X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rejse til Japan


Svar
HankyHankySkrevet 13/07-08 22:21 
Jeg har længe haft lyst til at rejse mod det asiatiske, nærmere betegnet Japan. Langt om længe har jeg besluttet mig for endelig at tage afsted, og jeg er nu fast besluttet på at skulle afsted fra lørdag d.20/12 til lørdag d.27/12 i år - altså bliver den gode danske jul inddraget, hvilket ikke gør mig spor :-)

Jeg skriver herinde, da jeg aldrig før har rejst på egen hånd, ej heller l... Se hele indlægget
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
76 emne(r).
« < 1 2

Svar
JmogJmogSkrevet 26/08-09 20:41, rettet 26/08-09 20:43 
JAA>
Du skal have dit pas med i butikken for at få rabatten.

Hvilket egentlig kan være en god grund til at lade være. Hvis de kigger i passet, når de spørger dig om du har købt kamera derovre, så kan det være lidt svært at sige nej ;-)

Det er i øvrigt Taito Gamestation billederne er fra vil jeg mene. Én etage til Bemani-spil, én til fighters, én til shmups (der er endda Radiant Silvergun) og så er der vist en med blandet landhandel. Jeg kommer til at bruge en del tid i den bygning, når jeg kommer derover.

Nåja, og mønter ;-)
JAAJAASkrevet 27/08-09 17:42 
Jmog>
JAA>
Du skal have dit pas med i butikken for at få rabatten.

Hvilket egentlig kan være en god grund til at lade være. Hvis de kigger i passet, når de spørger dig om du har købt kamera derovre, så kan det være lidt svært at sige nej ;-)

Den ene gang, jeg har benyttet mig af det i Joshin, fik jeg rabatten i butikken, og der blev intet stemplet i mit pas, så det skulle ikke være et problem. Kan nogen huske, hvad den nye grænse er? Er det ikke 2300 kr. eller der omkring?
nerosnerosSkrevet 27/08-09 18:32 
Jeg kan godt blive lidt syg når jeg ser alle de smukke fotos der ;D
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 27/08-09 19:55 
Egentlig meget sigende at det var præcist de samme steder jeg og mine venner var, da vi tog til Japan :-). De nørdede områder er ikke til at komme udenom.
PapandPapandSkrevet 17/06-14 17:49 
Fruen og jeg er endelig kommet til enighed om, at Japan er vores næste feriedestination. Vi er derfor så småt begyndt at planlægge og vi sigter efter forår eller efterår 2015.

Hun vil gerne se strande og natur, jeg vil gerne se neonlys og kultur (spilkultur^^). Kan de ønsker overhovedet forenes?

Er der fortsat folk fra P:R der er bosat i Japan?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 17/06-14 18:29, rettet 17/06-14 18:31 
Hvor længe skal i være der? Hvis det er to uger, så kunne i jo tage en uge i Tokyo og en uge ude på landet.

Det vil være rigtig svært at finde én lokation, som vil tilfredsstille jer begge udfra hvad du beskriver i går efter. For dig vil enten Tokyo eller Osaka være oplagt. For den vilde neonoplevelse er der ikke noget der slår Tokyo, men spilmæssigt (indkøb, retro og og arcadehaller) er Osaka ret godt med. Osaka har den fordel, at den ikke er forfærdeligt langt fra Kyoto (halv time med tog mener jeg det var), hvis man vil have noget kultur og se en by, der har mange gamle flotte bygninger, templer og parker.

En af de gange jeg var i Japan tog vi den første uge i Tokyo, derefter med lyntoget til Kyoto, hvor vi boede på et klassisk japansk hotel i fire dage, der var så autentisk, at man følte man var med i Shogun. Herfra tog vi en tre dages uflugt til Osaka. Efter de fire dage tog vi tilbage til Tokyo og var der en uge til. Det fungerede glimrende.

Det med at fruen er til strand.... det er ikke det rigtige land at tage til for den slags. Helt klart for naturen dog.

Selvom man hurtigt kan få nok af storby (dog svært som gamer i Tokyo), så er der en kæmpe sproglig fordel i den by, for folk der ikke kan japansk. I modsætning til stort set resten af landet, så er det dødnemt at gå på restaurant, da jeg ikke tror jeg har været et eneste sted i byen, hvor der ikke var billeder/bogstaver på menukortene. I Kyoto og de fleste steder i Osaka var det skrifttegn og nul billeder. Det kan på den anden side også være spændende, når man SLET ikke ved, hvad man får at spise før det står på bordet :-D.

Anbefalede steder i Tokyo:
-Akihabara: Duh. Det giver næsten sig selv. Mekka for nyt og gammelt i spil, film, tegneserier og elektronik. Og arcadehaller. Særligt forretningen Super Potato (findes også i Osaka) kan anbefales, da dens udvalg af retro konsoller og spil i god kvalitet er absurd stort. De har ikke de billigste priser, men de har stort set ALT.
-Sega Joypolis: Indendørs forlystelsescenter med rutchebaner, 3D biografer og stort set alle de interessanteste arcademaskiner Sega har produceret. Alt er gratis at prøve så snart man har betalt billet ved indgangen. Hvis du er smart, så parkerer du kæresten i Shibuya-bydelen (tøj og mode mekka) inden du tager derhen. Medmindre hun er til gaming, så vil den tid du bruger der være skilsmissegrundlag, hvis hun er med.
-Ueno: Området omkring Ueno kan virkelig anbefales at bo i, når i skal finde et hotel. Det er rimelige priser og det vrimler med gode restauranter. Der er seriøst ikke en eneste gade du kan stå i, hvor der ikke lugter af mad.
-Universal Studios Theme Park: Ligger udenfor Tokyo, men ikke slemt langt væk. Masser af sjove forlystelser. Stort set ingen sprogbarriere selvom alt er på japansk,
CamousCamousSkrevet 17/06-14 18:51 
For strand skal du ned til Okinawa. Det er det japanerne selv gøre. Du skal dog flyve dernede, tog går ikke.
PapandPapandSkrevet 17/06-14 23:10 
Det er faktisk netop Okinawa hun har set billeder fra, så deraf ønsket om strande. Meeeen, efter et kig på kortet, så kan jeg nok se at det ikke helt kan forenes.

Tusind tak for dine tips Jmog, der var bestemt meget som er noteret! Vi kigger på at tage 1-2 uger i Tokyo og 1 uge i Kyoto, hvor vi så tager udflugten til Osaka.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-14 22:24 
Hvor langt er der fra Ueno (Hvis jeg booker hotel der) til super potado i akihabara ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 30/06-14 22:53, rettet 30/06-14 22:59 
Omkring ti minutter med tog (Yamanote-linien - deres ringbane) mener jeg. Der kommer et hver fjerde minut.

Fra Akihabara station er det et par minutters gang fra du forlader stationen. Jeg foreslår du tager et kort med, da den ligger i en af baggaderne.

Snup en pandekageis i boden på hovedgaden. Du vil takke mig (og hade mig for evigt) for at gøre det.

Pandekageis
CamousCamousSkrevet 30/06-14 23:25, rettet 30/06-14 23:26 
Jeg vil forslå at du også kigger ind i Trader, der er tre af dem i Akiba samt lede efter flere used game stores. Du kan ofte finde en bedre deal på samme spil hvis du smutter inde i en af de andre butikker pg sammenligner priser.

Det er dog oftest ret cramped. Og check tilbage et par dage senere, deres inventar skifter ret hurtigt.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/06-14 23:36 
Ca hvor mange retro shop ligger der i akihabara?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/06-14 23:59 
Jeg syntes ikke at jeg oplevede andre sådan rigtig "dedikerede" retro butikker end Super Potato, men de er der sikkert.

De fleste jeg faldt over der også havde retro ting var stadig CD rom spil, så dvs tilbage fra Saturn, PlayStation og Dreamcast dagene... Det var i 2009, så jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.

Jeg faldt over en enkelt American Import shop der lignede pre-owned PS2 hylderne hos Gamestop med Grand Theft Auto og Madden på hylderne. Det var lidt sjovt at se :D
CamousCamousSkrevet 01/07-14 00:44 
Der er mange i akiba, men de er godt gemt væk. Det er en skattejagt at finde dem. Det hjælper at kunne læse katakana og holde øje med ゲーム.

Der er mange skægge bygninger i akiba som jeg gik inde i med håb om at finde brugte spil men fandt andre skumle ting.

Bare hold dig til Potato og den af de tre Trader shops som har den størreste samling af retro spil og det burde være nok. Jeg fandt en mere brugt retro sted, men kan ikke huske navnet. Akiba er en maze og Japanske establishments har det med at gemme sig de sjoveste steder. Der er ingen håb om at finde de mest secret treasure troves uden en guide der kan sin shit.

Hvis jeg skal til Japan igen vil jeg helt sikkert prøve på at finde mig en lokal Akiba guide der kan vise mig rundt.
JmogJmogSkrevet 01/07-14 10:41, rettet 01/07-14 10:45 
En af gangene jeg var derovre rendte jeg rundt og gik ind i stort set alt jeg kunne komme i nærheden af - selv de mest opskure små forretninger. Kan ikke huske hvor jeg fandt den, men jeg forvildede mig ind i en, der havde arcadeboards stående væg til væg og diverse reservedele til arcadekabinetter.

Der er simpelthen ALT i Akihabara.

Superpotato er rigtig hyggelig. Deres etager er mere eller mindre delt ind i konsolgenerationer. Du er ikke spor i tvivl, når du finder den. Gå efter lyden i baggaderne. De blæser 8-bit musik ud af vinduerne. Sådan ser de ud:
http://skumlefrekvenser.geekculture.dk/visbillede.php?id=14485

En anden interessant bygning for gamere er Taito Game Station:
http://skumlefrekvenser.geekculture.dk/visbillede.php?id=14476

6-etagers arcadehal. En genre per etage: Rytmespil, Shmups, fighters osv. 6 Gundam-maskiner linket sammen til multiplayer er også et skønt syn.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/07-14 15:04 
Man skal heller ikke ha' visum eller noget for at komme ind i landet med dansk pas?
I usa var det lidt en pain , med de papir. :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 01/07-14 17:04 
Nope. De tager fingeraftryk og tager et billede af dig og i flyet skal du skrive under på at du hverken indfører krokodiller, stoffer eller våben, men det er det.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/07-14 17:26 
ok, er der næsten.... hotel i ueno.
Kan se man skal ta skyliner tog til ueno ST. fra lufthavn.
Håber der er nogle der, der kan engelsk :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 01/07-14 17:44 
De kan stort set intet. Det er virkelig sjældent, man render ind i nogen der kan mere end et par ord.

Men hvis bare du kan tælle en smule og udtale en lokation, så er du kørende.

Alle stationer i Tokyo vil på togkortene stå både med tegn og bogstaver. Alt udtales PRÆCIST som det skrives. Ikke noget med lange vokaler medmindre der er to (f.eks aa). Alt hvad du har hørt af japanske navne i amerikanske film er konsekvent udtalt forkert. Toshiba udtales for eksempel ikke Towsheeba men Tosjiba (med korte vokaler). Hvis japanerne udtalte det som os ville de skrive Toushiiba.

Lær at tælle til tre, så er i altid klar til at købe/bestille mad og billetter. Står du ved en billetluge og kan sige "2 Ueno" (udtale U-e-no), så er du kørende.

Tallene:
1: ichi (udtale: itch)
2: ni
3: san (udtale: sang)
JmogJmogSkrevet 01/07-14 17:50 
Har i smartphones? Hent en app med subway kort. Altid rart at have hvis man ikke lige er ved en station og skal planlægge. De er gode til at have dem hængende på stationerne og i alle toge kan man konstant på skærme se hvilke stationer man er på vej mod og hvor lang tid det vil tage.

Hent også app'en CityMaps2Go. I kan gratis downloade fulde bykort som kan tilgås offline. Alle veje er søgbare og man kan sætte pins/bogmærker. Dødgodt når man skal finde vej og kun kender vejnavn/seværdighedsnavn.
CamousCamousSkrevet 01/07-14 18:01 
Pro tip for Tokyo, drop subways, stick to Yamanote line. Den går en cirkel rundt om byen med stop på alle hotspots.

Det eneste man skal holde øje med er hvilken af de to retninger man skal hoppe på for at komme til sin destination hurtigst, men man kommer der alligevel lige meget hvilken en du hopper på. Og undgå subways under rush hour.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/07-14 18:48 
Så er rejsen bestil. Tak til jer alle. Kommer lige med nogle spørgsmål sener ;)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/07-14 17:07, rettet 04/07-14 17:10 
Vi har tænk som kun at holde os til tokyo!
Jeg vil se så meget gameing som det er muligt!!

Ud over Superpotato 3x Trader shop. Sega arcade/Taito Game Station. Er der mere man skal se?.... surt at rejse hjem og har glemt at tjekke en lækkert sted/butik ud!

Ud over gaming har nogle af jer med i byen der over? Jeg skal ud og møde det japanske natte liv! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CamousCamousSkrevet 04/07-14 18:34, rettet 05/07-14 22:11 
Kabukicho i Shinjuku.

Hvis du har spillet Yakuza spillene så er det bare så meget bedre.

Mens du er i Shinjuku prøv den show de har i Robot Restaurant, helt sikker et besøg værd. Og besøg også en bar i golden gai. Det er et område med mange, mange små bar på række.

Besøg Shinjuku om natten dog, ikke meget værd ellers.

Harajuku og Shibuya er også mindst et besøg værd.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/07-14 19:17, rettet 04/07-14 19:20 
Du burde også checke Universal Studios hvis du er der omkring det tidspunkt hvor de har Biohazard The Real

http://www.siliconera.com/2014/06/26/monster-hunter-time-resident-evil-get-another-attraction/

Her er noget video fra sidste gang de havde den event

http://youtu.be/TGCEx9bIKQw
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/07-14 17:37 
Damn ville godt ha set den RE event :) men der er det slut :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
76 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig