X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2008 - Sony


Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/07-08 10:45 
Tråd til Sony-relaterede E3 2008 nyheder og info.

Sony's press event starter tirsdag kl. 20.30 Dansk tid.
161 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 11:26 
Sangene i GH3 er fede nok IMO - der er nodeplacering der er problemer med. Syntes dog GH:A er lidt bedre.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/07-08 11:45 
Sumez>
King Chaos: Men det er vel ikke fordi det er "for nørdet" til dig?

Næe slet ikke... jeg hader musikken og forstår ikke den slags larm, men grund ideen er der jo ikke noget i vejen med :)
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 12:21 
Valkyria Chronicles kommer ikke til PSP alligevel... ups, Sony ;)

"Valkyria Chronicles is NOT coming to PSP"
nerosnerosSkrevet 16/07-08 13:08 
Jeg glæder mig til at få fat i M.A.G! Massive Action Game...host host LOL. Jaja man får vel hvad det betyder så.

256 online på engang, Sådan!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/07-08 13:51, rettet 16/07-08 13:53 
Dem jeg har spillet:
Rock Band >>> GH2 >>> GH3

Jeg har virkelig tænkt over hvor meget en god/naturlig nodeopsætning har af betydning for indlevelsen. Jeg følte meget mere konkurrence-stress i GH3 (og endeløse frustrationer over at skulle slå an på "forkerte" tidspunkter).

GH2 og især RB har virkelig vist mig vejen til game immersion!
SumezSumezSkrevet 16/07-08 13:53 
Beano>
der er nodeplacering der er problemer med.

Hvad er problemet med det? Der er nogen sange der er ret irriterende at spille (f.eks. Muse-nummeret, hvorimod Santana-nummeret er fedt at spille), men det gælder da også 2'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 14:09 
Placeringer er bare "forkert" og passer ikke godt til sangene. Det er ikke lag men bare dårligt placeret noder som ofte ikke følger sange og man er mere afhængig af det visuelle for at ramme dem. Sangene i Rock Band er langt sjover at spille pga. dette.
Det er allerede diskuteret til døde i GH/RB trådene ;)
dpldplSkrevet 16/07-08 14:13, rettet 16/07-08 14:14 
Tro han mener noder som er placeret forkert, eller nodecharts der sygt overcharted. For mig ødelægger det musikken.
(personlig er HO/PO også værre. Da man bare holder knappen nede. Hvorimod RB faktisk kræver rytme der passer med musikken)

EDIT: Var ikke helt ved siden af :p
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 14:36 
dpl>
EDIT: Var ikke helt ved siden af :p

Nope - du er ikke gået i GH-mode :)
SumezSumezSkrevet 16/07-08 14:37 
Okay, men nu har jeg aldrig nogensinde spillet rigtig guitar, så for mig er det rimelig umuligt at se forskel. Det var heldigt, så kan jeg spille GH3 uden at brokke mig over andet end det der elendige Kiss-nummer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 16/07-08 14:37 
Sumez>
Forstår ikke helt hvorfor folk har et problem med GH3? Jeg synes det er langt bedre end 2'eren. Om ikke andet så fordi at sangene i 2'eren sutter seriøst røv. :)

Fordi at boss-battles sutter både røv og svedige løg ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 14:43 
Vender boss-battles tilbage i GH:WT?
SumezSumezSkrevet 16/07-08 14:46 
Synes boss kampene var skægge nok. Men altså, man kan da bare lade være med at spille dem, det er underligt at påstå at spillet er værre pga. dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 16/07-08 14:49 
Hyakotake>
GH2 og især RB har virkelig vist mig vejen til game immersion!

Det er jo også de to spil af dem du har prøvet, der er lavet af Harmonix. De må jo bare forstå sig bedre på at lave musikspil der rent faktisk passer med musikken ;) Også derfor købte jeg og mine kammerater Rock Band med det hele, selvom GH: World Tour er på vej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 16/07-08 15:05 
Rockband med det hele = 1400 kr :S

Vi ses
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 15:33, rettet 16/07-08 15:33 
Du kan jo bare nøjes med spillet uden tilbehør på 360 hvis du allerede har GH3 guitaren. Selv uden trommer er det langt bedre end GH3.
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 15:38, rettet 16/07-08 19:00 
Sumez>
Synes boss kampene var skægge nok. Men altså, man kan da bare lade være med at spille dem, det er underligt at påstå at spillet er værre pga. dem.

Men er da tvunget til at gennemføre dem i career for at komme videre?
SumezSumezSkrevet 16/07-08 15:39, rettet 16/07-08 15:40 
Well, med den fremgangsmåde er det jo i praksis kun ekstra sange til GH3, det gider jeg sgu ikke give 400kr for. :)

Beano>
Men er da tvunget til at gennemføre dem i career for at komme videre ?

Nåja, men det er tre, og de er rimelig let overstået, mon ikke man overlever at spille dem en enkelt gang? (ellers må man indtaste den cheat der unlocker alt. some people... :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 15:40, rettet 16/07-08 15:41 
Nej... betydeligt bedre gameplay. Men har man ikke spillet Rock Band ved man ikke bedre ;)

Anyway... gik off-topic :)

Nyt PSN spil på vej: No Gravity

"No Gravity officially hitting European PSN Store"
SumezSumezSkrevet 16/07-08 15:41, rettet 16/07-08 15:41 
Beano>
Nej... betydeligt bedre gameplay. Men har man ikke spillet Rock Band ved man ikke bedre ;)

Igen... jeg har aldrig spillet rigtig guitar, og om "noderne" er placeret rigtigt eller forkert har jeg absolut ingen opfattelse af.
Men det er stadig 400kr.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 15:43, rettet 16/07-08 15:43 
Jeg har heller ikke spillet rigtig guitar. Det er jo ikke det vi siger. Noderne der ikke passer til musikken=less fun.
SumezSumezSkrevet 16/07-08 15:50 
Jamen, jeg er åbenbart bare for dum til at se hvorledes de ikke passer til musikken så... Der var jeg heldig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 15:53 
Nej nej, men tror du skal prøve RB - kan være du opdager hvor meget bedre det er :)

GH3 er ikke ringe men bare en nedgang fra GH1+2 samt RB når vi taler node placering og feel. Om man kan li' sangene er selvfølgeligt en smagssag.
SumezSumezSkrevet 16/07-08 15:55 
Jeg har GH3 og 2 og kan ikke mærke nogen forskel. Så hvis den er den samme til Rock Band, vil det ikke gøre en forskel for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 15:59 
Ok, fair nok så ;)

Men så vil jeg slutte af med at advare imod GH:Aerosmith (BAH!!) og i stedet anbefale at bruge pengene på RB (solo). Flere og bedre sange for pengene :)
NaieraNaieraSkrevet 16/07-08 18:29 
Beano>
Du kan jo bare nøjes med spillet uden tilbehør på 360 hvis du allerede har GH3 guitaren. Selv uden trommer er det langt bedre end GH3.

Men Rock Band bliver først for alvor godt når man har trommer og mikrofon ud over guitaren... Jeg ville allerede være træt af Rock Band hvis jeg kun spillede det med guitar.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 19:21 
Naiera>
Men Rock Band bliver først for alvor godt når man har trommer og mikrofon ud over guitaren...

Det tror jeg skam på :)

Men mener bare at guitar delen alene i RB er bedre end GH3.
BonziniBonziniSkrevet 16/07-08 20:32 
Jeg bruger headsettet som mikrofon det virker fint.
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 08:36 
Billeder fra Rag Doll Kung Fu: Fists Of Plastic til PSN.

"First screens of Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic"
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 10:50 
80GB modellen i Europa d. 27 august. Afløser 40GB modellen til samme pris. Den skulle komme med Dual Shock 3 controller.

"Euro 80GB PS3 priced and dated"
jaesjaesSkrevet 17/07-08 11:04 
Beano>
Billeder fra Rag Doll Kung Fu: Fists Of Plastic til PSN.

Ser flot ud og detaljeret ud, selvom det også ser ud til, at det nu er blevet i 3D.

Ærgerligt at de er blevet Sonys bitch, gad ellers godt spille det :)
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 11:10 
Ser da ud til at være 2D gameplay stadig.
jaesjaesSkrevet 17/07-08 11:16 
Ja, jeg mente kun grafikken. Et skift fra 2D til 3D har det jo med nogle gange at medføre et teknisk fald. Men PS3 er tilsyneladende kraftig nok til, at det ikke er sket her.
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 12:10, rettet 17/07-08 12:13 
jaes>
Ja, jeg mente kun grafikken. Et skift fra 2D til 3D har det jo med nogle gange at medføre et teknisk fald.

Det er jeg ikke enig i. Artistisk sker der ofte fald når man går fra tegnede sprites til 3D modeller og charmen kan gå tabt. Men jo ikke noget teknisk fald :)
Syntes heller ikke de gamle RDKU falder i den kategori da det ikke helt var tegnede og animerede sprites. Princippet ser identisk ud men figurerne har bare fået et plastik-look.
jaesjaesSkrevet 17/07-08 13:16 
Beano>
Det er jeg ikke enig i. Artistisk sker der ofte fald når man går fra tegnede sprites til 3D modeller og charmen kan gå tabt. Men jo ikke noget teknisk fald :)

Jeg synes nu, det er ret tydeligt, at på sammenlignelig hardware, så er 2D-spil stort set altid teknisk overlegne. Men som sagt, så er PS3 åbenbart kraftig nok til at kunne lave 3D, som er ligeså teknisk flot, eller måske lidt flottere, end noget tilsvarende på pc, dengang RDKF udkom.

Syntes heller ikke de gamle RDKU falder i den kategori da det ikke helt var tegnede og animerede sprites. Princippet ser identisk ud men figurerne har bare fået et plastik-look.

Jeg synes nu, at Mark Healey fortalte mig noget lidt andet. Grafikken er i hvert fald håndtegnet, animationen er "verlet-integration" :)
http://www.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=64731&PV=13
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 13:48 
jaes>
Jeg synes nu, det er ret tydeligt, at på sammenlignelig hardware, så er 2D-spil stort set altid teknisk overlegne.

Men blander du ikke teknisk og det artistiske lidt sammen?
Hvordan kan 2D være 3D teknisk overlegen som princip? Det handler vel om at vælge 2D/3D alt efter hvad man vil i et spil og hvilken stil, type gameplay, etc. man går efter.
En konsol kan selvfølgeligt godt være teknisk bedre til at håndtere 2D end 3D, og omvendt, men næppe relevant i dag på moderne konsoller :)


jaes>
Jeg synes nu, at Mark Healey fortalte mig noget lidt andet. Grafikken er i hvert fald håndtegnet, animationen er "verlet-integration" :)

Nemli - jeg mente også bare at figurerne som helhed med animationer ikke er håndtegnet som konventionelle sprites (f.eks. Street Fighter II). Kropsdele, objekter i baggrunden, etc. er tydeligvis tegnet ;)
SumezSumezSkrevet 17/07-08 14:36, rettet 17/07-08 14:36 
Det gamle RDKF er jo også vektorbaseret, så det kommer næppe til at gøre en gameplaymæssig forskel. Som Beano siger kan man kun argumentere for en reel forskel når det kommer til sprites.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 17/07-08 15:09, rettet 17/07-08 15:11 
Beano>
Men blander du ikke teknisk og det artistiske lidt sammen?
Hvordan kan 2D være 3D teknisk overlegen som princip?

Nej, jeg blander hverken noget sammen, eller taler om principper :) Jeg siger bare, at 2D-grafik som regel er mindre krævende, derfor ser et 2D-spil oftere teknisk flottere ud end et 3D-spil af samme type, på samme platform. Ser man fx på overgangsfasen fra 2D til 3D blandt RTS'er, er det ret tydeligt. Men lidt svært at sammenligne 2D og 3D er det selvfølgelig.

EDIT 2:
Sumez: Men det meste er jo netop sprites i det første spil :)

Og vi taler reelt ikke om gameplay
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 15:17 
jaes>
Jeg siger bare, at 2D-grafik som regel er mindre krævende...

Det er selvølgeligt rigtigt - men store animerede 2D sprites tager tilgengæld mere RAM. Noget som f.eks. PSX led under... færre animations frames i 2D beat'em'ups. Men det var jo dengang ;)
BeanoBeanoSkrevet 17/07-08 15:34, rettet 17/07-08 15:36 
flOwer videoer - afstressende spil må man sige :)

http://www.gametrailers.com/player/36158.html

http://www.gametrailers.com/player/36152.html
ChronoChronoSkrevet 17/07-08 18:04 
Bah, Pollen Sonata rip-off ;p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 18/07-08 13:11 
Så Eternal Sonata kommer til NA, men de springer over EU fordi der er solgt flere PS3 konsoller i EU?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/07-08 13:31 
Jeg læste i nat på kotaku, at Gran Turismo 5 måske først ser dagens lys i 2010 (udtalt en af spillets udviklere). Istedet vil de blive ved med at udvide Prologue med mere content. Af en eller anden grund har Kotaku fjernet nyheden. Om det er fordi de simpelthen har misforstået udtalelsen, eller Sony har lagt en besked på deres Shut-the-fuck-up-svarer kan man kun gætte på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 21/07-08 05:06 
Kotaku har nyt om MAG. Jeg ved ikke hvor meget man skal tro på, i forhold til kilden, men det lyder da interessant - lidt a la Enemy Territory: Quake Wars.

Mr. Orange talks...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 22/07-08 09:21 
Video af The Last Guy til PSN... ser temmeligt bizart ud!

"First video of Sony's The Last Guy"
SumezSumezSkrevet 22/07-08 11:48 
Det ser også rimelig kedeligt ud :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-08 15:15 
Synes det var meget svært at se hvad det gik ud på. Videoen er for lowres til at jeg kunne fatte andet end at man skulle løbe fra nogle biller. Umildbart ligner det meget en gang moderne pac-man. Håber ikke at den musik kører hele tiden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/07-08 20:25 
Alt til PS3 ser kedeligt ud.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-08 23:51 
Hvornår blev du turned?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/07-08 23:55 
Neros vender bare tilbage til hans udgangspunkt - det måtte ske før eller siden :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
161 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig