X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Router-problemer


Svar
HeroldHeroldSkrevet 20/06-08 11:55 
Argh! Min gamle DGL 4300 Router stod af for to måneder siden. Heldigvis havde jeg en gammel Linksys liggende, så jeg stadig kan sidde her og råve af jer andre i trådene.

Linksys'en kan dog ikke helt følge med min 25mbit linie, så jeg besluttede mig for at investere i et nyt stykke hardware. Da jeg var ovenud tilfreds med den gamle router mht. hastighed og så videre, så bestilte jeg e... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
61 emne(r).
« < 1 2

Svar
amnesiaamnesiaSkrevet 16/08-08 22:10 
Det er selvfølgelig rigtig nok. Men hvis du melder tilbage hvad du prøver, så må vi jo se om den ikke kan komme online som den skal :)
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-08 15:36 
Nu tog jeg kontakt til Fullrate da jeg ikke rigtig kunne finde ud af at ændre noget på deres router der ville hjælpe på problemet.
Han sagde at der var to løsninger. Enten købte jeg en trådløs router fra dem til 499,- eller også kunne han sætte deres router i bridge, så det hele blev styret af min egen. Det ville koste 10,- i måneden, og det sagde jeg ja til. Det ville muligvis træde i kraft i aften, så det bliver spændende at se om det virker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-08 18:02 
Efter jeg tidligere i dag var nødt til at resette begge routere for at få internettet til at virke igen, har det kørt ad helvede til. Sommetider tager det 30-60sek at komme ind på en side og i mellemtiden er alt jeg kan se "Looking up..." nede i venstre hjørne. Når jeg så er kommet ind på en side (f.eks. P:R) kan jeg fint skifte mellem forskellige sider og tråde meget hurtigt. Går jeg ind på en anden side eller venter jeg et stykke tid på samme side skal jeg igennem "Looking up" helvedet igen.

Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes? Begge routere er jo lige 'resat', så fejlen må vel næsten ligge hos Fullrate?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 27/08-08 18:16 
DNS-problemer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-08 18:19 
Mener bestemt DNS er sat til automatisk. Skal jeg prøve at resette routerne igen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 27/08-08 18:30 
Jeg har ikke meget forstand på det, men det du beskriver lyder helt bestemt som DNS-problemer :)

Det kan sikkert sagtens være din ISP der har langsom DNS. Det har min også (dog nærmere 5 end 50 sekunder), og det er pænt irriterende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-08 19:31, rettet 27/08-08 19:40 
Men det har virket perfekt indtil i dag, men opstod først da jeg havde rodet med routerne. Jeg tror ikke det har noget at gøre med at fullrate sætter min router i bridge, for det skulle først ske engang i aften. Desuden pillede jeg ved routerne FØR jeg ringede til fullrate :)

EDIT: Havde Fullrate routeren slukket mens jeg var ude i en halv times tid. Ser faktisk ud til at virke bedre nu. Ellers ringer jeg og brokker mig i morgen :)

EDIT2: Det sagde jeg da vidst for tidligt... :/ Prøver at resette begge dele igen. Går alt galt og Fullrate ikke kan gøre noget ved det er man jo tvunget til at skifte udbyder. Der er ikke meget 5mb over det her :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-08 19:57 
JADA! Tråden ender med at blive en stor modsigelse :) Nu siger PS3en endelig NAT Type 2, så det Fullrate gutten sagde hjalp altså :)

Resatte begge routere og nettet ser 7-9-13 ud til at køre godt igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
amnesiaamnesiaSkrevet 28/08-08 09:25 
Tillykke med det :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
BeanoBeanoSkrevet 28/08-08 09:42 
Så er du måske med på noget Warhawk i aften? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/08-08 15:35 
Klart så skulle voice gerne virke denne gang :D Du må gerne lige smide en PM når du går på, ellers glemmer jeg det...
Spiller nu: Phantasy Star IV
61 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig