X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

50 nye videospils klassikere


Svar
scavengerscavengerSkrevet 03/07-08 19:18 
Så er der lidt nyt til diskussion. Entertainment Weekly har offentliggjort en liste med 50 nye videospils klassikere fra 1983 til nu.

Linket er til listen fra 50-26 men til højre på siden er den øverste del af listen fra 25-1 under Latest Photo Galleries.

Entertainment Weekly
Nemo me impune lacessit
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/07-08 19:32 
Ah, sjovt... der er jo som sådan ikke fejl på de spil der er med, men det er jo altid dem der ikke er med, som skaber problemerne :D
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-08 19:41 
Temmelig amerikansk liste :)
AV Intelligent Terminal
The DaneThe DaneSkrevet 03/07-08 20:08 
Kan kun være enig i en del af titlerne, men som sagt er det også meget ensidigt i hvilken retning spillene er lavet.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
kimmerkimmerSkrevet 03/07-08 20:21 
Ensidigt som i "mainstream"? Forstår ikke kommentaren "Amerikansk liste..."?

Alt taget i betragtning, så synes jeg faktisk listen er ganske fornuftig. Bryder mig ikke om alle spillene og savner en del, men det er stadig lykkes dem at få mange klassikere med.
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
jaesjaesSkrevet 03/07-08 20:21, rettet 03/07-08 21:37 
Listen er hverken specielt amerikansk eller ensidig i min bog. Den medtager tilsyneladende kun spil udgivet i USA, men det er vel naturligt nok. Jeg synes også de kommer fint rundt om de fleste genrer.

Dog fatter jeg ikke, at der ikke er et eneste point and click adventure på listen. Fx Monkey Island eller Day of the Tentacle kunne da fint have været på listen.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-08 21:31, rettet 03/07-08 22:43 
kimmer>
Forstår ikke kommentaren "Amerikansk liste..."?

Det var nu heller ikke ment som noget negativt. Bare en konstatering af, at der forholdsvis mange NES-titler på listen, og at Football-spil er en naturlig del af den. Desuden er alle titler, der er udgivet til både PlayStation og Saturn listet som kun udgivet til PlayStation. Hvis det feks. havde været en japansk liste, ville den være proppet med baseball-spil, og man ville måske kunne se lidt Saturn og/eller PC Engine på den...

Jeg synes heller ikke, det er en dårlig liste. Jeg ville nok personligt have skiftet de fleste titler ud med nogle andre (sådan er det jo altid), men der er mange gode :)

Een ting stikker dog i mit fanboy-hjerte: Hvor er Genesis-titlerne?

...desuden tror jeg, at et par af de yngste spil på listen hurtigt vil forsvinde i glemslen.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-08 21:43, rettet 03/07-08 21:43 
At der ikke er et eneste Sonic spil på den liste viser vel meget godt hvor gennemarbejdet den egentlig er? Og inden Sumez eller Herold kommenterer den, så kan i ikke benægte at Sonic serien er en af de vigtigste serier i spilhistorien, og at ikke et af dem er med er jo en skandale. :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-08 21:47, rettet 03/07-08 21:51 
Ja, uden Sonic ville Nintendo aldrig have nosset sig sammen til at hoppe med på 16-bit -vognen! :)

*dræberbønnen dukker sig for eventuelle modangreb*
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 03/07-08 21:51 
Konsolkongen>
kan i ikke benægte at Sonic serien er en af de vigtigste serier i spilhistorien

For ikke at snakke om alle arcadespil...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 04/07-08 00:04 
Den liste burde slet ikke kommenteres... Det fortjener den slet ikke.
Ting om dét og pis.
3of193of19Skrevet 04/07-08 00:10 
Killer Bean 2>

Een ting stikker dog i mit fanboy-hjerte: Hvor er Genesis-titlerne?


Eller Saturn titlerne?
I det mindste burde Panzer Dragoon Saga eller Shining Force 3 have været med.
Også at Tekken 3 er med istedet for f.eks. VF4 eller 5 er igen meget kedeligt at se.

Men generelt er det en ret fin liste må jeg side.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/07-08 08:10 
Jeg kan på en måde godt forstå, at de har glemt Saturn'en, da den ikke var voldsomt populær i USA... men Genesis'en?!

Genesis/Megadrive solgte så vidt jeg ved temmelig godt i staterne, så jeg fatter slet ikke, hvorfor systemet ikke har een eneste repræsentation på listen :/
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig