X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Content License Transfer Tool


Svar
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/06-08 22:58 
Så kom det endelig...

Nu skulle det være muligt igen at kunne bruge sit købte DLC "offline"

http://majornelson.com/archive/2008/06/26/content-license-transfer-tool-aka-the-drm-tool.aspx
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 26/06-08 23:17, rettet 26/06-08 23:23 
Nu skulle min Xbox 360 nummer 4 gerne ankomme i morgen, så det kommer på det helt rigtige tidspunkt.
Det er godt nok en skam, at det kun kan gøres én gang for hver 12 måneder, når deres lort går i stykker efter 6 måneder. Det har de første 3 konsoller i hvert fald gjort, indtil videre. Men lad os se om de sender mig en ny model, eller om det bliver endnu en tikkende bombe...

EDIT: Jeg ved godt, at Microsoft flere steder skriver, at de automatisk overfører licenserne ved reparation, men det har de endnu ikke gjort de to gange jeg tidligere har haft konsoller sendt ind til dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 27/06-08 00:19 
Jeg var lige ind for at lure, og umiddelbart får jeg nogle lidt vilde resultater. Derfor vil jeg spørge jer andre Xbox Live brugere, om jeres indkøb svarer til det, DRM siden fortæller jer.

Ifølge siden, har jeg købt følgende antal licenser på 4 konsoller:
Xbox 360 1: 57
Xbox 360 2: 7
Xbox 360 3: 149
Xbox 360 4: 105

Sammenlagt giver det 318 licenser, hvilket jeg dog ikke kan genkende.
Jeg har haft 3 Xbox 360 konsoller på Xbox Live, men mig bekendt har jeg kun købt DLC på de 2 af dem, og umiddelbart kan jeg kun komme frem til 19 ting, som jeg enten har brugt koder eller MS points på.

I min download history har jeg 283 poster, men det er næsten udelukkende trailere, trial versions og sådan noget, hvilket ikke burde være licenslåst.

Men lad mig høre hvad jeres resultater siger.
Til orientering kan man sagtens gå ind på siden og se ovennævnte oversigt, uden at man foretager ændringer eller skal vente i 12 måneder på at bruge det igen. Det er først når man har indtastet ID på sin nye Xbox 360 og har gennemført overførslen af licenser, at 12 måneders-tælleren går i gang.
Hvis I poster jeres resultater her, bør I undlade at skrive "Console ID", da det svarer til jeres konsols CPR-nummer (serienummer), og derfor ikke bør blive offentliggjort på nettet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/06-08 00:43 
Xbox 360 1: 178
Xbox 360 2: 6
Xbox 360 3: 70
Xbox 360 4: 37
Xbox 360 5: 25

Men den mangler en maskine for fem kan ikke gøre det for mig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/06-08 01:15 
Jeg har 66 licenser. Jeg har ALDRIG købt noget med point, kun hentet gratis ting, og jeg har kun hentet meget meget få trailere og demoer/Xbox Live Arcade ting.

Så de 66 licenser må være bl.a. gratis musik til Guitar Hero/Rock Band, et par Live Arcade, som har været gratis på et tidspunkt (Aqua-something og et andet, som jeg næsten ikke har rørt ved).
KTCKTCSkrevet 27/06-08 11:57, rettet 27/06-08 12:12 
Jeg har nu modtaget min "nye" Xbox 360 fra 2006, og jeg kan endnu engang konstatere, at de ikke overfører licenser ved reparation, som de flere steder i deres FAQ på omtalte side skriver er standard procedure.
Jeg kan ikke sige jeg er skuffet, for jeg forventer intet godt fra det firma mere...

EDIT: Forresten kan jeg også se på DRM siden, at den maskine jeg netop har modtaget ikke har nogen licenser associeret. Man kan se sit Console ID under System Info...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 27/06-08 13:53 
Skal have overført mine licenser i aften - rart at de endeligt har gjort noget ved problemet :)

Havde været ekstra nice hvis de havde udvidet ens download kø - 7-8 er lige i underkanten IMO.
BeanoBeanoSkrevet 27/06-08 16:59, rettet 27/06-08 17:58 
Argh... "easy steps" mig i numsen.

Downloads fra XBL er røv langsomt lige nu og man kan kun stille 6 downloads i kø. Så er det ikke morsomt at skulle gen-hente 100+ spil/DLC :(

EDIT: Andre der har problemer lige nu?... 50MB hentet efter en time.
SumezSumezSkrevet 18/06-09 19:07 
Ok, nogen der kan fortælle mig hvordan man gør det her?

http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/licensemigration/ får jeg bare en fejl når jeg klikker mig videre
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 19/06-09 23:36 
Har du fået det til at virke nu?
Hvis ikke, må du gerne komme med en lidt bedre beskrivelse af problemet. Hvad siger fejlen?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 20/06-09 15:51 
Well, det hjalp at bruge IE i stedet for Firefox...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 20/06-09 15:55 
Hehe, det kan vel egentlig ikke komme som en overraskelse :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 20/06-09 19:57 
Jeg bruger stort set altid Firefox og har ingen problemer med Xbox.com i den forbindelse. Jeg er i øvrigt også ret sikker på at det var Firefox jeg brugte, da jeg skulle overføre mine licenser...
Kan det ikke have haft noget at gøre med Microsoft Xbox maintenance værk?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/08-09 23:22, rettet 02/08-09 23:23 
Jeg er relativt forvirret;

Jeg har haft en anden Xbox 360 en den jeg har nu, hvorpå der ligger ganske få LIVE ARCADE spil jeg ikke kan spille offline. Situationen er dog stadig den at jeg gerne vil have overført disse licenser til den nye konsol, så spillene kan benyttes når jeg ikke er på nettet. Bruger jeg Content License Transfer Tool, viser det sig dog at alle af mine 320 licenser er på konsollen.

Hvordan kan dette lade sig gøre? Er det et spørgsmål om noget jeg har overset?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 03/08-09 06:52, rettet 03/08-09 06:57 
Er bange for at jeg ikke forstår hvori dit problem består...er det fordi du kun vil ha' nogle af licenserne flyttet eller hvad?
- det kan nemlig ikke lade sig gøre. Alt eller intet. Men bare fordi du har flyttet licenserne er det jo ikke det samme som at du behøver at downloade alt dit contents igen };-)

EDIT: Ah tror jeg forstår din forvirring nu! Licensen bliver 'smeltet' sammen med content på downloadtidspunktet, så når du har overført licenserne, bliver du nød til at downloade dine ting igen (nu bliver det så MED licens). Licenserne kan åbenbart ikke retrofittes. Var det det der var uklart?
Major Nelson forklarer i linket };-)

Youtube
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/08-09 10:41, rettet 03/08-09 10:43 
Mit første indlæg, var vist grebet lidt ud af den blå luft. Jeg uddyber:

Tænder jeg for min Xbox 360, og logger af LIVE, er der enkelte ARCADE spil der optræder som "trial" selvom de er købt og betalt, og kan spilles i fuld version, når jeg logger på LIVE. Ergo må der være nogen licenser der ikke ligger på konsollen.

Logger jeg på Content License Transfer Tool, viser den, og har altid vist, kun en konsol, og at alle 320 licenser er på denne. Men det er de vel ikke, når der er nogle spil jeg ikke kan spille online - og jeg ved med sikkerhed at nogle spil er købt på den konsol der gik i stykker.

Jeg kan med andre ord slet ikke bruge Content License Transfer Tool, for der optræder kun én konsol!

Er det en bug? Har min første konsol været så elendig at de har slettet den fra alle registre, eller misforstår jeg et eller andet fuldstændigt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 03/08-09 10:49 
Kan de være købt på et andet gamertag på den konsol du har nu?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 03/08-09 10:52 
Har du prøvet at gendownloade de formastelige titler?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 03/08-09 11:03 
Og har du prøvet at bruge tool'et alligevel? Eller kan du slet ikke få lov at aktivere det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/08-09 12:34, rettet 03/08-09 12:35 
De er alle købt med det samme gamertag - ellers kunne spillene vel heller ikke spilles når jeg er online!? Jeg har forsøgt at bruge tool'et, men får bare melding tilbage om at alle licenserne er på den konsol jeg forsøger at overfører dem til.

Jeg prøver at se om det hjælper at hente dem igen!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KTCKTCSkrevet 03/08-09 13:31 
Licenserne træder først igennem på konsollen, efter man har downloadet dem igen. Det skal dog lige nævnes, at man ikke skal/bør slette de gamle downloads først, da den bare opdaterer licensen ved gendownload og derfor ikke skal stå og hente adskillige GB igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/08-09 14:19 
Men jeg kan jo slet ikke få lov til at overfører dem til konsollen - ifølge tool'et er de der allerede, men jeg har aldrig rørt en finger, og spillene kan ikke spilles offline.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/08-09 14:22 
Som jeg forstår KTC's indlæg så skal du downloade dem igen før licensen træder i kraft.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 03/08-09 14:26, rettet 03/08-09 14:33 
Nej, ifølge toolet er licenserne TILDELT konsollen.
Det er IKKE det samme som at de LIGGER på konsollen.
Igen: Licensen bliver 'smeltet' ind i arcadespillet på download-tidspunktet og kan IKKE retrofittes.
Prøv at gen-downloade };-)

EDIT: KK var hurtigere end mig };-)
EDIT^2: Ah ja, husk at download dem via boxen. Da jeg flyttede mine licenser, virkede det ikke umiddelbart hvis jeg blot gendownloadede via xbox.com.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 03/08-09 14:32 
Konsolkongen forstår mit indlæg korrekt.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/08-09 14:33 
Ahha, det tog da lidt tid, inden det sad fast :)

Jeg gendownloadede spillene, og de virker nu offline. Dog undre det mig at der ikke er tale om andet? Hvordan kan licenserne være tildelt denne konsol, hvis jeg aldrig har brugt tool'et med succes? Jeg gik ud fra at tool'et netop skulle bruges i min situation?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 03/08-09 14:36, rettet 03/08-09 14:37 
Var din gamle konsol registreret til dit LiveID (altså via xbox.com)?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/08-09 14:37, rettet 03/08-09 14:37 
Øhhh, jeg tror jeg prøver med "nej" :) Jeg har hvertfald aldrig brugt xbox.com i forbindelse med den gamle konsol.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ElgenElgenSkrevet 03/08-09 14:38 
Måske det er derfor (bare et gæt).

Min transfer-process var også lidt skummel, men var blot glad for at det virkede til sidst };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/08-09 14:41 
Ja, det vigtigste er vel at det virker :)

Jeg takker for hjælpen!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig