X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega kondolance


Svar
original_gameroriginal_gamerSkrevet 05/03-03 21:33, rettet 05/03-03 21:33 
Jeg synes bare lige jeg vil udtrykke min medlidenhed for sega i disse hårde tider og stille jer et spørgsmål.

hvilket sega spil er bedst???
*Sega will rise again*
seebergseebergSkrevet 05/03-03 21:44 
Sonic The Hedgehog 1 (SMS) fordi jeg er vokset op med dette spil, og fordi det bare har det fedeste gameplay....
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
SumezSumezSkrevet 05/03-03 21:57 
Jeg kan bedst lide Sonic 3 & Knuckles. Men de har også lavet nogle vildt seje spil i Dreamcast-æraen incl. Jet Set Radio, Shenmue og Samba De Amigo :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-11 23:23 
Jeg syntes absolut at Valkyria Chronicles er et af de bedste spil der nogen sinde er lavet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/09-11 23:28 
Valkyria Chronicles er uden tvivl det bedste spil jeg har spillet de sidste 10 år. Sakura Wars V på PS2 kommer tæt på, det er også SEGA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 26/09-11 01:51, rettet 26/09-11 02:33 
Darkbeat>
Jeg syntes absolut at Valkyria Chronicles er et af de bedste spil der nogen sinde er lavet.

Hehe, "Rise from your grave!" kan man vist godt sige passende til denne tråd-genoplivning :)

Sega har lavet mange af mine favoritspil gennem tiderne:
Alex Kidd in Miracle World, Phantasy Star serien (specielt End of the Millenium aka IV), NiGHTS, adskillige af Sonic spillene (MD 1+2, MS 1, Adventure 2 især), Shining Force 3, Skies of Arcadia, REZ, Jet Set Radio, PSO, Shenmue, Panzer Dragoon...

Nu har jeg ikke spillet alt hvad de har udgivet her de sidste par år, men jeg synes ikke der har været de der genrerystende megaspil som især i Dreamcast perioden synes at komme hver anden måned. Kreativiteten er gået lidt fløjten og det er ærgerligt. De kan sagens stadig levere kvali spil (Sonic Colors var nok det bedste Sonic spil siden Adventure 2 og Generations ser ud til at toppe det), men der mangler den "kant" Dreamcast spillene havde :(

Bayonetta er nok et eksempel på hvad der kan præsteres under Sega regi, selvom det jo mest er gamle Capcom folk bag Platinum Games. F.eks. er Bayonetta's karakter design jo bare perfekt. Check linket

Link...
WehnerWehnerSkrevet 26/09-11 02:38 
Wonder Boy in Monster Land, selvom det er udviklet af Westone.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/09-11 07:36, rettet 26/09-11 07:44 
Jeg forstår ikke hypen omkring Valkyria Chronicles. Spillet har måske den værste dialog jeg nogensinde har oplevet i et spil, og voice acting i spillet er på højde med- og ligeså irriterende som de forfærdelige stemmer i star ocean 2.

Derudover er gameplayet plaget af at både være for simpelt og ikke mindst det faktum at det udelukkende er baseret på at færdiggøre en bane hurtigst muligt er direkte katastrofalt.

Det var for mig et utroligt skuffende spil.

Andre TRPG's som fx front mission serien, disgaea og selvfølgelig Final Fantasy tactics er langt bedre og har gameplay der er meget dybere end det forfærdelig simple gameplay VC har at byde på.

Hvad der angår Sega kan jeg ikke komme på et virkelig godt spil, de har ikke lavet andet end middelmådige produktioner både hvad angår spil og konsoller, efter min mening :P
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-11 09:17 
Jeg er nok lidt farvet af, at det er mit yndlingsspil, men:

Bare Knuckle III

Af de nyere spil blev jeg også imponeret over Valkyria Chronicles. Desuden er House Of The Dead: Overkill fantastisk! :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 26/09-11 12:05 
Shinobi 3 Return Of The Ninja Master er ihvertfald et af dem.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 26/09-11 12:06 
Azzkikr>
Hvad der angår Sega kan jeg ikke komme på et virkelig godt spil, de har ikke lavet andet end middelmådige produktioner både hvad angår spil og konsoller, efter min mening :P

Du må have sovet dårligt i nat ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 26/09-11 12:13 
neros>
Shinobi 3 Return Of The Ninja Master er ihvertfald et af dem.

Jeg ville også sige alt Shinobi, men det er vidst ikke SEGA som har udviklet :)
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 26/09-11 12:34 
Platinum-Games-SEGA-samarbejdet har resulteret i nogle glimrende spil (især Vanquish). Master of Darkness (SMS) er også fortrinligt.
[inspirational quote here]
spectrespectreSkrevet 26/09-11 13:16 
De spil jeg lige kan komme i tanke om, som jeg synes er rigtig gode er Wonderboy, (bedste spil nogensinde), Out Run og Out Run 2. Sega Rally Championship har jeg også kastet rigtig mange penge efter.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-11 13:42 
millennium>
Jeg ville også sige alt Shinobi, men det er vidst ikke SEGA som har udviklet :)

Det er et SEGA udvikler hold der har lavet dem... :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Overworks

Har bla også relationer til Skies of Arcadia, Sakura Wars og Valkyria Chronicles.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-11 13:50 
Azzkikr>
Andre TRPG's som fx front mission serien, disgaea og selvfølgelig Final Fantasy tactics er langt bedre og har gameplay der er meget dybere end det forfærdelig simple gameplay VC har at byde på.

Alt sammen spil jeg vil betegne som halvtørre... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 26/09-11 15:20 
millennium>
Jeg ville også sige alt Shinobi, men det er vidst ikke SEGA som har udviklet :)

SEGA står da for det meste af det :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/09-11 15:44 
@1up Nåh ja Outrun! Det er totalt ynglings racerbil spil hér!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/09-11 15:50 
jeg har lige fundet out run 3d, Nogle der ved hvad ca 3d brillerne ligger på?

Hvad der er for meget at gi', så jeg ved hvor meget jeg max skal betale.

Vil godt ha dem i CIB :)
men dem alene er vel også ok...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
nerosnerosSkrevet 26/09-11 16:27 
Darkbeat>
@1up Nåh ja Outrun! Det er totalt ynglings racerbil spil hér!

Ej hvor kunne jeg dog glemme det! Det er også mit totalt ynglingsspil ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-11 17:08 
ChronoSousa>
Nogle der ved hvad ca 3d brillerne ligger på?

Det er svært at sige. Max en plov vil jeg mene er rimeligt for et nogenlunde CIB eksemplar. Den amerikanske udgave er nemmere at få fat i.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/09-11 18:50, rettet 26/09-11 18:51 
ja, for en plov vil jeg godt slå til... tror mit max ligger på de 600 med porto.. CIB

kan bare se folk vil for det meste over 1000 for CIB ><
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/09-11 18:57 
Virker Master System 3D brillerne med et moderne TV?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/09-11 19:04 
Nej, det er temmelig timing-afhængigt, så et fladskærm-TV f##ker det helt op. Det kører, men er ulideligt at se på (har jeg ladet mig fortælle).
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 12:02 
Kun et rygte, men...

Sega Europe Set to Close
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/06-12 12:34 
Har fået fat i de 3d briller... kunne være jeg lige skulle teste dem på fladskærm ? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-12 13:05 
Hvem stopper dig? :D

Jeg har ikke selv et fladskærms-TV, så jeg har ikke oplevet det på egen krop. Men jeg vil næsten garantere for, at det ligner bæ ;)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/06-12 13:09, rettet 03/06-12 13:10 
Sidder lige og venter på en MEGET vigtig ebay item skal slutte.... så tester jeg dem :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/06-12 14:16, rettet 03/06-12 14:20 
ja, det virker ikke på fladskærm :)
(damn jeg fik ikke action 52 til nes, 10min før slut lå det på kun 16£)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig