X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Diablo III annonceret


Svar
jaesjaesSkrevet 28/06-08 13:58, rettet 28/06-08 14:15 
Det ser nogenlunde ligeså kedeligt ud, som det plejer :P

- Men sikkert sjovt nok i multiplayer.

Det officielle site, bl.a. med gameplay-film.
279 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 28/06-08 13:58, rettet 28/06-08 14:15 
Det ser nogenlunde ligeså kedeligt ud, som det plejer :P

- Men sikkert sjovt nok i multiplayer.

Det officielle site, bl.a. med gameplay-film.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/06-08 14:12 
Ja, det ser helt ekstremt ordinært ud... Diablo 2 med en omgang finpudset grafik.

Jeg vil have HORDER af fjender! Ikke bare så'n 50 ad gangen - jeg vil have tusindvis :-)

Kommer det til X360? Jeg kan ikke se det listet nogle steder.
HeroldHeroldSkrevet 28/06-08 14:15 
Jeg har allerede ondt i pegefingeren!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/06-08 14:15 
Håber så det bli'r til noget denne gang!!. det bedste spil jeg har spillet syntes jeg.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
jaesjaesSkrevet 28/06-08 14:17, rettet 28/06-08 14:18 
Præcis, jeg har aldrig set fidusen i peg-og-klik-kampsystemer i den slags spil. Trættende og overfladisk. Næh, der skal joypad og combos til :)

EDIT: @Herold.
XiwanaXiwanaSkrevet 28/06-08 14:37, rettet 28/06-08 14:37 
Somethings never change.. Jeg har altid set Blizzard som konservative, men det her er da helt vildt. Lyd, gameplay og interface er jo hentet direkte fra 2'eren. Grafikken er forbedret, men jeg godt nok forventet en større "wow"-effekt.
[inspirational quote here]
WehnerWehnerSkrevet 28/06-08 14:51 
Er ked af at jeg missede Diablo 2, så hvis det her bare er mere af det samme, men til 360, skal jeg helt klart have det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 28/06-08 14:52 
Jeg glæder mig uanset hvad.
Endelig skal jeg til at bruge min PC igen :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 28/06-08 15:00 
ja, glad for de ikk har lavet det om alla World of warcraft, diablo er 10 gange mere sjovt og ka spilles 1000 gange uden at blive kedeligt!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/06-08 16:22 
Det ser fedt ud... men grundlæggende mere af det samme. Wots not to like?! :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/06-08 16:43 
NuckingBigFuts>
ja, glad for de ikk har lavet det om alla World of warcraft, diablo er 10 gange mere sjovt og ka spilles 1000 gange uden at blive kedeligt!

Jeg synes II'eren blev møg kedelig efter første gennemspilning :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
The DaneThe DaneSkrevet 28/06-08 16:53 
synes nu også at det første var lidt bedre gennemtænkt, men man kan jo ikke forvente mirakler hver gang :).

Men indtil videre ser det da sjovt ud.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/06-08 17:02, rettet 28/06-08 17:03 
Jeg kan også kun tage 1'eren og 2'eren i små portioner. Når jeg har spillet dem i et stykke tid, begynder det at plage mig, at der er så meget kast-en-terning over det. Når jeg får et fedt stykke udstyr, føler jeg ikke, at jeg er god til spillet, men blot at jeg har være ualmindeligt heldig... og det sutter max på et eller andet plan. Jeg vil næsten sige, der er lidt enarmet tyveknægt over diablo-spillene. Jeg kan bare langt bedre li' arcade :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/06-08 17:59 
Er enig i at det ligner 2'eren en smule for meget.

Men igen, de kan heller ikke ændre for meget før at det ligepludselig ikke er "Diablo" mere. Diablo skal være meningsløst hack'n'slash med masser af items, og skal helst foregå i et højt tempo.

Jeg er ihvertfald glædeligt overrasket over at der ikke ser ud til at være nogen form at MMO elementer i det, det ville virkelig være en skam hvis de lavede Diablo til et MMO.
SumezSumezSkrevet 28/06-08 18:18 
Nøj jeg blev vildt begejstret da jeg vågnede op til annonceringen i dag!! Det var jo det, vi alle (jeg) havde håbet på! :D :D :D

Ser ud som om de allerede har fået lavet en del på spillet, håber ikke vi kommer til at vente for mange år denne gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/06-08 19:03 
Jaaah Daaaaah ;D

Sådan! Diablo kedeligt? Nej det tror jeg ikke IMO.
Bashful Neophyte
PalsgaardPalsgaardSkrevet 28/06-08 20:09 
Hvis de bare kunne lave en Amazone hvor Guidet Arrow of Penetration så igen supporter hinanden, så vil jeg trille en lille glædeståre
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
DarkenDarkenSkrevet 28/06-08 23:11 
Azzkikr>
Jeg er ihvertfald glædeligt overrasket over at der ikke ser ud til at være nogen form at MMO elementer i det, det ville virkelig være en skam hvis de lavede Diablo til et MMO.

Kunne ikke være mere enig! Det ville totalt have ødelagt det.

Det bliver for vildt!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 29/06-08 00:04 
Wehner>
Er ked af at jeg missede Diablo 2, så hvis det her bare er mere af det samme, men til 360, skal jeg helt klart have det.

Det er kun til PC/Mac. Det ville også give lidt problemer at lave til en controller, når mange af evnerne og magien er skabt til at blive udført med mus. Alene sådan noget som præcis placering af hvor man vil have en firewall (eller zombiewall) kan jo kun gøres hvis man har en cursor.
The DaneThe DaneSkrevet 29/06-08 03:03 
Det er sikkert muligt at få tilbehør til 360 - og hvis ikke så ville det nok blive lavet.

Tror i alle tilfælde at det kun er programmørerne, som sætter grænsen lige der.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
RitesRitesSkrevet 29/06-08 08:47 
Regner med at det skal prøves når det udkommer, men jeg frygter det ligger for meget op af D2; ensformigt efter fem minutter og så ellers gentagelser af disse.

Men med mulighed for at ødelægge omgivelserne og bruge dem til ens fordel, samt bedre inkorporeret skill system, kunne tyde på at de endelig får lavet en mere end overfladisk spil ud af D1 formlen :)

Og så ser det heller ikke dårligt ud. D2 var sådan en grafisk skuffelse da det udkom ><
» a winner is you «
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/06-08 10:28 
Jmog>
Det ville også give lidt problemer at lave til en controller, når mange af evnerne og magien er skabt til at blive udført med mus.

Er der ikke ufatteligt mange eksempler på at mus/keyboard-styring er blevet MEGET veloverført til controller/konsol-versionerne af identiske spil?

Jeg tror sagtens en Diablo-controller-opsætning kan lade sig gøre, også så man får (næsten?) samme kontrol over sin figurs handlinger.
RitesRitesSkrevet 29/06-08 12:58 
Der er ingen planer om en konsolversion. Og tror ikke man skal forvente en.

De gamle Starcraft og Diablo ports var ikke videre vellykkede, og det ligner ikke Blizzard at lave samme spil 'to gange'.

Jeg håber dog stadig på at Ghost ser dagens lys på et tidspunkt...
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 29/06-08 13:58 
Hyakotake>
Er der ikke ufatteligt mange eksempler på at mus/keyboard-styring er blevet MEGET veloverført til controller/konsol-versionerne af identiske spil?

Er det ikke netop meget få? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om ret mange hack and slash til pc, der er blevet konverteret til konsol. Muligvis lidt mere i de gode, gamle dage, men da meget lidt siden 32-bit-generationerne :)

Hack and slash til konsol har jo også per tradition bestået af "figur til figur"-kampe, hvor det til pc oftest er "mus til figur"-kampe (så vidt jeg da ved, spiller ikke meget på pc). Med den hastighed musen skal flyttes i Diablo, tvivler jeg på at en konsol-konvertering vil fungere særlig godt uden radikale ændringer. Så må vi se om Blizzard er interesseret i det.
KalicolaKalicolaSkrevet 29/06-08 14:12 
Jeg har set den her film 3 gange nu, kan slet ikke få nok. Det her er ud over alt forventning :)

HD Gameplay
For The Love Of The Game
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/06-08 14:21 
jaes>
Er det ikke netop meget få?

Hov hov, jeg spurgte først, ja jeg gjorde :-) Jeg kender ikke svaret, det var bare en mavefornemmelse jeg havde. Når jeg tænker på hvor skeptisk jeg var overfor hele FPS-genren på konsol (i de tidligere dage, hvor jeg kun kunne forestille mig at mus og keyboard kunne anvendes) har det alligevel vist sig, at konsol-FPS rent faktisk kan spilles.

Jeg tror du har en pointe med mus-til-figur vs figur-til-figur - med den tankegang kunne de lave konsol-Diablo med Conan-styring... men så var det jo egentlig ikke så meget Diablo mere.

Så måske indgår der i formlen for "Diablo gameplay": Kan kun spilles med mus og keyboard.
jaesjaesSkrevet 29/06-08 14:31 
Hyakotake>
Så måske indgår der i formlen for "Diablo gameplay": Kan kun spilles med mus og keyboard.

I princippet kunne man vel fint vælge at udforme det til joypad. Fx lidt hen ad Baldur's Gate: Dark Alliance.
JmogJmogSkrevet 29/06-08 14:42 
jaes>
I princippet kunne man vel fint vælge at udforme det til joypad. Fx lidt hen ad Baldur's Gate: Dark Alliance.

Jojo, men det var jo netop min pointe. Den type gameplay duer jo ikke, når en masse af dine evner og magi er baseret på at du vælger et specifikt sted på skærmen og siger "der!".

Det kan du jo ikke uden en cursor. Du har brug for at kunne gå i én retning og på et splitsekund trykke et helt andet sted. Hvis det skal laves til en controller, så er du nødt til at lave faste afstande på samtlige afstandsangreb og -evner.

Det ville da kunne lade sig gøre, men spillet ville jo være KLART underlegent i forhold til PC-udgaven. Det ville for eksempel være død irriterende ikke at kunne affyre angreb x blot fordi fjenderne tilfældigvis er liiiiidt for tæt på dig.
jaesjaesSkrevet 29/06-08 15:18, rettet 29/06-08 19:22 
Det var så heller ikke MIN pointe ;)

Essensen med kommentaren var, at man godt kan konstruere et hack and slash med top-down-grafik (og lignende kamera-typer) til joypad, som det jo også er set en del gange før - det kræver bare som regel, at man flytter fokus fra at klikke med cursoren til en direkte kontrol med spilfiguren.

Naturligvis er det ikke 100% Diablo længere, men snakken de seneste indlæg gik vel også mest på de forskellige former for hack and slash, og hvordan de passer ind på henholdsvis pc og konsol. Og det er vel typisk to grundformer, der er tale om: Tredjeperson a la Conan og God of War, og top-down'ish a la Diablo og Gauntlet.

EDIT: For en god ordens skyld, så var min kommentar i forrige indlæg til Hyakotake. Du skriver lidt som om, jeg skrev til dig :)
DarkenDarkenSkrevet 29/06-08 17:48 
Jeg er rimmelig glad for at de ikke har ændret det i forhold til tidligere i et forsøg på også at ramme konsol market... det ville fjerne mere fra spillet end det ville bringe... men det er vil lidt lige som en diskution mellem dem der fortrækker joystick frem for keyboard/mus til rumspil.. smag og behag ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoChronoSkrevet 29/06-08 20:17 
Jeg synes det ser ud som om jeg skal have en ny computer og en trådløs mus engang når det udkommer - så kan jeg sidde i sofaen og spille det :)

Er layoutet af spilverdenen stadig tilfældigt genereret fra spil til spil? Det var jo en af årsagerne til at de oprindelige spil havde så høj replay-value.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
kingsizekingsizeSkrevet 29/06-08 20:23 
Chrono>
Er layoutet af spilverdenen stadig tilfældigt genereret fra spil til spil? Det var jo en af årsagerne til at de oprindelige spil havde så høj replay-value.

ja


Der er en FAQ hvis du scroller lidt ned.

Mmo-Champion
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
JmogJmogSkrevet 29/06-08 20:58 
jaes>
Det var så heller ikke MIN pointe ;)

Ahh, jeg havde ikke lige fandet du snakkede om genren generelt og ikke specifikt om Diablo III. Så er vi helt enige :-)
jaesjaesSkrevet 29/06-08 23:39, rettet 29/06-08 23:41 
Jeg snakkede lidt om begge dele, så du fangede det sikkert nogenlunde som tiltænkt - tingene hænger lidt sammen IMO :)

EDIT: Uddybning.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/06-08 16:47 
Yeeaahh - Siegebreaker Assault Beast!!!

Jeg glæder mig allerede :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 23/09-08 12:00 
Jeg har abonneret på deres RSS siden annonceringen, og der er stadig ikke kommet noget nyt - Hvad sker der, Blizzard? :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 23/09-08 12:17 
Men det er vel ikke noget nyt når det er Blizzard det drejer sig om? :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dpldplSkrevet 22/10-10 22:09 
Lige set deres blizzcon panel for diablo 3 hvor de snakkede om den nye class Demonhunter, samt snak om skills, traits, talismans, runes og mere.

Kun sige, nå denne panel kommer op andre steder, så god ting at se den, så meget godt info.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
XiwanaXiwanaSkrevet 22/10-10 22:48, rettet 22/10-10 22:49 
Super fed class! Meget eksplosiv og multifaceteret.

Link til Demonhunter-reveal-trailer på Gametrailers.com
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 23/10-10 12:10, rettet 23/10-10 12:12 
Puh må indrømme at jeg virkelig tabte meget af min interesse for Diablo 3 via den video.

Det der ligner jo slet ikke Diablo! For kun få dage siden sad jeg faktisk og så nogle a videoerne fra Diablo 2, og det slog mig virkelig hvor fantastisk de var lavet, selv når man ser dem i dag. Utroligt flotte og stemningsfulde, godt instrueret, og med en "seriøs" og sammenhængende fortælling, der var både jordnær og enestående episk, uden at være fancy og flashy på den tegneserieagtige måde de fleste fantasy-spil er i dag (og i grunden også dengang D2 kom ud).

Den nye video har intet af det der fik de klassiske Diablo-spil til at skille sig ud, og er iøvrigt utroligt kedeligt lavet og slet ikke i nærheden af de fantastisk flotte velproducerede videoer Blizzard plejede at være kendt for. Det virker billigt, og hunterens opførsel virker ikke som om den hører hjemme i Diablo-verdenen, men snarere i Darksiders.


Jeg vil have min grumme dystre fantasy-middelalderverden tilbage...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/10-10 12:53 
Den korte del hvor man ser noget rigtigt gameplay til sidst i den video der ligner da ellers præcis det jeg forbinder med Diablo.
HeroldHeroldSkrevet 23/10-10 13:02 
Gameplayet er fint nok, men videoen er godt nok tre slags fesen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 23/10-10 13:14 
Det var selve FMV'en jeg hentød til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/10-10 13:25, rettet 23/10-10 13:26 
Vi kan godt blive enige om at FMV'en er fesen og grim, men nu er det nok begrænset hvor meget man skal ligge i en FMV der udelukkende bare er en introduktion til den demonhunter class der.
RitesRitesSkrevet 23/10-10 13:40 
Enig i at introen var fesen, mens gameplayet jo er i samme stil som det der tidligere er vist.

Men introen var jo også kun class introduktion, ligesom Wizard. Dog var denne lidt kedeligere.

Syntes dog ikke det siger noget som helst om spillet, så der er ikke så meget at bedømme det på.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 23/10-10 13:46 
Desværre betyder settingen rigtig meget for mig, så jeg synes det siger en del om spillet. Men ikke noget de ikke kan nå at lave om på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dallemondallemonSkrevet 24/10-10 08:49 
Ang. FMV'en så ligner det nu ret meget at der er in-game grafik og slet ikke nogen FMV :p

Og jeg tror bestemt at Demon Hunter bliver noget af det første jeg prøver, virker som en fed ranged class :)
RitesRitesSkrevet 24/10-10 10:26 
Sumez>
Desværre betyder settingen rigtig meget for mig, så jeg synes det siger en del om spillet. Men ikke noget de ikke kan nå at lave om på.

Ah, okay. Jeg troede kun du mente class introduktionen, som jo ikke siger meget om settingen, sammenlignet med de gameplay eksempler de har vidst og den lore der står på hjemmesiden.

Tror dog ikke det er noget de har fokus på at ændre på. Virker ikke sådan efter at have set BlizzCon.
» a winner is you «
dpldplSkrevet 24/10-10 11:53 
Fandt link til alle 3 panels på neogaf.

Gameplay Panel
Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=O-u5WlucNp8
Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=dITfvFhpg-s
Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=GR1LTYsGM9U
Part 4
http://www.youtube.com/watch?v=VQ9XN2UMg-A

Crafting Sanctuary
Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=wxKZN9i_vWs
Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=P82-qwBZR9s
Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=PiVAQOZgKO0
Part 4
http://www.youtube.com/watch?v=2O21IsNtYOQ


Open Q&A
Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=r02qFumrFLM
Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=F6CgCrwzFA8
Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=LAfsNu7m7cg
Part 4
http://www.youtube.com/watch?v=VP956VP4VYE
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 10/01-12 17:19 
Så er en konsol-version 99% bekræftet:

"When asked if he could confirm or deny rumours the anticipated hack and slash was on the way for consoles, Whiple responded with the affirmative:

"Yup. Josh Mosqueira is lead designer for the Diablo console project.""
http://www.eurogamer.net/articles/2012-01-10-diablo-3-console-release-confirmed
279 emne(r).
1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig