X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tilføjelse til samling?


Svar
HulleHulleSkrevet 14/06-08 16:17 
Hvordan tilføjer jeg LostWinds til min samling? Jeg kan ikke oprette titlen, da den allerede eksisterer i databasen, ej heller kan jeg tilføje den når jeg finder spillet i databasen?

Kan en moderator hjælpe mig?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 14/06-08 16:27 
Er det ikke en download-spil? Den slags kan ikke tilføjes til samlinger. Kun fysiske objekter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 14/06-08 19:43, rettet 14/06-08 19:43 
Det vil jeg da godt lave en indsigelse imod. Nu hvor snakken går heftigt på at fremtiden er virtuel, og at de fysiske medier vil forsvinde med tiden, hvorfor er Play:Right så ikke med på bøljen. Hvad hvis vi i fremtiden får en konsol som kun er online, kan man så ikke eje nogen spil til den?

Reelt set, så ejer jeg jo spillet, i lige så høj grad som hvis jeg købte en disk. Det eneste forskel er at jeg så ikke har emnet i hånden.. Dette er ikke en kamp imod fysiske medier. I den perfekte verden ville dette medie aldrig forsvinde og jeg håber bestemt aldrig at det sker. Jeg foretrækker at købe mine ting i en butik, ikke at downloade det online. Men med LostWinds, der har jeg intet valg hvis jeg gerne vil spille det.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 14/06-08 20:06 
Vi er jo med på "bølgen" i og med at vi har titlerne i vores system.

Derudover mener vi ikke for nuværende (ie. seneste gang det blev diskuteret), at det kan kaldes at have et samlerobjekt, at man bare har downloadet noget.

Men det er da muligt at vi laver en "spil jeg har downloadet"-funktion, eller på et tidspunkt skifter mening og betragter dette på lige for med samlerobjekter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HulleHulleSkrevet 14/06-08 20:25 
Jeg er absolut fortaler for "spil jeg har downloadet" funktionen. Så håber at den finder vej til Play:Right. Mener at de downloadede bør kunne tilføjes samlingen.

Er også af den holdning, at jeg ikke betragter spillet som et decideret samlerobjekt. Æren af den titel må gerne forblive hos de fysiske medier :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 14/06-08 20:29, rettet 14/06-08 20:30 
Jeg synes bare det virker overflødigt. For i teorien kan man jo downloade hvadsomhelst. Især alle de spil der er gratis. Det er ret svært at betragte dem som "samlerobjekter", når man ikke kan sætte en konkret grænse nogen steder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 14/06-08 20:40 
Som sagt kan dette blive et problem i fremtiden, hvis vi ser maskiner hvor spil kun kan downloades.

Man kunne starte med at tillade det for de tre maskiner i denne generation, og så koncentrere sig om gråzonerne bagefter. I gråzoner tænker jeg på: Pris, udbyder osv.. Kan godt se det bliver en jungle at definere.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 14/06-08 21:41, rettet 14/06-08 21:41 
Hvad så med de spil man kan downloade på LIVE og i PS store f.eks? En benægtelse af sådan en funktion lyder som snobberi, og selvfølgelig kan man lave en funktion som fungere fint!

Hvad er folk bange for?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 14/06-08 22:02 
Ja, det handler selvfølgelig om snobberi. For at gøre det endnu værre, så kan man heller ikke tilføje demoer, piratkopier eller bobbletyggegummi. Totalt snobberi.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 14/06-08 22:35 
Jeg er lige så stor modstander af DL-spil i samlingerne, som jeg var sidste gang vi havde den oppe og vende.

Et DL-spil kan aldrig være et samlerobjekt, da det ikke er et objekt. Det er bare en fil. Der findes ingen former for stand eller værdi på en fil der er hentet på Live.

Mange af spillene på både Live og PSN Store er i forvejen genudgivelser af eksisterende spil. Vil du have dem i din samling, så få fat i originalen. Er der ingen, er det i nogle tilfælde fordi at de er remakes af gratis DL-spil til PC'en.

Jeg mener ikke at der findes noget brugbart argument, for at DL-spil skal kunne tilføjes samlingerne. En liste-funktion er ikke så dumt, men efter min mening spild af kræfter, da man har rig mulighed for at tilføje tekst (herved også en liste over DL-spil), under konsollen i din samling.

Mens vi er ved samler-snakken, så har jeg selv to andre punkter (der egentlig ikke er specielt store), jeg har studset over:

1. Jeg så i første omgang hellere at UMD-film kunne oprettes, da disse er objekter, der kun kan afspilles på en konsol.

2. Jeg syntes også at det er ærgeligt at soundtracks tæller med som spil, i det overordnet antal i samlerstatistikken.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 14/06-08 22:53 
Arghhh, vil det sige jeg aldrig får min Jenka tyggegummi samling godkendt på P:R? Jeg har ellers en mint komplet samling, årgang, 1985-1993. (Lige bortset fra det ene af dem, det er åbnet af sin shrink-wrap og gumlet lidt på ;)

De download spil jeg tænker på man burde kunne tilføje, er præcis dem som udkommer på Live Arcade, Xbox Originals, Virtual Console, Wii Ware og hvad end det måtte hedde til PS3.. Ved ikke om jeg fik gjort det klart nok indledningsvis.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
CoreCoreSkrevet 14/06-08 22:59, rettet 14/06-08 23:00 
Hulle>
præcis dem som udkommer på Live Arcade, Xbox Originals, Virtual Console, Wii Ware og hvad end det måtte hedde til PS3..

Og præcis dem (Xbox Originals, Virtual Console, PS Classics og til dels Xbox Live Arcades), kan du anskaffe dig i fysisk form, hvor de så ville være rigtige samlerobjekter ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HulleHulleSkrevet 14/06-08 23:04, rettet 14/06-08 23:33 
At argumentere for at UMD film skal tilføjes sin samling i stedet for download spil, er lynende usagligt (Hvis jeg må tillade mig at citere tjenesten på P3). De er netop film, uden tilhør til industrien udover at de er udgivet på et tåbeligt format, som sikkert er dødt inden den næste generation af håndholdte kommer på markedet.. Sorry, kunne ikke lade være med at smide den sidste sætning ind ;)
Så hellere tilføje den slags, på den måde som du nævner.
Hver sin kæphest at argumentere for ;)

Titler som udkommer på de førnævnte services kan ikke købes i butikker (med få undtagelser). Derfor kunne det da være dejligt at de kunne tilføjes som "spil jeg har downloadet", evt. under de respektive maskiner/services. De figurerer alligevel i systemet, og er vel dermed allerede anerkendt som udgivelser.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 14/06-08 23:10, rettet 14/06-08 23:21 
Ved man kan købe de klassiske virtuelle genudgivelser :) Men mange Live Arcade spil kan man ikke, hele WiiWare lanceringen og sikkert også en masse fra PS3..

Som sagt, ville jeg have det fint med at man differencierede mellem om man havde objektet fysisk eller virtuelt. Så længe man havde muligheden.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 14/06-08 23:25 
Der er absolut ingen planer om at have UMD-film i systemet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 14/06-08 23:39, rettet 14/06-08 23:45 
Hulle>
De er netop film, uden tilhør til industrien udover at de er udgivet på et tåbeligt format

Ikke desto mindre er de udgivet i fysisk form, ekslusivt til en konsol, hvilket ikke kan siges om DL-spil.

For flueknepperiets skyld kan jeg da nævne at der er udgivet 2 Final Fantasy-film og en Doom-film på UMD :p

Men UMD-diskutionen er ikke en, jeg føler behov for at tage, for det er som sagt ikke noget jeg ligefrem syntes er specielt vigtigt.

Derimod ville det genere mig, at DL-spil blev tilføjet som "samlerobjekter". Hvor skal grænsen så gå herfra? Hvad hvis man har Snake som spil på sin mobiltelefon? Eller hvad med compilations? Hvis man mener at det ser bedre ud at tilføje 3 forskellige Streetfighter 2-versioner, 1942, 1943 og Commando i stedet for Capcom Classics Collection, hva' så? Hvad med en gratis virtuel reklame som Arcade-spillet Yaris nu engang er?

For slet ikke at snakke om hele oprettelses-besværet det må være, at skulle oprette alle DL-spil til PC.

RJK>
Der er absolut ingen planer om at have UMD-film i systemet.

Fint nok, men HA! Soundtracks'ne fangede alligevel din opmærksomhed :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 15/06-08 00:49, rettet 15/06-08 01:08 
RJK>
For at gøre det endnu værre, så kan man heller ikke tilføje demoer, piratkopier eller bobbletyggegummi. Totalt snobberi.

Jeg forstår ikke? Hvorfor i i alverden skulle man også det?
Bashful Neophyte
DaihyoumaruDaihyoumaruSkrevet 15/06-08 08:59, rettet 15/06-08 09:03 
neros>
RJK>
For at gøre det endnu værre, så kan man heller ikke tilføje demoer, piratkopier eller bobbletyggegummi. Totalt snobberi.

Jeg forstår ikke? Hvorfor i i alverden skulle man også det?

Det skal man naturligvis, hvis det kan fås som "fysisk objekt". Er du hul i hovedet?

http://www.playright.dk/samlertitel.php?id=30731

Naturligvis er det sådan, at der er visse demoer, som ikke er demoer, på trods af, at de faktisk er demoer. Det har noget at gøre med om det er et fysisk objekt du kan kæle med eller ej. På den anden side er der jo en del andre demoer på disk man ikke kan finde i Play:Rights database, og det har jo så noget at gøre med de kosmiske kræfter, måneboernes indflydelse på tidevandet og en solformørkelse på en ulige dag.

Hvis demoen bliver UDGIVET på traditionel vis, bliver det sandsynligvis betragtet som et fantastisk komplet spil. På trods af, at det blot er en demo.
For videre information, henvend dig venligst til din nærmeste spåkone.
nerosnerosSkrevet 15/06-08 10:10, rettet 15/06-08 18:23 
Lol! Klap lige din hurtige hest inden du ridder afsted på lyrikkens regnbuefarver min ven. Du er jo helt ude i hampen mand! Nu bliver det sku for dumt. Det du åbenbart tror jeg er ude i er jo helt hen i vejret og giver ingen mening for nogen som helst.
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 15/06-08 10:26 
Tak. Jeg opdagede lige at jeg ikke havde fået tilføjet First Hunt til min samling :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 15/06-08 11:30, rettet 15/06-08 11:34 
Ja, få mig ikke startet på hvor mange gange jeg har slettet First Hunt i systemet, og folk bliver VED med at genoprette den...

Det kan vel kaldes en eller anden form for grænsetilfælde, så derfor har jeg givet op lige med den :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 16/06-08 02:29 
Jeg forstår slet ikke hvad formået ved at tilføje et downloadspil skulle være?
I teorien har man jo samtlige XBLA-spil, så snart man har en Xbox 360, så i og med at den er i din samling, kan man også konkludere at du har adgang til alle disse spil.

Den eneste form for "logik" jeg kan spore, er at man måske ønsker at kunne dokumentere hvad man har brugt penge på, men det er vist lidt en misforståelse af konceptet bag Play:Right.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 16/06-08 09:01, rettet 16/06-08 09:02 
Jeg kan se at der kan være en ide i at se hvilke onlinespil andre her på sitet har købt; så ved man hvem det kan 'betale' sig at tilføje til sin friendlist.

Det kan man naturligvis se via xbox.com (for X360's tilfælde), men findes der tilsvarende for Wii (ved godt at der ikke er kommet nogen onlinespil på WiiWare endnu, men er det ikke bare et spørgsmål om tid???) og PS3?

Derfor vil jeg klart være tilhænger af en 'downloadede spil'-feature på P:R (for X360) kunne den endda implementeres nemt ved direkte at suge oplysninger fra xbox.com (ligesom vi allerede gør med gamertaget).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 16/06-08 09:46, rettet 16/06-08 09:47 
Jeg synes også en "downloadede spil" oversigt kan være ok, hvis det er noget man er interesseret i, men der kan vist ikke være nogen tvivl om at der er tale om to ret forskellige ting, der ikke kan behandles på samme måde, eller sammenlignes direkte?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 16/06-08 10:03 
Helt klart! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 16/06-08 10:10, rettet 16/06-08 10:32 
Enig :-/

Hvad så med spil, som man kan downloade fra f.eks Ambrosia?

F.eks DEFCON 1.4.3

Ambrosia
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 17/06-08 07:36, rettet 17/06-08 07:37 
Sumez>
Jeg forstår slet ikke hvad formået ved at tilføje et downloadspil skulle være?

Måske jeg misforstår hvad du skriver Sumez. Du modsiger dig selv lige et indlæg længere nede, sådan som jeg læser det. Lige her lyder du som værende imod funktionen "spil jeg har downloadet", bagefter for den?

Sumez>
I teorien har man jo samtlige XBLA-spil, så snart man har en Xbox 360, så i og med at den er i din samling, kan man også konkludere at du har adgang til alle disse spil.

I teorien har man jo også adgang til alle de spil som er udgivet på markedet, det er ikke ensbetydende med at man køber dem..


Sumez>
Den eneste form for "logik" jeg kan spore, er at man måske ønsker at kunne dokumentere hvad man har brugt penge på, men det er vist lidt en misforståelse af konceptet bag Play:Right.

Selvfølgelig er blandt andet også derfor, det vil jeg da ikke benægte. Det er vel også en af funktionerne som den personlige samling har.. Men det er også af den grund som Elgen nævner. Ved evt. salg, tilføjelse af venner osv.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 17/06-08 11:50 
Hulle>
Måske jeg misforstår hvad du skriver Sumez. Du modsiger dig selv lige et indlæg længere nede, sådan som jeg læser det. Lige her lyder du som værende imod funktionen "spil jeg har downloadet", bagefter for den?

Jeg siger ikke jeg er imod den (jeg er dog klart imod at gøre det en del af den "normale" samling), jeg er bare ikke sikker på hvad formålet med listen skulle være.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/03-09 14:11 
Kan nogle hjælpe med de to her, de er ikke systemet:

Broken Sword: Shadow of the Templars.

Virtua Fighter 5 EX2 Fighting Stick.
Hoid to colony C05 where the computer is...
NaieraNaieraSkrevet 30/03-09 14:33 
Shadow of the Templars er i allerhøjeste grad i systemet.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WonderboyWonderboySkrevet 30/03-09 14:33 
Opret dem med link til en side hvor man kan se det findes, og så bliver de godkendt af en moderator på et tidspunkt, når de har tjekket op på det, det plejer jeg at gøre iværfald.
I love monster land
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/03-09 14:40, rettet 30/03-09 14:43 
Naiera>
Shadow of the Templars er i allerhøjeste grad i systemet.

Det er til DS jeg mente. Men ja det hedder Broken Sword: The Shadow of the Templars - Director's Cut :=)
@Wonderboy
Det har jeg også gjort, men jeg må bare vente lidt mere så :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
NaieraNaieraSkrevet 30/03-09 14:45 
KroeboCop>
Det er til DS jeg mente.

Det var jo ikke nemt at vide...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 30/03-09 14:47 
Nej, min fejl :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig