X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Square Enix ignorerer Europa


Svar
RJKRJKSkrevet 24/06-03 12:02, rettet 24/06-03 12:02 
Her er hvad Square Enix officielt har på programmet det kommende (forretnings)år:

America: 9 titles (PS2: 4, PSX: 1, GBA: 2, GC/GBA: 1, PC: 1)
Japan: 23 titles (PS2: 9, PSX: 1, GBA: 2, GC/GBA: 1, PC: 9)
Europe: 4 titles (PS2: 2, GBA: 2)

Er det bare sørgeligt at bo i Europa?

De sikre europæiske titler må vel være Final Fantasy X2 (PS2), Final Fant... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 24/06-03 12:02, rettet 24/06-03 12:02 
Her er hvad Square Enix officielt har på programmet det kommende (forretnings)år:

America: 9 titles (PS2: 4, PSX: 1, GBA: 2, GC/GBA: 1, PC: 1)
Japan: 23 titles (PS2: 9, PSX: 1, GBA: 2, GC/GBA: 1, PC: 9)
Europe: 4 titles (PS2: 2, GBA: 2)

Er det bare sørgeligt at bo i Europa?

De sikre europæiske titler må vel være Final Fantasy X2 (PS2), Final Fantasy Tactics (GBA) og Sword Of Mana (GBA)?

Hvad med Unlimited SaGa (PS2), Final Fantasy XI (PS2) og Star Ocean 3 (PS2)? Kun ét af dem? Den manglende pc-udgivelse afslører vel, at det ikke er FFXI...

Hvad med Final Fantasy Crystal Chronicle (GCN)? Slet ikke i Europa?

Og først Drakengard, FFXII og DQVIII til næste-næste år...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/06-03 12:06, rettet 24/06-03 12:15 
For hver dag der går, bliver jeg mere og mere glad for at alle mine maskiner kan spille spil fra alle regioner.

Men det er fandme sørgeligt :-/ Nu SKAL man dælme kunne bruge en US FFXI herovre!! Eller kan det være jeg skulle få mig en US PC udgave (AD!).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 24/06-03 12:26 
Det må jeg sige, det er sgu synd for jer *fnis*

]:->
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 24/06-03 12:27 
Det fjerde spil må da være Crystal Chronicles. Ærgerligt med alle de PS2 spil vi går glip af... de andre kan nemt spilles som import. Og det bliver de da også hvis ikke udgivelses datoerne bliver identiske med de amerikanske.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 24/06-03 12:29 
Læs nu lige ordentligt. 2 x PS2 og 2 x GBA. Ingen til GCN i Europa...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/06-03 12:40 
Chrono>
Ærgerligt med alle de PS2 spil vi går glip af... de andre kan nemt spilles som import.

Og så er der jo os der kan spille alt, også på PS2 ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 24/06-03 12:58 
Det sidste er Unlimited SaGa. Det er blevet annonceret med PAL boxart og det hele =P Men sørgeligt - det er det sgu!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
LWSLWSSkrevet 24/06-03 13:00 
Sørgeligt, dårligt og svagt. Hvis de ikke engang satser FF:CC på det europæiske marked, har Nintendo været for flinke ved dem. Square Enix var nødt til at lave et GCN spil (Crystal Chronicles) for at få lov til at udvikle til GBA. Så er det bare "half-assed" at lave et spil som kun udkommer visse steder.

Men meget som vi nu engang brokker os, kunne det jo være værre: Australien. De bliver godt nok tit behandlet skidt. Man må vel gå ud fra, at de får samme "pakke" som os, når nu de slet ikke bliver nævnt.
RJKRJKSkrevet 24/06-03 13:14 
Sephiroth >
Det sidste er Unlimited SaGa.

Yay, det dårligste af de tre mulige :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/06-03 13:16, rettet 24/06-03 13:16 
Tænkte jeg også på... Æv.

Eller noget ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Star SoldierStar SoldierSkrevet 24/06-03 13:19, rettet 24/06-03 13:20 
Hurra for Credit card og modded maskiner.

Det kommer nok ikke som nogen overraskelse at nogle lande ikke får alle titlerne, men hvis cuben sælger dårligt her Europa og lige den slags "hardcore" RPG titler ikke falder i smag hos den nye generation af gamere, så er det måske en smart beslutning? (for SQ/E ;)

Ang. FF:CC så kommer der en dejlig pakke i stil med FFT SP pakken, pearl white maskine med matchene GB Player/Joypad og spillet, hvis man er FF freak er det nok en god ide at få en preorder ind NU!.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
AsseAsseSkrevet 24/06-03 14:23 
Jep, eftersom den kun udkommer i 150 eksemplarer!
dpldplSkrevet 24/06-03 14:30, rettet 24/06-03 14:33 
argh. det vil sige vi ikke får FF:CC i år. NOE har ellers sagt så tit at det vil komme i år. Men det kommer til EU, det vil jeg vædde med. Da NOE har officielt sagt det.

Hvor det bare typisk.

Star Soldier: held og lykke med at få fat i den. Den crystal white maskine til FF:CC, kan ikke købes. Men kun vindes efter hvad jeg har læst
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Star SoldierStar SoldierSkrevet 24/06-03 14:42 
Vindes eller ej, de dukker normalt altid op på en eller anden måde på diverse HK sites (money talks!), jeg har heller ikke tænkt mig at få fat i den, den slags er jeg holdt op med.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
SephirothSephirothSkrevet 24/06-03 14:45 
Jeg er også sikker på, at FFCC nok skal komme i PAL - det er jo trods alt én af GC'ens allerstørste u-udgivne titler.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
la0sla0sSkrevet 24/06-03 18:01 
jaja men ikke i dette forretningsår
Hvad sker der?
SephirothSephirothSkrevet 24/06-03 18:19 
Nej, men det ligner jo også bare at udgive PAL-udgaven et halvt år efter NTSC-releasen... De kunne lære noget af Microsoft på dette område!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/06-03 18:39 
Square navnet er mere aktuelt for dette firma end nogensinde før...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Mati-GolMati-GolSkrevet 24/06-03 21:44 
Jeg er godt nok noget skuffet over, at Star Ocean 3 ikke kommer til EU. Sidder og spiller 2'eren tror jeg det er lidt for tiden og hvis 3'eren ikke kommer til EU, så er det godt nok en bet :(
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
NaieraNaieraSkrevet 24/06-03 22:31 
Hvad!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 30/06-03 14:53 
FF:CC kommmer i år.
Troede ikke square kunne finde ud af at konverter, et spil så hurtigt :D

FF:CC kommmer i år!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
kimmerkimmerSkrevet 30/06-03 15:02 
Har du andre kilder end den danske side?
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
dpldplSkrevet 30/06-03 15:25 
nææææeh, why??
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 30/06-03 18:57 
Nå. Så er det vist snart tid til at købe en Freeloader >.<
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 30/06-03 21:58 
dpl >
nææææeh, why??

Hvis den danske side er de eneste der har historien, saa skal den maaske tages med et gran salt.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SumezSumezSkrevet 01/07-03 10:40 
Her er så din internationale nyhedsside, Kimmer.
Kilden er den officielle side (har dog ikke selv været inde og tjekke den)

Gamers.com
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 01/07-03 10:53 
Endnu engang, ingen kilde eller noget...
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
RJKRJKSkrevet 23/07-03 12:38, rettet 23/07-03 12:38 
Ser ud til at den oprindelige post om Crystal Chronicle holder.

I følge MSN er releasedatoen sat til 4. februar 2004 (!) i USA.

Så er det ganske utænkeligt at spillet udkommer i dette forretningsår (dvs. til marts 2004) herhjemme...

MSN > GameCube releasedates
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/07-03 15:40 
Sumez >
Nå. Så er det vist snart tid til at købe en Freeloader >.<

Magen til opreklameret bras skal man lede længe efter. Sats på en Action Replay i stedet, der klarer import-ærterne optimalt...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
olmeolmeSkrevet 23/07-03 15:43 
Er det ikke bare freeloaderen der er med i AR?
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/07-03 15:49 
Joda
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 23/07-03 15:50, rettet 23/07-03 15:50 
StrideR >
Magen til opreklameret bras skal man lede længe efter. Sats på en Action Replay i stedet, der klarer import-ærterne optimalt...

Er det en joke? Eller siger du, at jeg skal købe mig en Action Replay, når jeg skal have Animal Crossing?

Edit: Tak KC.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaieraNaieraSkrevet 23/07-03 15:56 
De kan ikke helt det samme. Der er enkelte (altså 2 eller 3!!) spil en FL ikke kan klare (PAL på NTSC konsol, for det meste), som en Action Replay kan klare. StrideR er bare sur fordi "det gik ud over ham".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/07-03 16:07 
Nyeste US street date for Chronicles er 9.feb. 2004 ifølge en NoA pressemeddelse bragt på Gamepress i dag.
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/07-03 16:08, rettet 23/07-03 16:08 
Born2Play >


Er det en joke? Eller siger du, at jeg skal købe mig en Action Replay, når jeg skal have Animal Crossing?

Edit: Tak KC.

AC kan uden problemer køre på FL 1.06 og såvidt jeg er orienteret også på 1.04
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/07-03 16:30 
Born2Play >
StrideR >
Magen til opreklameret bras skal man lede længe efter. Sats på en Action Replay i stedet, der klarer import-ærterne optimalt...

Er det en joke? Eller siger du, at jeg skal købe mig en Action Replay, når jeg skal have Animal Crossing?

Edit: Tak KC.

Under alle omstændigheder er AR mere 'sikker' end FL og mere investeringsholdbar.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/07-03 16:43 
StrideR >

... og mere investeringsholdbar.

Hvordan?
SumezSumezSkrevet 23/07-03 23:44 
Jeg har generelt ingen tillid til FL overhovedet, det er grunden til at jeg ikke har købt en.
Jeg hører tit om spil den ikke liiige understøtter, og synes lidt det tyder på at man på ingen måder kan regne med at den gider spille de spil man kunne finde på at importere i fremtiden, som ikke er kommet endnu.
AR stoler jeg ikke mere på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/07-03 13:12 
"AR-freeloaderen" booter p.t. alle de GCN-titler som FL v1.04+1.06(b) ikke gør > ergo er førstnævnte selvsagt bedre at investere i, selvom den koster lidt mere...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 24/07-03 13:16, rettet 24/07-03 13:16 
Hvis vi snakker danske priser koster den jo så MEGET mere...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
olmeolmeSkrevet 24/07-03 13:20 
Sumez >
Jeg har generelt ingen tillid til FL overhovedet, det er grunden til at jeg ikke har købt en.
Jeg hører tit om spil den ikke liiige understøtter, og synes lidt det tyder på at man på ingen måder kan regne med at den gider spille de spil man kunne finde på at importere i fremtiden, som ikke er kommet endnu.
AR stoler jeg ikke mere på.

Den understøtter jo det meste, og koster jo ca. 200.- Specielt da der ikke findes nogen chip, så er det da bedre end ingenting.
ChronoChronoSkrevet 24/07-03 17:49 
Jeg har indtil nu ikke haft nogen problemer med FL 1.06, lækkert at kunne spille billigere og nogle gange bedre US-spil.

Men desværre så ser det ikke ud til at blive ved sådan. F-Zero GX (Jap) virker ikke ordentligt med FL.

http://www.gamers.com/news/1430316
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RaGeRaGeSkrevet 24/07-03 18:04, rettet 24/07-03 18:04 
Jeg har hellere ikke oplevet nogle problemer med 1.06 Freeloaderen indtil videre, og jeg har hovedsagligt kun US og JAP spil, så for mig er den en kanon investering, hvis man vil nyde diverse. NTSC titler.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 24/07-03 18:52 
Jeg har brugt Freeloader tre gange nu og kun én af dem virkede. De andre to var hhv. Wind Waker PAL og Game Boy Player PAL på en US maskine.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/07-03 19:05 
Du har så valgt en vi VIDSTE ikke virkede, og så fandt du ud af en enkelt mere. NTSC GB Player boot-disc virker på en PAL maskine.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 24/07-03 19:08 
Jeg er ikke FL-tester. Jeg siger bare at jeg har haft brug for bootdisc tre gange og de to gange virkede det ikke. That's all...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/07-03 19:09, rettet 24/07-03 19:11 
Men tag nu lige sammenhængen i betragtning, ikk'... (du kan jo selv se hvor emnet er drejet hen, og det var jo derfor du kom med dine FL erfaringer)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 24/07-03 19:13 
Du får det bare til at lyde som om jeg var ude på at trashe FL, hvilket ikke er tilfældet. Jeg kommer blot med mine erfaringer, der er lidt anderledes end dem der priser produktet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 24/07-03 19:15 
RJK >
hvilket ikke er tilfældet.

Men DU får det jo til at lyde som om at du er ude på at trashe produktet, og så var det lige jeg pointerede at du jo godt vidste at den var gal med den ene af tingene, før du prøvede det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/07-03 00:47 
olme >
Specielt da der ikke findes nogen chip, så er det da bedre end ingenting.

Det gør der da..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig