X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Søger kamerataske


Svar
KilroyKilroySkrevet 01/07-08 16:46 
Jeg benyttede mig forleden af Kvicklys tilbud og købte mig et Fuji Finepix S5800.
Nu står jeg i den situation at jeg gerne ville have fingre i en kamerataske til den. Men hor i alverden finder jeg en nogenlunde billig en?

Jeg nægter kategorisk at betale i omegnen af 200 kroner for hvad der basalt set er noget stof en lille thailandsk dreng har fået sulteløn for at sy sammen, og som sikkert ikke har kostet mere end en flad 5'er at bikse sammen. Ikke på vilkår...

Er der nogen der kender et sted hvor man kan finde billige kameratasker? Jeg har absolut ingen krav, ud over at kameraet skal passe ned i den og den er nogenlunde beskyttet.
Kilroy Was Here
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/07-08 19:11 
Tager du det ilde op, hvis jeg siger, du er nærig? :D

200 kr er ikke et voldsomt beløb, når man snakker kameratasker. Hvis jeg skulle købe en taske til et kamera af den størrelse og fandt en gedin een af slagsen til 200 kr, ville jeg ikke tøve med at købe den.
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/07-08 19:25 
Jeg er bange for at her er et tilfælde hvor man får hvad man betaler for. Fuji har formodentlig en original taske som passer til dit kamera. Naturligvis kan du få alternativer. Jeg anbefaler at besøge Crumplers eller Lowepros hjemmesider. Det er ikke billigt. Men du vil jo gerne passe på dit nye kamera ikke :)

Alt i tasker... and good fun too :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/07-08 19:31 
Nu blev jeg hel nysgerrig... hvad gav du for det og har du eventuelt link? :)
KilroyKilroySkrevet 01/07-08 20:19 
999 kr., hvilket jeg absolut ikke synes er så slemt. Godt nok havde det været rart med et genopladeligt batteri og en lille glasplade over skærmen, men ud over det så er det et meget lækkert kamera. Synes jeg:)

Og I har nok ret. Jeg har bare svært ved at fatte en taske kan koste så meget. Bliver de syet af jomfruer i et tibetansk kloster med guldnåle?

Ka-me-raaaaa!
Kilroy Was Here
silverstarsilverstarSkrevet 01/07-08 21:01 
edbpriser.dk har en kategori for kamera-tasker, dog kan det være en udfordring af finde en der passer i størrelsen.

kameratasker
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SlothSlothSkrevet 01/07-08 22:10, rettet 01/07-08 22:14 
En kamerataske er ikke "bare" en taske med ét rum i, hvor man kan lægge sit kamera.

For mig er en god kamerataske rigtig vigtig, så jeg undersøgte markedet og valget faldt på Lowepro.

Jeg har 2 Lowepro tasker, en lille til det essentielle, og en stor Slingshot model når jeg skal have hele skidtet med.

Lowepro laver rigtigt gode tasker. Udover at have flytbare inddelinger og masser af ekstra lommer, er der også et "vejrslag" i bunden af tasken, som normalt ligger i en "hemmelig" lomme under selve taskens bund, men som i tilfælde af regnvejr kan løftes over tasken, og beskytte dit udstyr.

Nu er mit kamera godt nok noget mere upraktisk at slæbe rundt på end et Finepix, men princippet er det samme. Skal man have lidt ekstrating med, er de ekstra penge på en god taske givet godt ud, synes jeg. Så bliver der både plads til lader, batterier, ekstra hukommelseskort, etc.
Kiss me, would you kindly?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig