X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metroid Nightmare


Svar
RitesRitesSkrevet 23/06-03 18:45 
Jeg er kommet til Nightmare bossen i Metroid Fusion. Eller rettere, jeg er ikke kommet længere.

I kampen kan jeg komme til der hvor den fuldstændigt urealistisk flyver rundt, eller snarere igennem skærmen. Her dør jeg af at den knalder ind i mig, eftersom jeg ikke kan hoppe over den med mit flying jump halløj.

Så eftersom man ikke kan hopper over eller under den; hvor skal man stille sig for ikke at blive ramt??
» a winner is you «
RitesRitesSkrevet 23/06-03 20:42 
Wow. Efter at have givet det en sidste chance omkring 15 gange klarede jeg den sgu. Den eksploderede og den der store Metroid ting kom frem. Tænkte "nå ja, så nu får jeg røv" og kiggede lige på mine HP, for at se hvor mange gange jeg måtte blive ramt.
Til min forbløffelse var jeg åbenbart kun blevet ramt af Nightmare 2 eller 3 gange under hele kampen! Så var den hjemme :)

En ting jeg ikke forstår, sådan generelt, er dog Shinespark.
Jeg kan godt løbe og aktivere den ved at trykke ned, men hvordan løber jeg så videre?
» a winner is you «
RJKRJKSkrevet 28/09-03 23:59 
Nu er jeg måske den sidste herinde der gennemfører MF, men det kunne jo være, at andre også fik problemer...

Jeg kan heller ikke finde ud af det space jump-pjat (og jeg giver udelukkende controlleren skylden ;)), men det er heller ikke nødvendigt.

Den nemme løsning er, at ligeså snart Nightmare begynder at blinke, fordi han skifter over til fase tre, så kravler man straks op på stigen og hænger allernederst. Med det samme fyrer man missiler afsted så hurtigt som muligt mod "munden". På den måde er han allerede 2/3 død.

Når han rammer en og man falder ned, tæsker man bare lidt rundt, indtil Nightmare går tilbage til samme position. Man får måske en del tæsk fordi man ikke dodger ham, men det er lige meget. Det gælder bare om at komme op på stigen med det samme han går tilbage til udgangsposition og så igen fyre missiler afsted. Det ordner den sidste 1/3.

Bossen er klaret, uden man behøves at bøvle med kontrollen, for at springe rundt over ham.

Det jeg egentligt ville sige var, at jeg synes det er lidt elendigt designet, at man kan "snyde" på den måde og jeg har bemærket det ved flere bosser. Bare man ved hvor man skal stå og er hurtigt derhenne, kan man nå at gøre så meget skade, at det ikke er nødvendigt at gøre tingene på den rigtige måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-03 00:16 
Det er måske med vilje at de har lavet det sådan? Så nOObsne også kunne ha en chance for at klare det ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RitesRitesSkrevet 29/09-03 06:25 
Jeg er stadig "imod" Nightmare's design. At hans angreb er at flyve direkte igennem vægge og angribe dig ved at flyve smask ind i dig.

Syntes klart, at Nightmare var den sværeste boss i spillet. Den sidste Metroid værende den letteste ;)
» a winner is you «
JAAJAASkrevet 29/09-03 12:59 
"Space jumpet" er absolut det svageste led i kontrolkæden. Jeg har ikke ti tommelfingre, og alligevel følte jeg aldrig, at jeg for alvor mestrede det.
RJKRJKSkrevet 29/09-03 13:04, rettet 29/09-03 13:05 
Som jeg lige ser det er det store problem, at når man vil skifte retning i space jumpet (altså hop venstre, fortsæt til højre, venstre igen), så afbrydes det, hvis man kommer til at trykke op/nedad. Med det minimale d-pad er det altså tit, at man lige kommer til at trykke skråt i en hektisk situation og så går det galt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
One1One1Skrevet 02/10-03 01:37 
RJK >
Det jeg egentligt ville sige var, at jeg synes det er lidt elendigt designet, at man kan "snyde" på den måde og jeg har bemærket det ved flere bosser. Bare man ved hvor man skal stå og er hurtigt derhenne, kan man nå at gøre så meget skade, at det ikke er nødvendigt at gøre tingene på den rigtige måde.

Hvad er der snyd ved det? Det er jo ret åbenlyst hvad man skal gøre, men nu bliver man jo nød til at undgå ham hvis man ikke har nok energi.
RJKRJKSkrevet 02/10-03 02:12 
Nu vil man jo altid have omtrent den samme energi, da man får fuld energi lige inden. Man kan selvfølgelig have endnu mere, hvis man har været rundt og finde det hele, men det er da slet ikke nødvendigt.

En bosskamp består jo normalt af, at bossen har en række bestemte mønsterangreb, som man skal undgå og time sine angreb efter.

"Snyden" består således i, at man altså i flere tilfælde i MF kan ignorere alt dette komplet og bare trykke hurtigt på skydeknappen.

Som jeg lige har forklaret...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RitesRitesSkrevet 02/10-03 06:42 
Og Nightmare's bevægningsmønster sucks ;)
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig