X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Serverflyt


Svar Sortering
RJKRJKSkrevet 04/07-08 20:58 
Vi forbereder flytning af server, og vil deraf være nede fra i nat omkring kl. 1. Derefter kan der måske være lidt småproblemer mens diverse flytning slår igennem, så vær lidt ekstra tålmodige i de næste par dage.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/07-08 07:03, rettet 05/07-08 07:19 
Så er serveren flyttet.
Det tog ca. 1 time at overføre og indsætte sql databasen, filer og andet godt var overført i forvejen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 05/07-08 09:15 
Er det derfor alt pludselig går sindsygt hurtigt? :O
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 05/07-08 09:33, rettet 05/07-08 09:34 
Det går ihvertfald 10 gange hurtigere end før nu!
Bashful Neophyte
dchangdchangSkrevet 05/07-08 09:43 
Sweet jeselujah, det går snabt.

Det kan man godt vænne sig til. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 05/07-08 10:27 
Når det så lige slår igennem på alle billeder også, så vil I nok tydeligt kunne mærke en forskel, i hvert fald :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
XiwanaXiwanaSkrevet 05/07-08 10:45 
Det går meget hurtigere nu - selv på ældre pc'ere. Tak for serverflyt!
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 05/07-08 10:49 
Ja...zooom... godt arbejde ;)
WehnerWehnerSkrevet 05/07-08 11:35 
Jeg kan ikke rigtig følge med... det går for hurtigt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KamekKamekSkrevet 05/07-08 11:41 
Ja, det går så hurtigt at uret inde på forummet nu er foran ;-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/07-08 12:28 
Thank you, P:R!

(udtales som D:E:R-reklamen) :-)
dRxLdRxLSkrevet 05/07-08 15:29 
Åh det var så lidt ;-) Jeg kan dog kun personligt tage æren for den lille del der er serverkonfiguration og overførsel af data, andre har sørget for at skaffe den nye server og givet den et hjem hvor linien er noget "federe".

Vi er gået fra en hjemmecomputer-setup med en enkelt CPU 747MHz AMD Duron processor med ca. 1GB RAM til rigtig serverhardware med to 2.40GHz Intel Xeon CPU'er og 4GB RAM.

Tidligere kørte hver apache proces på ca. 33MB RAM, nu boltrer de sig på ca. 280MB RAM.

Harddiskkonfigurationen er også blevet noget lækrere. Det er ganske vidst stadig et software RAID, men nu er der 3 diske der kører i RAID 5 (som er hurtigt og sikkert) fremfor 2 diske der kørte RAID 1 (som er langsomt og sikkert). Jeg vil mene at disk hastigheden har en positiv indflydelse på databasens performance (kombineret med mere CPU kraft og hurtigere RAM selvfølgelig).

Hvad forskellen på linierne angår, må RJK hellere svare på det, hvis han vil.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 05/07-08 16:52, rettet 05/07-08 16:52 
Vi er gået fra 512Kb upload til 10Mb upload, så det er en tyvedobling af hastigheden. Det absolut bedste er dog uafhængighed af TDC, så man ikke flere gange årligt skal kæmpe med dem for at få dem til at lappe de kabler, som de selv graver over...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
rapsacrapsacSkrevet 05/07-08 17:32 
sådan dér, så mangler vi bare, at resten af internettet bliver ligeså optimeret :)
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
dRxLdRxLSkrevet 06/07-08 19:58 
Nu har jeg stort set udelukkende brugt forum-funktionaliteten herinde, så jeg har lidt svært ved selv at vurdere det, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle af playrights øvrige funktionaliteter der er gået fra at være noget sløve til at blive ganske brugbare efter serverskiftet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/07-08 20:13 
Trivia reagerer i hvert fald også pænt snapt nu :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 06/07-08 20:53, rettet 06/07-08 20:55 
Lige før der er performance nok til at supportere en lille handel-RSS feature ;)
RJKRJKSkrevet 06/07-08 22:36 
Kobra>
(ja tit gav den simpelthen bare op!)

Arh, det passer vist ikke. Det må være din browser der gav op; ikke serveren. Der var fem minutters timeout, og der skulle altså nogle ret store ting til, før dét ikke kunne nåes :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig