X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2008 - Microsoft


Svar
BeanoBeanoSkrevet 14/07-08 10:43, rettet 14/07-08 18:05 
I dag starter "juleaften for spilnørder" (også kaldet E3) og Microsoft skyder festen i gang med deres press event kl. 19.30 Dansk tid.

Et par praktiske links...

Eurogamer har live-text rapportering her:
http://www.eur... Se hele indlægget
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 15/07-08 14:17 
Konsolkongen>
OMG YES! ...og så alligevel. MS har nu fundet en enormt primitiv måde at få drevet til at holde kæft på. Harddisken er enormt lille, de 13GB man har til rådighed er brugt op ved bare to installerede spil, og en ny større koster en bondegård. Til gengæld har jeg måske stadig min hørelse når jeg bliver 50?

...men MS har jo også lige annonceret en 60GB X360, som koster det samme som en 20GB gør nu... så det går da cirka lige op.
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 14:18 
Men hvad med os som allerede har en Xbox 360?.. ville være godt tidspunkt at sænke prisen på 120GB HDD'en ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/07-08 14:23 
Ja, jeg har flere gange været ved at købe en Elite, men nu venter jeg sgu lidt...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/07-08 14:30 
Echelon VI>
Kotaku har billeder af det nye Dashboard (se link). Jeg synes det ser super lækkert ud, men jeg har også altid elsket, Itunes' coverflow :) Desuden lyder de nye features lækre - rart at kunne downloade nyt content via en browser.

Ja, det ser godt nok lækkert ud... Nu har jeg, ligesom dig, også altid været en whore af iPod Touch/iPhone GUI'en... Men fedt at der kommer noget lignende til Xbox!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 15/07-08 14:30 
Echelon VI>
Jeg synes det ser super lækkert ud, men jeg har også altid elsket, Itunes' coverflow :)

Åh gud, det ser jo rædsomt ud :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 14:46 
Ja, værst mulig udnyttelse af skærmen og tåbelig navigation. Lige hvor man troede 360 blades var tralse og spild af displayområde, disker de op med det her. iPod coverflow er nice men en konsol er trods alt noget andet at skulle navigere rundt i. Men hvis der stadig er adgang til blades (som de påstår) kan man vel bare holde sig til det.
SumezSumezSkrevet 15/07-08 14:52 
Præcis. iPod coverflow er fint til at simulere at man bladrer gennem sin pladesamling, men som et menusystem er det jo på ingen måder praktisk. X360'ens udgave synes jeg også ser direkte grim ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/07-08 16:55, rettet 15/07-08 16:57 
Hele pointen med de nye system er vel netop at det skal være gearet mod alt det content der er på LIVE nu, og alt det der kommer i fremtiden - det er da hvertfald MS' argument for et redesign, så vidt jeg har hørt.

Jeg er ganske enig i at NXE ikke passer særligt godt til et decideret menusystem, men når jeg bladre igennem det gamle BLADES-system er det som regel for at gennem se en stor mængde content på marketplace eller lignende, og i den forbindelse tror jeg det nye system er meget mere anvendeligt (for ikke at sige visuelt tilfredsstillende). Desuden glæder jeg mig til at coverflow'e igennem min samling af spil, og se forskellige stats ud for dem :D

Der er vist også et enkelt billede via linket, af hvordan det gamle system kommer til at fungere via guide-knappen, hvorfra alle menupunkter kan nås.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 15/07-08 17:02 
Dvs at man måske kommer til at kunne se gamerpictures og themes, FØR man køber dem?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 15/07-08 17:49, rettet 15/07-08 17:50 
Det kan man da håbe, man gider jo ikke betale for noget man ikke ved hvad er...

jeg bryder mig på ingen måde om looket på det nye dashboard, men jeg kan faktisk godt li det der kommer ved guideknappen, det ligner jo også lidt det "gamle" dashboard...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/07-08 18:02 
Core>
Dvs at man måske kommer til at kunne se gamerpictures og themes, FØR man køber dem?

Der er noget der hedder "preview" i det nye system, så noget kunne tyde på det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KTCKTCSkrevet 15/07-08 18:19, rettet 15/07-08 18:20 
Jeg vil vente med at udtale mig om det nye dashboard, før jeg har prøvet det i funktion. Jeg ved bare, at det gamle er sløvt og ulogisk bygget op flere steder, hvilket jeg jævnligt bander over. Kun Sony Ericsson har formået at lave mere ulogiske menuer i nogle af deres mobiltelefoner...

Med hensyn til installation af spillene på harddisk - er jeg virkelig den eneste, som synes den idé er skod? Hvorfor skal man efterhånden købe en konsol? Der er jo snart ingen forskel på PC og konsoller, og i sidste ende har jeg mistet alt det, som jeg værdsætter ved at smide mig i en god lænestol og smide en spilskive i maskinen. Den stressfri og sorgløse oplevelse kan snart ikke findes mere.
Dette inviterer også på nye problemer med udviklere, som skider på loadetider og sådan noget, fordi "folk jo bare kan installere spillet", og mon ikke der vil gå MGS4-syndrom i mange spil, hvor loadetiderne på en båndstation til en Commodore 64 pludseligt virker korte igen. Og så er der også problemet med plads på harddisken, og hvis man regner det ud, så bliver spillene ret dyre efterhånden. 600 kroner for spillet, og så for op til omkring 100 kroner i deres dyre harddiskplads. For ikke at tale om at man skal til at købe og jonglere med flere harddiske, hvis man bare har lidt samlergen og ikke gider installere forfra hver gang.

Suk, hvad blev der af plug and play?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KeenKeenSkrevet 15/07-08 18:39 
jeg gider ikke lægge mine spil ind på hard disken, for at maskinen skal larme lidt mindre, jeg kan alligevel ikke høre maskinen når jeg spiller som det er nu...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-08 18:51 
Så må du være godt døv eller spille meget højt... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-08 18:53, rettet 15/07-08 18:54 
KTC>
Så længe man altid kan spille sine spil uden risiko for at OS'et går sukkerkold som det gør med winblows så er der stadig kæmpe fordele ved at spille konsol over pc.

Desuden fejler loadetiderne i MGS4 ikke noget. Det er installations processen der tager tid, og det sker fem gange i spillet a 8,3,3,2,3 min svjh.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 15/07-08 19:04 
Jeg har endnu ikke oplevet en konsol, som ikke er frosset eller på anden måde gået ned, på et eller andet tidspunkt. Så, prøv igen :P

Jeg nævnte ikke loadetider i MGS4, og selvfølgelig refererer jeg til installationstiderne, hver gang man skal skifte kapitel. Jeg sammenlignede det dog med loadetiderne på en Commodore 64, og det holder jeg stadig fast i.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/07-08 19:19 
Det er da lige før bliver dårlig efter at have læst denne tråd igennem fra starten, utroligt så mange, der ikke kan klare annonceringer af titler, der kommer eksklusivt til 360 (og dermed ikke PS3) - selvfølgelig med en lille smiley efter hvert surt opstød. Tag jer dog sammen og smut over i Sony-tråden og klap i jeres hænder over Duke Nukem Trilogy til PSP eller noget hvis I ikke kan klare det :)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-08 19:28 
KTC>
Jeg har endnu ikke oplevet en konsol, som ikke er frosset eller på anden måde gået ned, på et eller andet tidspunkt. Så, prøv igen :P

Du mener vel ikke at chancen for at Windows går ned eller i værste fald bare ikke vil spille spillet (som jeg oplever sker meget, meget tit for kunder nede i shoppen) er lige så stor som at din PS3 fryser, eller bare ikke vil spille spillet pga. hardware inkompabilitet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 19:35 
dynamitedavo>
Det er da lige før bliver dårlig efter at have læst denne tråd igennem fra starten, utroligt så mange, der ikke kan klare annonceringer af titler, der kommer eksklusivt til 360 (og dermed ikke PS3)

Jeg bliver lige nysgerrig... hvad er det for nogle titler?

Syntes ikke der er annonceret nye eksklusive titler til 360 på E3 - lige et par til XBLA men syntes jeg da ikke nogen piver over?
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 19:44 
Tomb Raider Underworld i Europa d. 21 november på flere platforme (360, PS3, PS2, Wii, PC, etc.)

"Tomb Raider Underworld dated"
KTCKTCSkrevet 15/07-08 19:45 
Konsolkongen>
Du mener vel ikke at chancen for at Windows går ned eller i værste fald bare ikke vil spille spillet (som jeg oplever sker meget, meget tit for kunder nede i shoppen) er lige så stor som at din PS3 fryser, eller bare ikke vil spille spillet pga. hardware inkompabilitet?
Hvis man har en fornuftig computer og bruger nogenlunde opdaterede drivere, så bør man ikke have problemer, nej. Jeg har en gennemsnitlig oppetid på flere måneder på min Windows maskine, og det er bestemt ikke fordi den ikke laver noget.
Så min pointe er, at de fleste problemer opstår, fordi folk køber eller bygger noget skrammel, eller ikke fatter en skid af, hvordan man bruger en computer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-08 19:47 
Havde enhver anden skrevet det havde jeg ikke troet en fis på det. Din pc må så bare være en ud af en million. Konsollerne er generelt meget mere stabile.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 20:24 
Har man 360 støjproblemer... dvs. for lidt støj... så er løsningen lige...

HER!
KTCKTCSkrevet 15/07-08 20:38 
Konsolkongen>
Konsollerne er generelt meget mere stabile.
Medmindre det er EA, som har udgivet spillene ;)
Ej, det var nu heller ikke for at starte en kæmpe PC<>konsol debat. Vi begynder bare at have flere og flere forhindringer og besværlige procedurer på konsollerne, og det synes jeg er synd.
Installationer, DLC rettigheder og evige patches er bare nogle få at problemerne. Og hvis man ikke har investeret i en masse DLC baner og lignende, oven i de mange hundrede kroner man har givet for sit spil, så er det nærmest ikke til at komme til at spille dem online. Jeg håber du forstår min pointe.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Bede-xBede-xSkrevet 15/07-08 22:07 
Nu har jeg ikke fulgt så godt med som tidligere, da jeg har alt for travlt med at løbe, så det er muligt, at jeg tager fejl, men kan det passe, at MS definitivt har mere og bedre tredieparts støtte end Sony?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 22:27, rettet 15/07-08 22:27 
Der er vel ikke nogen efter dig? ;)
Bede-xBede-xSkrevet 15/07-08 22:34, rettet 15/07-08 22:34 
Åh lol, Beano.

Men nej, det er skam helt frivilligt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KeenKeenSkrevet 15/07-08 22:39 
Konsolkongen>
Så må du være godt døv eller spille meget højt... :)

egentlig ikke, jeg lægger simpelthen bare ikke mærke til det når al min opmærksomhed går til det jeg sidder og spiller...
dpldplSkrevet 15/07-08 22:43 
Samme her.

Men bedre load. Håber sgu hjælper på nogen af unreal engine 3 dumme felj. hader langsom texture load, synes ødelægger stemmingen. Og vil de uden om det giver langsom load(Lost odyssey)...
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 15/07-08 22:44 
Bede-x>
Men nej, det er skam helt frivilligt :)

Det var godt - var nervøs for jeg havde bestilt en HA'er i en brandert ;)
KeenKeenSkrevet 16/07-08 00:32, rettet 16/07-08 00:33 
best news: Fable 2 er færdigt og udkommer i oktober :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-08 01:08 
KTC>
Det gør jeg, og det sidste du skriver her har du skam også helt ret i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 16/07-08 08:16, rettet 16/07-08 08:16 
Da jeg i forvejen er rimelig hooked på Warhammer 40000 Dawn of War men ikke kan spille det fordi min PC vist ikke er stærk nok så er det et brutalt stød i underlivet da de nu langsere Dawn of War II til PC. Bare det dog ville komme ud til konsol. Hold kæft en fed trailer mand.

Dawn of War II
Bashful Neophyte
PlaykidPlaykidSkrevet 16/07-08 08:38 
Bungies annoncering tyder på ikke bliver til så meget alligevel:

Oh noez :(
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/07-08 08:40 
Dawn of war plus udvidelserne er, og var, en værre tidsrøver. Det er en ganske veldrejet trailer, som på fineste vis, viser hvordan nogle af enhederne i Warhammer 40.000 universet er tænkt. Den sidste del af traileren må dog siges at være ret indforstået - enhver Warhammer 40.000 fan har dog selvfølgelig Chaos Codex stående på hylden ;)

Det bliver spændende at se hvad Relic kan tilfører serien af nyt - den seneste udvidelse synes at bærer præg af lidt metal træthed.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 16/07-08 08:45 
Jeg er nu mere til Genestealer og Hybrids ;-) Men ja jeg glæder mig nu også til at se hvad de finder på af nyt.
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/07-08 08:57 
Fed trailer... den fik mig næsten til at gå ud og støve mine figurer af. Jeg har ikke spillet særlig meget DoW, men jeg har godt nok spillet meget 40K :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/07-08 09:14, rettet 16/07-08 09:15 
Hvis man er til Genestealers/Tyranids, glæder man sig selvfølgelig til Star Craft II istedet for :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/07-08 09:28, rettet 16/07-08 09:36 
Playkid>
Bungies annoncering tyder på ikke bliver til så meget alligevel:


Nej hvor ærgerligt... :(

Joystiq har spurgt MS hvad der skete med Bungie annonceringen:

Joystiq: Speaking of Bungie, there wasn't any mention of Halo games or Halo projects during the presentation yesterday and there wasn't any mention of Bungie or Bungie working on any other projects. Bungie has been teasing something on their website for the last couple weeks, and it seems like they're ready to announce it but they're doing it independently of Microsoft. Is that indicative of any kind of change in that relationship – that they wouldn't have that game announced at the E3 conference?

Spencer: We focused the E3 event on games that are coming this holiday, from a first-party perspective. If you look at the games we talked about in the briefing, the games that you will see – Banjo, Viva Pinata, Fable 2, Gears of War 2, Lips, Scene It – these are all games that you're going to see this fall. That was the decision we made – we did the same thing last year, if you'll remember – to try and really introduce people to the games as they come towards completion, we'll show them what we have and what is coming. The relationship to Bungie and the projects that we're working on together – we don't have anything to announce today – but it's in our plans.

We can't say for sure if Spencer means whatever Bungie is working on wouldn't be available this year, but it at least explains the absence. Microsoft, being the publishing partner of Bungie properties, as stated in a quote from Luke Smith, would have the say on any reveal or announcements. It's possible Microsoft decided Bungie didn't need to reveal its "Ace" just yet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/07-08 10:53 
Beano>
Der er vel ikke nogen efter dig? ;)

Jeg har hørt rygter om, at det er en lidt vred pizzamand :-)
nerosnerosSkrevet 16/07-08 10:54 
Echelon VI>
Hvis man er til Genestealers/Tyranids, glæder man sig selvfølgelig til Star Craft II istedet for :p

Tyranids hedder det jo ja! Åh der var vist et ret fedt bræt spil med dem engang og så selvfølgelig Space Hulk.

Star Craft II kan jeg jo heller ikke spille, Nedtur :-(
Bashful Neophyte
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/07-08 11:14 
neros>
Jeg er nu mere til Genestealer og Hybrids ;-)

Why you little!!!

Så er det vist på tide med et gensyn af én af mine yndlingsstriber fra Penny Arcade:
http://www.penny-arcade.com/comic/2006/04/10/

Men jeg glæder mig nu også til Starcraft 2 - og nu må jeg åbenbart også overveje DoW 2. Suk...
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 11:22 
Hyakotake>
Jeg har hørt rygter om, at det er en lidt vred pizzamand :-)

LOL. Jeg kender det... Just-Eat har været ud hos mig for at checke om jeg stadig lever efter at have droppet den slags mad for 1 år siden :)
nerosnerosSkrevet 16/07-08 12:50, rettet 16/07-08 13:31 
SeventhSun>

Why you little!!!

Hvad gjore jeg forkert....?

Jeg forstår ikke den slags nørdede jokes ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/07-08 14:01 
Microsoft bekræfter nyt Halo fra Bungie:

---------

In an interview with MTV Multiplayer blog Microsoft's head of Xbox Don Mattrick confirmed that Bungie is working on a new Halo title. Mattrick told MTV that Bungie's next title wasn't revealed because Microsoft felt they had enough content and excitement surrounding its other announcements (Sup, Final Fantasy XIII).

When pressed on the lack of Halo news, specifically regarding Ensemble Studio's real-time title, Halo Wars, Matrrick told MTV not to worry and announcements would be coming and then let it slip that Bungie is working on a Halo title.

Matrrick then clarified that the Bungie project is not related to Halo Wars or the the long-announced Peter Jackson project, codenamed Halo: Chronicles.

---------

Efter at have set de svage Nintendo og Sony konferencer, har MS nok set, at de kunne gemme det tunge skyts til en anden gang... :D

Mattrick confirms that Bungie is developing new Halo game
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/07-08 14:10 
fnis
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/07-08 14:59 
neros>
Hvad gjore jeg forkert....?

D'oh!

I min iver fik jeg trykket på den forkerte quote-knap.

Mit svar var til:
Echelon VI>
Hvis man er til Genestealers/Tyranids, glæder man sig selvfølgelig til Star Craft II istedet for :p

Og nu er jeg i tvivl om en forklaring er nødvendig eller ej :-S
- forbandet med den ironi :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/07-08 15:07 
Okke nej :p Jeg fangede den nu, ved hjælp af din lappeløsning!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 16/07-08 15:25, rettet 16/07-08 15:26 
Hahaha ok jeg er med igen men blev godt nok kørt helt ud i skoven ;-)
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 21/07-08 12:34, rettet 21/07-08 12:35 
"Xbox 360 will sell more hardware than the ps3 this generation"

Hvorfor har ingen har omtalt denne udtalelse endnu?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
153 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig