X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Diablo III annonceret


Svar
jaesjaesSkrevet 28/06-08 13:58, rettet 28/06-08 14:15 
Det ser nogenlunde ligeså kedeligt ud, som det plejer :P

- Men sikkert sjovt nok i multiplayer.

Det officielle site, bl.a. med gameplay-film.
279 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 14/05-12 12:43 
Darkbeat>
Ja man kan vel egentlig ikke spille før battle.net serverne er oppe?

Sonic>
Nope, man kan end ikke installere det før serverne er oppe. Best piracy protection ever, men helt iorden med mig, sålænge de ikke dropper det efter 5 år. Men det gør de nok ikke, det er trods alt Blizzard :)

Men hvornår er serverne så oppe?
Snakker vi kl. 12 midnat dansk tid? Eller skal vi vente på amerikanerne og deres tidszoner?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/05-12 12:53, rettet 14/05-12 12:53 
Sumez>

Men hvornår er serverne så oppe?
Snakker vi kl. 12 midnat dansk tid? Eller skal vi vente på amerikanerne og deres tidszoner?

00.01 CEST for hele europa. Men det kan installeres allerede fra kl 17.

USA, asien, australien osv har deres egne individuelle tidspunkter hvor deres servere går live.
dpldplSkrevet 14/05-12 12:58, rettet 14/05-12 12:59 
Der er forskellig tider til alle zoner. for Dk bliver det midtnat (Så lidt over 11 fra jeg skrev denne besked). Selv installation kan man vidst gøre fra klok 17:00

"For the European region, the game servers will go live at 00:01 CEST on May 15.

We will be unlocking the game's installer at 17:01 CEST on May 14. This will allow you to begin installing the game, troubleshoot any issues you run into, download and install the launch day 1.0.1 patch, and be ready to play as soon as the servers come online."

HUSK folk der download tysk eller engelsk (UK version) før klok 10:00 12 maj, skal lige hente en ny launcher da blizzard fandt en fejl i den gamle
Mere info her: http://eu.battle.net/d3/en/blog/4410912/New_Downloaders_for_English_and_German-12_05_2012#blog

LINKY (Om tiden server er oppe)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 14/05-12 13:00 
dpl>
Der er forskellig tider til alle zoner. for Dk bliver det midtnat (Så lidt over 11 fra jeg skrev den besked). Selv installation kan man vidst gøre fra klok 17:00

Skal man være online for at man overhovedet kan installere!? Eller snakker vi kun download-eksemplarer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 14/05-12 13:04, rettet 14/05-12 13:07 
Tro jeg ja. Filer er krypteret for at udgå for meget datamining og spoilers kommer for tidligt. Så dvd version kræver vidst også online.

Men er selvfølgelig ikke sikker på det.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 14/05-12 13:05 
Det håber jeg godt nok ikke.
Ikke at det giver mig nogen problemer som sådan, men det er godt nok noget af det klammeste jeg længe har hørt om, og det bringer diskussionen op igen, om en skive med et spil man har købt, som bliver ubrugelig og uden værdi så snart firmaets egne servere ikke kører længere (i hvert fald hvis vi lader som om, systemet aldrig bliver hacket :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dpldplSkrevet 14/05-12 13:12, rettet 14/05-12 13:12 
Det med firma egne server lukker ned. Altid været noget jeg bange for med moderne spil som ikke har noget server software til lave privat server eller Lan gaming.

Også derfor jeg har en ven der ser mere frem til Torchlight 2 enda D3.(Selv lige lagt en video op på youtube med de første 12min jeg brugte på outlander class i TL2).
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Bede-xBede-xSkrevet 14/05-12 13:15 
Sumez>
Det håber jeg godt nok ikke.

Som jeg har forstået det kan du hverken spille singleplayer eller multiplayer i Diablo III, hvis du er offline.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 14/05-12 13:17 
Ikke noget du har forstået forkert der. D3 kræver konstant internet, dette er faktisk en ret gamle nyhed (Hvilket jeg troede fleste havde hørt og klaget over nu)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 14/05-12 13:35, rettet 14/05-12 13:36 
Det er jeg også godt klar over, og lige netop ved D3 er jeg også villig til at gøre en undtagelse, da en stor del af spillet ligger i online-community'en, omend jeg håber de før eller siden giver os muligheden for at lave private/"offline"-servere.
Men at man ikke engang kan _installere_ sit eget spil på sin egen PC? Det er godt nok at træde langt over stregen i min bog.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 14/05-12 13:38 
Ja, de er smarte med deres tiltag. Man kan dog installere fra 17.01 i EU idag. Men ganske givet er det helt tosset :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 14/05-12 17:20, rettet 14/05-12 17:31 
...og ganske som ventet lavede installationsprogrammet alle mulige netværksfejl der gør at man ikke må få lov til at installere spillet, som jeg har købt og betalt for. Tak, Blizzard. :!

edit: Lader til at alle i hele verden får fejlen
https://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4427667567

...og nu lader det til at virke. Langsomt men sikkert ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GamesAreGoodGamesAreGoodSkrevet 14/05-12 18:02 
Spændende forum og indlæg om D3!

Jeg er psykolog og arbjeder på at starte www.checkpointtherapy.dk op.

I den forbindelse har min kollega og jeg skrevet om de mulige konsekvenser af Blizzards indførelse af deres RL-penge auction house: "The House Always Wins"
- Spilafhængighed og ludomani - før og efter Diablo III http://checkpointtherapy.dk/news3/24-news/63-the-house-always-wins-diabloiii

Vi vil være glade for jeres kvalificerede reaktioner :)
SonicSonicSkrevet 14/05-12 18:12, rettet 14/05-12 18:13 
WTF, troede lige Bønne var blevet psykolog.

Anyways, ja, der var noget streaming error ballade lidt over fem, men kom op at køre lidt efter.
Så er det bare at vente på at serverne kommer op engang i nat. Jeg bliver simpelthen nødt til at rykke et par timer i nat. So pumped for this :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/05-12 00:54, rettet 15/05-12 00:58 
Ikke overraskende er der som altid når vi har med blizzard at gøre, utroligt ringe installere og et hav et problemer med at installere.

"If your installation disc has been ejected, bla bla bla" kort ud sagt "du er fucked, vores installer er noget forbandet lort som altid, download 15gb fra din bnet account og føl dig tilgrin over at have stået i kø i 20 minutter for at købe en fysisk kopi til ingen verdens nytte".

Elendige lorte firma. D2 havde jeg install fra cd problemer med, wc3 samme og minsandten om den ene wow disc i sin tid ikke også var defekt.

Til helvede med blizzard

/nerdrage.

Men seriøst, det er da tilgrin der ALTID skal være problemer.

Edit: nå så vidt jeg kan høre kan man alligevel ikke logge på.

Super launch blizzard, godt gået.
SonicSonicSkrevet 15/05-12 01:46, rettet 15/05-12 01:47 
Jep, login problemer én masse. Jeg kom på lidt over 1, og fik spillet et par minutter (op til level 5). Må da håbe de får bedre styr på deres servers i løbet af ugen :/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/05-12 04:13 
Har spillet et par timer og det er da ganske fint. Døde af lag en enkelt gang.... I et singleplayer spil.
Jeg er godt nok ikke pjattet med den måde man skal være online på. Det er måske lidt gammeldags at have den holdning, men det er stadig træls når det ikke virker.
SumezSumezSkrevet 15/05-12 08:03, rettet 15/05-12 08:03 
Jeg synes også det er rimelig pinligt at man køber et spil, og ikke må spille det pga. alle mulige "Nazi-regler".
Én ting er at man ikke må spille sit spil, single player, før kl. 12 om natten til launch, men når klokken så bliver 12, fungerer deres servere ikke, og man kan STADIG ikke få lov til at spille det SINGLE PLAYER spil man selv har købt og EJER på et FYSISK medie.

Jeg ved godt der har været masser af bitching over konceptet i forvejen, men jeg synes alligevel det er smagløst af folk bare æder det, og Diablo III samtidig nok allerede er et af de bedst sælgende spil.

Jeg håber virkelig det er et godt spil. :!

Jeg sider iøvrigt også lidt i saksen, vi har længe planlagt at spille spillet fem personer sammen, men man kan kun spille fire personer højst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 15/05-12 08:13 
Ja, det kan ikke understreges nok, hvor pinligt og øv hele deres "Must be online to play" koncept er. På den ene side forstår jeg dem skam godt, på den anden side burde de bare sørge for, at det vitterligt virker 100% perfekt for alle dem, der har ventet så længe på spillet. Hvis deres servere bare kørte derudaf, og man ikke fornemmede nogen form for kø, eller anden irritation ved at logge på, så havde det intet problem været. Men det er typisk Blizzard launches, de er altid omgivet af panik og failure, server-mæssigt.

Derudover syntes jeg spillet er ganske fedt indtil videre. Har spillet deres stress test beta, og jeg elsker det her univers. Det skal også siges, at jeg er Diablo newbie, og ikke har spillet de to tidligere spil i serien. Men jeg syntes helt afgjort Blizzard gør nogle ting rigtigt.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 15/05-12 08:15 
Jeg synes det er ærgerligt at starte med 3'eren så. Den kan helt sikkert spilles separat, men spillets verden og historie er blevet udformet siden 1'eren, og jeg har stadig svært ved at tro på at 3'eren kommer på niveau med 2'eren. :)

Det virker dog som om de omskriver noget af historien fra de tidligere spil, i hvert fald 1'erens. Det synes jeg er lidt trist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 15/05-12 08:24 
Kan godt ske det er lidt bad and wrong af mig, og jeg har såmen prøvet at give mig i kast med f.eks. to'eren, men jesus christ det ligner jo hat med hat på, så det kunne jeg alligevel ikke få mig selv til :)

Og, nu skete der det, at jeg fik en "Connection Lost" besked, og røg helt ud til login screen igen. Gode gud, de har bare at fikse deres gøgl :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 15/05-12 08:27, rettet 15/05-12 08:27 
Er du sikker på at det er 2'eren du tænker på? Jeg synes 3'eren er grimmere end 2'eren. Det ser stadig godt ud i dag, 12 år senere, til trods for prerenderet 3D.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 15/05-12 09:44 
Det er nok den prerenderet 3D jeg ikke kan sluge. Ja, er sikker på det er 2'eren jeg har prøvet.
Hvordan er 3'eren grimmere? :o Er det fordi der er flere farver, som mange vist har brokket sig over?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/05-12 10:58 
Det er heller ikke lang fra Ubisofts PC DRM der kræver at man skal være online hele tiden for at kunne spille Assassin's Creeed.
dpldplSkrevet 15/05-12 11:02 
Godt i nævnte det der, havde helt glemt at link den "Darker D3 pixel shader" man kan brug vis man gerne vil have spillet bliver en smule mørker.

http://darkd3.com/
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 15/05-12 11:12, rettet 15/05-12 11:14 
Sonic>
Det er nok den prerenderet 3D jeg ikke kan sluge. Ja, er sikker på det er 2'eren jeg har prøvet.
Hvordan er 3'eren grimmere? :o Er det fordi der er flere farver, som mange vist har brokket sig over?

Flere farver (mere overfladisk stemning), færre detaljer, alt for tegneserieagtig stil.
Diablo 3 ser stadig fint ud, men jeg synes ikke det er decideret flot, og især den forsimplede, kantede polygongrafik er et stort tilbageskridt, hvor jeg stadig synes 2'eren ser fuldstændig ud som det skal. Såfremt man spiller den opdaterede udgave selvfølgelig, i den oprindelige udgave kunne man kun spillet 640x480.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/05-12 11:13 
dpl>
Godt i nævnte det der, havde helt glemt at link den "Darker D3 pixel shader" man kan brug vis man gerne vil have spillet bliver en smule mørker.

Er det officielt støttet af Blizzard, eller har folk allerede hacket spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 15/05-12 11:28, rettet 15/05-12 11:29 
I skal lige passe på, for jeg læste et sted, at grafik-mods vist er grundlag for ban. For mig at se er grafikken da helt fin. Ja ok, det er low-poly modeller, men med alt det der sker på skærmen, syntes jeg ikke det gør noget. Man har knap tid til at studere detaljer, før alle mobs er blæst væk :)

Gameplay-mæssigt er det meget fedt, og man føler sig virkeligt powerfull, uden at det er alt for let (post S.K.).
Jeg kan også godt lide, at man kan hoppe ind og ud af venners spil, og at man ikke skal dele loot :) Og jeg er nok mest imponeret over, hvor godt deres sværhedsgrads-system virker, når folk hopper ind eller ud af ens spil. Really nice.

Så jeg vil da bestemt ikke kalde det perfekt, men det er dælme heller ikke det ringeste jeg har set i længe da :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 15/05-12 11:33 
Sumez>
Jeg synes også det er rimelig pinligt at man køber et spil, og ikke må spille det pga. alle mulige "Nazi-regler".
Én ting er at man ikke må spille sit spil, single player, før kl. 12 om natten til launch, men når klokken så bliver 12, fungerer deres servere ikke, og man kan STADIG ikke få lov til at spille det SINGLE PLAYER spil man selv har købt og EJER på et FYSISK medie.

Jeg ved godt der har været masser af bitching over konceptet i forvejen, men jeg synes alligevel det er smagløst af folk bare æder det

Har du da ikke selv gjort det? Er det ikke en blåstempling af konceptet at købe det?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/05-12 11:39 
GamesAreGood>

I den forbindelse har min kollega og jeg skrevet om de mulige konsekvenser af Blizzards indførelse af deres RL-penge auction house: "The House Always Wins"


Det er en fin artikel. Nå nu I deler det op i dem der køber og dem der sælger varer i systemet, synes jeg måske at I glider for let hen over det faktum, at det at købe sig til "succes" allerede er vidt udbredt. Det er alt fra de WoW-characters der handles over nettet, men også freemium spil der netop satser på at folk enten penge i stedet for tid, på at stige i spillene. Selv store mainstream titler som FIFA, hvor Ultimate Team-udvidelsen for nogen år siden, skulle tilkøbes, men nu er gratis fordi hele boosterpackhandlen mere end rigeligt opvejer det for EA. Helt personligt ser jeg frem til at Blizzard gør det nemmere for mig at få nogen penge tilbage. Auktionsdelen i både World of Warcraft og i FIFA Ultimate Team, er noget at det jeg finder mest fornøjeligt og hvis jeg så også kan få lidt penge ud af det, uden at skulle stå på hovedet på f.eks. Ebay, så...Yay! ;)
KTCKTCSkrevet 15/05-12 11:39 
Jeg var super klar på Diablo III, men når jeg hører om tvunget online-crap og alt det skidt, der følger i kølvandet, springer jeg over i denne omgang. Det var da også naivt at tro, at Blizzard ikke ville synke til samme niveau som EA og Ubisoft. Øv!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 15/05-12 11:50, rettet 15/05-12 11:52 
Bede-x>
Har du da ikke selv gjort det? Er det ikke en blåstempling af konceptet at købe det?

Jeg siger ikke jeg ikke er dobbeltmoralsk. :)

Jeg siger heller ikke at jeg havde gjort min research før jeg spillede det. At man skal være online før man kan installere, og at spildisken i praksis er værdiløs, og at man ikke engang må starte spillet, når Blizzards servere ikke fungerer, det kom alligevel bag på mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/05-12 19:19, rettet 15/05-12 19:23 
Så er serverne nede igen igen....igen.

Anyways jeg har for en time siden gennemført normal.

** måske spoilers**

Jeg synes spillet er "ok" en smule skuffet, det mangler et eller andet jeg ikke rigtigt kan sætte min finger på. Jeg frygter at det først bliver rigtig godt efter en expansion (ligesom alle andre blizzard spil). Det er somom de har prøvet at fusionere Diablo en smule med aspekter fra vestlige RPG'er, resultatet er så diablo der er lidt mere slow paced, uden spells der bare smadre hele skærmen som i 2'eren og mere focus på andre typer abilities som fx crowd control abilities osv. Jeg må indrømme jeg bedre kunne lide den gamle, mere hjernedøde model.

Man udfører quests, men det er umuligt at undgå andet stort set, da det bare er en naturlig udvikling af ens progress i den act man er i, det er ikke som fx i Diablo 2 hvor man kan undlade at lave de fleste af dem, derfor virker det overflødigt 90% af gangene. Der er også "side quests", som man ikke behøver udfører, men disse er så intetsigende at det er lige meget, man får lidt experience ud af det og det er så det, det virker meningsløst for at sige det mildt. Der er også en hav non-quest related dungeons rundt i de forskellige acts man kan rende ned i og brugere en halv på at finde vejen ned i de gigantiske levels for blot at finde en kiste med 2 blå ting i... Det er et fuldstændig åndssvagt koncept. Quest rewards giver kun experience, aldrig et item eller skill/attritube (klart når det er fjernet fra spillet) som i 2'eren eller noget helt andet, hvilket også er lidt kedeligt.

Historien er åndssvag og skuespillet/stemmerne er 90% af tiden direkte pinlige, men det var forventet så det er jeg egenligt ligeglad med.

Personligt synes jeg områderne i spillet er lidt for "lukkede", det føles en smule klaustrofobisk i forhold til 2'eren. Mange dungeons er også alt alt alt for store, det tager en evighed at komme videre i forhold til 2'eren, det er udelukkende for at trække flere timer ud af spillet, det er flot blizzard kan sige det er længere end 2'eren, problemet er bare at grunden til at det er længere end 2'eren er fordi spillet generelt er mere slow paced og så fordi der er en utrolig mængde overflødigt fyld i form af alt for store levels.

Boss kampene er den væsentligste forbedring fra 2'eren, der er virkelig sket noget og mange af dem er rimelig fede.

Jeg er ikke fan af det nye skill system, jeg kunne bedre lide den gamle model. Jeg synes også det er synd de har fjernet attribute points. Det er igen elementer der gjorde diablo til diablo som er fjernet, de har fjernet noget af vildskaben fra diablo med tonsvis af skill/attribute points og ubalancerede spells til fordel for mere moderate rpg elementer og det er efter min mening en katastrofe.

Alt i alt lidt skuffende, men hvis serverne nogensinde kommer op igen vil jeg prøve kæmpe mig igennem nightmare, det kan jo være spillet vokser lidt på mig.
nerosnerosSkrevet 15/05-12 19:48 
Troede ikke det udkom før i aften engang?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/05-12 20:16 
Jeg synes godt nok det er trist at jeg har givet 300kr for en loginskærm.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GamesAreGoodGamesAreGoodSkrevet 15/05-12 20:41, rettet 15/05-12 21:25 
@King Chaos

Tak for din reaktion :)

Ja, at tjene (og in-game bruge) penge på spil er bestemt ikke et nyt fænomen for folk som spiller. Men indførelsen af et AuctionHouse hvor man som et fuldt integreret element kan få RL-penge udbetalt, er noget som er konkret nok til at den almindelige dansker vil kunne forstå det. Vores forhåbning er at det bliver en øjenåbner for folk som ikke spiller: en understregning af at vores tid brugt på spil virkelig er værdifuld i ordets bogstavligste forstand.

Spilanmelder Thomas Vigild interviewede os, på baggrund af blogposten, tidligere i dag hvilket resulterede i denne artikel: http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ECE1625605/nyt-online-spil-kan-goere-dygtige-spillere-rige/

Tror I at denne nye lettere adgang til penge vil få folk til at spille anderledes? Tror I at I vil ændre jeres spilvaner når RL-penge AH'et åbner om en uge?
BeanoBeanoSkrevet 15/05-12 20:51 
Jeg skulle aldrig have skiftet mit ikon. Nu sidder jeg konstant og tænker "hvad har jeg NU skrevet i en brandert?" :O
nerosnerosSkrevet 15/05-12 20:55 
Ahaha :D Tænkte lige det samme..
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 15/05-12 21:25, rettet 15/05-12 21:25 
Beano>
Jeg skulle aldrig have skiftet mit ikon. Nu sidder jeg konstant og tænker "hvad har jeg NU skrevet i en brandert?" :O

Hehe :)

Omkring AuctionHouse i Diablo:
Jeg synes det er ret interessant at følge med i hvordan det kommer til at udvikle sig, og jeg synes den linkede artikel er spændende læsning.
Et par betragtninger:
Jeg kender flere, der tror at de nu skal til at spinde guld på at finde sjældne sager i Diablo og sælge dem videre med fortjeneste. Jeg tvivler på at der er nogen danskere, der bliver rige på den fidus. Der er tale om en "global markedsplads", hvor man ved salg af Diablo-sager er i direkte konkurrence med f.eks. kinesiske "høstere" som de kendes fra WoW. Udbud og efterspørgsel kommer til at sætte en stram øvre ramme for hvor profitabelt det vil blive at sælge sine ting videre. Hvis du er i konkurrence med lande, hvor en timeløn på f.eks.5 eller 10 kr er god, som bliver konkurrencen benhård.
En anden interessant ting:
Gad vide hvor meget styring der er på hvordan Blizzard forvalter dette AuctionHouse? Systemet kunne udnyttes som deres egen licens til at trykke penge, hvor de kunne pumpe det ene vilde legendary våben efter det andet ud via auktioner og sælge til spillere, der hele tiden stræber efter at have de vildeste ting. Så længe man ikke floodede markedet totalt ville det være en fin indtægtskilde ved siden af spilsalget.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SonicSonicSkrevet 15/05-12 21:33 
Det virker vist på den måde, at det koster $1 at sætte noget til salg. Man kan max sætte det til salg for $250, og Blizzard napper 15% af den endelige salgspris.

Hvis det forholder sig således, at det er globalt, og dermed åbner sluserne for china farmers, ja så er der nok ikke meget at hente for de normale spillere. Hvis man har spillet WoW ved man, hvor meget disse China farmers fylder i spillet, og hvor langt de går for at lave lidt penge.

Jeg er personligt ligeglad med deres real money auction house, og har bestemt ingen agenda om at skulle tjene noget somh helst der. Jeg skal bare nyde spillet med venner, and that's it.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 15/05-12 21:37 
silverstar>
Systemet kunne udnyttes som deres egen licens til at trykke penge

Det er da det der pointen..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GamesAreGoodGamesAreGoodSkrevet 15/05-12 21:40 
@silverstar:

Ud fra Blizzards FAQ, så kommer der isolerede AH's til hver region for netop at undgå "farmers" fra lande med en "ikke matchende" arbejdsøkonomi: http://eu.battle.net/support/en/article/diablo-iii-auction-house-regional-information#q1

Angående det med styringen, så er jeg også vildt spændt på at se hvilken dynamik som kommer til at udspille sig på RL-penge AH'et. Det kommer jo netop til at følge de samme dynamikker som "rigtige" økonomier, med inflation og "overophedning", som du nævner. Måske skal Blizzard også skride ind med økonomiske regulationer? Det bliver spændende at se :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/05-12 23:58, rettet 16/05-12 00:04 
Alt taget i betragtning, saa venter jeg paa Xbox 360 udgaven.

Jeg vil hellere bruge mine penge pt. paa PLEX i Eve Online :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
TheDukeTheDukeSkrevet 16/05-12 02:39 
Jeg er lige kommet til Act 2. Mit umiddelbare indtryk er:
- Skills/skilltree var sjovere i de to første. Der er stort set ikke nogen meningsfulde valg der skal træffes mht. til skills.
- Deres Always-On DRM er en bæ dyppet i tis. Connection problemer, server downtime og lag når man spiller single-player.
- Det er alt, ALT for let. Jeg har kun været tæt på at dø to gange, og jeg tror ikke jeg har brugt mere end 10 potions.
- Rapidfire som Demon Hunter er totalt broken. "Hold down right mouse button to win"-broken.
- Resten er glimrende.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/05-12 08:41 
"bæ dyppet i tis"? Good one! :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/05-12 08:41, rettet 16/05-12 08:46 
TheDuke>

- Det er alt, ALT for let. Jeg har kun været tæt på at dø to gange, og jeg tror ikke jeg har brugt mere end 10 potions.


Det er nok begrænset hvad du skal lægge i det, du har gennemført act 1 på normal med spillets bedste dps class :P...

Generelt synes jeg sværhedsgraden er væsentligt højere end i 2'eren. Især på nightmare og fremad, diverse magiske og rare monstre typer kan man være direkte chanceløs mod fordi de kan både fryse en og trække en hen til sig, så man kan nemt dø en 4-5 gange før man får dem nakket, andre har bare så afsindigt meget hp at det virker helt unødvendigt.

Men nu afhænger det selvfølgelig også meget af ens class, jeg har været så dum at gå wizard pga de traditionelt altid er stærke i blizzards spil, i denne omgang er det dog klart den svageste class på alle tænkelige områder, laveste damage og defense, men det fandt jeg først ud af efter jeg havde gennemført normal :(

Især barbarians lyder til bare at kunne tromle sig igennem spillet uden større problemer, balancen er fuldstændig fucked up atm.
BeanoBeanoSkrevet 16/05-12 08:54 
King Chaos>
"bæ dyppet i tis"? Good one! :D

Det er et box-quote man sjældent ser :)
SumezSumezSkrevet 16/05-12 08:54 
GamesAreGood>
Ja, at tjene (og in-game bruge) penge på spil er bestemt ikke et nyt fænomen for folk som spiller. Men indførelsen af et AuctionHouse hvor man som et fuldt integreret element kan få RL-penge udbetalt, er noget som er konkret nok til at den almindelige dansker vil kunne forstå det. Vores forhåbning er at det bliver en øjenåbner for folk som ikke spiller: en understregning af at vores tid brugt på spil virkelig er værdifuld i ordets bogstavligste forstand.

Jeg har det lige omvendt. Jeg synes det er forfærdeligt når der bliver klistret reel værdi på virtuelle genstande, der ikke engang har nogen værdi for køberen udover et kunstigt forbrugerbehov skabt af et spil hvis eneste formål er tidsfordriv og underholdning.

Jeg kan nok ikke argumentere sagligt for at den slags burde være ulovligt, men jeg er ked af at det ikke er, og de kunne ikke stride mere imod min politiske overbevisning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/05-12 08:56, rettet 16/05-12 08:56 
Sonic>
Hvis det forholder sig således, at det er globalt, og dermed åbner sluserne for china farmers, ja så er der nok ikke meget at hente for de normale spillere. Hvis man har spillet WoW ved man, hvor meget disse China farmers fylder i spillet, og hvor langt de går for at lave lidt penge.

Mon ikke de rimelig nemt får snørret sig ind på de europæiske og amerikanske servere uanset om det er globalt eller ej (hvilket det ikke er).


Bede-x>
silverstar>
Systemet kunne udnyttes som deres egen licens til at trykke penge

Det er da det der pointen..

Jep. Det er lige præcis det de gør. Jeg hader virkelig at tænke på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 16/05-12 09:54, rettet 16/05-12 10:10 
Er der nogen som har et guest pass de kan undvære? Kunne godt tænke mig at se, om min laptop overhovedet kan køre det, inden jeg render ud og køber det.

Har tjekket via. http://www.systemrequirementslab.com

Min laptop består testen sådan nogenlunde, men klikker jeg på recommended, så er den ikke så glad for mit Geforce GT 420M grafikkort. Hmm.

Jeg har iøvrigt en Core i3 processor i min laptop, og kan køre Star Wars the Old Republic uden problemer, hvis jeg skruer lidt ned for grafikken.

Kan man skrue på de grafiske options i Diablo III osse, så man kan tilpasse det til sin PC?
279 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig