X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyerhvervet Sega Saturn. Spilforslag?


Svar
ildfiskildfiskSkrevet 04/06-08 00:29 
Hej jeg har lige anskaffet mig en Sega Saturn fra ebay. Jeg valgte i sin tid PlayStation til fordel for Saturn, så kender ikke det vilde til maskinen ud over det jeg har googlet mig frem til om den. Har også været inde på racketboy.com's fantastiske side og finde inspiration.

Men jeg vil gerne spørge jer om hvad I kan anbefale? Har på nuværende tidspunkt Sega Rally, Virtua Fighter 2 og Daytona USA. Alle fantastiske spil.
SEGA died with the Dreamcast
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/06-08 00:30 
Puhaa, der er mange :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
ildfiskildfiskSkrevet 04/06-08 00:37 
Jep det ved jeg.

Har allerede følgende på ønskelisten:

Nights
Shinobi X
Virtua Racing
Wipeout
Street Fighter Alpha
Street Fighter Alpha 2
F1 challenge
Guardian heroes
Sega touring car championship
Pandemonium
Manx TT Super Bike
Sonic jam
Virtua racing
Radiant silvergun (Hvis jeg en dag får råd)
GT 24
Sega touring car championship
Castlevania Dracula X
Thunderforce V
Sonic r

Som man kan se vil jeg gerne spille importspil. Skal have et Action Replay kort.
SEGA died with the Dreamcast
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-08 01:06 
Eller du kan modde den istedet. KTC lavede mit regionsmod som er virkelig lækkert. Og jeg vil mene at det er en klart bedre løsning da Action Replay kortet spærer for brugen af et originalt Memory kort.

Her er hvad jeg kan anbefale:

Albert Odyssey
Assault Suit Leynos 2
Astal
Athlete Kings
Burning Rangers (Must have!)
Capcom Generation 2
Capcom Generation 4
Castlevania
Christmas Nights (Juleversion af verdens bedste spil (meget billigt i JAP og fuldt på engelsk))
Daytona USA CCE (JAP version skulle ha' bedre styring)
Deep Fear (Residente Vil klon, PAL versionen er dyr men JAP skulle være fuldt på engelsk)
Detana Twinbee Deluxe Pack
Dezaemon 2
Dodonpachi
Dragon Force
Elevator Action Returns
Fantasic Pinball
Fighters Megamix
Fighting Vipers
Guardian Heroes
GunGriffon
GunGriffon II
House Of The Dead
Last Bronx
Mega Man 8/Rockman 8
Mega Man X4/Rockman X4
Metal Slug (Husk ramkort hvis du ikke i forvejen ejer et 1 eller 4mb)
Nights Into Dreams (Verdens bedste spil. Meget billigt i JAP og fuldt på engelsk (Husk 3D controller))
Panzer Dragoon Saga (Svinedyrt i US og PAL)
Pocket Fighter
Puyo Puyo Sun
Resident Evil
Saturn Bomberman (JAP versionen understøtter 10 spillere. US og PAL kun 8)
Sega Rally (Endnu en must have)
Shining Force III (Svinedyrt i US/PAL. JAP versionen får du smidt i nakken. Der findes komplette og udmærkede oversættelser på shiningforcecentral.com)
Shining Force III Ep 2 og 3 (Kun udgivet i JAP men også her findes der gode oversættelser)
Shining The Holy Ark
Shining Wisdom
Silhouette Mirage (Meget bedre end PSX versionen)
Sonic 3D
Sonic JAM (JAP version er billig og har flottere cover)
Soukyugurentai
Steep Slope Sliders
Story Of Thor 2
Super Puzzle Fighter 2
Tomb Raider
Virtua Fighter 2
Virtual On
Winter Heat

Det er lige hvad jeg selv ligger inde med af top titler. Mange af dem er JAP only. Husk også at få din maskine 60hz moddet ellers kører langt de fleste spil 17% for langsomt og med boarders.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ildfiskildfiskSkrevet 04/06-08 01:21 
Wow det var hurtig og god respons. Skal helt sikkert have set nærmere på nogle af de spil du nævner! Nogle af dem kender jeg allerede fra andre konsoller. Hvad mener du i øvrigt med at KTC fiksede din Saturn?
SEGA died with the Dreamcast
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-08 01:24 
Han gjorde den regionsfri så man kan skifte region ved at dreje på en kontakt på bagsiden. 60hz moddet burde du selv kunne lave hvis du har prøvet den slags før. Ellers kan han med sikkerhed også lave det :)

Nyerhvervet Sega Saturn. Spilforslag?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/06-08 09:22, rettet 04/06-08 09:34 
Hov hov der er ikke nogen som skal snakke om Saturn uden at jeg er med!

Ildfisk du skal bare se på denne side her under menuen Saturn og begynd at savle:

Du kan også bare købe en Jap. maskine ligesom mig det er aligevel kun import spillende som er hver at spille :-)

Segagagadomain.com
Bashful Neophyte
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 04/06-08 10:05, rettet 04/06-08 10:15 
Udover dem der er nævnt kan jeg kan stærkt anbefale følgende:

Battle Garegga
Batsugun
Cotton Boomerang
Game Paradise
Kingdom Grandprix
Puyo Puyo Sun
Radiant Silvergun
Sexy Parodius
Street Fighter Zero 3
Thunder Force V
Tokimeki Memorial Taisen Pazurudama
Warriors of Fate

Og så er der alle dem jeg ikke har prøvet, men der ser møginteressante ud:

Magic Knight Rayearth
Guardian Force
BlastWind
Bubble Symphony
Hyper Duel
Princess Crown
Magical Drop 1-3
Sengoku Blade

Det er sådan lige hvad jeg kan komme i tanke om.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-08 15:45, rettet 04/06-08 15:48 
neros>
Du kan også bare købe en Jap. maskine ligesom mig det er aligevel kun import spillende som er hver at spille :-)

En moddet PAL maskine er at foretrække da du ikke kan spille PAL 50hz optimerede spil på en JAP maskine. Men mindre du laver en 50/50hz switch på denne, men det blir jo det samme, og så skal han også bruge en stepdown converter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/06-08 15:53, rettet 04/06-08 15:59 
Men der er jo ingen grund til at spille pal spil sådan som jeg ser det ihvertfald ;-)

Stort set alle spil er jo bedre i import. Selv Sega Rally!

Men jeg kan godt følge dig. Lidt træls kan jeg godt se hvis man vil spille sine Pal spil!
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-08 15:59 
Der er sikkert spil der er nemmere og billigere at få fat på i PAL. Og hvis man som jeg har samlet lige fra begyndelsen så har man med sikkerhed en del PAL spil der ikke vil spilles i 60hz.

Men ligemeget om han har en PAL eller en NTSC maskine så bør han modde den så hurtigt som muligt. Det der action replay ville jeg i hvert fald aldrig selv bruge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ildfiskildfiskSkrevet 04/06-08 16:28, rettet 04/06-08 16:30 
Tak for en masse god information af jer alle sammen. Har lige fået en ny favorit side: Segagagadomain.com Tror jeg har været der inde før men der var det ikke muligt at streame film af en eller anden grund, men nu har jeg rig mulighed for at tjekke en masse spil ud før jeg eventuelt køber...

Under alle omstændigheder vil jeg beholde min pal maskine. Den er købt af en tidligere samler fra England på ebay, så er i næsten perfekt stand.

Desværre er mit 28" Sony tv gået i stykker for et par ugers tid siden, og må derfor, på nuværende tidspunkt, nøjes med et 20" 50hz Philips. Tror desværre der vil gå nogle måneder før jeg får råd til et nyt 50/60 hz fjernsyn. Så vil vel ikke få glæde af en moddet Saturn lige med det sammme..? Men jeg vil helt sikkert overveje at få det gjort. Hvor meget ca. vil det koste inkl. switch?
SEGA died with the Dreamcast
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-08 16:34, rettet 04/06-08 16:42 
Jeg kan ikke huske hvor meget jeg gav KTC for regionsmoddet. Drejeknappen er klart den dyreste del, mener den kostede en halvtredser. Ellers er det bare en masse ledninger der skal loddes på nogle jumpere og nogle printbaner der skal kradses over. KTC må hellere selv lige skrive hvad han skal ha' for det :)

EDIT: Men må også hellere nævne at han brugte pænt mange timer på at udtænke moddet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ildfiskildfiskSkrevet 04/06-08 16:43, rettet 04/06-08 16:45 
Ja KTC du må gerne skrive når du på et tidspunkt er herinde i forummet:-D

Konsolkongen: Hvorfor er din Saturn i øvrigt hvid?
SEGA died with the Dreamcast
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-08 16:57 
Jeg har bare smidt min over i en JAP case jeg har liggende da den er pænere. Skal ha' købt en "Cool" Saturn inden længe så ryger den over i den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 04/06-08 19:10 
Jeg er her skam næsten hele tiden :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 05/06-08 16:35 
Segagagadomain.com er en herlig side :D

Jeg har også haft problemer med at se de videoklip inde på siden, men nu kan jeg også godt?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig