X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Metal Gear tråd (Spoilers)


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 01/06-08 01:15, rettet 01/06-08 01:16 
Jeg besluttede mig for at lave en diskutionstråd for alle os MGS nørder. Alt lige fra spørgsmål til MGS relateret galskab er velkommen :-)

1. Så lad mig starte med det samme. Hvis MGS3 og MGS:PO grundlæggende bare handlede om at få fat i The Philosopher's Legacy til finansieringen af the patriots og Ocelot er én af de 12 i "Wisemen's Commitee" - Hvad fanden laver Liquid så i MGS4? Hvorfor opsøgte han ikke bare dem alle og fik det overstået?

Big Boss, Campbell og Ocelot er hovedmændene bag The Patriots hvis I spørger mig.

2. Var den Roy Campbell vi snakker med i MGS1 den rigtige eller endnu en A.I.?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
XiwanaXiwanaSkrevet 01/06-08 10:28, rettet 01/06-08 10:31 
Born2Play>
Hvis MGS3 og MGS:PO grundlæggende bare handlede om at få fat i The Philosopher's Legacy til finansieringen af the patriots

Så simpelt tror jeg altså ikke det kan stilles op. The Philosopher's Legacy skal ikke bruges til finansieringen af noget som helst. The Patriots er den amerikanske branch af The Philosophers - jf. rulleteksten i MGS3: "The United States accumulates the remainder of the Legacy. The U.S.
branch of "Philosophers" changes its name to the "Patriots.""

Born2Play>
Ocelot er én af de 12 i "Wisemen's Commitee"

Er du sikker på det?

Born2Play>
Big Boss, Campbell og Ocelot er hovedmændene bag The Patriots hvis I spørger mig.

Højst usandsynligt! Big Boss/Naked Snake kender tydeligvis ikke til The Philosophers i MGS3 - det bør ligesom være forudsat. Ocelot kan da slet ikke komme på tale - jf. hans renegadebusiness i MGS2, hvor han og Snake jagter Metal Gear Rays. Ocelot er en good-guy!


Born2Play>
2. Var den Roy Campbell vi snakker med i MGS1 den rigtige eller endnu en A.I.?

Campbell i MGS1 er den rigtige Campbell. Det er først i 2'eren at The Patriots vælger at bruge hans person i en anden sammenhæng. Shadow Moses har - så vidt jeg kan regne ud - intet med The Patriots AI-forsøg at gøre.
[inspirational quote here]
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/06-08 09:12, rettet 02/06-08 09:22 
Højst usandsynligt! Big Boss/Naked Snake kender tydeligvis ikke til The Philosophers i MGS3 - det bør ligesom være forudsat. Ocelot kan da slet ikke komme på tale - jf. hans renegadebusiness i MGS2, hvor han og Snake jagter Metal Gear Rays. Ocelot er en good-guy!

Ocelot har altid været en spion? Selv da han i slutningen af MGS snakker med George Sears (Daværende figurehead/præsident) om at få the patriots ned med nakken. Han er søn af the Boss og The Sorrow, blev cuttet ud af The Boss' mave og opfostret af the philosophers.

Den ocelot vi møder i starten af MGS2 er på ingen måde én good guy. Han hjælper med at skabe hele det scam som fører til S3 projektet og som åbenlyst også har det side effekt at få stoppet Solidus/Sears planer om en uafhæning frihedsstat med centrum i manhatten fri for patriot indflydelse. Grunden til Liquid valgte Ocelot som host var netop at han var the Patriots' mand og derfor kunne sikre ham viden om deres identitet.

Jagten på The Philosophers Legacy er vel et forsøg på at få dem "op at køre igen" efter de blev nedlagt? Den Amerikanske branch bliver derefter til "The Patriots"?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
XiwanaXiwanaSkrevet 02/06-08 09:24, rettet 02/06-08 09:29 
Ups... var lidt for hurtig i læsning og forvekslede Ocelot med Otacon. Sorry!

Ocelot er selvfølgelig ikke en good-guy - og dog: Han er jo ikke decideret ond i MGS3 (han er jo den mandlige CIA-agent ADAM, mens EVA (den kinesiske spion) er den kvindelige).

Born2Play>
Grunden til Liquid valgte Ocelot som host var netop at han var the Patriots' mand og derfor kunne sikre ham viden om deres identitet.

Det kan jeg ikke give dig ret i. Hvis Liquid bare kunne hacke ind i Ocelots hjernebark og finde frem til The Patriots identitet, ville der jo slet ikke være nogen grund til at handlingen i MGS2 udspillede sig. Ocelot ved INTET om The Patriots identitet!

The Patriots er sandsynligvis slet ikke virklige personer, der regerer landet som en slags skyggeregering - men snarere AI eller sådan noget - jf. samtalen mellem Snake og Otacon i slutningen af MGS2:

Otacon : They're (The Patriots) already dead. All twelve of them.

Snake : When did it happen?

Otacon : Well, ah...about a hundred years ago.

Jeg er spændt på at se, hvordan Kojima får forklaret det!
[inspirational quote here]
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/06-08 23:28, rettet 02/06-08 23:34 
fuck du får mit hype level op :-)

Xiwana>
Det kan jeg ikke give dig ret i. Hvis Liquid bare kunne hacke ind i Ocelots hjernebark og finde frem til The Patriots identitet, ville der jo slet ikke være nogen grund til at handlingen i MGS2 udspillede sig. Ocelot ved INTET om The Patriots identitet!


Bortset fra at Liquids kontrol over Ocelot ikke er total igennem MGS2 og bliver "aktiveret" af Snakes tilstedeværelse. Derfor er det også Liquid der sørger for at Snake er på "the big shell".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
XiwanaXiwanaSkrevet 03/06-08 09:15 
Born2Play>
Derfor er det også Liquid der sørger for at Snake er på "the big shell".

Det er en måde at se sagen på.
En anden mulighed er, at Snake (og Otacon) selv vælger at kommer til Big Shell - bla. for at befri Otacons søster Emma. Jeg tror ikke, at hverken Liquid eller Snake var forberedt på at se hinanden på Big Shell.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 03/06-08 09:25 
Du mener Liquid og Solid? ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 03/06-08 11:16 
Nå ja - den kan misforstås. Jeg mener selvfølgelig Liquid og Solid Snake (Plisskin).
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 03/06-08 11:24, rettet 03/06-08 11:26 
Var Plissken ikke Naked Snake (Big Boss nr 2) fra MGS3?

EDIT: Nej ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Solid_Snake
BeanoBeanoSkrevet 03/06-08 19:08 
Metal Gear Retrospective del 4 er oppe...

Metal Gear Retrospective part 1-4
BeanoBeanoSkrevet 10/06-08 15:01, rettet 10/06-08 15:02 
Rygter om nyt Metal Gear spil på vej til PSP.

"Rumor: Metal Gear 3: Revolver Ocelot to be unveiled at E3"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig