X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pc-spil fra '90-'02?


Svar
nerosnerosSkrevet 03/07-08 08:43, rettet 03/07-08 08:44 
Inspireret fra en anden tråd jeg her set på nettet laver jeg nu en efterligning ;-)

Jeg har en gammel slave bærbar PC med ikke det største og bedste grafik kort. Da jeg længe har leget med tanken om at skulle til at spille nogle af de lidt ældre PC spil er det nu chancen skal tages. Da jeg ikke ved ret meget om PC spil kunne det være rigtig fedt hvis de er jer som kan huske hvad i sp... Se hele indlægget
Bashful Neophyte
96 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 03/07-08 08:43, rettet 03/07-08 08:44 
Inspireret fra en anden tråd jeg her set på nettet laver jeg nu en efterligning ;-)

Jeg har en gammel slave bærbar PC med ikke det største og bedste grafik kort. Da jeg længe har leget med tanken om at skulle til at spille nogle af de lidt ældre PC spil er det nu chancen skal tages. Da jeg ikke ved ret meget om PC spil kunne det være rigtig fedt hvis de er jer som kan huske hvad i spillede i 90'erne og i de tidlige 0'er kunne hjælpe? Jeg er glad for sci-fi, space shooters og den slags, men også strategi ala Master of orion. FPS'er er også velkommen, og hvad med system shock 2. Jeg har hørt det skulle være ret fedt. Spil som Starcraft og Warcraft har jeg spillet så ikke så meget dem!

Håber nogen vil gå en tur ned af memory lane og grave et par fede oldschool PC klassikere frem ;-)
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 03/07-08 09:44 
Jeg synes LucasArts' Star Wars: TIE Fighter fra 1994 er en super fedt spil!
Det lidt senere X-Wing vs. TIE Fighter var også godt men lidt mere multiplayer drevet.
Man kunne også foreslå Syndicate og Syndicate Wars som er Sci-Fi isometrisk squadbaseret spil.
Derudover vil jeg også til enhver tid anbefale Fallout I/II – de er klart nogen af mine yndlingsspil på tværs af alle platforme.
Hvis du er til adventure kan jeg anbefale det noget undervurderede BioForge af Origin som er et sci-fi adventure i Alone in the Dark stil.

Flere af spillene kan findes inde på Home of the Underdogs som jeg linker til forneden

Home of the Underdogs
PalsgaardPalsgaardSkrevet 03/07-08 10:21 
The Curse of Monkey Island er altid et besøg mere værd!
Diablo I og II
Heroes of Might and Magic II og III
Unreal
Quake 2

Bare lige de første jeg kom i tanke om af gamle spil :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/07-08 12:35 
Hvad angår FPS'er:

Dark Forces 1 & 2
Doom 1 & 2
Duke Nukem 3D
Quake 1 & 2
Unreal
Half-Life
Redneck Rampage
Blood
Outlaws

De har i hvert fald alle solgt godt. Om de så er gode, må du selv bedømme ;)
AV Intelligent Terminal
la0sla0sSkrevet 03/07-08 12:45 
System Shock 1 er bedst i hele verden!
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 03/07-08 13:17 
Civilization 1 og 2
Warlords II (formentlig, har kun spillet det kort).
Wing Commander-serien.
Privateer-serien (er vel en slags Elite light, men mere filmiske, og sikkert mere historie).
Descent-serien.
Hexen/Heretic-serien.

Nogle af spillene findes naturligvis også til andre platforme.

Vær opmærksom på, at mange af de tidlige FPS'er kun er i pseudo-3D. Det vil sige, at du ikke i disse spil kan bevæge sigtekornet frit, kun horisontalt - skud vertikalt kontrollerer spillet selv. Terminator: Future Shock fra 1995 er det første med frit sigte, så ved spil fra ca. 1995-97 skal man lige tjekke op på styringen, hvis man vil sigte frit.
SumezSumezSkrevet 03/07-08 16:31 
System Shock 2, LucasArts adventurespillene, Jedi Knight (det første - altså Dark Forces 2, samt udvidelsespakken), The Sims, Anbachronox (verdens mest oversete spil)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/07-08 21:19 
Det ser altsanmmen rigtig godt ud. Wing Commander serien, Star Wars: TIE Fighter, BioForge, Privateer-serien, System Shock serien og Jedi Knight har jeg set nærmere på, men der er mange gode forslag og jeg har ikke nået, at få alle titler tjekket endnu. Dark forces II f.eks troede jeg ikke eksisterede! Er der ikke nogen som har spillet Master of Orion 3? Synes det ser et ret fedt ud.

Var der ikke også et Blade Runner spil til PC engang?

So many games so little time ;-)

Nåh men jeg må videre i teksten.
Bashful Neophyte
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/07-08 21:26 
Det originale Unreal fra 1998.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 03/07-08 21:54, rettet 03/07-08 21:57 
Det bør måske nævnes, at det nok er en fordel at downloade en liste over varernes priser i forbindelse med Privateer: The Darkening, da man ikke kan se dem i spillet. Det er frustrerende uden, efter min mening.

Jævnligt er der også lidt vel mange ligegyldige kampe mod pirater, men stemningen i spillet er rigtig fed.

EDIT: Der findes et gratis remake af det første Privateer. Det har fået ganske god kritik. Kræver grafikkort i kategorien GeForce 2 eller bedre.
http://priv.solsector.net/
nerosnerosSkrevet 03/07-08 22:18, rettet 04/07-08 08:09 
DeluxScan>
Det originale Unreal fra 1998.

Det har jeg gennemført på Mac. Super fedt spil!

Privateer remake har jeg haft lidt kik på i eftermiddags men var lidt i tvivl om hvad det drejede sig om, men tak for tippet ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 04/07-08 01:18 
neros>
Dark forces II f.eks troede jeg ikke eksisterede!

Jedi Knight er undertitlen til Dark Forces 2. Det blev bare så populært, at det ændredes til Jedi Knight-serien derefter.

Hvis du er til turbaseret scifi strategi, så bør du nok få fat i Sid Meier's Alpha Centauri. Det er groft sagt Civilization in space. Ikke at der er NOGET som helst i vejen med det ;-)

Var der ikke også et Blade Runner spil til PC engang?

Det var der bestemt. Det er uden tvivl det spil i spilhistorien, der på mest imponerende vis fanger stemningen fra sit forlæg. Det er et 2D point&click adventure og kan bestemt anbefales.
SumezSumezSkrevet 04/07-08 13:37 
Har også kun hørt godt om Blade Runner-spillet. Har det faktisk liggende, har bare aldrig haft tålmodighed til at gå i gang med det. Deus Ex bør måske også nævnes.

Jeg sidder iøvrigt helt og får lyst til at spille Jedi Knight lige nu. Stadig et af de bedste FPS'er efter min mening, eller i hvert fald unikt, da det ligger vægt på andre elementer end genren har gjort sidenhen (f.eks. har det ikke den vilde action eller avancerede AI, men til gengæld er områderne utroligt varierede og spændende)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 04/07-08 23:02 
Planescape: Torment
Little Big Adventure 1 & 2
Thief serien
Colonization
Max Payne (og 2'eren hvis maskinen kan køre det)
Broken Sword serien
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/07-08 01:58 
Der er vist lige plads til at jeg nævner Arcanum of Steam Works and Magic Obscurum - noget af det bedste vestlige PC rollespil du nogensinder kommer til at spille (desværre også et af de mest oversete spil). Jeg er selv netop gået igang igen, efter at Drog Black Tooth har færdig gjort sin uofficielle patch-serie, der har lyst mange af de bugs, der stadig var at finde efter Troika Games gik videre med deres næste projekt. Den gode Drog Black Tooth har desuden sørget for at lave en patch der lader dig spille i høje opløsninger, og endda i wide-screen. Helt klart et spil du skal se nærmere på, hvis du synes om RPG'er.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/07-08 11:56 
Der er selvfølgelig altid Diablo 2. Det er ganske sjovt at spille med Median Mod:
http://modsbylaz.planetdiablo.gamespy.com/

Ud over det kan jeg også anbefale "Freedom Fighters" og "Star Wars - Knights of the old republic"
jaesjaesSkrevet 29/01-12 23:34, rettet 04/08-12 01:18 
Låner lige tråden...

Ca. samtidig med at jeg gik fra at spille mest på pc til primært at spille på konsol, begyndte der at dukke en masse interessante FPS'er op - på flere måder spiltyper man ser ret få af i dag. Så jeg vil gerne spille nogle af de spil jeg, bl.a. pga. ovenstående, missede dengang.

Så hvad vil I mene er must-plays fra ca. 1997-2002? Hybrid-genrer er også meget velkomne.

Krav: God og varieret single-player-del.

Har spillet/er i gang med at spille:
Half-Life
Hexen II
Deus Ex

På min liste:
System Shock 2
No One Lives Forever
No One Lives Forever 2
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II

- Så det er ikke fordi, jeg ikke har noget at gå i gang med, men vil lige se, om jeg har overset noget lækkert :)

EDIT: Første liste var bare ment som en bred liste af gode spil og top-titler.
SumezSumezSkrevet 30/01-12 00:05, rettet 30/01-12 00:06 
Jeg ville foreslå SS2 og Jedi Knight, men de er allerede på din liste, så vil i stedet bakke op om dem. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 30/01-12 00:11 
Jedi Knight II: Jedi Outcast (det bedste i serien IMO.)
Kingpin
Unreal
Arx Fatalis
Red Faction
Thief + sequels
Alien vs. Predator
Duke Nukem 3D
Undying
Rainbow 6 & Rogue Spear
Terminator: Future Shock
Ultima Underworld (1 & 2)
Painkiller (fra 2004, men for godt til at undlade)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-12 00:39 
Shogo: Mobile Armor Division
Return To Castle Wolfenstein
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 30/01-12 19:25 
Nu da Jedi Knight / Dark Forces er nævnt som jo er en del lyssværd fokuseret, så ville jeg lige nævne Rune. Det er lavet i en modificeret Unreal engine og spilles i 3.person, lidt ala Jedi Knight gør når man bruger lyssværd (default).

Så ja, ikke lige helt et FPS, men det er svært at blive skuffet over spillet (ihvertfald til PC, ved ikke med PS2 versionen).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
RJKRJKSkrevet 30/01-12 20:02 
Enten har man andre standarder for pc-spil eller også er konverteringerne til konsoller håbløst elendige (formentligt: begge dele). Rune til PS2 er et ringe spil, dog overgået i elendighed af GameCube-versionen af Jedi Outcast.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 30/01-12 20:28, rettet 30/01-12 20:29 
Jeg har kun prøvet demoer af Rune og Jedi Outcast, med beggtil PC. Rune virkede fornuftigt nok hvis man ikke forventer andet end at rende rundt og hugge ting over med en økse. Jedi Outcast syntes jeg til gengæld virkede enormt dårligt, men det hænger nok også meget sammen med at jeg sammenlignede det med det fænomenale Jedi Knight (udviklet af helt andre folk, selvfølgelig), samt "udvidelsen" Mysteries of the Sith.
Jeg er dog ikke særlig meget i tvivl om at Gamecube-udgaven højst sandsynligt er væsentlig dårligere :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 30/01-12 20:41 
TheDuke>
Painkiller (fra 2004, men for godt til at undlade)

Yes! Du må ikke snyde dig selv for Painkiller.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 30/01-12 20:51 
Det var ikke for at hakke på pc-spil - bare svært at se to af mine dårligste spiloplevelser nogensinde ligefrem blive anbefalet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 30/01-12 21:55, rettet 30/01-12 21:55 
Tak for anbefalinger. Det meste har jeg kigget på og afskrevet tidligere, på nær Thief-serien og Arx Fatalis. Men vil da genoverveje Painkiller.

Kan godt lide KillerBeanTudses definition af et must-play:

"Ganske underholdende og stemningsfuldt, men gameplayet virker en anelse gammeldags, selv i forhold til andre spil fra samme periode. Desuden lugter det lidt for meget af metervare."

;)
TheDukeTheDukeSkrevet 30/01-12 22:11 
RJK>
Det var ikke for at hakke på pc-spil - bare svært at se to af mine dårligste spiloplevelser nogensinde ligefrem blive anbefalet :)

PS2-porten af Rune er legendarisk ringe, og spillet er ikke noget mesterværk til at begynde med. Jeg har hverken spillet demoen eller GC udgaven af JK2, men jeg står fast på at PC udgaven er det bedste indslag i serien. Dog starter det ret sløvt, de første par baner er ren FPS, man får først Force powers lidt senere.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-12 22:15, rettet 30/01-12 22:16 
jaes>
Kan godt lide KillerBeanTudses definition af et must-play:

Jeg har lidt et had/kærlighedsforhold til Return To Castle Wolfenstein. Jeg synes virkelig, det er et fedt spil. Men det ER meget gammeldags på mange punkter. Det kører lidt for åbenlyst efter formlen: Dine fjender bliver stærkere -> Brug mere tid på at pumpe bly i dem -> Få et kraftigere våben -> Rinse and repeat. Jeg ved ikke helt, om det er gjort i respekt for det gamle Wolfenstein 3D, eller om det bare en typisk "ID-ting". Det er ikke game-breaking, men bare noget, jeg gerne ville fremhæve i min vurdering :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/01-12 22:21 
Det der i min verden får Jedi Knight (1'eren, altså Dark Forces 2) til at skille sig ud er ikke force powers og Star Wars universet, men det fantastisk gennemførte level design med nogle af de største baner genren havde set på daværende tidspunkt, med en livagtig helhed som kontrast til den lineære sti næsten alle spil i genren byder på i dag. Så vidt jeg husker havde de vist også ansat arkitekter til at bidrage til designet.

Jeg har iøvrigt fået Painkiller anbefalet nok gange til at jeg nu har lagt de atronomiske £4 det koster på Zavvi. Overvejede lidt at købe det inkl. udvidelse på GOG, men jeg har det nu engang bedre med fysiske udgivelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/01-12 22:25, rettet 30/01-12 22:26 
Det var også mest fordi, det var for fristende :)

Tænkte, at du måske tænkte at jeg havde lav standard for must-plays, i betragtning af at Hexen II var på listen. Er godt nok ikke meget langt i spillet, men ind til nu er det mere solidt end must-noget-som-helst. Første liste var mest tænkt som gode spil, jeg allerede har spillet.

JK2 vil jeg i øvrigt også se nærmere på - både Xbox- og pc-udgaven har jo fået gode anmeldelser. Kombineret med et par subjektive aspekter omkring gameplayet, virker det interessant.

Men det var nu en god tid for FPS'er uanset hvad :)

EDIT: Skrevet samtidig med Sumez' indlæg.
SumezSumezSkrevet 30/01-12 22:28, rettet 30/01-12 22:30 
KillerBeanTooUSA>
Jeg ved ikke helt, om det er gjort i respekt for det gamle Wolfenstein 3D, eller om det bare en typisk "ID-ting". Det er ikke game-breaking, men bare noget, jeg gerne ville fremhæve i min vurdering :)

Sjovt, jeg har netop spillet hele Doom (1'eren, alle fire episoder) igennem på XBLA, og er blevet helt positivt overrasket over hvor meget bedre det er end jeg husker. Jeg er faktisk blevet så begejstret at jeg satte mig og nedskrev alle de ting jeg synes spillet gør rigtigt i forhold til hvad man tit ser i "lignende" spil i dag.
Og et af de punkter er lige netop det med at de aldrig bare pumper udfordringen op ved at give fjenderne højere HP og mere skade, men i stor grad bruger banernes layout, gennemtænkte (og af og til nærmest psykologiske) fælder, og taktisk udfordrende kombinationer af fjender med forskellige angrebsmønstre og svagheder.

Nogle af de sværeste baner er det faktisk mest pga. Imps og Shotgun-soldater, som er nogle af de mest grundlæggende mooks i spillet, der kan nedlægges med ét velrettet riffel-skud.

Tror snart jeg vil besøge Doom 2 igen for at se om jeg bliver ligeså glædeligt overrasket. Jeg husker det som værende væsentlig bedre end 1'eren, men det skyldtes nok mere de mere visuelt kreative baner, bedre musik og større udvalg af fjender.

Iøvrigt er Return to Castle Wolfenstein ikke lavet af Id :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 30/01-12 22:30 
Spøjst. Der er masser af levels fra Dark Forces, JK2, endda Jedi: Academy, der står klart i min hukommelse, men det eneste level fra JK1 der gjort samme indtryk på mig er Valley of the Jedi.
SumezSumezSkrevet 30/01-12 22:30, rettet 30/01-12 22:31 
Hmm, den efter min mening absolut værste bane i spillet :D
De bedste synes jeg er dem der foregår i byer og imperiets baser. De er virkelig godt udtænkt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/01-12 22:38, rettet 30/01-12 22:38 
Doom og andre "2.5D-spil" kan jeg godt nok ikke spille i dag. Vil sgu' sigte selv! :)
SumezSumezSkrevet 30/01-12 22:54 
Doom og Duke Nukem 3D er (trist nok) stadig noget af det bedste i genren, IMO :) En tilbagevenden til begge titler på XBLA var nok til at overbevise mig om at det ikke bare handlede om nostalgi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/01-12 23:03 
Sumez>
Iøvrigt er Return to Castle Wolfenstein ikke lavet af Id :)

Det ved jeg. Men jeg tænkte, at de også kun udgiver spil, de selv synes er fede :)

Sumez>
De bedste synes jeg er dem der foregår i byer og imperiets baser. De er virkelig godt udtænkt.

Jeg er også helt vild med banedesignet i Dark Forces 2. Noget af det, der imponerede mest var den del af en bane, hvor man kravler rundt inde i mekanikken til at åben/lukke en kæmpestor port. Banerne føles virkelig tredimensionelle i modsætning den "lagkage-følelse" man tit får mht. banedesignet i andre spil fra samme periode :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 30/01-12 23:04 
KillerBeanTooUSA>
Noget af det, der imponerede mest var den del af en bane, hvor man kravler rundt inde i mekanikken til at åben/lukke en kæmpestor port.

Præcis den slags ting jeg tænker på! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 30/01-12 23:36 
Jeg opdagede lige at UFO: Enemy Unknown (eller XCOM: UFO Defense om man vil) ikke er blevet nævnt i denne tråd.

En pinlig fejl, da det nok er det mest arketypiske PC-spil og er helt fantastiskt.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/01-12 01:33 
TheDuke>
Jeg opdagede lige at UFO: Enemy Unknown (eller XCOM: UFO Defense om man vil) ikke er blevet nævnt i denne tråd.

En pinlig fejl, da det nok er det mest arketypiske PC-spil og er helt fantastiskt.

Helt sikkert.

Samme gælder Jagged Alliance 2 (og et hav af gode mods til det), fantastisk godt TRPG, på min spil top 10 nogensinde uden tvivl.
jaesjaesSkrevet 31/01-12 16:42 
Når man taler om tyven, lister han ind på Good old Games:
http://www.gog.com/en/gamecard/thief_gold

Det er Thief Gold, altså først spil inkl. udvidelsespakken. GoG har smidt soundtracket med, og desuden er alle spil på GoG helt fri for DRM (der er heller ingen tåbelig klient man skal spille igennem).

Square Enix er nemlig lige komme på GoG. I sidste uge fik de Hitman og Deus Ex.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-12 17:04 
TheDuke>
Jeg har hverken spillet demoen eller GC udgaven af JK2, men jeg står fast på at PC udgaven er det bedste indslag i serien. Dog starter det ret sløvt, de første par baner er ren FPS, man får først Force powers lidt senere.

Jeg er ret enig i ovenstående. Jeg har godt nok kun spillet Jedi Knight II på GameCube og Xbox og en lille smule på PC hvor det selvfølgelig er bedst.

Det er mange år siden jeg spillede GCN-udgaven grundigt, men jeg havde lige den startet op kort den anden dag og det ser da ud til at køre ganske udmærket. Jeg vil tro at meget at kritikken ligger i kontrollen, der fungerer rigtig skidt med en GCN-controller.
Ellers husker jeg det som et ret godt spil, hvis man ser bort fra den kedelige start.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 31/01-12 17:27 
Du står heldigvis ret alene.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-12 17:41, rettet 31/01-12 17:45 
Som jeg skriver snakker jeg spillet generelt.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 31/01-12 17:45 
Du har da lige skrevet specifikt om GCN-porten og negliceret kritikken af den?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-12 17:52, rettet 31/01-12 17:54 
Suk. Jeg skriver at jeg har spillet det på GameCube og Xbox, samt en lille smule på PC. Først på GameCube så det er efterhånden mange år siden. Jeg har lige haft det startet op her den anden dags og synes ikke det virkede specielt teknisk dårligt. Derfor må kontrollen være det største problem.
Xbox-versionen har jeg heller ikke spillet længe, men jeg formoder at det fungerer lidt bedre da den har en fornuftig højre analogpind.

Bortset fra den kedelige start husker jeg det som ganske udmærket. Leveldesignet er vel fuldstændig det samme i PC-udgaven så hvis man spiller den vil man nok få en ganske fin oplevelse.

EDIT: Jeg synes da også altid der har været nogenlunde bred enighed om at Jedi Knight II var et godt spil. I hvert fald på PC.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 31/01-12 18:02, rettet 31/01-12 18:02 
Selv suk. Jeg fastholder at jeg er helt uenig med dig om GameCube-porten, og bemærker at mange åbenlyst mener det samme. Jeg lukker den der. Jeg diskuterer ikke udgaver, jeg ikke har spillet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-12 18:15 
Men alligevel føler du at du skal bryde ind i tråden der handler om PC-spil med:

Enten har man andre standarder for pc-spil eller også er konverteringerne til konsoller håbløst elendige (formentligt: begge dele). Rune til PS2 er et ringe spil, dog overgået i elendighed af GameCube-versionen af Jedi Outcast.

og

Det var ikke for at hakke på pc-spil - bare svært at se to af mine dårligste spiloplevelser nogensinde ligefrem blive anbefalet :)

Jeg forsvarer ikke GameCube versionen. Spillet kører umildbart okay i første bane som var det jeg prøvede her den anden dags. Kontrollen alene er så skod at jeg heller ikke vil røre det med en ildtang længere. Men spillet i sig selv synes jeg havde mange fine kvaliteter og det er dét jeg giver TheDuke ret i. Og som du kan se blev det også rigtig godt modtaget på PC.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 31/01-12 18:24, rettet 31/01-12 18:29 
Ja, der blev indirekte spurgt til PS2-versionen af Rune, og jeg gik ud fra at jeg nok var den eneste herinde som havde spillet og svjh gennemført det (qua at jeg har anmeldt det i sin tid), så jeg svarede på dette. Jeg valgte endda senere at tilføje nævnte citat, for at undgå misforståelser. At du alligevel føler dig generet, må være dit ansvar.

Jeg kan ikke læse dit indlæg som andet end et forsvar af GameCube-porten. Men det er så mit ansvar... Hvis vi enes om at det er nær uspilleligt, så fint med mig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 06/08-12 12:59, rettet 06/08-12 13:02 
En slags fortsættelse fra Rise of the Triad-tråden om ældre FPS'er...

Har fået lidt lyst til at spille Shadow Warrior, da det virker godt, og der er en fan-patch, som ser interessant ud. Nogen der kan anbefale SW og kender noget til patches/mods til spillet? Frit sigte/mouse-look er et must for mig. Højere opløsning kan jeg godt leve uden, men det vil da være en fin bonus.

EDIT: Det var tanken, at andre gode FPS, der er blevet patchet/modet med frit sigte også meget gerne må nævnes :)
SumezSumezSkrevet 06/08-12 13:10 
Shadow Warrior er bygget over BUILD-engingen, så det burde da meget gerne have frit sigte + mouselook som default (såfremt det er sat rigtigt op i Setup-programmet, ligesom Duke3D)

Generelt er SW ikke et særlig populært spil, men jeg husker det selv som ret underholdende. Indrømmet at det er ved at være pænt mange år (over et årti) siden jeg har spillet det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
96 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig