM mig, hvis nogle er igennem og vil sælge.! ps3 / xbox 360. :)
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-08 21:04, rettet 04/11-08 21:05 
Jeg synes jeg mangler sidequests nu. Jeg har klaret alle dem i Metaton samt nogle flere (GNR radio bla.) men gider ikke begynde på mainquesten endnu. Nogen der kan fortælle hvor jeg kan gå hen og finde flere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/11-08 21:12, rettet 04/11-08 21:13 
Har du været i Gray Ditch? Det giver anledning til at komme til en af de større byer, hvor du helt sikkert finder noget nyt og spændende. Ellers er det bare at bevæge sig ud i ødemarken, og følge de hule grønne pile der er på dit kompas: De repræsentere områder du endnu ikke har besøgt/fundet.

Jeg synes Quest-delen er lykkedes vanvittigt godt for Bethesda i denne omgang. Udover de direkte Quests der bliver tildelt punkter på kortet osv. kan man også løbe ind i hvad der bedst kan beskrives som "situationer". Disse står ikke i din Pipboy, da du enten kan vælge at samle dem op mens de står på, eller gå glip af dem. Yderst genialt.

Har brugt mange timer på bare at hvade rundt i ødemarken og opdage - der er utroligt meget at se, og finde. Det er virkelig et gennemført univers.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/11-08 21:16, rettet 04/11-08 21:17 
Jeg skal rundt og lede efter en androide i Rivet city men bagefter er der rimelig langt hen til næste sted i story questen. Så kan jeg slå to fluer og lede efter spændende nye steder samtidig. Men eller skal jeg bare ud og udforske, ødemarken er virkelig spændende at begive sig rundt i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/11-08 08:17 
Patch til PC versionen i dag - så mon ikke også 360 og PS3 udgaverne paches snart.

"Fallout 3 PC to get patch 'later today'"
ChronoChronoSkrevet 05/11-08 13:09 
Jeg fandt pludseligt Nova død midt i Megaton i går. Jeg ved ikke hvordan det er sket. Er det en bug?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HeroldHeroldSkrevet 05/11-08 13:39 
Jeg skyder på muterede, radioaktive fladlus :P

Jeg kan huske at Oblivion havde helt hovedløse og tilfældige kampe blandt nogle af indbyggerne og vagterne, fordi en af vagterne havde ramt en indbygger under en kamp - det var sjovt at se på, men det virkede bare så malplaceret. Måske er det samme sket er? Jeg synes ellers at AI'en er klart forbedret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-08 14:02 
AI'en er enormt dum til tider men i går formåede den at overraske positivt. Jeg skulle dræbe en Ghoul character der lå og sov. Ved siden af ham lå endnu en Ghoul og da jeg havde dræbt den anden vågnede hun. WOW! Men hun havde altså ikke nogen våben så hun løb over til hans krøblede lig og tog hans Hunter Rifle, 'equippede' den og begyndte at skyde på mig.

Det var lidt sejt synes jeg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/11-08 14:56 
Jeg tror nærmere at Nova er faldet ned af en af platformene. Der er flere der har oplevet at folk bare pludselig ligger døde i Megaton. Generelt synes jeg AI'en fungere udemærket. De fjender der skal virke hjernedøde er det, mens de intelligente fjender også er bedre til at håndtere taktik. Jeg er ofte blevet flanket af et par raiders, mens en enkelt anden giver fuld ild, så jeg ikke kan undslippe!

Det umiddelbart eneste jeg synes fungere dårligt er folk stadig kan ramme mig efter jeg har beskadiget deres ansigt, og skyde efter deres arme er beskadigede :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 05/11-08 14:59 
Ja, jeg har også, efter få timers spil i går, svært ved at se hvilket formål det egentlig tjener at cribble forskellige kropsdele.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 05/11-08 14:59, rettet 05/11-08 15:01 
Jeg savner også muligheden for at skyde efter øjnene og skridtet - men jeg husker at Bethesda har sagt at det var nemmere at slippe afsted med den slags i gamle dage, hvor Fallout skulle være lidt mere edgy. De synes i hvert fald ikke det havde sin berettigelse i 3'eren :(

Edit @ Sumez: Jeg tror det giver en penalty til at bruge lemmerne. De kan tabe våbnene, vælte, halte og gå i frenzy, men det er også alt jeg har observeret.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 05/11-08 15:40 
Jeg synes der skal rigtig meget til for at få fjenderne til at tabe deres våben. Så meget at man for længst kunne have skudt dem til døde i kroppen eller hovedet på samme tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-08 15:48, rettet 05/11-08 15:53 
Jeg synes nu de taber våbnet med det samme man skyder dem i højre arm :/ Alternativt kan du jo skyde på våbnet i stedet så det går i stykker.

EDIT: Men 80% af tiden går jeg efter knolden eller kroppen. Det kan næsten ikke betale sig at få dem til at smide deres våben med mindre de står langt væk med sniper eller lign. Jeg kan anbefale at skyde efter håndgranater de er ved at kaste det ser skide godt ud når man rammer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/11-08 16:00 
Konsolkongen>
Jeg synes nu de taber våbnet med det samme man skyder dem i højre arm :/ Alternativt kan du jo skyde på våbnet i stedet så det går i stykker.

Ingen af delene virker for mig, men måske det bliver mere effektivt længere fremme i spillet..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 05/11-08 18:37 
Det er da lidt irriterende at de kan falde og dø... det ville være fedt hvis de andre personer så reagerede på det, men det gør de jo ikke engang.

Nå, hvis Nova ikke er i Megaton mere så tror jeg byen skal fjernes fra landkortet... :D
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/11-08 19:01 
Det må være den mest rationelle beslutning at tage ;)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-08 01:23, rettet 06/11-08 01:37 
Jeg må endnu engang nævne, at jeg synes Bethesda har gjort et godt stykke arbejde, og forsøgt at holde sig til forlægget. Spillet er i kraft af dette, blevet virkelig godt, selvom det måske ikke føles hundrede procent som et ægte Fallout-spil. Hvordan skulle det også kunne det, når det ikke er i isometrisk perspektiv, al konversation er indtalt, og muligheden for at benytte enkelte skills aktivt er fjernet.

Det føles dog alligevel utroligt meget som Fallout, fordi Bethesda har været gode til at koge Fallout ned til dets enkeltheder: S.P.E.C.I.A.L.-systemet, quests/instances og det positiviske/naive 50'er tema. Netop Bethesdas forståelse af de tilfældigheder, som var bittesmå øjeblikke i de forrige spil, som alligevel fyldte meget i deres udtryk, spiller et kæmpe element i hvor godt spillet er. Der er utroligt mange små skævheder at opdage i ødemarken, måske endda næsten for mange, for det kan føles næsten helt overvældende selv her godt 30 timer inde i spillet. Nogen vil måske klage over, at der ikke er nok konsekvens omkring spilleren, i forhold til de gamle spil, men for mig er det tydeligt at Bethesda har gjort et ærligt forsøg, og jeg synes de rammer meget tæt på den målestok, de gamle spil satte, men samtidig har taget højde for brugervenlighed, og tidens trend.

Den store mængde ting at opdage, betyder dog også at man aldrig rigtigt får den følelse af isolation, og ødemark, som i hvertfald det første spil var utroligt god til at give. Ødemarken er der selvfølgelig, og den er også øde, bare ikke helt på samme måde, hvilket egentlig er en kritik, blot en konstatering.

Hverken baggrundsmusikken eller de to radiostationer lever op til den utroligt stemningsmættede musik man fandt i både 1'eren og 2'eren - gudskelov for custom soundtracks. Jeg havde samme problem med Oblivion, som jeg ellers havde lovet mig selv, at holde ude at dette indlæg.

Pipboyen spiller en endnu vigtigere rolle end tidligere, og det er godt valg. Personligt brugte jeg aldrig rigtigt Pipboyen til noget særligt i de gamle spil, udover en hurtigt oversigt over de enkelte quests. Interfacet er nemt at bruge, og giver en super god immersion, især i forhold til (ja nu kommer jeg til det igen) Oblivions kluntede pendant. Der er gået voldsom inflation i brugen af den lille nuttede Pipboy-figur overalt i interfacet, hvilket ville være en ubetinget god ting, ligesom det var i de gamle spil, hvis da bare Bethesda grafikere, havde haft nok forståelse og tid til at lave nogle ligeså hovedløse karikaturer, som man var vant til. Endnu et lille ankepunkt er at ingen af de items man finder, har en beskrivelse tilknyttet, hvilket ofte bidrog til en del af den sorte komik man fandt i spillene.

Netop humoren har Bethesda tilsyneladende haft det svært med under udviklingen. Den dystre tone er ramt meget godt, men den mørke tragi-komik, er desvære gået tabt et sted undervejs. Det er højst sandsynligt her, Fallout 3 adskiller sig mest fra sine fædre. Man følte næsten hele tiden glimtet i deres øjne, mens dette skær i det nye spils tilfælde, har fortrukket sig til en spejlblank overflade. Samtidig viser de sociale sider, der kunne minde om vores egne (misbrug, racisme, slaveri etc.), sig som regel fra deres bedste side, så man ikke får den følelse af fortabelse, de andre spil var så gode til at gøre synlige. Hvorfor ser jeg ikke nogle skravl af nogle børn, flakke rundt, som ingen gider tage sig af? Hvorfor vralter der ikke nogen narko-vrag lallende rundt, og taler i tunger med sig selv? Det kunne altså være meget bedre.

Selv den høje mængde af bugs har Bethesda sørget for at få med, selvom problemerne ikke er helt så slemme som hverken Fallout 1 eller 2 :p Problemerne er relativt små set i forhold til størrelsen af den verden Beth har skabt. Man støder så sjældent på noget, at det skærer helt utroligt i øjnene,når man møder problemerne.

Der er enkelte ting jeg savner helt og aldeles i Fallout 3: Tribals og Gecko-jagt. Ideen om at mennesket ville gå så langt tilbage, og leve som man gjorde det i stenalderen, giver måske ikke specielt meget mening rent logisk, men det var nu engang en del af universet. Samtidig var det hysterisk morsomt at jagte de forbandede Gecko'er, og pelse dem for deres skind, og sælge det til gode priser rundt omkring.

Fallout 3 er et vanvittigt godt spil, som for mig er det bedste bud på en opdateret version af et par efterhånden ældgamle klassikere. Selvom det ikke er 100% Fallout, har jeg svært ved at se hvordan det skulle kunne være anderledes, og sågar bedre, end hvad Bethesda har formået at få ud af licensen så mange år efter det sidste spil udkom.

Og nej, det er IKKE Oblivion med pistoler! Det har de to spil simpelthen for lidt tilfældes til at være. Basta! :p

EDIT: Sproglige ting rettet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-08 01:52, rettet 06/11-08 01:53 
Stealth, Pickpocket, når man stjæler ting fra hjem, når man løfter ting, fast travel og når man venter er alle ting der er fuldstændig som de var i Oblivion. Derudover mener jeg også at der er store dele af gameplayet der går igen, men fungerer selvfølgelig meget bedre bla. pga. V.A.T.S og et langt bedre leveldesign.

Så jo, det ER Oblivion med pistoler! De to spil har simpelthen for meget til fælles til ikke at kunne være det. Basta! :p

Hvis man som jeg synes at Oblivion var en halv lunken oplevelse så skal man ikke lade sig skræmme af at F3 ligner på mange punkter. De quests man får, gameplayet og stemningen ligger så langt over det i Oblivion at man næsten ikke fatter det kommer fra samme firma.

Ellers synes jeg du har beskrevet godt hvad forskellen var på det nye og de gamle spil for os der aldrig får mulighed for at spille de gamle. Det var lidt samme indtryk jeg fik da jeg så Gametrailers retrospective om serien.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/11-08 09:19 
Jeg har ikke spillet de gamle Fallout-spil, og jeg synes i stor grad at Fallout 3 er Oblivion med pistoler.
Jeg kommer helt automatisk til at tænke på det som en fortsættelse til Oblivion, og sammenligner hele tiden de to spil oppe i hovedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-08 12:32, rettet 06/11-08 12:34 
Jeg kan godt forstå i føler det er Oblivion med pistoler når i ikke har de gamle spil at sammenligne med (de er altså stadig et kig værd, selvom de er gamle) :p

Jeg synes bare det spiller fuldstændig anderledes end Oblivion på mange punkter. Man får netop den følelse at de to spil ikke kan komme fra samme udvikler, f.eks. på grund af de quests spillet indeholder.

Men det er nu heldigvis ikke en særlig vigtig diskussion, om Fallout 3 minder om Oblivion eller ej, for det gør det selvfølgelig på en eller anden måde. Udtalelsen "Oblivion med pistoler" er bare alt for unuanceret til mig, nok mest fordi jeg hadede Oblivion. Heldigvis er Fallout 3 lykkedes utroligt godt for Bethesda, og det er det jeg vil hæfte mig ved, især hvis jeg endnu ikke har købt spillet :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 06/11-08 12:57 
Echelon VI>
Jeg synes bare det spiller fuldstændig anderledes end Oblivion på mange punkter. Man får netop den følelse at de to spil ikke kan komme fra samme udvikler, f.eks. på grund af de quests spillet indeholder.

Sådan har jeg det så overhovedet ikke! Jeg bliver konstant mindet om Oblivion, og det meste af tiden føles det som om jeg spiller Oblivion med et Fallout-skin. Men det er som sagt intet problem for mig, da jeg elskede Oblivion.

Jeg kan ikke nikke genkendende til din udtalelse om at opbygningen af quests osv. virker som om de kommer fra en helt anden udvikler. Faktisk tværtimod, synes jeg de virker meget ens. En lille forbedring i forhold til Oblivion (der var MEGET forbedret på dette punkt i forhold til Morrowind), men stilen er grundlæggende helt den samme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/11-08 13:36 
Jeg er 100% med Echelon VI her. At der er sammenfald mellem de to spil er selvfølgelig uundgåeligt, men det alene gør det IMO ikke til "Oblivion med pistoler". Den slags betragtning kan i så fald bruges om alle spil.

Jeg ser slet ikke Oblivion for mig, når jeg spiller Fallout 3, da jeg synes at setting opbygning og mest af alt historie og dialog føles langt mere sammenhængende.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 06/11-08 13:51 
Bare det at dette emne er blevet diskuteret fra day one af betyder at der må være noget om snakken!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 06/11-08 13:57 
Eller at folk ikke kan se udover de små sammenfald der er i alle spil? You tell me :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 06/11-08 14:00 
Du ser enkelte små sammenfald, jeg ser et gennemgående tema, og store sammenfald. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 06/11-08 14:05 
Måske er det fordi at spillet rent faktisk minder mere om Fallout end om Oblivion?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 06/11-08 14:06 
Herold>
Eller at folk ikke kan se udover de små sammenfald der er i alle spil? You tell me :D

Der er kasser "med ting i", i alle spil ihvertfald ;D

Ok Kringled sætning sorry..
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-08 14:22 
Som tidligere nævnt, tror jeg at det bærerende punkt, er om man har spillet de gamle spil eller ej. Ikke at der er noget galt eller forkert i ikke at have gjort det, men som fan kan man jo ikke lade være med at sammenligne, og finde ligheder, der får spillet til adskille sig fra Oblivion, og ligne de gamle spil mere. Det handler nok mere om associationer og oplevelsesbase, end det handler om selve spillet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 06/11-08 14:42 
Det er tydeligvis det, der gør udslaget. Men jeg kan ikke se hvordan en masse ligheder med de gamle Fallout-spil skulle få spillet til at minde mindre om Oblivion.

Men hvis "Oblivion med pistoler" ikke fungerer for Jer, hvad så med "Oblivion med Fallout-skin"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-08 14:45, rettet 06/11-08 14:47 
Det er næsten endnu værre :D

Det er måske ikke at det minder mindre om Oblivion, men at det minder mere om Fallout samtidigt med at det har ligheder med Oblivion, får at præcisere hvad jeg mener.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-08 17:14 
Kan jer der ikke har CE versionen finde Bubbleheads i selve spillet, eller er jeg så heldigt at kunne det fordi jeg købte den dyre version?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-08 18:09 
Jeg har ikke fundet en eneste endnu i den alm. udgave. Hvad gør de?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/11-08 18:12 
Giver nogen ganske OK stat boosts af forskellig art. Jeg har fundet én på fars skrivebord i starten af spillet der giver +15% til medicine og én i Sheriffen i Megaton's hus der giver +1 til STR.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-08 18:35 
Jeg fandt lige en i Paradise Falls der giver +10 Speech :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/11-08 08:02 
Jeg har også fundet den i starten af spillet. Sig endelig til hvis I finder flere. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 07/11-08 11:28 
Jeg er vild med spillet, men der er ingen tvivl om at det minder meget om Oblivion. Måden kameraet zoomer ind på under samtaler, stilen i stemmeskuespillet og i allerhøjeste grad musikken kunne være løftet direkte fra Oblivion.

Men personligt synes jeg det er et langt mere interessant spil. Nok primært fordi det er noget mere poleret og så tiltaler postapokalyptisk scifi mig mere end fantasy.
HulleHulleSkrevet 07/11-08 15:49, rettet 07/11-08 15:49 
Echelon VI>
Kan jer der ikke har CE versionen finde Bubbleheads i selve spillet, eller er jeg så heldigt at kunne det fordi jeg købte den dyre version?


Har den almindelige udgave, og fandt også den i starten af spillet.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HeroldHeroldSkrevet 09/11-08 02:35 
Sumez>
Jeg har også fundet den i starten af spillet. Sig endelig til hvis I finder flere. :P

Der er en +10 melee under Dunwich-huset.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-08 02:37 
Hvor ligger Dunwich-huset?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 09/11-08 02:44 
Nederste venstre hjørne af kortet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/11-08 04:12 
Jeg fandt et sjovt Easteregg:

*SPOILER* *SPOILER* *SPOILER*





I den kunstige by i Vault 112 lagde jeg mærke til at Dr. Brauns avatar hed Betty hvilket nok er en reference til Kung Pow - Enter the Fist.

Jeg blev ydereligere bekræftet da Old Lady Dithers sagde: "He calls himself Betty now, but he's still the same. He can put on a new face all he likes, but underneath he's still evil" da jeg straks efter tænkte "But... Isn't Betty a womans name?"

Hér er klippet fra Kung Pow

http://www.youtube.com/watch?v=eFBsCacXePg
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-08 02:19, rettet 10/11-08 02:19 
Der er en i Raven Rock - Level 2 der giver +10 til Energy Weapons. Tror først man kan komme dertil i forbindelse med main questen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-08 03:44, rettet 10/11-08 04:09 
Så kom jeg igennem spillet. Det crashede 3 gange på ca. 40 timer for mig så et var egentlig ikke så slemt synes jeg (PS3). Main-questen var alt for kort efter min mening men historien var sådan set udemærket. Uden at spoile noget kan jeg vel godt afsløre at jeg synes at det hele blev afsluttet lidt for hurtigt til sidst. Og så kan man desværre heller ikke fortsætte bagefter, men det gir nu meget god mening historien taget i betragtning :)
Heldigvis er jeg typen der saver hvert 10. minut (havde gemt over 600 gange i Oblivion på omkring 70 timer). Så jeg har heldivis mulighed for at smutte lidt tilbage igen og gå rundt og finde side quests. Der er stadig MANGE steder jeg aldrig nåede at besøge :)

Alternativt kan jeg også starte helt forfra og spille som ond (og få den bobblehead i vaulten :p), karmaen her endte på "Humanities last and only hope", den kan nok ikke blive meget bedre :)

Jeg har ikke meget negativt at sige om spillet, i hvert fald ikke noget der er værd at skrive om her. Måske rammer det ikke så dybt som MGS4 formåede at gøre, men for mig er der ingen tvivl om hvilket nyt spil i år der har formået at give mest underholdning for pengene. Det har Fallout 3 helt sikkert (længden spiller selvfølgelig en stor rolle).

8/10 herfra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/11-08 00:27, rettet 17/11-08 00:35 
Så kom jeg også igennem efter nok godt og vel 60 timer, ikke fordi at jeg havde set det hele, jeg tror knap nok jeg nåede at besøge halvdelen af alle områder i spillet. 60 timer var dog efterhånden alt hvad spillet kunne bære, både hvad nyt udstyr og levels angår - synes godt de kunne have sat level-cappen på 30 eller måske endda 40, eller gøre det en anelse sværere at nå til level 20.

Hovedhistorien er som Konsolkongen skriver, en anelse overfladisk, og under alle omstændigheder for kort. Ideen er dog at man på forskellige tidspunkter under denne, bliver introduceret for sidequests/områder, så man bliver afledt til at bruge mere tid ude i ødemarken - altså at hovedhistorie, sidehistorier, livet i ødemarken osv. smelter sammen til en oplevelse. Denne er i mine øjne eminent og en stor bedrift for Bethesda.

Som nævnt oven over, har Beth haft det svært med ramme humoren, fra de tidligere spil, og har istedet fundet sin egen, lidt gakkede vinkel på dette. Flere steder måtte jeg dog trække på smilebåndet, jeg vil ikke afsløre hvor, blot sige: Gå ud og oplev ødemarken, også stederne mellem de forskellige områder. Der er simpelthen lagt så meget energi i at gøre hver en digital kilometer til en oplevelse, at det helt sikkert skal have en tur mere, om nogle måneder - denne gang som ond.

Alle de der ikke kunne lide Oblivion, kan roligt sætte sig til rette med Fallout og nyde mange timer i selskab med det. Virkelig gennemført!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 17/11-08 09:17 
Og omvendt - ikke alle der kunne li' Oblivion, vil kunne li' Fallout 3 :!
SumezSumezSkrevet 17/11-08 09:30, rettet 17/11-08 09:32 
Jeg er en smule splittet omkring Fallout 3 indtil videre.

Efter jeg langt om længe har arbejdet mig ud af downtowns metrolabyrinthelvede (det var næsten umuligt for mig at finde Museum of Technology) er der endelig kommet lidt fart over feltet, og spillet bliver ved med at imponere mig med sin alsidighed, og de virkelig gennemarbejdede områder. Spillets verden er simpelthen en af de mest imponerende jeg har set i et computerrollespil.

Derudover er spillet dog blot et middelmådigt til godt "actionrollespil", hvor det meste af gameplayet baseres på kampsystemet. Nu har jeg aldrig spillet de gamle spil, men det er mit indtryk at de netop har et meget rollespilsagtigt udtryk, og ikke nødvendigvis er særlig baseret på kamp, med mindre man selv går efter det.
Her er Fallout 3 nærmere en shooter med meget historie og dialog. Ikke at der er meget FPS over det, vil jeg selvfølgelig lige fastslå, V.A.T.S-systemet fungerer meget godt, og det er heldigt, for man kommer godt nok til at bruge mange timer i selskab med det.

Jeg synes det er irriterende at penge og ammunition er så sparsomt at man er nødt til hele tiden at tilpasse sig for at spare på ressourcerne. Jeg ser mig nødsaget til konstant at rende rundt med at kæmpe arsenal, for hele tiden at kunne skifte våben efter hvilken ammo jeg finder, hvilket kun er en yderligere byrde, når man kun kan bære 200lbs (nu 250 pga. en perk). Det betyder også at jeg næsten udelukkende bruger small guns, hvilket er rimelig irriterende for mig da jeg har valgt at specialisere mig i energy weapons (hvilket man stort set ikke finder i spillet før man støder på the enclave) og i mindre grad big guns.
Det er muligt at det er en del af gameplayet/udfordringen i spillet, men det virker som en frustrerende stopklods snarere end underholdning.

Samtidig er det dog fedt hvordan det kan være virkelig effektivt at kombinere flere våben (f.eks. mine-flammekaster-riffel), det er de også sluppet rigtig godt fra. Jeg er dog ofte påpasselig med at bruge mange af de effekter jeg render rundt med, da man aldrig ved hvornår man støder på nye.


Men nu er spillet endelig ved at tage fart. Jeg var gået meget død i spillets lortebrune verden lige i starten, og har kæmpet mod lysten til at starte en Fable 2-figur (med den åbenlyse risiko at jeg aldrig ville komme til at spille videre i Fallout 3) men jeg er ved at blive fanget af spillets verden, og de konstante nye indtryk gør at jeg har lyst til at fortsætte. Men igen er der tale om klasseeksemplet på et spil, hvor det udelukkende er fremgang, der giver en lyst til at fortsætte, snarere end nydelsen ved gameplayet, og jeg forudser umiddelbart at så snart spillet er gennemført, går der nok nogle år før det overhovedet ryder i Xboxen igen...


Beano>
Og omvendt - ikke alle der kunne li' Oblivion, vil kunne li' Fallout 3 :!

Indtil videre kunne jeg i hvert fald bedre lide Oblivion. Om ikke andet fordi der var færre bekymringer involveret i at vælte rundt med sit sværd end konstant at skulle bekymre sig om alle de forbehold man må tage i F3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 17/11-08 11:45 
Jeg kan godt følge dig i det med action-delen - der er klart mere fokus på kamp i dette spil, især fordi der er encounters overalt i ødemarken, og de ikke lige er sådan at slippe fra - heller ikke i subwayen. Jeg var iøvrigt først dernede i de sidste to-tre timer af spillet. :D

Mht. energy weapons begik du den store fede Fallout-fejl. Det kan overhovedet ikke betale sig at specialisere sig i det i starten, fordi man får ikke adgang til dem før senere. Jeg fik dog mit første energy-weapon lææænge før jeg mødte Enclave, så helt så nytteløst er det dog ikke.

Jeg har dog ikke på noget tidspunkt oplevet at være løbet tør for ammunition. Jeg sluttede spillet med helt abnorme mængder ammo.

Min slutvurdering er at jeg er helt vild med spillet - det føles for mig som en forlængelse af Fallout-serien, dog med visse forbehold, som fx. dem Echelon nævner. Jeg synes dog at det føles lidt som om at de har tænkt "hovedquesten behøver ikke at være så lang, når der er så meget ved siden af" - og det er lidt synd. :(

Jeg kom iøvrigt igennem på 37 timer, men jeg har også kun set... 40% af spillet, eller noget i den stil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 17/11-08 11:48 
Iøvrigt har jeg spillet igennem cirka halvdelen af historien, vil jeg gætte på, og jeg har endnu ikke fundet hunden, det er jeg lidt skuffet over. Hvordan finder man den??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
435 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig