X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Overpris for forsendelse?


Svar
HellefiskHellefiskSkrevet 08/06-08 16:48 
Hvad ville i synes var en rimelig pris for at få sendt en saturn med 5 spil fra england? Spillene er med boks og manual, men maskinen er uden..
Sælger påstår at det koster 40 pund, og det synes jeg godt nok lyder lidt vildt?
ElgenElgenSkrevet 08/06-08 17:18 
Den britiske porto er faktisk steget til helt katastrofale højder på det sidste, men £40 vil jeg dog sige er lige i overkanten; jeg ville sige et sted mellem £20 og £30 (nok nærmere mellem £25 og £30).

Men han kan jo i pricippet tillade sig at tage et ekspeditionsgebyr på fx. £10 (box, gebyr for at pakke det ind osv. osv.)

Har du vundet auktionen (uden at spørge om forsendelse først), eller er det bare noget du har spurgt ham om unden en kørende auktion?
I sidste tilfælde, ville jeg nok finde en anden sælger.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HellefiskHellefiskSkrevet 08/06-08 17:28 
Jeg var desværre dum nok til at byde uden at spørge, da der ikke var så lang tid tilbage.. Men da han kun tog 8 pund for at sende til england, tænkte jeg at det nok ikke var så slemt.. Han kan jo ihvertfald ikke have et ekspeditionsgebyr på 10 pund så :)
ElgenElgenSkrevet 08/06-08 17:32 
Prøv at hør ham om de £40 er for air, hvis ja, så prøv om han ikke vil sende som surface i stedet.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
WehnerWehnerSkrevet 08/06-08 17:35 
Ellers prøv at finde Royal Posts website og se, om ikke du kan tjekke efter.

Ellers start med at skrive til ham, at du synes det lyder lidt dyrt, om det nu kan passe. Hvis han så skriver, at det kan det, skriver du evt. "fair nok, bare vær opmærksom på, at der falder negativ feedback, hvis portoen rent faktisk er lavere (som du oftest kan se på pakken)".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ElgenElgenSkrevet 08/06-08 17:40 
Oh, well væsentlig lavere forstås; jeg plejer at acceptere et par pund til kasse, pakning osv. (og spørger iøvrigt altid inden jeg byder, hvis der ikke står noget om forsendelse til DK).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HellefiskHellefiskSkrevet 08/06-08 17:49 
Jeg har snakket med ham, men han er allerede begyndt at snakke grimt og siger at kassen jo bliver MEGET tung.. Det kan jeg nu ikke helt forstå, så meget vejer en saturn jo heller ikke..
Men ja et par pund er jo fint nok, men jeg synes bare det er for meget at tage 10-15 pund for meget..
HellefiskHellefiskSkrevet 08/06-08 17:51 
Jeg har forresten tjekket royal mail siden, og den siger at det højst koster 20 pund hvis pakken vejer under 3kg..
ElgenElgenSkrevet 08/06-08 19:11, rettet 08/06-08 19:12 
Kobra>
Det er altså heller ikke ret tit at jeg har købt et konsol lot, det vejer under 3kg:)

I'll second that! };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HellefiskHellefiskSkrevet 08/06-08 20:17 
Ok, jeg var godt nok ikke klar over at det vejede så meget.. Men det er jo også kun 5 spil :)
Men det hele endte lykkeligt, han gik med til at nedsætte prisen til 30 pund, så det hjælper åbenbart at brokke sig lidt til tider..
nerosnerosSkrevet 08/06-08 20:53 
Jeg må sige jeg sjældent vælger at handle fra den engelske ebay da jeg mener den er lidt mere dyr end den amerikanske og tyske ebay.
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 08/06-08 21:48 
Porto fra UK har altid været heftig.. Og nej den er desværre ikke blevet billigere tværtimod.
Spil osv. kan sagtens betale sig.. Men med det samme vi snakker større pakker osv. så er portoen altid høj
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 08/06-08 21:56 
Ja det har du faktisk meget ret i når vi bare snakker spil og den slags. En anden ting at tage i betraktning er så også den lange vente tid hvis man f.eks køber noget via ebay.com
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/06-08 09:20 
jojo men jeg har nu ingen tysk tekstede spil. Jeg er jo ikke dum ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig