X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Et Playstation 3-problem


Reply
PaenPaenSkrevet 14/07-08 22:56 
Hej alle sammen

Jeg har nu fået købt mig en P3, og er vældig glad for den. Jeg fik hjælp af Tas herinde fra til at stille det op osv, da han er en ørn til netværk.

Vi havde et større arbejde med mit yousee kabel net og en router, men dog var det største problem at lave en bruger til playstation network, idet at det var umuligt at finde en bruger id. Vi prøvede alle mulige forskellige navne, virkelig underlige navne, men intet hjalp, og vi kunne ikke få det til at oprette min bruger til netværket/store.

Har i andre været udenfor dette??

På forhånd tusind tak gutter

MVH
Harry
Lóriens blade falder ikke forgæves
BeanoBeanoSkrevet 14/07-08 23:27 
Så længe du ikke bruger mellemrum, danske bogstaver og diverse specialtegn, bør du ikke have problemer.
tastasSkrevet 15/07-08 06:58 
Jeg har så lige testet igen i dag, og nu virker det. Der må simpelthen have været noget galt med PS3-network i går.

Men at der var noget galt havde jeg også stærkt på fornemmelsen - da jeg, i ren desperation, forsøgte at oprette en profil med nicket: fapfapmap... :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 15/07-08 11:07 
Nu vi alligevel har en tråd til det; jeg havde lidt problemer med at kunne få Coil's internet til at køre tilfredstillende når jeg satte router til. Sagen er, at han har You See internet gennem kabel tv.

Med fare for at jeg ikke forklare det så skide snedigt, here goes;

Hans modem har åbenbart låst sig til hans computer's mac adress (thank you TDC/you see). Så efter at have sat routeren mellem modem og computer og at have bøvlet lidt med det, slog det mig at sætte routeren til at den skulle clone computeren's mac adresse. Voila, så virkede det, den kunne komme på internettet. Da jeg fik den trådløse net så op kunne ps3'en også komme på - så lang så godt.

Desværre kørte internettet nu langsomt. En speedtest viste dog stadig 4/1mbit, men der var lang svartid når man tastede en url ind i en browser. Og nogle gange timede den ud.

Ved at sætte modem direkte til computer igen kørte det bare derudad.

Kan det være fordi at routeren kloner mac-adresse fra computeren at det køre langsomt?
Kan det passe at hvis computeren ikke er tændt (som den cloner mac adresse fra), så kan routeren ikke få forbindelse til nettet?
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 11:28, rettet 15/07-08 11:29 
tas>
Kan det være fordi at routeren kloner mac-adresse fra computeren at det køre langsomt?

Næppe... jeg bruger selv mac-kloning og har ingen performance problemer med min router. Lyder som en defekt router. Prøv evt. at se om der er en ny firmware til den.

Kan også være et defekt netkabel (har jeg prøvet engang) - prøv at udskifte dem eller bytte rundt.
tastasSkrevet 15/07-08 11:39, rettet 15/07-08 11:39 
Ok, det er værd at tjekke med kabler i hvert fald :) Coil kan lige prøve det med kablerne først...Det havde jeg ikke lige tænkt over.
Virker det ikke kan jeg tage min egen router med ind og teste.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 11:50 
Kvalitets kabler er et must :)

Standard kabler der følger med forskelligt udstyr og konsoller, er ofte lige til skraldespanden.
PaenPaenSkrevet 16/07-08 22:48, rettet 16/07-08 22:49 
Jeg har testet det med kablerne, det var ikke problemet.. desværre. Men tak for rådet, det var et forsøg værd.

Jeg tror vi prøver at se det ikke er routeren, som er defekt.

mvh
harry
Lóriens blade falder ikke forgæves
PaenPaenSkrevet 18/07-08 23:59 
Det var routeren, som var defekt. Så problemet er ordnet :D

Tusind tak for de gode råd

mvh
harry
Lóriens blade falder ikke forgæves
HulleHulleSkrevet 22/10-12 21:45 
Stjæler lige denne gamle tråd.
Hvad sker der for download hastigheden på PlayStation 3? Wireless plejer at stinke på maskinen, men med en kablet forbindelse tager det mig nu 30 minutter at hente 375mb til Dead Nation.. Seneste Battlefield 3 patch på 1,5 gig tager 170 minutter!
Jeg har en 15/15 forbindelse og når jeg tester den forbindelse i PS3 menuen bekræfter den at jeg kan hente med 15mbit.
Andre der oplever det samme for tiden?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JmogJmogSkrevet 27/10-12 20:10 
Har du ændret dine DNS indstillinger i forbindelse med for eksempel Netflix? Min PSN download-hastighed blev nemlig halveret på min Vita, da jeg testede US Netflix på den.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/10-12 22:53 
Open DNS is the only way :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HulleHulleSkrevet 28/10-12 08:52 
Har ikke aktiveret Netflix på maskinen. Skiftede udbyder for et stykke tid siden, men det er først nu problemet opstår. Det underlige er bare at maskinen siger jeg må hente med 15mbit, men nægter at gøre det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 29/10-12 14:57 
Prøv at lave en speed test via browseren (www.speedtest.io)
HulleHulleSkrevet 03/11-12 18:53 
Har prøvet nu: Download direkte i PS3 browser: 17mbit, upload 4mbit.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 05/11-12 19:06 
Har isoleret problemet yderligere. Hvis jeg downloader fra butikken har jeg ok hastighed, men vælger jeg download in background sløves den enormt.
Så skal der hentes en 2GB Battlefield 3 patch, så er jeg butt fucked og den slags bryder jeg mig ikke om :(

Hvorfor mon den opfører sig sådan?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
millenniummillenniumSkrevet 05/11-12 19:28 
Jeg hader også tjenester, der er så overrendte at man må finde på de mest obskure profilnavne - og afslutte med sit årstal eller fødselsdato, bare for at ramme et eller andet, der ikke er optaget.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 05/11-12 19:58 
Hulle>
Har isoleret problemet yderligere. Hvis jeg downloader fra butikken har jeg ok hastighed, men vælger jeg download in background sløves den enormt.
Så skal der hentes en 2GB Battlefield 3 patch, så er jeg butt fucked og den slags bryder jeg mig ikke om :(

Hvorfor mon den opfører sig sådan?

Alm. updates/patches kan man da ikke downloade i baggrunden?

Er du sikker på det ikke er noget BF/EA-specifikt?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-12 23:03, rettet 05/11-12 23:05 
Det er ikke kun Hulle der har det problem. Modtog Uncharted 3 GOTY i dag som jeg lige har smidt i maskinen. Det tager en evighed at downloade de 263mb som updaten fylder :(

Jeg bruger kabel. Min internet forbindelse er 12/1 og min PS3 er en 160GB fat.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HulleHulleSkrevet 06/11-12 00:31, rettet 06/11-12 00:31 
Beano>
Alm. updates/patches kan man da ikke downloade i baggrunden?

Er du sikker på det ikke er noget BF/EA-specifikt?

Skal prøve at formulere det bedre :)
Download speed i PS Store: acceptabel
Download speed i PS Store med 'background download': Laaangsom
Download af patches: Laaaangsom.

Yderligere eksempel: Downloadede Dead Nation direkte i Store med status bar, det gik ok-ish. 1500mb på ca. 25 minutter. (Stadig ikke godt nok med min hastighed)
Trykkede jeg 'download in background' gik den helt slowmotion. 1MB pr. 5-6. Sekund.
Da jeg skulle downloade patchen på 350mb tog det ca. 30 minutter, hvis ikke mere :/

Har som Kongen en tyk model stående under TVet... Firmware problem der er fatty specifikt måske?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-12 00:50 
Ja måske. Der er egentlig bare sket ret mange trælse ting i den sidste update. Der er kommet det der Singstar-halløj og man kan ikke længere tjekke trophies uden at den skal synkronisere. Det er ren Xbox :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-12 10:25 
Jeg har aldrig kunne tjekke trophies, uden at den vil synce? Det problem har jeg til gengæld aldrig haft på Xbox 360 - den loader da lige et par sekunder, men det tager flere minutter på min PS3.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 06/11-12 10:31 
Normalt vil den kun synce hvis det et nødvendigt, dvs. der er kommet nye til. Om Sony har lavet en fejl ifm. Vita/PS3 trophies så den altid gør det nu, skal jeg ikke kunne sige.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-12 11:35 
Man har altid kunne tjekke mens man spillede uden den skulle synce.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 06/11-12 14:25 
Mine downloads går også ekstremt langsomt fra PSN - ca. 1 MB hvert 4-5 sekund. Har også en 'mellemtyk' 160GB model.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-12 14:29 
Med mellemtyk mener du så den første slim model? Min er en special version af fat der har 160GB HDD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-12 14:51 
Det går også virkelig langsomt på min PS3 FAT 40GB over WiFI og har gjort det længe -DeluxScans beskrivelse med 1 MB hvert 4-5 sekund passer meget godt. Jeg har 16/2 mbit.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 06/11-12 14:57 
På at forbinde uden om wifi da det ofte er crap på PS3. Lav evt. en speedtest fra browseren (www.speedtest.io) så du kan se om det er PSN eller wifi forbindelsen som er problemet.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/11-12 15:15 
Forbindelsen er fin. Det er fuldstændig samme symptomer som dem Kongen beskriver: baggrund og patch = meget langsomt. Der er heller ikke rigtig mulighed for andet end WiFi i mit setup - der er alt for langt mellem router og PS3 til at det er praktisk lade-sig-gørligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 06/11-12 15:54 
Jeg prøvede lige en hurtig test selv. Silent Hill PSone classic (små 300MB) via min 50/5 mbit linie. Det tog under 1 minut som direkte download i Store, mens det tog næsten 5 minutter som baggrunds download. Så der er noget om snakken!
Jeg har en slim model (den første serie).

Trophies synces dog ikke hver gang jeg skal browse dem. De blev automatisk syncet i nat så de skulle ikke synces igen da jeg prøvede at browse dem for ½ time siden.
HulleHulleSkrevet 06/11-12 16:56 
Stadig langt bedre end mine 25 minutter for 300mb :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-12 17:34 
Beano>
Trophies synces dog ikke hver gang jeg skal browse dem. De blev automatisk syncet i nat så de skulle ikke synces igen da jeg prøvede at browse dem for ½ time siden.

De bliver også kun syncet hver gang man har unclocket nye. Men før i tiden syncede den aldrig imens man spillede, heller ikke selvom man havde fået flere imens.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/11-12 18:08 
Men gør den det nu?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-12 18:15 
Yeah :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/11-12 20:21 
Bæ!
Login for at besvare
Username
Password
Remember me