X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FIFA Interactive World Player 2008


Svar
Per SPer SSkrevet 28/05-08 19:01, rettet 28/05-08 19:02 
FIFA, EA OG PLAYSTATION KÅRER:

FIFA INTERACTIVE WORLD PLAYER 2008

Spaniens Alfonso Ramos sikrede sig sejren i FIFA’s globale fodboldspilmesterskab. Danskeren Christian Lønhart gik desværre ikke videre til finalen efter nogle tætte men uheldige kampe.

Berlin lagde rammerne for intens fodboldoplevelse da den virtuelle fodboldsæson endte i en eksplosiv slutning i lørdags til FIFA Interactive World Cup (FIWC) finalen i Sony Centeret. 32 af verdens bedste Interaktive fodboldspillere mødtes ansigt til ansigt, for at dyste om den ultimative titel som FIFA Interactive World Player 2008. Efter en opvisning af utrolig taktik og fantastiske evner på banen, slog Alfonso Ramos, Michael Ribeiro fra USA med 3:1 foran et jublende publikum og dermed sikrede titlen og de 20.000 amerikanske dollars der var førstepræmien. Alfonso modtog samtidig også en invitation til at deltage i FIFA World Player Gallaen i Zürich den 12. januar 2009, hvor han vil være i fornemt selskab med de ægte fodboldverdensstjerner.

En dag med fantastisk, virtuel fodbold kulminerede, da turneringens to bedste spillere tørnede sammen i det, der endte med at blive en neglebidende spændende finale fyldt med spil i verdensklasse og store følelser. Kampen fik en flyvende start, da Alfonso i spidsen for FC Barcelona tog føringen på et smukt hovedstød og udbyggede den på en resolut fuldtræffer af Eto’o i starten af 2. halvleg Michael, der også spillede som FC Barcelona, svarede dog effektivt igen med et klassisk FIFA-mål til stillingen 2:1. Men i sidste ende var det Alfonso, der satte trumf på, da han med mindre end 10 minutter igen atter sikrede sig en tomålsføring. Trods hårdt pres fra Michael lykkedes det Alfonso at holde sammen på sin stærke defensiv, så sejren kunne køres hjem med 3:1.

Kampen om tredjepladsen stod mellem brazilianske Andre Casagrande Buffo og østrigske Dominik Posch og endte efter et tæt opgør med østrigsk sejr på 2:1.

Danskeren Christian Lønhart var kommet med fra Danmark efter at have kvalificeret sig til de indledende runder i Danmark i efteråret 2007 i Øksnehallen. Christian kæmpede mod Spanien, Polen og New Zealand, men tabte desværre kampene selvom han havde mange forsøg på målet. Heldet var ganske enkelt ikke med ham og så er det svært at spille mod verdens bedste. Sejrede gjorde til gengæld Spanien:

“Jeg kom her for at gøre mit bedste, men jeg troede ikke, jeg ville nå så langt. Det har været en helt fantastisk dag – at kunne teste sig selv mod verdens bedste, virtuelle spillere er lige præcis, hvad denne turnering handler om,” sagde Alfonso Ramos. ” Jeg er virkelig stolt over at være den første spanier, som vinder FIFA Interactive World Player, og jeg ser frem til at forsvare min title næste år.”
Mens solen gik ned over Berlin, overværede og delte 20.500 tilskuere den vilde oplevelse af at være med til verden største virtuelle fodboldevent, der står for det allerbedste indenfor virkelig og virtuel sportsbegivenheder. Ydermere var der også optrædener af den populære tyske hip-hop kunster Das Bo. Anthony Baffoe, en tidligere Ghanesisk international stjerne og den første afrikanske spiller i den tyske bundesliga, var desuden med-vært i showet.

FIFA citat:
”Tillykke til Alfonso Ramos, den fjerde FIFA Interactive World Player nogensinde, der imponerede os med hans talent i dag” sagde Romain Rossi, Marketing direktør for EA Sports. ”Denne turnering er en fantastisk demonstration af den lidenskab vi alle har som fodboldfans, der samtidig formår at bringe følelsen for det virkelig spil ind i den viruelle verden. Det har været en fantastisk sæson og sammen med FIFA og Playstation, kan vi knapt nok vente med at sætte FIFA interactive World Cup 2009 i gang senere på året”.

”Dette år har været det første år hvor PlayStation har været involveret i FIFA Interactive World Cup, og dette har levet fuldt op til vores forventninger” sagde Darren Carter, Vice præsident i forbruger marketing, Sony Computer Entertainment Europa. ”Denne turnering har virkelig sat fokus på den vidunderlige teknologi Playstation3 besidder, hvor virkelig fodbold og virtuel fodbold er tættere på hinanden end nogensinde, såvel som de fantastiske tilkoblingsmuligheder leveret af PLAYSTATION®Network. Vi ser frem til at fortsætte vores partnerskab med EA og FIFA i de kommende år, og lykønsker Alfonso for den fremragende sejr”.

Dette års store finale markerer slutningen på den fjerde årlige FIFA Interactive World Cup, hvilket har budt på syv måneders intens konkurrence på de virtuelle sportspladser hos EA SPORTS™ FIFA 08 på PLAYSTATION®3 Spillere over hele kloden fra Australien til Sydafrika, Brasilien til Korea, fra USA til Italien, har driblet og scoret sig frem til turneringens 20 ”live” kvalificerede, mens over 25.000 spillere har dystet online. Kun de 32 bedste spillere var inviteret til den store finale for at være en del af den ultimative kamp for at opnå verdensomspændende interaktiv fodbold overlegenhed.

For mere information omkring FIFA Interactive World Cup samt en liste over de 32 finalister, besøg hjemmesiden www.FIFA.com/fiwc
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig