X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Limbo of The Lost, skandale


Svar
la0sla0sSkrevet 12/06-08 19:44, rettet 12/06-08 19:44 
Så er der underholdende nyt. Nogle engelske herrer har lavet et PC adventure spil kaldet Limbo of the Lost. De har arbejdet på det siden amiga-dagene men har nu endelig fået det ud.

Det viser sig bare at de har stjålet omtrent alt grafik til spillet. Af baggrunde har de hugget ting fra Oblivion, Thief 3, Painkiller, brugt elementer fra Diablo osv. I deres trailer har folk fundet dele fra Pirates of the Carribean Film. Der er rygter om at spillets historie er nuppet fra en bog fra 1976 med samme navn. Noget af deres tekst i spillet er muligvis også stjålet fra andre spil.

http://www.rockpapershotgun.com/images/june08/limbo1-limbo.jpg

http://www.rockpapershotgun.com/images/june08/limbo1-oblivion.jpg
Kort sagt det spil de har udgivet er et af de største cock ups (eller de har haft nosser større end nogen andre i branchen), eller et postmodernistisk værk af dimensioner.. hehehe det er nok første valg. Anyway det er vildt sjovt at læse om.

LÆS MERE HER
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 12/06-08 19:55 
Collage-spil - det er nyt og bør da ses som en hyldest til de spil der klippes fra :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
la0sla0sSkrevet 12/06-08 19:58 
Ja det bør man næsten. Jeg kiggede lige på et andet site, listen er meget lang med de spil de har taget fra.

Og det underholdende er at det er screengrabs det hele. Deres engine er bare 3d figurer på 2d billeder. Vist poser-figurer de har brugt. De "stakkels" mennesker bliver sagsøgt ind i helvede.
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/06-08 19:59 
Her er den originale tråd hvor alle opdagelserne er blevet gjort - underholdende forumlæsning. Der er desuden hukket fra f.eks. Silent Hill, Unreal Tournament, filmen Spawn, Vampire Bloodlines, og sikkert mange andre ting.

Den underligste skandale nogensinde.

Neogaf forum
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 12/06-08 20:02 
Jeg skulle lige til at spørge om det ikke bare var fordi at de havde fået lov til at bruge Oblivion-assets fordi de brugte Gamebryo's engine - på samme måde som Unreal Engine-spil kan bruge Unreal-assets. Men det er jo så ikke tilfældet. Utroligt dumt at prøve at udgive sådan noget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
la0sla0sSkrevet 12/06-08 20:06 
Seriøst man burde overveje at købe det spil. Om ikke andet fordi det er så syret en historie det her. Jeg kunne godt tænke mig at prøve det.

(og nej jeg køber det selvfølgelig ikke.. men man BURDE!).
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 12/06-08 20:14 
Må man downloade en kopi så? Eller er det det samme som at downloade kopier af alle de spil Limbo of The Lost har kopieret? :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
la0sla0sSkrevet 12/06-08 20:17 
Haha ja. Hvis du ejer alle spil de har kopieret fra så er der fri download!

Griner nok at de endda har kopieret deres musemarkør, at den er fra Black & White.

Jeg håber så hårdt at nogen får lokket et 3 siders interview ud af de gutter der.
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/06-08 20:28 
Hvor er det bare vanvittigt! :D

Utroligt at de overhovedet har haft troen på, at de kunne slippe afsted med det.
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 12/06-08 20:35 
Jeg kan næsten ikke vente til Uwe Böll-filmatiseringen :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 12/06-08 20:37 
Hahaha den kan kun blive god.

Det er altså mere og mere morsomt jo mere man læser om det. En af udviklerne har på to fora leget fanboy og rost spillet helt vildt osv. samtidig med at samme udvikler har haft sin udvikler-profil. Det er jo helt okotta-agitgt.
Hvad sker der?
XiwanaXiwanaSkrevet 12/06-08 20:50, rettet 12/06-08 20:51 
Se det fra den lyse side: Hvis man spiller og gennemfører dette spil, kan man sige, at man har spillet det bedste fra 6-7 forskellige spil. Det er jo praktisk talt 6-spil-i-1, eller not ;)
[inspirational quote here]
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/06-08 20:58 
Fuck det er griner. Det er lige før man skulle anskaffe sig det bare for at have noget at krumme tær over.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/06-08 00:32, rettet 13/06-08 00:33 
Limbo of the Lost skulle desuden (hvis man læser på forummet) have en mærkværdig udviklingshistorie. Det startede med at være et spil til Amiga for godt og vel ti år siden (måske nogle amiga entuisiaster der har alderen til at kunne bekræfte dette?).

Forummet indeholder desuden nogle interessante citater fra et interview med projektets creative director, der lukker en masse BS ud om spillets mål for mediet og adventure genrens genfødsel :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
la0sla0sSkrevet 13/06-08 12:55 
Skal vi ikke bare sige at piratkopiering er noget møg... men jeg har fat i spillet, på en eller anden måde.

Det er jo helt galt, altså det skal installeres fra en bat fil: setup.bat, som renamer dll filer til exe-filer som pakker sig selv ud osv.

Jeg sidder på en mac så det er lidt svært at få til at installere, men giver lige feedback. Jeg må simpelthen se hvordan det her fungerer.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 13/06-08 13:09 
Nu kører det sgu emuleret. Det er virkelig bad. Nøjj
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 13/06-08 13:27, rettet 13/06-08 13:28 
Minder mig lidt om chip-bandet Crystal Castles :)

Link...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/06-08 13:27 
Den officielle hjemmeside for spillet skulle desuden være lagt på et geocities domæne - nogen har altså været klar over at der skulle bruges så lidt slanter som muligt...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
la0sla0sSkrevet 13/06-08 14:23 
Der er så meget sært omkring det her. De har også stjålet elementer fra Master & Commander filmen. Plus det pudsige er at deres firma dengang i Amiga tiderne hed Tri-project eller noget, og at deres nutidige publishers hedder Tri-synergy. Dog er det nok bare et tilfælde.

Nåja og ham hovedmanden bag det hele, Steve Bovis, har vundet store summer i poker. På alle planer er det her vildt.

Selv grafik til "ok-knapper" har de stjålet. Men spillet i sig selv... damn.
Hvad sker der?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 25/06-08 00:27 
"Udviklerne" af Limbo of the Lost kommenterer for første gang beskyldningerne om tyveri:

Limbo of the Lost devs respond to plagiarism charges
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
la0sla0sSkrevet 25/06-08 11:35, rettet 25/06-08 11:57 
Ja det er så smukt. :)

Ikke mindst når mr. Bovis selv har "pralet" med, at han stod for at lave grafikken. Når folk på gamesradar (ja jeg har fulgt med :), har opdaget at deres testere og producere har haft samme bopælsadresse som de to hovedudviklere, så virker det endnu mere utroværdigt. Og... nåja, så det faktum at det er kommet frem, at deres 1995 Amiga version også indeholdt stjålet grafik, så virker det mere som deres modus operandi, end at de er blevet snydt af eksterne grafikere. :)

Men det er stadig herligt!
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 25/06-08 11:44 
The plot thickens!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/06-08 07:42 
Kun 309 kr på spilpriser.dk

Tænk på hvor mange spil du får for pengene :D
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig