X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 vs PS3


Svar
Hellmand DKHellmand DKSkrevet 08/07-08 13:57, rettet 08/07-08 14:57 
Hej alle sammen, kan se vi er et blandet folkefærd her inde, så jeg vil høre jer om hvad i vil anbefale Xbox 360 eller PS3?

Kender kun Xbox 360 og den LARMER som en i h..... når man spiller og ser film....

Men hvordan er Ps3 mht støj osv, for jeg overvejer kraftigt at købe en?

Regards Kennet
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 10:45, rettet 07/08-09 10:50 
Ja det lyder alt for lavt. Ved ikke hvordan de beregner de tal men hvis det er via salgtal bør det være MEGET højere - 360 har trods alt ikke solgt 12-13 gange mere end PS3 :D

Giver heller ikke rigtigt mening at PS2 og PSP ligger under GameBoy og Xbox 1 som slet ikke er på markedet længere?
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 11:03 
Men det er netop ikke baseret på salgstal - værdien af brandet er meget mere. Som de selv siger:

"As you look through the list of the top 100
brands, you’ll see names that you recognize,
names that evoke an emotional connection,
a respect for technical innovation, or a desire
for cutting-edge design. These responses
to brand draw customers, drive investment,
and help assure long-term corporate stability.
But like many of the important things in life,
a brand is intangible. We know a brand
through the impression it makes on us and
others. When given a monetary value, a
brand increases its power as a business
driver and planning tool. Brand value
enables us to measure fluctuations in brand
influence and to compare brand strength
relative to the competition."

Det skal også lige bemærkes at MillWard Brown sætter standarden inden for feltet, så det er altså ikke tal de bare hiver ud af røven, men derimod resultatet af grundige undersøgelser.

Mht. PSP og PS2, så har det ikke noget at gøre om de er på markedet længere, men selve værdien af brandet i sig selv. GameBoy står sikkert så stærkt, fordi at det har været en enorm succes på det håndholdte marked (og efterfølgeren ligger da også nummer 1). Mht. Xbox kan jeg heller ikke lige se forbindelsen, men den er der helt sikkert.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/08-09 11:03 
Herold>
sølle 341 millioner dollars. Mit indtryk var ellers at PS3 og PlayStation i det hele taget var et langt stærkere brand?

PlayStation har altid været et meget stærkt brand, mens PS3 nok nærmest har været det modsatte fra starten. Man skal ikke undervurdere et brands kraft (brands sælger!!) og vi har på bureauet hvor jeg arbejder, tit snakket om, hvordan det har lykkedes Sony at sjatte et af verdens stærkeste brand væk på rekordtid - noget som denne opgørelse altså også viser.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 07/08-09 11:06 
Jeg tror på mange måder, at Xbox har overtaget rollen som den "generiske" konsol fra Playstation.

F.eks er MS er super gode/slemme til at få den placeret i tv og film.

I Edge er der et citat fra Obama, hvor han siger noget med at negativt om at sidde og spille Xbox hele dagen (mener jeg).
Edge kommenterer det godt nok, som om at det skyldes at Sony har betalt ham for at sværte konkurrenten, men det tror jeg er en joke.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 11:12, rettet 07/08-09 11:23 
Det tror jeg også. Det man skal lægge mærke til er nærmere at Obama instinktivt siger Xbox istedet for PlayStation - alene det siger noget om hvor stærkt Microsoft har gjort deres brand. Ligesom for 15 år siden, var "playing Nintendo" synonym for at spille stort set alt, hvad der havde med konsoller at gøre.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/08-09 11:14 
Herold>
Ligesom for 15 år siden, var "playing Nintendo" synonym for at spille stort set alt, hvad der havde med konsoller at gøre.

Ja og det samme var "playing PlayStation" for 8-9 år siden.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 11:18, rettet 07/08-09 11:21 
@Herold: Jeg er langt fra ekspert på området og kender ikke firmaet (og deres rygte) men syntes stadig ikke det giver spor mening når man vægter brands der er på markedet (og sælger/tjener godt) lavere end noget der slet ikke er på markedet længere. Xbox 360 har overtaget Xbox som brand.

Troede brandværdi betød den værdi et brand er værd i penge - dvs. den værdi man kan "malke" et brand for baseret på den anseelse (og salg) som det har i markedet pt.
PlayStation er ikke det kæmpestore brand som det har været, meeeen... stadig et stort brand som alle kender så jeg syntes tallene lyder MEGET lave.
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 11:22 
Men det er jo netop fordi man ikke måler på salg, men på BRAND-værdi. Som folderen beskriver, så måles der på associationsværdi, respekt og innovation. Det er værdien som mærket i sig selv har ude hos folk. Du kan eventuelt sammenligne det med Youtube eller Facebook. Kæmpestore brands, men ingen af dem kan sælges for det de vurderes til at være værd - Facebook har underskud, og Youtube problemer med copyright. Alligevel er det noget som millioner af mennesker hver dag beskæftiger sig med, og signalværdien af dette er meget værd.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/08-09 11:23 
Men brandværdi har ikke noget at gøre med salgstal eller om brandet stadig er på markedet. Et eksempel kunne være en VW boble - en klassisk bil, som havde stor brandværdi, selv om den ikke længere var på markedet. Derfor tog VW den frem for nogle år siden og genoplivede den, fordi brandet stadig var meget stærkt.

Brandværdi er en sjov blød emotionelt ting, som man ikke kan måle ud fra salgstal. En SKoda Fabia sælger helt vildt, men har absolut ingen brandværdi - så de to ting hænger ikke sammen.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 07/08-09 11:35, rettet 07/08-09 11:36 
Xbox har i stor grad overtaget PlayStations position, ligesom PlayStation i sin tid overtog Nintendos, men jeg var også overbevist om at PS-brandet var langt stærkere end det, den udmelding siger.

Men når man snakker -brands- indenfor konsoller mener jeg så også det er forkert at tage hvert system for sig selv, men derimod det brand, der er direkte associeret med systemet. F.eks. deler både PSP, PS2 og PS3 jo "PlayStation"-brandet, ligesom Xbox og Xbox 360 deler "Xbox".

Derimod får DS'en ikke særlig meget ud af det ellers stærke GameBoy-brand, og faktisk forvirrer det mig meget at den ligger i toppen, men det er nok mest bare i Danmark(/Europa), det ikke er så stærkt? I hvert fald er der ikke mange, der har tjek på DS, og når jeg snakker om min DS, siger jeg tit bare Gameboy i stedet, f.eks. "Jeg må hellere tage min Gameboy med, så jeg ikke keder mig". Dels i sjov, men også så folk ved hvad fanden det er jeg snakker om. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 07/08-09 11:36 
Når man ser Big Bang Theory osv. så spiller de Halo på deres Xbox og bowling på deres Wii, og det er jo ikke tilfældigt. PS3 er langt mindre profileret i medierne, og det skyldes, at brandet er svækket, og det svækker ligeledes brandet yderligere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 11:41 
Herold>
Men det er jo netop fordi man ikke måler på salg, men på BRAND-værdi. Som folderen beskriver, så måles der på associationsværdi, respekt og innovation.

Er godt klar over at brandværdi er ANDET end salg alene (skrev også anseelse) men værdien angives altså i dollars og den værdi man som ejer af et brand ca. kan forvente det er værd (hvis man f.eks. sælger det). Så i sidste ende er det penge værdi og ikke kun anseense/rygte/respekt/etc.

Men du mener altså at f.eks. PS2 er mindre værd (uanset grunden) som brand end Xbox (1)? Husk på det er Xbox 1 og ikke Xbox generelt eller Xbox 360 som brand. Jeg syntes det lyder helt vandvittigt.
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 11:43 
Wehner>
PS3 er langt mindre profileret i medierne, og det skyldes, at brandet er svækket, og det svækker ligeledes brandet yderligere.

Helt enig - men Xbox 360 12-13 gange stærkere?
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 11:48 
Beano>
Herold>
Men det er jo netop fordi man ikke måler på salg, men på BRAND-værdi. Som folderen beskriver, så måles der på associationsværdi, respekt og innovation.

Er godt klar over at brandværdi er ANDET end salg alene (skrev også anseelse) men værdien angives altså i dollars og den værdi man som ejer af et brand ca. kan forvente det er værd (hvis man f.eks. sælger det). Så i sidste ende er det penge værdi og ikke kun anseense/rygte/respekt/etc.

Men du mener altså at f.eks. PS2 er mindre værd (uanset grunden) som brand end Xbox (1)? Husk på det er Xbox 1 og ikke Xbox generelt eller Xbox 360 som brand. Jeg syntes det lyder helt vandvittigt.

Nu blander du det sammen. Bare fordi at brand-værdien har en værdi i dollars, så har det ikke det store med salget at gøre. Brandværdien er netop anseelse, rygte, respekt osv. opgjort i dollars, fordi det er en enhed, der er let at forholde sig til. Igen, ligesom Facebook, der er adskillige millarder værd - desværre for dem også penge, der er svære at mobilisere.

Som jeg skrev tidligere, så synes jeg også det er mærkeligt at Xbox 1 er listet så højt, men jeg vil skyde på at den rider med på Xbox 360s succes - fordi man bruger navnet Xbox generelt, og ikke nødvendigvis specificerer at det er 360'eren man mener. Pointen er at bare fordi vi som lægmænd ikke kan se pointen, så er der sikkert masser af grunde til at det ser ud som det gør.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 11:58, rettet 07/08-09 12:02 
Herold>
Nu blander du det sammen. Bare fordi at brand-værdien har en værdi i dollars, så har det ikke det store med salget at gøre.

Well... de taler også om salg generelt i dokumentet så en sammenhæng et der alså.
Som jeg ser på det er brandværdi ikke bundet (direkte) til historiske salgstal, mens ting som anseelse (etc) og markedsituation har stor betydning for fremtidig salg (forventninger), deraf brandværdien.


Herold>
Pointen er at bare fordi vi som lægmænd ikke kan se pointen, så er der sikkert masser af grunde til at det ser ud som det gør.

Enig - men derfor kan man godt være skeptisk og stille spørgsmål :)
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 12:21 
Ja, men der er ikke nødvendigvis direkte relation, bare fordi de nævner det. Var der en så direkte sammenhæng, så ville PlayStation 3 også have solgt tilsvarende mindre, jvf. deres brandværdi - det modsatte er derimod tilfældet. Men der er ingen tvivl om at et brand med høj værdi, sælger bedre. Brand-værdien er bare ikke direkte afhængig af salget, men af mange andre faktorer.

Beano>
Herold>
Pointen er at bare fordi vi som lægmænd ikke kan se pointen, så er der sikkert masser af grunde til at det ser ud som det gør.

Enig - men derfor kan man godt være skeptisk og stille spørgsmål :)

Ja, så længe man kan bevarer perspektivet, så er det ok :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/08-09 12:30 
Beano>
Helt enig - men Xbox 360 12-13 gange stærkere?

Ja da, det lyder ganske rimeligt!

(og så laver jeg lige sådan en blinke-smiley, så du ikke helt kan være sikker på om jeg bare laver fis)

;-)
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 12:32, rettet 07/08-09 12:32 
Herold>
Ja, men der er ikke nødvendigvis direkte relation, bare fordi de nævner det.

De taler stort set ikke om andet end salg, markedet, økonomien, etc. på siden. Det tolker jeg som om salg har en stor indflydelse så deres beregning brandværdi :)

Sales of gaming consoles remain relatively
strong despite the troubled economy, with
2008 revenue up 13 percent in the U.S.
Drawn by product innovation and affordability,
consumers purchased gaming consoles as a
less-expensive home entertainment alternative
to an evening out.
The leading players in the home console
market are the Nintendo Wii, the Microsoft
Xbox 360, and the Sony PlayStation 3, with
total sales of 34.5 million units, 28 million
units, and 20 million units, respectively.
Nintendo Wii revolutionized gaming by
allowing the player to control the game
with body motion rather than the traditional
joystick. The console also encourages gaming
as a social rather than a solitary pursuit, often
crossing the generations in family groups.
And it delivers all of these benefits at a
competitive price.
This innovation was driven by the company’s
core strategy, which is to appeal to a wide
audience and to focus less on perfecting
high definition graphics and more on
revolutionizing the way people play games.
The relatively expensive Sony PlayStation 3
also reflects a corporate strategy. The console
comes with a Blu-ray device, which can be
used with a television to watch movies and
helps Sony distribute its proprietary
Blu-ray technology into the market.
The category’s leading brand, Nintendo DS,
with about 34 million units sold, is a handheld
console. While it can be played at home,
its main advantage is its portability.
Portability poses a challenge to the gaming
console category. Many of the latest
mobile phones, such as the iPhone, come
with interactive screens that can provide a
portable console alternative.
The economy may challenge the industry,
too. Reduced disposable income could have
an immediate impact on sales. And any
layoffs among game producers could have
the long-term effect of reducing the supply
of new, compelling games in an industry that
depends on them.
Still, with more people spending time at
home with family, seeking security and saving
money, these difficult times could actually
drive sales.

@Hyakotake: No worries, jeg kender dig jo ;)
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 12:44 
Men det kan du jo se på tallene ikke har nogen sammenhæng. Der er 40% flere solgte Xbox 360, men brandværdien er 12-13 gange større. 1200 > 40. Ergo kan salget IKKE have den store indflydelse på brandværdien. Brødteksten forklarer jo netop hvordan landet ligger salgsmæssigt, og gør det nemt at se at der ikke er noget sammenhæng mellem salg og brand. Igen, se på Facebook. Enorm brandværdi, men intet reelt salg.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 12:58, rettet 07/08-09 12:59 
Også derfor jeg (i forrige indlæg) skriver at værdien er forventninger til salg. Hvorfor ellers tale om marked i fremtiden som de slutter af med?
SumezSumezSkrevet 07/08-09 13:06 
Jeg synes nu også det lyder ekstremt underligt at Xbox-brandet skulle være 12-13 gange større end PlayStation, eller bare i nærheden deraf. Endsige så meget mere værd, målt i penge.

Men jeg tror igen det hænger sammen med deres lidt ufornuftige opdeling af brands pr. konsol, snarere end det samlede brand. Faktum er jo at ingen regner PS3 for særligt meget, mens selve "PlayStation" brandet stadig har masser af gods tilbage i sig, hvilket PS3 stadig kan formå at bruge til sin styrke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 13:15 
Beano>
Også derfor jeg (i forrige indlæg) skriver at værdien er forventninger til salg. Hvorfor ellers tale om marked i fremtiden som de slutter af med?

Det kan jeg på ingen måde få til at hænge sammen. Det kan godt være at Wii'en fører på brandværdi, men at den forventes at sælge mere end 20 gange mere end PS3 køber jeg altså ikke. Den forklaring hænger ikke sammen.

Jeg tror mere at brandværdien blandt andet skal ses som muligheden for at lancere andre produkter under samme navn. Håndholdt Xbox fx.

@Sumez: Det lyder egentlig meget plausibelt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 13:25 
Herold>
Det kan jeg på ingen måde få til at hænge sammen. Det kan godt være at Wii'en fører på brandværdi, men at den forventes at sælge mere end 20 gange mere end PS3 køber jeg altså ikke.

Jeg kan heller ikke få værdierne til at give mening uanset beregninggrundlaget - at 360 er 12-13 gange større brand end PS3 giver endnu mindre mening.

Men det var også bare det med at salget har en del med beregningsgrundlaget at gøre, som jeg kommenterede på. Når de nu taler så meget om det på samme side.
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 13:32 
Men at det står der, betyder jo ikke at det nuværende salg er sammenhængende - og det er jo tydeligvis ikke, hvis man ser på tallene. Fremtidigt, potentielt salg er selvfølgelig en del af den samlede brandværdi, den giver jeg dig gerne :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 07/08-09 13:34, rettet 07/08-09 13:34 
Tak - jeg sætter et kryds i kalenderen ;)
SumezSumezSkrevet 07/08-09 13:47 
Herold>
Jeg tror mere at brandværdien blandt andet skal ses som muligheden for at lancere andre produkter under samme navn. Håndholdt Xbox fx.

Mere nøjagtigt skal man nok forestille sig at der findes en (i virkeligheden ikke-eksisterende) investor/elektronik/marketings-gigant og har en helvedes masse penge, som de bruger på enten at købe "Xbox 360" brandet, eller også køber de "PlayStation 3" brandet. Altså ikke deres licenser eller patenter, men blot selve navnet.
Det omtalte gigantkorporation så vil kunne gøre er at udgive et nyt produkt (formentlig en spillemaskine, hvis de ikke er komplet åndssvage :)) under købte navn. At bruge pågældende navn til maskinen og alt dertil hørende markedsføring vil uden tvivl hive salget ubeskriveligt langt højere op end hvis den hed "GameHat-X".

Den værdi de to brands så får tildelt er baseret på hvad dette firma så i teorien kunne forvente at skulle betale for at overtage brandet. Og jeg nægter at tro på at det ville være aktuelt at betale 12 gange så meget for Xbox-brandet. Jeg havde da i hvert fald uden tvivl købt det langt billigere PS3-brand, og udnyttet det i stedet.

Men igen, det er jo netop pga. selve "PlayStation"-brandet i sig selv, og ikke bare PS3-maskinen, og derfor mener jeg de stiller brandsne op forkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/08-09 14:18 
En beskrivelse af hvad brandværdi er. Som det ses, er brandværdien udregnet efter en række parametre plus en masse andet - også salgstal.

"Brand Value Chain-filosofien bygger på en grundlæggende præmis om, at et brands værdi er større en summen af produkter, der kan produceres og sælges over tid. Nøglen er multiplaktionsfaktorer — fx viste undersøgelser af PC-markedet i midten af 90'erne, at folk var villige til at betale 2-3 gange mere for en IBM-computer ift. en til computer fra HP eller Dell.

Produkter er materielle og kvantificerbarbare brands er immatterielle og svære(re) at kvantificere. Ikke desto mindre foretages der hyppigt brandværdiestimater3. Som det grafiske diagram over Brand Value Chain'en ovenfor illustrerer, er brandets værdi dels baseret på en række traditionelle markedsøkonomiske paramtre: aktiepris, price/earning-ratio og graden af markedskapitalisering, andelen af markedsdele, overskudsraten, osv. — men også en række forbunde størrelse af mere symbolsk værdi, primært lokaliseret i og omkring forbrugerne: opmærksomhed, associcationer, opfattelser, tilknytning og reaktions-/købsaktivitet. Man kan sige, at den immaterielle værdi et brand har er en direkte afspejling af markedets (investorernes) forventninger til fremtidig finansiel indtjening."

Brand Value Chain diagram
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 13/08-09 13:55 
Xbox360 har de mest aktive brugere. Wii, not so much.

Joystiq
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 14/08-09 10:47 
Jeg gad godt vide på hvilket grundlag, de drager de konklusioner. Kan da ikke passe, at den originale Xbox ligger så tæt på PS3?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 14/08-09 10:49 
Eller Gamecube er over Wii... ihvertfald overraskende hvis det passer :D

Går udfra det kun et USA der tales om?
SumezSumezSkrevet 14/08-09 11:03, rettet 14/08-09 11:04 
Bede-x>
Jeg gad godt vide på hvilket grundlag, de drager de konklusioner. Kan da ikke passe, at den originale Xbox ligger så tæt på PS3?

Det er jo i forhold til antal ejere. Tallene viser godt hvilket forhold ejerne af de forskellige maskiner har til dem, hvilket selvfølgelig er brugbart i marketingssammenhæng - men i praksis, når man snakker direkte (absolutte) tal, er det jo det nederste diagram på siden, man må gå efter.

Som de selv skriver i artiklen:
"Everyone and their dog owns a Wii by this point, but very few actually play them consistently, according to Nielsen's findings. Meanwhile, there's only a handful of GameCubes out there that haven't been converted into lunchboxes, and their owners apparently use them a bit more frequently."
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 19/02-10 09:15 
Capcom skærer i Lost Planet 2 på Xbox 360 for at få det ned på én skive. (resten kommer måske som DLC)

One disc ONLY!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 19/02-10 09:23, rettet 19/02-10 09:23 
"Hovsa... vi blev nødt til at skære det fra i spillet og sælge det som DLC... men det er altså 360erens skyld og ikke vores grådighed!"

:D
nerosnerosSkrevet 19/02-10 09:40 
Men hele pakken kommer til PS3?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 19/02-10 09:44 
Næppe.
nerosnerosSkrevet 19/02-10 09:48 
Ok :-)
Bashful Neophyte
JohsJohsSkrevet 19/02-10 10:20 
"Takeuchi went on to expand on how difficult it was to make those cuts, saying that it was a situation in which the team was on the verge of crying as they shaved down their game to fit on the disk"

Jeez, om jeg begriber at de gider gøgle rundt med 360 udgaven overhovedet, hvis den giver dem så mange problemer.

DVD formattet er jo dødt.
tastasSkrevet 19/02-10 10:32 
Men nu bruger x-boxen jo DVD'er og der er trods alt stadig temmelig mange maskiner i omløb :)

Men at de ikke bare bruger 0,75kr på at lave en extra disc forstår jeg så ikke .. :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dpldplSkrevet 19/02-10 10:33, rettet 19/02-10 10:33 
dvd formatet er da ikke dødt, det er bare capcom der vil have undskyldning for DLC eller de fisker efter billiger disc 2 til 360 udgaven (Ligesom andre har gjordet før!)

Samme tid hvordan fanden kan været et problem med et så lineært spil som LP. 2 Disc lyder da som let løsning, med spil der har multiplayer og er virkelig lineært.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
enfenenfenSkrevet 19/02-10 10:59 
Singleplayer på en disk og multiplayer på en anden. Så svært er det heller ikke. Det er set før.

Men Microsoft burde måske ændre lidt på prissætningen for multidisc. Nu kender jeg ikke de eksakte tal.
What is the Matrix?
KTCKTCSkrevet 19/02-10 11:05 
Capcom er sådan et firma jeg båder hader og elsker. De laver ofte nogle fantastiske spiloplevelser, men de røvrender også folk på det groveste med bullshit og manglende patches.

Min første tanke var, at det var det rigtige tidspunkt, at jeg købte en PS3, men som I andre også siger, så er der jo ingen reel grund til at de ikke udgiver det på to skiver på Xbox 360. DLC-løsningen er plat, for jeg vil gerne have mulighed for at spille spillet hos folk, der ikke er på Live med deres maskine. Det er jo ikke engang nok at slæbe sin harddisk med, for man skal jo være logget ind på Live for at bruge DLC fra andre maskiner.

Det er vel samme situation med Final Fantasy XIII. Hvorfor skærer de ned på indholdet og voldkomprimerer, når de lige så godt kan smide en skive mere i æsken?

Det virker lidt som om der bliver lavet en del spin på hele DVD vs. BluRay situationen, for reelt kan alt jo løses med multidisc spil, hvis man tager sig bare en smule sammen.
Jeg ville bare ønske BluRay drevene var lidt hurtigere, for jeg er ved at få spat af lange indlæsningstider og endnu længere installationstider...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 19/02-10 11:41 
enfen>
Singleplayer på en disk og multiplayer på en anden. Så svært er det heller ikke. Det er set før.

Hvad er formålet i det? Hvad er det, der fylder i multiplayer, som ikke er med i single?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 19/02-10 11:49 
Det ved jeg ikke...Men jeg tænkte mere, at hvis der virkeligt er et problem med plads, så kunne muligheden være at splitte det op.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 19/02-10 11:50, rettet 19/02-10 11:50 
Sumez>
Hvad er formålet i det? Hvad er det, der fylder i multiplayer, som ikke er med i single?

Multiplayer-maps ?
SumezSumezSkrevet 19/02-10 12:06 
Maps fylder vel ikke vildt meget i sig selv, hvis der ikke er specielle teksturer og modeller til dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 19/02-10 12:09 
Det skulle man måske ikke tro, men hvis du ser på størrelsen af diverse map packs til download på XBL, så viser det sig, at de faktisk fylder en hel del.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
enfenenfenSkrevet 19/02-10 12:25 
GOW2 maps fylder eksempelvis en del.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 19/02-10 18:50 
Lugter langt væk af DLC $$ fra Capcoms side af.
Når man tænker på hvad der faktisk kan ligge af data idag på en DVD skive og ser hvad nogen spil fylder. Så virker deres forklaring noget svag.. er det fordi i ikke er gode nok til håndtere spillets data eller har der været en lille PS nisse forbi med en krukke guld ;p

En af de primære grunde til at MS nok valgte DVD formattet er at det er et testet og billigt format sammenlignet med BR(dengang Xbox'en blev udgivet, bare se de problemer Sony havde med at få nok BR dele til deres maskiner og hvad den kostede at købe) De brugte jo heller ikke HD-DVD i den.
Den næste Xbox vil nok understøtte BlueRay, hvis ikke alle spil bliver Download til den tid.

At sige at man har problemer med at fylde at sin data på en skive og så bare skære i spillet er for letkøbt. En DVD skive extra gør ikke spillet dyre, Mass Effect 2 koster da ikke 1000,- bare fordi der er to skiver med. Og hvor mange DVD film har ikke alt deres bonus på en extra skive for ikke at komprimere filmen/lyden for meget.

Det der kære Capcom.. det er en ommer!
CoreCoreSkrevet 19/02-10 19:15 
Det lyder da latterligt. Hvis der er for meget data, kan de smide det på en Install-disc ligesom MS selv gjorde med Forza 3. Så må de da kunne slippe for disc-swapping.

Lur mig om ikke der om et års tid alligevel udkommer en "Complete Edition" hvor alt er med. Sammen med Nintendo er Capcom jo selskabet der uden at blinke med øjnene, gør alt hvad de kan for at sælge folk de samme produkter flere gange.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 20/02-10 00:26 
Ang. DLC. Det er selvfølgelig fjollet, at stuntet sker i første omgang, men de har jo ikke nævnt at DLC vil koste noget. Siden han siger "everybody wins", kunne det da tænkes, at DLC bliver gratis, eller måske kommer til at koste et symbolsk beløb. Et beløb, der ikke behøver koste forbrugeren noget i sidste ende, hvis Capcom prissætter X360-versionen i den lavere ende (fx 500 kr. i stedet for 550 kr. i DK).

Men som sagt, syrligt stunt. Muligheden for at downloade ting til sine konsoller, har vist mest været en fest for udgiverne :) Er stadig skuffet over, at MS (og Sony og Nintendo?) tillader at udgiverne patcher spillene :)
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig