X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dark Void


Svar
nerosnerosSkrevet 06/06-08 12:47 
Hvorfor har jeg ikke hørt om det her noget før? Kunne ikke lige finde ud af om det er exklusivt til PS3 eller om det bliver multiplatform.

Uh-ha det ser fedt ud, men vi ser det først om et år ;-)

Dark Void
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/06-08 12:56, rettet 06/06-08 12:57 
Det er multiplatform - til 360, PC og PS3 ...

Wiki: Dark Void
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkenDarkenSkrevet 06/06-08 13:14 
får helt lyst til at se Rocketeer igen (men det er også mange år siden ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 27/05-09 12:20, rettet 27/05-09 12:21 
Lidt nyt! Det ser fandme fedt ud! Lige et spil for en Sci-fi freak som mig.

Unexplained Phenomena Doc
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 27/05-09 15:26 
Hmm, jeg synes det ser utroligt kedeligt ud, men hvad ved jeg. Ligner en standard shooter uden noget særligt at byde på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/05-09 10:45 
Hmm! Det her ligner ihvertfald ikke noget jeg har set før.

Linky
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/05-09 12:51 
Nu ved jeg ikke hvor gammel/ny gameplay-traileren er, men jeg synes det ser meget ordinært og upoleret ud.

"Jetpack"-elementerne kunne være spændende, men det ser ud som om, at det de umiddelbart bruges mest til, er noget vertikalt shoot 'n cover, som minder utroligt meget om hvad man ser i Gears of War etc., på trods af at vinklen er en anden. Det ligner imo et meget traditionelt third person shooter, med lidt jetpack-gimmick.

Jeg har dog ikke læst op på noget om historien - denne kan sagtens være med til at give spillet mere dybde, end hvad jeg umiddelbart kan få øje på i den gameplay video du linker til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 28/05-09 14:11, rettet 28/05-09 14:12 
Tjah måske i har ret. Jeg forventer sådan set heller ikke noget nyt i den genre bare et sjovt spil i "Bamuda Trekanten" ;-) Men det kan da godt være det er et af de spil som bliver trivielt i længden. Jeg er spændt på at læse anmeldelser når det nu kommer ud.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 28/05-09 14:25 
Jeg forlanger heller ikke noget revolutionerende nyt i spillet men det ser lovende ud og kan godt li' Rocketeer-meets-Gears konceptet :)
HeroldHeroldSkrevet 28/05-09 17:08 
Det ser også lidt steampunket ud. Me likey.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 27/08-09 09:58 
Lidt nyt!

Hover-Up Ability Walkthrough
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 05/01-10 20:15 
Demo på XBLM i morgen og på torsdag på PSN.

"Strap On Your Jet Pack For The Dark Void Demo"
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-10 20:26 
Personligt finder jeg den kommende Nintendo DSi Ware udgivelse af det "oprindelige" spil, langt mere interessant :)

8-bit...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 05/01-10 21:26 
Syntes der er brugt for mange farver og generelt er for pænt lavet til at være rigtigt trendy ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 06/01-10 18:15 
Jeg har lige prøvet Dark Void demoen - og det synes jeg godt nok virker som en sløj omgang... Det er lidt svært at sætte en finger på hvad der er galt med demoen, men det virker bare kedeligt og middelmådigt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 06/01-10 18:25 
Måske er der det galt med demoen at den er kedelig og middelmådig? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/01-10 18:35 
Syntes også demoen giver et kedeligt indtryk af spillet. Ikke rigtig nogen vind-i-håret følelse når man flyver, tynde våben og rodet styring. Grafikken er heller ikke speciel imponerende.

Tror det burde hedde A-Void... :P
nerosnerosSkrevet 06/01-10 19:06 
Ja styringen er da godt nok meget forvirrende og faktisk blev jeg irriteret over den måde man har lavet gameplay når man flyver. Hader det der invert control shit, og selv om man laver om på det virker det meget rodet?

Det er nok til at jeg springer over..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/01-10 00:55, rettet 07/01-10 00:56 
Jeg blev faktisk positivt overrasket over demoen. Men det hænger nok sammen med at jeg syntes spillet så utroligt tørt og uinteressant ud i forvejen.

Til at starte med virkede det meget som en discount-udgave af det der Ironman-spil, som jeg heller ikke har spillet andet end demoen af, men som virkede overraskende flot lavet.
Men når man så lige pludselig hopper op på en af fjenderne og bekæmper den på en måde der bedst kan beskrives som en quicktime event udgave af en zelda-boss for at overtage den, og derpå flyve ind i et tårn, hvor spillet formår en flydende overgang til at være en veludført Gears of War-klon, bliver jeg overbevist om at spillet har potentiale.

Men dertil skal nævnes at jeg i sidste ende ikke var specielt underholdt af demoen, og hvis det fulde spil i bedste Halo-stil blot er "mere af det samme", har jeg absolut ingen interesse i det. Men hvis de forstår at holde det friskt og varieret hele vejen igennem, og udvider koncepterne, så tror jeg på at det har potentiale til at blive et godt spil.
Det er dog ikke noget jeg ville spille alt for mange penge på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/01-10 01:09 
Mjaaah jeg var lidt skuffet over demoen. Det virker altid lidt billigt sluppet når det med f.eks. at overtage skibe er kogt ned til Quick Time Events.
Der er heller ikke en særlig god balance imellem den ildkraft som våbnene levere imod hvor let det er at slå noget ihjel med et nærkampsangreb.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/01-10 22:54 
Mit indtryk af demoen var en blandet landhandel af Lost Planet (Capcom 3. persons-action), Gun Valkyrie (koncept, styring) og Halo (musik, design, banemiljø). Styringen til lufts virker en smule klodset, men det handler måske bare om at indøve den ligesom i Gun Valkyrie. Sidstnævnte er nu nok mere frustrerende i den retning.

Jeg tror ikke, at det bliver et helt dårligt spil, hvis underholdningen på landjorden og til lufts fungerer "synergetisk" bedre/kommer bedre til udtryk i det endelige spil.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
nerosnerosSkrevet 12/01-10 23:04 
Jeg er lidt ked af de har ændret så meget i forhold til hvordan det startede med at se ud.
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/01-10 00:06 
Hvad dælen betyder "synergetisk"...?? :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
GreaseballGreaseballSkrevet 13/01-10 00:17 
synergetisk / synergi, (af gr. syn- + ergon arbejde), medvirken; samlet (og dermed ofte øget) virkning.

Håber det hjalp.. og jeg hugger en arm af hvis jeg laver sådan en post igen :p
KTCKTCSkrevet 13/01-10 06:38 
Styringen i luften er umiddelbart tyvstjålet fra Xbox-spillet Crimson Skies, helt ned til de undvigemanøvrer man man udføre.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 13/01-10 08:05 
Er det ikke også de samme udviklere - altså folkene?
nerosnerosSkrevet 13/01-10 08:52 
Er det?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/01-10 08:54, rettet 13/01-10 08:57 
Airtight Games is an independent video game developer founded in 2004 that is made up of several former members of FASA Studio, Will Vinton Studios and Microsoft, as well as several other studios. The key members include president and creative director Jim Deal, art director Matt Brunner, technical director Jared Noftle and co-founder Ed Fries. They are currently working with Capcom on their new title, Dark Void for Microsoft Windows, PlayStation 3 and Xbox 360.

Airtight Games was formed in 2004 by a group of industry veterans and the core team that shipped the award winning Xbox title, Crimson Skies: High Road to Revenge. Airtight Games has been working with publishers and industry leaders on contracts and publishing deals. With backgrounds in the game, film, television and comic book industries, Airtight Games' team claims ship credit on over fifty different titles and decades of combined industry experience.


Airtight Games på Wikipedia
nerosnerosSkrevet 13/01-10 09:08 
Det må jeg sku nok sige :-)

Synes også der var noget bekendt ved gameplayet når man flyver, men kunne ikke finde ud af at få skidtet til at spille som jeg kunne lide det. Er ikke så god til alt det invert control skidt..
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 13/01-10 09:20 
Anmeldelserne giver ikke noget klart billede endnu, men det kunne godt se ud til at Dark Void ligger i spektret fra "skuffende" til "good, but not great"

Link...
The medium is the message.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/01-10 17:26, rettet 13/01-10 17:35 
PalleJensen>
Hvad dælen betyder "synergetisk"...?? :)

Hvis Grease var for uklar (?):

synergisme [synärZgismS] subst. -n 1. samvirke mellem to el. flere kræfter som giver en større effekt end blot summen af de enkelte kræfter = SYNERGI e synergetisk

"Synergien" i demoen var samvirket mellem luftaction og action til fods (more or less). Begge dele fungerede - ud fra min oplevelse - ikke super godt, altså synergetisk utilfredsstillende. Eller noget... ;)

Hvis Dark Void ikke fungerer godt både til vands (?), til lands og i luften, så bliver det sikkert en (synergetisk) hæslig spiloplevelse.

neros>
Er ikke så god til alt det invert control skidt..

Det kan jo typisk ændres til det modsatte. Jeg hader også inversion. :)


EDIT: Ændret til et mere "synergetisk indlæg" :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 13/01-10 22:55, rettet 13/01-10 22:56 
Jeg syntes godt nok at det er noget junk. Meget meget kedelige fjender, i en monoton cover-kill-repeat-oplevelse.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 14/01-10 11:23 
Core>
Meget meget kedelige fjender, i en monoton cover-kill-repeat-oplevelse.

Kan det samme ikke også siges om GoW og Uncharted 2? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-10 12:41 
Jo men de er tilgengæld pæne og har god "tyngde".
Det er svært at forklare, men det føles ikke som om der er så meget "vægt" bag de forskellige angreb eller våben.
CoreCoreSkrevet 14/01-10 19:59 
Sumez>
Kan det samme ikke også siges om GoW og Uncharted 2? :)

Nej, det er meget meget flotte, veldesignet og værdige fjender i en forrygende cover-kill-repeat-rutschebanetur ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/01-10 22:04 
Nu har jeg spillet Dark Void i et par timer - og jeg må sige, at demoen gør ikke ret meget for spillet.

Det er ikke noget super-spil, men det er alligevel moderat underholdende, selv om det også virker stift og gammeldags. Men efter demoen, var forventningerne helt i bund - så jeg er blevet en smule overrasket over spillet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
millenniummillenniumSkrevet 19/01-10 21:18 
Det er desværre bare et hype-spil som ikke kan leve op til sin hype:

Dark Void anmeldelse
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-10 17:49 
Faldt lige over disse screens af Dark Void Zero som er kommet til DSi ware. Fedt nok at Capcom fortsætter 8-bit stilen fra Mega Man 9 :)

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/01-10 18:30 
Jeg håber det kommer i EU denne uge - de nyder det allerede i US.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 08/02-10 09:17, rettet 08/02-10 09:34 
Zavvi har spillet (både PS3 og 360 udgaverne) til kr. 120,- inkl. forsendelse.
nerosnerosSkrevet 08/02-10 09:35 
Konsolkongen>
Faldt lige over disse screens af Dark Void Zero som er kommet til DSi ware. Fedt nok at Capcom fortsætter 8-bit stilen fra Mega Man 9 :)

Haha sjovt :-)
Bashful Neophyte
DarkenDarkenSkrevet 27/03-10 03:42, rettet 27/03-10 12:52 
Nå, men jeg har så købt pc versionen og efter jeg lige har lagt AvP fra mig, tænkte jeg at jeg alligevel kunne forsætte i stilen med skod spil jeg sikkert aldrig ville spille igen.

Som nævnt længere oppe er jeg stor fan af Rocketeer filmen (har lige bestilt filmen på play :P).

Det er faktisk ikke så skidt endda. Det er ingen perle, men jeg forventer bestemt at spille det færdigt.

Jeg er nået til et sted i Episode 2 (der er lidt starwars over skift mellem chapters/episodes) og... ja, historien er noget tam (og forudsigelig) hvilket er lidt ærgelig, da med lidt "rogue" humor (tænk Han Solo, Indiana Jones og ham Rick i Mumien), så ville den have været plat på den fede måde. Nu virker hovedepersonen bare kedelig og uinteressant.

Så er der den anden ting ved historien: journals. For det første giver det ikke mening på den måde de er spredt omkring (indhold vs lokation), samt så synes jeg ikke det er så smart en ide at gemme dem af vejen som de har gjort (minder meget om AvP på det punkt), nå de faktisk er ret vigtige at få læst for at give en bedre story for spilleren. (man kan ikke se om man har misset nogle og man skal helt ud i menuen for at læse et nyt entry).

Control setup er nice, der er mulighed for at ændre alle funktioner og sætte sensitivity for både ground og air.. hvis man bare også kunne gøre det samme for aim/sniper, så ville det være perfekt.

Selve styringen på jorden (og hover) er fin, mulighed for first person ville have været guld, men sådan er det jo ;)

Jetpacken... *host*, well det er da nice.. hvis jeg dog for pokker snart blev lidt bedre til det!!.. bliver ved med at rolle til siderne da jeg er van til at A og D er strafe :P Så den skal jeg lege lidt mere med inden jeg kan sige godt eller ondt om den.

Våben. Jeg er op på 4 pt (ud af 6), jeg sejler rundt med sniperen da jeg ikke har vent mig til aim sensitivitien endnu. Men ellers virker de rimmelig habile, upgrade systemet er ikke forklaret (historie-mæssigt), men det virker faktisk fint (her er det fint at ressourcerne "tech points" er gemt afvejen) og muligheden for at upgrade/udskifte våben ved baneskifte, gør backtracking unødvendig.

Nu kan det godt være at det er som at se en middelmådig film efter at have set en rigtig dårlig en, som da jeg var inde og se X-Files 2 (skod film!) og så (mener jeg) Matchstick Men. Men lige pt synes jeg det er et værdigt middel spil (hvis man køber det til billige penge ;)

Og vil jeg gerne lige dele en journal entry med jer. Det er ikke relevant for historien (derfra synes jeg ikke en spoiler advarsel er nødvendig), men i det ellers humor forladte spil, fik den mig til at grine højlydt:

Dark Void
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-10 09:47 
Major LOLness! :-D Jeg regner også med at købe det, når jeg ser det billigt (det er vist allerede rimelig nede i pris).
silverstarsilverstarSkrevet 27/03-10 12:29 
Heheh :D
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig