X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fallout 3-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/07-08 19:16, rettet 18/07-08 19:17 
Jeg GLÆDER mig! Efter at have set 1UP's interview med Todd Howard, lyder det som om at det næsten ikke kan gå galt med Fallout 3. Det ser ud til at de gamle pc-spils kompleksitet er bevaret, selvom der er hovedsagligt er tale om et konsolspil. Min største bekymring er at man skal bruge den første halve time på karakterudvikling. Jeg håber der bliver mulighed for at springe dette over, og sidde me... Se hele indlægget


1UP interview
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
435 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/10-08 15:08 
Cronoss>
Men i Fallout 3 ødelægges de ellers gode valg af et meget begrænset spilsystem, der ikke skelner dine handlinger fra hinanden. Du kan opføre dig idiotisk og skyde alle, men det har ikke mange konsekvenser. Der er en del scriptede hændelser der selvfølgelig er sjove, men grundlæggende har Fallout 3 designmæssigt nogle problemer der rækker ind i rollespilsoplevelsen - det være det førnævnte levelsystem der fjener følelsen af udvikling, samt den kunstige intelligens.

Ingen tvivl om at Fallout 3 er godt - rigtig godt - men det synes at lide af stort set alle de problemer jeg havde med Oblivion. Morrowind er så klart det bedste rollespil jeg har prøvet, så det er ikke fordi jeg ikke finder glæde ved den slags spil. Bethesda har bare gjort det bedre før, hvilket irriterer mig utroligt meget.

EDIT: For mig handler rollespil om at spille en rolle hvor man som spiller kan påvirke styrkeforholdet på avataren. Derfor synes jeg bestemt ikke at Fallout er mere et rollespil end Fable 2 - men uanset hvad det er, så har Fable 2 underholdt mig helt fantastisk i næsten 30 timer indtil videre.
Jeg skriver ikke for at bashe Fallout 3, som klart var årets mest ventede spil for mig og indtil videre lever fint op til mine forventninger - min oprindelige kommentar var udelukkende møntet på de mennesker der fandt det svært at vente en ekstra dag - og som samtidig i den anden tråd har skrevet at de har Fable 2 :-)

Morrowind vs. Oblivion-diskussionen har vi haft før, så den tror jeg ikke vi skal starte op igen. Jeg synes at overgangen til Oblivion var et skridt frem i forhold til Morrowind, der fremstod meget rodet. Oblivion fandt jeg derimod mere målrettet - stadig ikke et perfekt rollespil, IMO, men dér har jeg også højere krav. Jeg kan endnu ikke sige hvordan Fallout 3 ligner de to første spil i serien, men mit foreløbige indtryk er at det ikke ser ud til at ligge meget langt fra, men det kan sagtens ændre sig - jeg ved heller ikke helt om jeg har tiltro til at Bethesda kan løfte arven mht. fleksibiliteten fra de to første spil, der for mig fremstår som ægte computerrollespil.

Derfor har jeg også svært ved at sætte Fable 2 over i rollespilskategorien. Det har klare elementer dérfra, men jeg synes at konsekvensen mangler, og når den er der, så er den nærmest ubetydelig. Måske er dette også tilfældet i Fallout 3? Fable 2 er et godt spil, men at det skulle være et bedre rollespil end Fallout 3 har jeg svært ved at sætte mig ind i, for jeg synes absolut ikke at Fable 2 er et godt rollespil - dér er Fallouts system klart overlegent allerede i character creation alene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 15:23, rettet 29/10-08 15:24 
Bare for at bevise over for Cronoss at jeg ville dø, hvis jeg ikke fik Fallout 3 i dag, var jeg først alle butikker igennem i Rosengårdscentret (Gamestop, Fona, Stereo Studio, Axel Music, B. O. Bøger, m.f.) som alle med rette oplyste mig om at spillet først kom i morgen. Derefter cyklede jeg hele vejen ind til centrum hvor den flinke butiksindehaver i Game, Dennis Keller, informerede mig om at de da ganske vist solgte Fallout 3 - jeg fik endda en herre sarj Fallout 3 T-Shirt med min Collector's Edition !!1!

Eneste problem var at Dennis vist ikke genkendte mig - jeg er dog også blevet ubarberet og langhåret siden vi sås sidst, så jeg tilgi'r ham.

Og nu skal jeg have sat en stol for døren, så ingen kan forstyrre mig!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 29/10-08 15:25 
Damn, svin :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/10-08 15:31 
Fisketorvet?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 15:31 
Nopes, Odense C. :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/10-08 15:32 
Echelon VI>
Og nu skal jeg have sat en stol for døren, så ingen kan forstyrre mig!

Der er andre metoder: 69...... :D
nerosnerosSkrevet 29/10-08 15:32 
God gamer :-) Jeg er overhovedet ikke misundelig.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-08 15:34 
Echelon VI>
Nopes, Odense C. :p

Er det fordi at når de en gang har brudt releasen så kan de bare blive ved med det? Ellers er det vel ikke så smart at du nævner manden ved navn hvis nogen skulle få ondt i røven?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 15:34, rettet 29/10-08 15:40 
Hold op med at citér mig! Jeg spiller Fallout 3, og har ikke tid til at svare :p

Jeg går ud fra at alle der kender Game i Odense, ved at Dennis ejer den, og at han selvfølgelig tager ansvar for at bryde releasen (hvis der ikke er indgået en eller anden speciel aftale, hvilket jeg har mistanke om - det ligner hvertfald ikke kæden at bryde release) - det kan under ingen omstændigheder være mig, den uskyldige forbrugers ansvar, og slet ikke når det nævnes på et obskurt spil-forum på nettet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 29/10-08 15:44 
Er der nogen som overvejer at købe det til PS3?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 29/10-08 15:48, rettet 29/10-08 15:49 
Echelon VI>
Jeg går ud fra at alle der kender Game i Odense, ved at Dennis ejer den

Han ejer den ikke, han bestyrer den. Det er noget helt andet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 29/10-08 15:51 
Ang. Bethesdas spil, så læste jeg et sted, at man i Fallout 3 kan skyde et barn foran dets mor, vende tilbage noget tid efter, og så har moren glemt alt om det. Samme lidt fjollede korttidshukommelse skulle være tilstede i Morrowind, og formentlig også i Oblivion (testede ikke den slags da jeg spillede dem, så ved det ikke). Dét skal i hvert fald ikke være med i et rollespil :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-08 15:51 
Jeg fik lige en besked om at Gamestop skulle være begyndt at sælge i dag også. Så hvis man ikke kan vente var det måske en ide at høre dem ad.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 16:07 
Jeg fik den besked i Gamestop, at de ganske vist havde fået at vide at de bare skulle sælge det, fra højere sted, men at de få timer senere havde fået at vide at de alligevel skulle vente til i morgen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-08 16:13, rettet 29/10-08 16:13 
Jeg ringede ned til min kollega i Svendborg og han havde ikke hørt noget om det. Så ringede han få minutter efter og sagde at de gerne måtte sælge det nu. Det ligner ikke EB at trække sådan noget tilbage når andre kæder bryder release.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 16:28 
Næææ det har du ret i. Jeg kan blot berette hvad den flinke dame i Gamestop i Odense sagde :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 29/10-08 16:35, rettet 29/10-08 16:35 
neros>
Er der nogen som overvejer at købe det til PS3?

Dump!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-08 16:55, rettet 29/10-08 16:56 
Normalt skal der gå mindst 24 timer før man "bumper" :) Jeg skal ha' det til PS3 men hvornår ved jeg ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 29/10-08 17:03 

Nogen der set den endnu? Lidt nysgerrig om den indeholder spoilers. Set gametrailers reviews for det har gjordet mig en smule sur(Hader spoilers af helveds til! ><).
Så nogen der ved om den er spoiler fri?

Ah nice mine LE var sendt fra england idag :o. Så fredag, hmm passer mig fint, da langt fra færdig med far cry of fable.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
ChronoChronoSkrevet 29/10-08 17:13 
Jeg nåede i GameStop da de begyndte at sælge spillet og fik min PS3 collectors edition - jeg har nogle kolleger som lige netop ikke nåede det inden de tilbagekaldte releasefremskyndelsen :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 29/10-08 17:15 
Så bumper da ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 17:50, rettet 29/10-08 17:50 
Jeg er ikke nået specielt langt endnu - er kun lige sluppet ud af Vault 101. Det eneste jeg vil sige er: Det er IKKE Oblivion med pistoler (hvordan nogen overhovedet kan sige dette, er mig en gåde - det spiller HELT anderledes), og det er dødhamrende godt indtil videre. Jeg synes virkelig Bethesda har oppet sig med hensyn til dialog, og valg, som ikke er fuldstændig gennemsigtige. Samtidig kan man fornemme den enorme respekt der er lagt i at holde sig tæt til indholde fra de to forrige spil allerede.

Og nu tilbage til spillet...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 29/10-08 17:50 
Jeg blev også snydt hos GameStop. UbiSoft (som åbenbart udgiver det i Europa) havde kontaktet dem og bedt dem om at overholde releasedatoen. Damnit!
(...)
BeanoBeanoSkrevet 29/10-08 17:53, rettet 29/10-08 17:55 
@neros: Jeg har selv købt 360 versionen som lander i morgen - ingen grund til at nuppe PS3 versionen når man nu har muligheden får at få en bedre udgave til samme penge ;)
Og så har 360 versionen bedre simulering af vinden i ødemarken :P

Men mon ikke det går alligevel med PS3 udgaven?... du kan vel bare signe ud hvis du får freezing problemer. De små grafiske forskelle er nok til at leve med trods alt.
IqonIqonSkrevet 29/10-08 18:35 
Jeg har anskaffet mig det til PS3, men kan ikke lige overskue hvornår jeg får tid til at spille det.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
nerosnerosSkrevet 29/10-08 18:51 
Beano>
Men mon ikke det går alligevel med PS3 udgaven?... du kan vel bare signe ud hvis du får freezing problemer. De små grafiske forskelle er nok til at leve med trods alt.

Ja tror jeg venter lidt og ser hvad folk siger til PS3 versionen herinde ;-)

Jeg har lige været ude på Fisketorvet. De sælger altså Fallout 3 i Gamestop so go get!

Kom hjem med Dead Space istedet så nu skal der hygges.
Bashful Neophyte
PapandPapandSkrevet 29/10-08 18:56 
Det er mig der er Dennis fra GAME i Odense og nej jeg ejer ik forretningen, jeg bestyrer den bare. Og i må gerne nævne mig på P:R - også selvom jeg skulle gøre noget dumt, jeg skal nok lade være med at stille jer til ansvar. :P
Cirka kl 11 i morges fik vi besked fra vores hovedkontor om at sælge spillet, da releasendaten var blevet brudt. Som den flinke person jeg er, så ringede jeg selvfølgelig til min lokale EB Games og fortalte dem, at nu var vi begyndt at sælge. Alle GAME forretninger satte spillet på hylderne der og ingen har pillet det ned igen. Hvad EB Games gør ved jeg ikke, men normalvis gør de det samme som os og omvendt.

Echelon VI -> Jeg studsede godtnok lige over om det nu var dig, men så ramte tvivlen mig alligevel. Vi må konkludere, at det simpelthen er for sjældent du kommer forbi.. :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BeanoBeanoSkrevet 29/10-08 19:00 
neros>
Kom hjem med Dead Space istedet så nu skal der hygges.

uhygges ;)
JmogJmogSkrevet 30/10-08 08:01 
At dømme efter Gamespots beskrivelse, så er der ingen grund til at vente på en patch til PS3-udgaven. Det her er lidt mere vidtræggende end almindelige bugs:

It's a shame, in light of these impressive design elements, that the PlayStation 3 version is shockingly inferior to the others from a technical perspective. Although the Xbox 360 and PC versions display the occasional visual oddity and bland texture, these nitpicks are easy to overlook. Sadly, the jagged edges, washed-out lighting, and slightly diminished draw distance of the PS3 `release` aren't so easy to dismiss. We also experienced a number of visual bugs on the PS3. Character faces disappeared several times, leaving only eyeballs and hair; limbs on robots went missing; some character models had an odd outline around them as if they were cel-shaded; and the day-to-night transition may cause odd streaks on the screen as you move the camera around. This version doesn't even offer trophies, whereas the Xbox 360 and PC versions offer Xbox Live/Windows Live achievements.

Eneste dilemma jeg har nu er om jeg skal købe PC eller Xbox360. Alle de beskrivelser af hvor meget bedre PC-udgaven er rent grafisk er fristende. Forbandet fristende. Sofaeffekten har også noget at sige...
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 08:39, rettet 30/10-08 10:57 
Jmog>
At dømme efter Gamespots beskrivelse, så er der ingen grund til at vente på en patch til PS3-udgaven.

Så du mener han skal springe spillet helt over?

Alle anmeldelser siger jo man skal anskaffe det uanset platform. Den er bare bedre på 360 og bedst på PC. 8.5 vs 9.0 i score.

EDIT: Noget helt andet. GT nævte at spillet slutter når man har gennemførst main quest. Dvs. alle side quest skal man gennemføre INDEN man går igang med sidste mission i main quest. Kan det passe?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/10-08 10:48, rettet 30/10-08 10:49 
Jeg synes jeg læste eller hørte i en anmeldelserne, at man ikke kan skifte sværhedsgrad, hvilket jeg synes er ret vigtigt at pointere at man kan! Jeg spiller selv på HARD hvilket jeg vil anbefale alle der normalt spiller computerspil at gøre. Det virker som en mere normal sværhedsgrad i forhold til NORMAL, som er lige lovligt nemt.

Jeg skal nok prøve at nå ned til dig i GAME noget oftere Dennis, og endda huske at du er bestyrer, ikke indehaver - men også kun fordi du som regel behandler mig så godt :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 30/10-08 13:33 
Det fryser jo kun et øjeblik når folk går online i PS3-udgaven - jeg troede det var så slemt at man måtte genstarte spillet :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 14:25 
Nej, men vel også irriterende nok?
LarsGLLarsGLSkrevet 30/10-08 16:37 
Hvad synes PS3-ejerne om spillet? Jeg vil op og købe det i aften i Blockbuster, men sender min Xbox 360 til reparation i morgen, og ved ikke om jeg er klar på at vente 3-4 uger på at spille det.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-08 17:31 
Jeg fik mit fra Softxchange idag og har spillet et par timer og syntes at det er rimeligt godt. Alt den frihed er for mig, ligesom i Oblivion, lidt overvældende... Jeg har allerede kommet lidt ud på et sidespor hvor jeg har bevæget mig igennem 2 "dungeons" uden at der rigtig var nogen gevinst for enden af tunnellen og nu er min mængde af ammunition faretruende lav... Det er ærgeligt at det ikke er en grum fremtid ligesom Waterworld hvor der tydeligvis er ammunition over det hele :D
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 20:00 
Spiller jeg det forkert eller overset noget?

Sidder ihvertfald fast allerede :!

Har ikke været i stand til at finde et bedre våben end den sølle 10mm pistol fra Vault 101 og nakkes konstant af fjender. Kan godt klare de helt små fjender eller en enlig raider og endda en mutant. Men nakkes så snart jeg forsøger at redde West sønnen der er bortført. Den første quest for at skaffe penge til Morriaty (eller hvad han nu hedder).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/10-08 20:27 
Sjovt nok har jeg det lige omvendt!? Jeg vader i forskellige våben og finder hele tiden nye - der er måske lige meget nok loot i forhold til at der er tale om en grum apokalyptisk og øde verden, men det hænger vist nærmere sammen med objekternes værdi osv..

Jeg vil gerne sende en PM med forslag til hvor du kan begive dig hen, så jeg ikke spoiler noget for andre?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 30/10-08 20:31 
Beano>
Så du mener han skal springe spillet helt over?

Nej selvfølgelig ikke. Men havde han ikke både Xbox360 og PS3? Har man det vil jeg mene der ingen grund er til at købe PS3, selvom man måske foretrækker den er mere stille.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-08 20:47 
Jeg anskaffer nok PS3 versionen i morgen. Spil der kræver mere end 10 timers dedikation og fordybelse tør jeg simpelthen ikke spille på 360'eren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 20:52 
Jmog>
Nej selvfølgelig ikke. Men havde han ikke både Xbox360 og PS3?

Nej, han har som sagt ikke en 360'er ;)
WehnerWehnerSkrevet 30/10-08 21:13 
Beano>
Sidder ihvertfald fast allerede :!

Købte du det til PS3 alligevel?

(ja, jeg er bare bitter over at Gamesector ikke har fået vores endnu, mens halvdelen af landet allerede spiller det)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 30/10-08 23:21, rettet 30/10-08 23:22 
Nej, 360 versionen... sjover ;)

Er dog kommet videre nu... var bare kommet ud på en side quest og skulle have holdt mig til story quest lidt endnu.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-08 23:27 
Beano>
EDIT: Noget helt andet. GT nævte at spillet slutter når man har gennemførst main quest. Dvs. alle side quest skal man gennemføre INDEN man går igang med sidste mission i main quest. Kan det passe?

Er der nogen der kan svare på dette?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 30/10-08 23:41 
Google kan og svaret er åbenbart ja.

GameSpot forum
(...)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/10-08 00:05, rettet 31/10-08 00:07 
Hvornår lærer Bethesda at teste deres scripts ordentligt? Jeg er stødt på den første store bug: Efter at have forsøgt at overbevise Silver om bare at give mig pengene, så jeg kan betale Moriarity for info om min far, er det gået helt skævt, da jeg fejlede og derefter frit kunne spørge om det samme igen, hvorefter hun indvilgede. Jeg kan ikke længere finde Moriarity, og min Pipboy er lige så forvirrt :s Min sidste save er LANGT tilbage! ARGH! Jeg har oplevet flere andre småting, på de forskellige sidequests - det er simpelthen bare ikke godt nok!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 31/10-08 00:12, rettet 31/10-08 00:27 
Beano>
Jmog>
Nej selvfølgelig ikke. Men havde han ikke både Xbox360 og PS3?

Nej, han har som sagt ikke en 360'er ;)

Nope ikke endnu, men det får jeg snart så jeg kan tæve jer i Gears of War 2, Mwuhahaha!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/10-08 00:46 
ARGH! Det hjælp ikke at loade! Pipboy'en forsøger at sende mig ud til et øde sted nord for Springvale, men der er intet at finde deroppe - og hvad i al verden skulle Moriarity også lave der? At dømme efter det officielle forum, er det et generelt problem, at vigtige personer bare forsvinder, eller dør, fordi de falder ned af platforme. Jeg sætter Fable 2 på igen, der er der også lidt bugs, men ikke nogen der er så fatale! Andre der har oplevet lignende problemer?

Giv mig en patch nu Bethesda!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CronossCronossSkrevet 31/10-08 07:52 
Echelon VI>
Jeg sætter Fable 2 på igen

*host*hvadsagdejeg?*host* ;-)
SumezSumezSkrevet 31/10-08 08:21 
LarsGL>
Hvad synes PS3-ejerne om spillet?

Han købte Dead Space i stedet :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/10-08 09:54, rettet 31/10-08 09:54 
Cronoss>
*host*hvadsagdejeg?*host* ;-)

Ja, jeg må jo indrømme at du fik ret, men det er da også helt ekstremt med så mange potentielle bugs man kan løbe ind i. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er nævnt i nogle af anmeldelserne!? Tjekker man det officielle forum, er det tydeligt hvor mange forskellige fejl der skal rettes, inden man kan være sikker på ikke pludselig at sidde fast, eller miste indhold.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
435 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig