X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 vs PS3


Svar
Hellmand DKHellmand DKSkrevet 08/07-08 13:57, rettet 08/07-08 14:57 
Hej alle sammen, kan se vi er et blandet folkefærd her inde, så jeg vil høre jer om hvad i vil anbefale Xbox 360 eller PS3?

Kender kun Xbox 360 og den LARMER som en i h..... når man spiller og ser film....

Men hvordan er Ps3 mht støj osv, for jeg overvejer kraftigt at købe en?

Regards Kennet
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 10/07-08 13:02, rettet 10/07-08 13:03 
SeventhSun>
Tjah det har jeg så ikke set noget om, og hvis det er sandt, så er tiderne jo skiftet hvilket jeg også forventede ville ske.

I Europa og Japan har PS3 længe solgt bedre og i USA har PS3 også været lidt foran de sidste par måneder.


SeventhSun>
Udover det konkrete salgstal, bygger jeg min påstand på hvad man generelt læser rundt omkring på sites som Kotaku eller Penny Arcade osv, og her synes jeg generelt der er større utilfredshed med PS3 end med 360.

Er godt klar over Sony/PS3 og har fået mange stryg over nakken af spilpressen (noget ubegrundet hysteri og andet fuldt ud velbegrundet), specielt det første års tid.
Men kan vel ikke tages for noget opfattelse af hvad den almindelige forbruger (der ikke læser den slags) og markedet ser som værende attraktiv generelt.

Men vil nok give dig ret i at de fleste hardcores gamers måske ser 360 som værende meste attraktiv - eller ihvertfald har gjort det, syntes stemningen er ved at vende meget nu hvor der er kommet flere gode spil og Sony har rettet op manges ønsker med de seneste firmware versioner og dæmmet op for XBL's fordele. Men der er jo lidt en anden diskussion ;)
CoreCoreSkrevet 10/07-08 14:45 
Alf81>
Hvorfor køber folk en maskine der heletiden går istykker?

Tredje indlæg med det samme svar:

Det gør den heller ikke hele tiden. Efter første rep. oplever de fleste at den fungerer fint efterfølgende.

Nærmere forklaring?

Se svaret til dig på side 4, eller endnu bedre anskaf dig en Xbox og baser din argumentation på egne erfaringer, i stedet for noget du mener at have hørt ude i byen.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BatemanBatemanSkrevet 10/07-08 15:14 
Jeg har fornøjelsen af at kunne basere mine erfaringer på at have min xbox360 til reperation 5 gange, hvorefter den blev sat til salg. Den har ikke været savnet! Støjen og usikkerheden om hvornår den brød sammen næste gang (gik senest i stykker 5 dage før GTA4, havde dog købt PS3 udgaven) var nok til at jeg fik sendt den ud af døren for sidste gang. Spillene begyndte også at kede mig også gevaldigt, da det eneste jeg spillede var Gears.

Jeg er sku bare mere til Singstar, Buzz, EOJ og Pixeljunk Monsters end Halo3 og Mass Effect. Når vennerne er sammen er Playstationen bare sjovere.
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
Alf81Alf81Skrevet 10/07-08 15:23 
Core>
Tredje indlæg med det samme svar:

Jamen for dælen da... Det indlæg var jo' direkte rettet mod SeventhSun, som havde besvær med at forstå mit indlæg korrekt.

Iøvrigt, så har jeg slet, slet ikke tid, det der minder om lyst eller overskud til at skulle gennem indsendelser og ombytninger af maskiner der på nogen facon halter. Måske kunne jeg få en maskine der bare blev ved og ved og ved med at virke, men så måske ikke og det ville jeg have det meget svært med. Og sig mig så lige, hvorfor skulle jeg dog have lyst til at anskaffe mig en Xbox konsol der pr dé factum er faulty? Spillene kan ikke få mig til det...
Ting om dét og pis.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 10/07-08 15:32 
Bateman>
Jeg er sku bare mere til Singstar, Buzz, EOJ og Pixeljunk Monsters end Halo3 og Mass Effect. Når vennerne er sammen er Playstationen bare sjovere.

Jeg syntes så de spil du nævner på PS3 siden er crap :-(
Selvom Pixeljunk monsters er forbandet sjovt.

Jeg savner det gamle Sony. Hvorfor bruge så mange krafter på et spil som Killzone 2? Det er scriptet som f...

I virkeligheden var det nok 3. parts spil og Japanske RPG'er der gjorde Sony til konge i min stue.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CoreCoreSkrevet 10/07-08 15:36 
Alf81>
Og sig mig så lige, hvorfor skulle jeg dog have lyst til at anskaffe mig en Xbox konsol der pr dé factum er faulty?

For ikke at mure dig inde bag formatbegrænsninger, og i stedet kunne nyde privelegiet det er, ikke at kunne gå glip af noget. Det er derfor jeg selv har hele holdet ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 10/07-08 15:37, rettet 10/07-08 15:57 
@Born2Play: PJM er "forbandet sjov" men alligevel crap? ... så er det ikke nemt ;)

Og fedt at have spillet Killzone 2 allerede... jeg vil også have en tidsmaskine!
CoreCoreSkrevet 10/07-08 15:42 
Beano>
Og fedt at have spillet Killezone 2 allerede... jeg vil også have en tidsmaskine!

Du kan låne min, jeg har lige været ude at få bekræftet at Halo 4 også er kedeligt ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 10/07-08 15:57 
Sejt - bare den kører langt på literen ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/07-08 15:59, rettet 10/07-08 15:59 
Core>
For ikke at mure dig inde bag formatbegrænsninger, og i stedet kunne nyde privelegiet det er, ikke at kunne gå glip af noget. Det er derfor jeg selv har hele holdet ;)

Problemet er så bare at jeg tror virkelig ikke at der er andet på 360'eren end Dead Rising og måske Lost Planet der kan fange Charters interesse. Mener du så stadig den er et køb værd?

Alle de andre gode Japanske spil kommer alligevel også til PS3 hvor bla. DMC4 kører bedre og SEGA Rally Revo kører lige godt på begge maskiner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/07-08 18:57 
Hvis det er JRPG man vil have er der da udsigt til utallige titler på X360.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/07-08 22:10 
Hvorfor begrænse sig til en af dem? Køb begge :)

Men det kommer vel an på hvad man vil.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at 360'eren stadig har det største og bedste spil udvalg (dog hovedsageligt i samme genre), hvilket underligt nok hænger sammen med at konsollen har været ude et år længere længere...

Men på den anden side skal der heller ikke herske nogen tvivl om at det er på PS3 fronten der vil ske mest fremover, både af spil lanceringer og hvad angår videreudvikling af systemet.

360'eren topper lige pt, men diverse developers har udtalt at de pt bruger over 90% af maskinens potentielle kraft når du udvikler spil, hvilket betyder at vi nok ikke vil se en meget større forbedringer på den tekniske front. De har derimod på ingen måde udnyttet ps3'en og er vel først nu for alvor ved at beherske Cell'en til en hvis grad.

Og så er der selvfølgelig blu-ray, psp linkup, bagud kompatibilitet og alt det fis der.

Men i bund og grund er alt dette ligegyldigt, hvad tæller er spillene der udkommer til de 2 systemer. De fleste spil kommer i multiplatform efterhånden, så det afhænger af de eksklusive titler og der siger ps3'ens udvalg mig væsentligt mere end 360'erens ikke mindst pga udsigt til langt flere RPG'er. Mange af 360'erens spil lugter langt væk amerikanske teenagere, mange bang bang med meget lidt indhold spil og meget få forskellige genrer, hvilket måske også kan være en af årsagerne til hvorfor 360'eren er en blevet en så stor fiasko i japan som den nu engang er.

Personligt har min 360'er samlet støv det sidste halve år, har dog netop anskaffet mig Lost Odyssey, men har endnu ikke orket at sætte maskinen til.
KTCKTCSkrevet 10/07-08 22:14 
Azzkikr>
360'eren topper lige pt, men diverse developers har udtalt at de pt bruger over 90% af maskinens potentielle kraft når du udvikler spil
Har du en kilde på den reference?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HeroldHeroldSkrevet 11/07-08 03:12 
Meh. 'De' har også sagt at med 360'erens ekstra grafiske kræfter eller båndbredde eller whatever, så går det lige op. Jeg tror sgu heller ikke at Cell kommer til at rykke SÅ meget igennem i sidste ende i forhold til. Begge maskiner kommer til at ende side om side IMO.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 11:36 
Det gør fandme ondt på Sony. Sådan nogle taktikker med at indefryse og nedsætte løn, og gøre alle mulige andre krumspring er noget jeg troede var forbeholdt firmaer, som står lige overfor en konkurs.

Sony freezes wages
silverstarsilverstarSkrevet 19/03-09 15:02, rettet 19/03-09 15:03 
Hmm, hvordan læser i det, jeg synes man kan komme i tvivl?
Læst i kontekst synes jeg mere det lyder som om at løn-niveauet er fastfrosset, så der ikke forekommer stigninger, men man kunne også tolke det som om de ikke får udbetalt lønninger (det synes jeg lyder urealistisk, især på den måde de omtaler beskæringer i bonusser).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 15:26 
Ah, sådan havde jeg ikke tænkt at læse det. Men det gør det da meget mindre slemt, hvis det "bare" er lønNIVEAUET, der er fastfrosset... men det burde da være muligt at bruge de rigtige ord i en artikel, så den slags misforståelser ikke kan opstå.
silverstarsilverstarSkrevet 19/03-09 15:39 
Jeg er heller ikke sikker på hvordan det skal tolkes... Som jeg læser selve overskriften så synes jeg også det lyder som om det er hele lønnen der tilbageholdes, men for mig lyder det vildt at kunne drive virksomheden året ud uden udbetalinger af løn.
Desuden synes jeg den måde de nævner at der også vil blive skåret i bonusser mv som om der ikke er tale om at lønnen fastfryses/tilbageholdes, men jeg indrømmer at jeg ikke er sikker på hvordan det skal fortolkes :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3of193of19Skrevet 19/03-09 15:43 
Der udbetales jo stadig bonusser:
"Workers' bonuses will also be lowered to the equivalent four months pay rather than six months, according to Nikkei and reported by Reuters. Meanwhile, annual compensation for managers will be dropped by 10 to 20 per cent through wage cuts and by 35 to 40 per cent through bonus reductions."

Så det må være lønstigninger de taler om, ville da være besynderligt ikke at udbetale løn, men bonusser. OG tror nok INGEN gad arbejde et helt år i et firma uden at få udbetalt løn :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/03-09 15:51 
Den økonomiske krise rammer jo stort set alle, så det kan vel ikke være nogen stor overraskelse.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/03-09 15:54 
Man må gå ud fra at der kun er tale om en fastfrysning af lønniveauet - hvilket mange store virksomheder efterhånden har gjort, også herhjemme.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/03-09 16:01 
Ja, det er det... Især fordi, at de har meddelt, at det gælder for et år... :)

Reuters: Sony to freeze wages for a year
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 16:34 
Men engelsk er sgu da ikke så fattig et sprog at man ikke kan skelne mellem at fastfryse LØN og LØNNIVEAU. Jeg skyder al skyld på idiotiske journalister. :-)
SlothSlothSkrevet 19/03-09 18:46 
Jeg ville da til enhver tid vælge at få fastfrosset min løn/mit lønniveau end at blive fyret.

Andre firmaer har jo været ude i de helt store fyringsrunder, og jeg tror desværre ikke at det er slut endnu - langt fra.
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/03-09 18:54 
Well, det er jo sjældent lønslavens valg... det plejer at foregå på slipseplan. De høje herrer skal jo lige sikre deres millionbonus først, før menigmand kan komme til fadet. :-)

*finder terpentin til at fjerne fanden fra væggen igen*
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-09 18:30 


Finanskrisen er godt for PS3... øh?
dpldplSkrevet 20/03-09 18:43, rettet 20/03-09 18:44 
Her lidt mere fra sony, nu skal publisher til at betale penge selv for gratis DLC,
That situation changed with the PS3 on October 1 of last year, when Sony implemented a 16 cents per Gigabyte fee to publishers for paid and free downloadable content, according to publishing sources familiar with Sony’s policy.


“PlayStation Network Bandwidth Fee”
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-09 19:01, rettet 20/03-09 19:04 
Så er det "gratis netværk" lige pludselig ikke gratis mere. Det kan godt være at det forbliver gratis at hente ting, men udbyderne må jo så hæve prisen på spil, så de indtjener det tabte dér = skjult betaling.

Sony: “We foresee no change in the high quality or quantity of demos and games available on PSN.”

Hvorfor kom jeg til at tænke på "300", hvor liderlige gamle pestbefængte mænd voldtager et drugged-up "orakel"? :-)
silverstarsilverstarSkrevet 20/03-09 19:22 
Hyakotake>
Finanskrisen er godt for PS3... øh?

Jeg tvivler på at forfatteren af artiklen får ret. Jeg tror han undervurderer folks tendens i krisetider til at vælge det på prisskiltet billigste alternativ på kort sigt og ikke i væsentlig grad tænke over hvad de forskellige "pakkeløsninger" reelt indeholder af medfølgende udstyr (HD, Wireless, afspilning af medier etc).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SlothSlothSkrevet 20/03-09 21:38 
Hyakotake>
Så er det "gratis netværk" lige pludselig ikke gratis mere. Det kan godt være at det forbliver gratis at hente ting, men udbyderne må jo så hæve prisen på spil, så de indtjener det tabte dér = skjult betaling.

Sony: “We foresee no change in the high quality or quantity of demos and games available on PSN.”

Hvorfor kom jeg til at tænke på "300", hvor liderlige gamle pestbefængte mænd voldtager et drugged-up "orakel"? :-)


Det kommer vel helt an på hvilket DLC der er tale om. Er det et armor til Dead Space, som bliver taget totalt overpris for allerede, så er gigabyte-udgiften ift. produktets reelle værdi jo minimal.

Er det et helt spil, eller an stor expansion-pack, er det de færreste DLC der banker op over 50-100MB, og så er 5-10 cents oven i prisen jo også til at overse.

Og ser man det ift. prisen for et Gold LIVE-abonnement vil jeg til enhver tid foretrække at skulle diske ud med få ekstra kroner for det jeg downloader, i stedet for at skulle punge op for overhovedet at logge på.

Så dit argument holder efter min mening overhovedet ikke.
Kiss me, would you kindly?
CoreCoreSkrevet 20/03-09 22:02, rettet 20/03-09 22:02 
Sloth>
Og ser man det ift. prisen for et Gold LIVE-abonnement vil jeg til enhver tid foretrække at skulle diske ud med få ekstra kroner for det jeg downloader, i stedet for at skulle punge op for overhovedet at logge på.

Du behøver ikke Gold for hverken at logge på eller downloade.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 20/03-09 22:15 
For vores bliver det her jo ingen ting. Men derimod firma som capcom, activision også videre er det en helt anden ting.

Forstil dig 16cent ved en demo der blevet download 4millioner gange på bare de 2HD konsoller?(RE5), så bliver det jo hurtig flere hundredtusind dollars.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-09 22:22, rettet 20/03-09 22:22 
Så kan de lære at gøre deres spil færdige :) Forhåbentlig gør det at man slipper for de latterlige ekstra pakker (EA) på PSN fremover. Men det kan selvfølgelig også betyde at noget af det gode DLC slet ikke kommer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-09 22:57 
Ja, det er jo ikke kun DLC der betales for. Det er ALT download... ALT der giver en båndbreddebelastning.

Så vil Capcom punge flere millioner i en simpel demo-kampagne for Resident Evil 6? Eller vil de bare droppe det helt til PS3 og fokusere på "andre" platforme :-)
SlothSlothSkrevet 20/03-09 23:00 
Core>
Sloth>
Og ser man det ift. prisen for et Gold LIVE-abonnement vil jeg til enhver tid foretrække at skulle diske ud med få ekstra kroner for det jeg downloader, i stedet for at skulle punge op for overhovedet at logge på.

Du behøver ikke Gold for hverken at logge på eller downloade.


Oki - der gik for meget fanboy i mig ;o)

Men ja - kan godt se jeres argumenter... Havde ikke tænkt på demoer og gratis DLC.

Oh well - lad os se, hvordan det hele ender... Livet går nok videre alligevel ;o)
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/03-09 23:07 
Mht DLC, der koster penge synes jeg det er utroligt let at gennemskue hvad der er noget pengesvineri og hvad man bør købe/hente.

Man skal altså være helt ekstrem fanboy for at give 20-30 kroner for et latterligt skin til sin spillerfigur. Mens map packs og ekstra kapitler i store spil med kampagner selvsagt godt må koste lidt.

Det absolut vildeste jeg har set er alt det guf, der er kommet til Burnout Paradise gratis. Og først langt senere er der kommet lidt forskellige biler og stuff at købe.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-09 23:17 
Hyakotake>
Ja, det er jo ikke kun DLC der betales for. Det er ALT download... ALT der giver en båndbreddebelastning.

Så vil Capcom punge flere millioner i en simpel demo-kampagne for Resident Evil 6? Eller vil de bare droppe det helt til PS3 og fokusere på "andre" platforme :-)

Ja det havde jeg ikke tænkt helt igennem, skidt så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 21/03-09 01:00 
Konsolkongen>
Forhåbentlig gør det at man slipper for de latterlige ekstra pakker (EA) på PSN fremover.

Ha! Nejda, troede du at Burnout: The Ultimate Box bliver den eneste "genudgivelse"?

Så tager de bare penge for det på Live, dropper det på PSN, og udgiver samlede pakker til PS3 et halvt år efter det oprindelige `release` ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 07/04-09 10:02 
For ikke at ødelægge STIV tråden kører jeg den lige videre her om hvordan det står til med salget af de to forskellige platforme.

Hvis PS3'en er så langt foran X360'eren i Japan rent salgsmæssigt, så fatter jeg ikke hvorfor man ikke ser flere shot-em-ups, og lidt mere opskure PS3 titler komme ud. Det er jo faktisk mere X360'eren man ser det til..? Underligt. F.eks så har PS2 nu så meget lækkert at gå efter som ikke findes her i vesten. Men det kommer måske? Jeg håber..
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 07/04-09 10:07 
Fordi at Microsoft gerne vil have at japanerne køber Xbox 360, sæføli.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 07/04-09 11:42, rettet 27/04-09 18:51 
Jeg vil tro at hvis man har et niche produkt som en shooter som er kodet til noget der minder om gængs hardware, så er ps3'en en alt for stor mundfuld at gå i gang med rent udviklingsmæssigt. Jeg er sikker på at de fleste af de shootere vi ser har kunnet konverteres til xbox'en så let som ingenting med de udviklingsværktøjer MS stiller til rådighed. PS3 på den anden side?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 07/04-09 13:55 
Hm..! Det er der ærgeligt.
Bashful Neophyte
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/04-09 18:01 
Er det mon for at få udviklerne til at putte DLC på disken fra starten af?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-09 11:21, rettet 28/04-09 11:27 
Hvis PS3'en er så langt foran X360'eren i Japan rent salgsmæssigt, så fatter jeg ikke hvorfor man ikke ser flere shot-em-ups, og lidt mere opskure PS3 titler komme ud. Det er jo faktisk mere X360'eren man ser det til..? Underligt.

Egentlig ikke, for 360 har jo solgt bedre på verdensbasis og mon ikke det er hensigten, at nogle af titlerne skal komme i vesten(om ikke andet USA) senere. Samtidigt skal man jo ikke glemme, at selvom PS3 har solgt bedre end 360 i japan, så har den ikke solgt specielt godt. Derfor kan man næsten ikke andet end trække på smilebåndet, når folk henviser til de "mange" japanske online spillere på PS3 ;)

Må være folk der ikke har fulgt med i tallene og faktisk tror, at PS3 sælger som PS2...

For folk der ikke har fulgt med, så har 360 solgt ca en million og PS3 ca tre mio i japan. I de gode uger - fx nu omkring FF13 demoen eller omkring MGS4 - har PS3 kunne præstere respektable salgstal over 50000. Sammenlign det med fx DS, som i de gode uger har præsteret ca 600000 og rutinemæssigt ligger over 50000!

3 millioner siden launch. Det tog Wii ca et år at sælge over 4: http://www.gamesindustry.biz/articles/wii-close-to-surpassing-lifetime-japanese-gamecube-sales

Der er iøvrigt lige kommet tæt på komplette tal for EU(fra GFK): http://www.edge-online.com/news/uk-lifetime-hardware-sales-revealed

De har 360 en million foran PS3(1.3 mio foran i UK, men 300000 bagefter på fastlandet). Dermed kan vi faktisk udlede en foreløblig stilling:

PS3 to mio foran i japan. 360 en i EU og 7.5 i USA. Dét er grunden til, at vi ikke ser PS3 have alle nichetitlerne, ligsom PS2 havde det i sidste generation. Grunden til at FF13 er gået multiplatform, at Dragon Quest X er på vej til Wii og til at titler som Mushihime-sama Futuari kommer på 360(sidstenævnte kan også have noget med hvor let en maskine er at udvikle til, som andre nævner ovenfor, med mindre det er hensigten, at det skal komme i vesten senere...):

Once again proving itself the shmup console of choice, the Xbox 360 is getting a port of Cave developed arcade shooting game Mushihime-sama Futuari. Yes, that game.

http://kotaku.com/5220880/fantastic-scrolling-arcade-shooter-coming-to-xbox-360
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/04-09 11:27 
Bede-x>
Der er iøvrigt lige kommet tæt på komplette tal for EU(fra GFK): http://www.edge-online.com/news/uk-lifetime-hardware-sales-revealed

Det er ikke EU-tal... det er UK-tal.
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-09 11:29, rettet 28/04-09 11:43 
Nej. Læs nu linket, ikke bare overskriften ;) Først om UK:

Wii leads the way with 4.9 million sales since launching in December 2006. Having released a year earlier, Xbox 360 sales total 3.2 million. PS3 sales sit at 1.9 million units since the system launched in March 2007.

Så om non-UK:

Combined hardware sales in non-UK Game markets total 42.7 million. Individual platform sales figures largely reflect UK sales trends, with one notable exception – PS3 sales are 300,000 greater than those of Xbox 360.

Altså: 360 foran med 1.3 i UK, men 300000 bagefter på fastlandet(forstået som de lande GFK dækker, hvilket er grunden til, at jeg skriver "tæt på" ovenover).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/04-09 21:22 
PS3'en kører med klatten i øjeblikket. Spil som Infamous, Uncharted 2, Heavy Rain og God of war 3 får Xboxens shooter helvede til at ligne crap. Forvent endnu et par shootere og en ødelagt Rare franchise til E3. Ikke noget der vil rokke ved PS3's eksklusivitet herredømme!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/04-09 22:15, rettet 30/04-09 22:16 
Ja, når det ikke lykkes at kopiere succesen, må man jo være kreativ - vi husker vel alle Haze? :p

Selvom jeg bestemt ikke deler din holdning om, at Xbox 360 kun har shootere at byde på (Mass Effect, Lost Odyssey, Viva Pinata, og ja B&K: Nuts and Bolts - for ikke nævne de tidseksklusiver konsollen har haft), så deler jeg din iver over det kommende års eksklusive stortitler til PS3. Måske lige med undtagelse af Infamous som ikke siger mig et hak (ej heller prototype for den sags skyld).

Det er hovedsagligt Valkyria Chronicles, der har fået mig til at være bare lidt glad for, at Sony stadig er spiller i industrien.

Til note: Jeg vil mene at i hvertfald det første Uncharted nærmer sig genren "shooter", det nye spil føler jeg ikke jeg kan udtale mig om.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 01/05-09 09:03, rettet 01/05-09 09:04 
Ja PS3'en er på rette spor nu synes jeg. Meeen når jeg tænker over det kommende Bloodbowl og Lost Planet 2 er jeg nu også meget glad for min Xbox :-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 07/08-09 10:33 
I Millward-Browns seneste opgørelse over de mest værdifulde brands i verden, ligger Nintendo i toppen med Nintendo DS, der vurderes til at være næsten 10 milliarder dollars værd. Derefter kommer Wii med 8,2 milliarder dollars. Xbox 360 tager tredjepladsen med næsten 4,6 milliarder dollars, men det mest interesante er nok fjerdepladsens PlayStation 3, hvis brand-værdi kun ligger på, hold nu godt fast, sølle 341 millioner dollars. Mit indtryk var ellers at PS3 og PlayStation i det hele taget var et langt stærkere brand?

Brandz
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
242 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig