X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fallout 3-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/07-08 19:16, rettet 18/07-08 19:17 
Jeg GLÆDER mig! Efter at have set 1UP's interview med Todd Howard, lyder det som om at det næsten ikke kan gå galt med Fallout 3. Det ser ud til at de gamle pc-spils kompleksitet er bevaret, selvom der er hovedsagligt er tale om et konsolspil. Min største bekymring er at man skal bruge den første halve time på karakterudvikling. Jeg håber der bliver mulighed for at springe dette over, og sidde me... Se hele indlægget


1UP interview
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
435 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/10-08 14:16 
Jeg har heller ikke prøvet Fallout 3 (eller tidligere spil i serien - sorry!) men elskede Oblivion så ser det ikke som noget "fyord" :)
BeanoBeanoSkrevet 28/10-08 14:31 
1UP's anmeldelse er oppe nu.

Her!
SumezSumezSkrevet 28/10-08 14:45 
Jeg er heldigvis også ret liderlig efter Oblivion med pistoler.. i en postapokalyptisk verden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/10-08 14:56 
Det kan I fandeme gemme til Oblivion 5, mand!

Det her skal være Fallout... med pistoler!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 28/10-08 14:57 
Oblivion 5?... der går nok lige et par år så ;)
SumezSumezSkrevet 28/10-08 14:58 
Nej, fuck pistoler, jeg er tilfreds med madkassebomber, og den der "enforcer"-handske, der kan slå hovedet af mutantpunkere :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/10-08 15:05, rettet 28/10-08 17:17 
Det kommer vel også an på hvad, man synes kendetegner Oblivion. Skaleringssystemet er væk og kampsystemet helt anderledes. På andre områder kan det formentlig godt minde om Oblivion.

Min skepsis ligger nu er helt andet sted, nemlig at miljøerne er så ensformige som screenshots indikerer.

Og lidt, at gameplayet måske er for smalt, som i de fleste andre rollespil. Men har kun læst lidt om det.

EDIT: Uddybning af første afsnit.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-08 15:09, rettet 28/10-08 15:11 
Giant Bomb : 4/5

Om forskellene :

Across the three platforms, the PC version of Fallout 3 is the best, provided you have hardware that can handle it. The PC version has better lighting, a bit more graphical detail, and just looks better, overall. It's a Games For Windows Live game, too, so if you're dead set on playing the game with an Xbox 360 controller, you can do that on the PC, as well. Additionally, it has achievements, just like the 360 version, though they're kept separately--this means you could technically double up, play the game to completion on both the 360 and the PC, and have double the points as a result.

The 360 version is no slouch, though. It might not be quite as pretty as the PC version, but it still looks fine. The load times remain pretty reasonable. The PlayStation 3 version is below the 360 version, by comparison. The level of detail when you're in the wasteland or other areas where you can see for great distances isn't quite as good, the game seems to be a bit more aliased, and the frame rate isn't as smooth. Plus, the PS3 version of the game doesn't have any trophy support (yet), and the game actually freezes every time a status message, such as "so and so is online" or "DUDE HOW DID U GET FALLOUT 3 EARLY!!!!???" is on-screen. That's bad enough to make you want to log out of the PlayStation Network before booting up the PS3 version of the game.


Link
nerosnerosSkrevet 28/10-08 15:10 
jaes>
Min skepsis ligger nu er helt andet sted, nemlig at miljøerne er så ensformige som screenshots indikerer.

Der har været en atomkrig ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/10-08 15:18 
jaes>
Min skepsis ligger nu er helt andet sted, nemlig at miljøerne er så ensformige som screenshots indikerer.

Det slår også mig, men Eurogamer-anmeldelsen PÅSTÅR at på trods af at miljøerne følger samme stil, bliver de ved med at imponere, og selv 60 timer inde i spillet, kan man stadig opdage nye, spændende ting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 28/10-08 15:24, rettet 28/10-08 15:25 
Ja, og jeg kan godt lide den post-apokalyptiske stil, men når det hele er jord, afbrændte træer og grå murbrokker bliver det lidt trist. Det kan sagtens undgås. Fx ved at lade spillet foregå et pænt stykke tid efter krigen, så verdenen er ved at blive genopbygget.

EDIT: @Neros.
nerosnerosSkrevet 28/10-08 15:31, rettet 28/10-08 15:34 
Det kan du have helt ret i. Det eneste jeg kan sige til det, er måske at de ensformige miljøer kunne være med til at give en trist stemning som i dette tilfælde måske er positivt og på den måde stemningsfyldt set i det lys af, at verdenen er på randen af undergang og ødelæggelse.
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 28/10-08 15:52 
Sumez>
jaes>
Min skepsis ligger nu er helt andet sted, nemlig at miljøerne er så ensformige som screenshots indikerer.

Det slår også mig, men Eurogamer-anmeldelsen PÅSTÅR at på trods af at miljøerne følger samme stil, bliver de ved med at imponere, og selv 60 timer inde i spillet, kan man stadig opdage nye, spændende ting.

Nu har jeg ikke spillet Oblivion, men jeg læste at spillets hovedhistorie varede 20 timer. Har man lyst til at rode rundt i yderligere 40 timer? :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 28/10-08 15:55 
Jeg brugte flere timer på Morrowind men på Oblivion, men timerne brugt på Oblivion var langt mere interessante og varierede. Jeg var i HVERT FALD over 50. Man bruger i det hele taget ikke meget tid på hovedhistorien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 28/10-08 17:13 
jaes>
Ja, og jeg kan godt lide den post-apokalyptiske stil, men når det hele er jord, afbrændte træer og grå murbrokker bliver det lidt trist. Det kan sagtens undgås. Fx ved at lade spillet foregå et pænt stykke tid efter krigen, så verdenen er ved at blive genopbygget.

EDIT: @Neros.

Det kunne man jo godt, men det ville tage lidt af charmen, IMO. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har spillet Fallout 1 og 2, men jeg synes klart at den lidt rå og forfaldende verden hører hjemme i spillet. Jeg vil ikke se nye storbyer, men derimod de små samfund der samles rundt omkring - nogen har teknologi som de holder for sig selv, mens andre stjæler, myrder og tager stoffer. Kontrasten fra det samfund vi har i dag og what if-scenariet - dét er charmen for mig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 28/10-08 17:27, rettet 28/10-08 17:35 
Jeg er enig i, at Fallout - og i og for sig de fleste spil - vinder ved at have fokus på et bestemt udtryk. Det jeg tænker er noget i stil med, at efter at have brugt nogle timer på at rende gennem ørkenen og ruinlagte byer, så ankommer man lige pludselig til en by, der på mystisk vis næsten er indtakt (kunne med fordel skrives ind i spillets historie). Eller måske et område som folk er begyndt at genopbygge. Dvs. mere frodigt og med nye bygninger blandt ruinerne.
HeroldHeroldSkrevet 28/10-08 17:28 
Oh, jamen, det er der jo sådan set også i de to første (SPIL DEM SÅ!), så jeg vil skyde på at der også er i Fallout 3 :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 28/10-08 17:34, rettet 28/10-08 17:41 
Jeg har spillet det første i ca. 10 timer uden at møde ret meget andet end jord og murbrokker :P

2'eren skulle efter sigende have mere varierede omgivelser.

EDIT: Naturligvis har jeg også set simple huse med bliktage, et eller andet skal folk jo bo i :)
enfenenfenSkrevet 28/10-08 20:07 
Lidt nye gameplay videoer:

http://www.gametrailers.com/player/42063.html
http://www.gametrailers.com/player/42065.html
http://www.gametrailers.com/player/42067.html

Grafikken er flot, men jeg synes bl.a. hunden ser ret stiv ud, når den bevæger sig. Det er på ingen måde flydende. Det virker pænere, når hunden står stille ved siden af én.
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 28/10-08 20:11 
Hmm, det lyder ikke godt med de freezing bugs i PS3-udgaven :(
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 29/10-08 08:55 
Gamespot har deres video anmeldelse oppe nu.

9.0 på PC/360 og 8.5 på PS3. Forskellen på 360 og PS3 versionerne beskrivelse som "chokerende" :!

Video Review
nerosnerosSkrevet 29/10-08 09:26 
Hmmm! Ikke godt det er som om de her i dette review gør mere opmærksom på at PS3 versionen faktisk er meget teknisk underlegen end de to andre platforme end at der var disse frysnings bugs.. :-(

ØV!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/10-08 10:20 


Gametrailers review (HD)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 12:01 
Ihhh! Nu sagde ham den dumme mand på Gamespot, at 3'eren har mere tilfælles med Oblivion end med de gamle Fallout spil. Jeg tror jeg tager bleen på hovedet i stedet!

Spillet skal da vist under alle omstændigheder købes til Xbox 360! Synd at det ikke er blevet konverteret ordentligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 29/10-08 12:03 
Jeg så en af mine piratkopierende venner spille PC-udgaven i går aftes. Min umiddelbare vurdering af "Oblivion med pistoler"-udsagnet efter den første time er at det ville være det samme som at sige at Oblivion er "Halo med sværd". Sådan da :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 12:16 
Gudskelov! Der må være gået inflation i udtrykket så - det sker jo med mellemrum.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 29/10-08 12:23 
Jeg så i hvert fald mere Fallout end Oblivion i det jeg så. Det er klart at der er sket en udvikling i udtryk og stil i overgangen til 3D og en ny udvikler... Men det er stadig Fallout for mig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 29/10-08 12:34 
Jeg fik lige et opkald fra EBGames på Strøget, hvor jeg har forudbestilt det. De sælger det allerede fra i dag :-)
BeanoBeanoSkrevet 29/10-08 12:41 
@Herold: Jeg så lige GT's retrospective... nu forstår jeg din kærlighed til serien. Håber da ikke du har et træ voksende ud af hovedet ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 12:49, rettet 29/10-08 12:49 
Jmog>
Jeg fik lige et opkald fra EBGames på Strøget, hvor jeg har forudbestilt det. De sælger det allerede fra i dag :-)

Det er løwn! Nu bliver jeg næsten nødt til at tage over og se om EBGames også gør det her. Er chancerne store, der er trods alt tale om samme kæde?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 29/10-08 12:59 
What! Oh-oh....
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 29/10-08 13:01, rettet 29/10-08 13:02 
Alle EB Games/Gamestop butikker kan sælge spillet fra i dag. GAME brød releasedate tidligere.
nerosnerosSkrevet 29/10-08 13:11 
Det var lige godt satans. Jeg ved stadig ikke om jeg køber Dead Space eller Fallout 3..? :-/
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 29/10-08 13:12 
Ooog EBGames tilbagekalder deres tidligere udmelding - spillet kan først købes fra i morgen :-)
nerosnerosSkrevet 29/10-08 13:17 
og Game?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 13:18 
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CronossCronossSkrevet 29/10-08 13:21 
Meh, spil noget mere Fable 2 - det er faktisk et bedre spil :-)
HeroldHeroldSkrevet 29/10-08 13:22, rettet 29/10-08 13:23 
Stop lying :( Fable er rollespil light, for folk der ikke spiller spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 29/10-08 13:26 
Jeg kunne (næsten) sige det samme om Fallout 3 ;-)

Min pointe var, omend lidt ironisk opstillet, at der pt. er et andet ret fantastisk rollespil på markedet, så een dag slår nok ikke Echelon helt ihjel :-)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/10-08 13:29 
I'm meeeelting! :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 29/10-08 13:30 
Host, host, Bullshit :-(
Bashful Neophyte
CronossCronossSkrevet 29/10-08 13:35, rettet 29/10-08 13:44 
neros>
Host, host, Bullshit :-(

Siger manden der seriøst overvejer om han skal købe Dead Space eller Fallout 3 ;-)

Jeg er liidt skuffet over spillet, mest af alt fordi Bethesda nu to gange har gået i en mere casual retning, og helt elimineret grind og betydningen af levels. Det er klar bedre i Fallout 3 end i Oblivion, og verdenen er da bestemt også meget spændende og interessant.
Det skal dog også siges at spillet umiddelbart virker noget mere buggy end Oblivion - men lad os nu se.

EDIT: Jeg har vist helt glemt at skrive at jeg faktisk finder Fallout 3 ret fantastisk - ligesom Fable 2 :-)
SumezSumezSkrevet 29/10-08 13:35 
Men hvad, sælger de det så i Game?

Gameplay har lige skrevet at de har afsendt spillet, men skrevet en leveringstid på 1-4 uger... i forhold til at det sjældent tager mere end et par dage for mig at modtage forsendelser fra Play, håber jeg da sandelig at det er en fejlvurdering. :S

...
Hrmm, Game har vel ikke tilfældigvis en liberal tilbageleveringspolitik a la EB Games' berygtede? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/10-08 13:37 
Cronoss>
Det skal dog også siges at spillet umiddelbart virker noget mere buggy end Oblivion - men lad os nu se.

Vræl :(
nerosnerosSkrevet 29/10-08 13:46, rettet 29/10-08 13:56 
Cronoss>
Siger manden der seriøst overvejer om han skal købe Dead Space eller Fallout 3 ;-)

Grunden til det er at jeg kun har en PS3 så må man selv kunne regne resten ud ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 29/10-08 13:50, rettet 29/10-08 14:04 
Cronoss>
Jeg kunne (næsten) sige det samme om Fallout 3 ;-)

Min pointe var, omend lidt ironisk opstillet, at der pt. er et andet ret fantastisk rollespil på markedet, så een dag slår nok ikke Echelon helt ihjel :-)

Det er godt at du har (næsten) med, for der er ikke specielt meget rollespil i Fable 2, sammenlignet med Fallout. Figurudviklingen er relativt ensrettet, og det eneste reelle valg er god/ond. Det er langt mere fremtrædende i Fallout. Fable 2 er mere et actioneventyr med vage rollespilselementer.

Edit: Lidt ekstra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 29/10-08 14:09, rettet 29/10-08 14:13 
Men i Fallout 3 ødelægges de ellers gode valg af et meget begrænset spilsystem, der ikke skelner dine handlinger fra hinanden. Du kan opføre dig idiotisk og skyde alle, men det har ikke mange konsekvenser. Der er en del scriptede hændelser der selvfølgelig er sjove, men grundlæggende har Fallout 3 designmæssigt nogle problemer der rækker ind i rollespilsoplevelsen - det være det førnævnte levelsystem der fjener følelsen af udvikling, samt den kunstige intelligens.

Ingen tvivl om at Fallout 3 er godt - rigtig godt - men det synes at lide af stort set alle de problemer jeg havde med Oblivion. Morrowind er så klart det bedste rollespil jeg har prøvet, så det er ikke fordi jeg ikke finder glæde ved den slags spil. Bethesda har bare gjort det bedre før, hvilket irriterer mig utroligt meget.

EDIT: For mig handler rollespil om at spille en rolle hvor man som spiller kan påvirke styrkeforholdet på avataren. Derfor synes jeg bestemt ikke at Fallout er mere et rollespil end Fable 2 - men uanset hvad det er, så har Fable 2 underholdt mig helt fantastisk i næsten 30 timer indtil videre.
Jeg skriver ikke for at bashe Fallout 3, som klart var årets mest ventede spil for mig og indtil videre lever fint op til mine forventninger - min oprindelige kommentar var udelukkende møntet på de mennesker der fandt det svært at vente en ekstra dag - og som samtidig i den anden tråd har skrevet at de har Fable 2 :-)
enfenenfenSkrevet 29/10-08 14:29 
Gametrailers review:
http://www.gametrailers.com/player/42126.html
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 29/10-08 14:32 
Jeg kan ikke rigtig forstå hvilke fejl du mener at Oblivion og Fallout 3 har, som Morrowind IKKE har? Morrowind er nok et af de mest fejlbehæftede rollespil, jeg har spillet - På trods af at det selvfølgelig også er et temmelig godt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/10-08 14:32 

Nu igen? :P
Ikke særlig spændende review, da det ikke rigtig siger noget, vi ikke allerede har hørt, og alle klippene er fra eksisterende gameplayvideoer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
435 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig