X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem har Mr Gimmick?


Svar
QweetixQweetixSkrevet 27/05-08 22:34 
Spillet er usandsynlig sjældent, og er MEGET dyrt. Ville bare høre om der er nogen herinde der har spillet? Jeg har det desværre ikke selv, men hvis jeg fik chancen for at købe det i mint stand, ville jeg slå til med det samme :)
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
QweetixQweetixSkrevet 27/05-08 22:34 
Spillet er usandsynlig sjældent, og er MEGET dyrt. Ville bare høre om der er nogen herinde der har spillet? Jeg har det desværre ikke selv, men hvis jeg fik chancen for at købe det i mint stand, ville jeg slå til med det samme :)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 27/05-08 22:51 
Det ser i hvert fald ud til at mindst tre samlere har det.

Hvad er din oplevelse med spillet, siden du er så entusiastisk omkring det?
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
HankyHankySkrevet 27/05-08 22:51, rettet 27/05-08 22:53 
Jeg ejer det desværre ikke længere, men da jeg var yngre havde jeg det (husker ikke hvor det er blevet af), og jeg og en kammerat spillede det ekstremt meget. Sammen med SMB3, står det stadigvæk i dag, som det stærkeste minde fra NES. Spillet er super underholdende og oser af charme, men sværhedsgraden er i den høje ende.

Hvis nogen sælger, er jeg også køber ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
QweetixQweetixSkrevet 27/05-08 23:01 
Jeg har aldrig prøvet spillet, har set en del gameplay videoer omkring det. Synes det ser utrolig sjovt ud, platforms spil har altid faldet i min smag :) Det minder mig meget om Kirby, som jeg også er et godt spil. Hvis der er nogen der sælger det, er jeg villig til at betale en del for det :)
TheDukeTheDukeSkrevet 27/05-08 23:12 
Er der ikke noget med at musikken er ringere i den europæsike udgave?
WonderboyWonderboySkrevet 27/05-08 23:36 
Ser ud til at være ret dyrt?.

Link...
I love monster land
HankyHankySkrevet 27/05-08 23:45 
TheDuke>
Er der ikke noget med at musikken er ringere i den europæsike udgave?

Om der er forskel i lyden på EU og så US/JAP skal jeg ikke kunne sige, men EU-udgaven indeholder super mange sprøde 8-bit tracks. Hvis musikken findes bedre, ville jeg blive lykkelig :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 28/05-08 00:34 
Damn, anede ikke at det var blevet så sjældent. Kan huske jeg har set det i en masse butikker den gang. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 28/05-08 00:49 
Er det ikke bare sådan noget med, at det ikke er udgivet i US, så dermed bliver "sjældent" for amerikanerne? Jeg kan da huske tre forskellige mennesker der har haft det stående.
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 28/05-08 05:11 
Jeg har stadig spillet, som minder om en blanding af Kirby og Mega Man. Svært, men ret godt.
Om jeg vil sælge vil jeg da lige overveje...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
QweetixQweetixSkrevet 28/05-08 09:45 
KTC>
Jeg har stadig spillet, som minder om en blanding af Kirby og Mega Man. Svært, men ret godt.
Om jeg vil sælge vil jeg da lige overveje...


Ville meget gerne informeres hvis du vælger at sælge det, er meget interesseret :)
KamekKamekSkrevet 28/05-08 16:54 
Alf81>
Er det ikke bare sådan noget med, at det ikke er udgivet i US, så dermed bliver "sjældent" for amerikanerne? Jeg kan da huske tre forskellige mennesker der har haft det stående.

Udover Japan udkom spillet kun i Skandinavien - så resten af Europa fik heller ikke spillet.

Jeg har et ekstra eksemplar liggende (kun selve spillet) - hvis budene er høje nok kunne det da godt ske at jeg ville sælge... :-)

Jeg vil dog foretrække at bytte til noget andet NES-relateret.
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
WehnerWehnerSkrevet 28/05-08 17:43 
38 minutter igen på den norske eBay-auktion, Wonderboy linker til, så man kan stadig nå det. Current price: $306 :o
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
solid snakesolid snakeSkrevet 08/06-08 16:20 
Har du råd, er spillet til salg igen på Ebay

Mr Gimmick er til salg igen
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
QweetixQweetixSkrevet 08/06-08 16:39 
Solidsnake: Hehe... Dyrt gejl :D Vil bare så gerne have det...
solid snakesolid snakeSkrevet 08/06-08 20:08 
Det væreste er, at spillet ikke engang er komplet til prisen 189$ Men ja vil man have spillet, må man også betale prisen..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/06-08 17:51 
Sjovt jeg troede det var til Wii ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KamekKamekSkrevet 12/06-08 23:11 


I Sverige er det åbenbart også ret så populært blandt samlere...
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
silverstarsilverstarSkrevet 13/06-08 08:27 
Ja, den der svenske pris er helt hat og briller.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 13/06-08 09:52 
Men gid man havde købt en 10-20 eksemplarer dengang i Superleg!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 13/06-08 09:59 
Til 599,- som spil kostede dengang og med inflation osv., er det faktisk ikke så voldsomt, hvad man kunne have tjent i forhold til investeringens længde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 13/06-08 10:02, rettet 13/06-08 10:02 
Man kunne da i hvert fald få pengene 6 gange igen. :)
Mon ikke også det er sådan et spil der nemt kunne dukke op på loppemarkeder osv. fordi folk ikke aner hvad det er værd.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 13/06-08 13:36, rettet 13/06-08 13:37 
Jo, helt sikkert at man kan finde spillet langt billigere end den svenske auktion, det er i min bog en vanvittig pris. Jeg har set det handlet til ca. 500 kr løst og i omegnen af det dobbelte med æske + manual.
Og du kan sikkert også være heldig på et loppemarked at finde det billigere, hvis sælgeren ikke kender markedet, dog hænger netop det spil helt sikkert ikke på træerne :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
solid snakesolid snakeSkrevet 06/09-11 15:27 
Okay det her er underligt, spillet er ikke udgivet i USA, men her finder jeg et nyt spil Mr Gimmick altså ny efter hvad sælger skriver.

Men læg mærke til at forsiden og cartridge har en gennemsigtig grøn farve og et anderledes klistemærke..

Kopi.?

Mr Gimmick NTSC.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-11 15:39 
Ja det er en kopi. Vanvittig grim label de har fået stykket sammen IMO :/

Det kan i øvrigt købes billigere fra firmaets egen hjemmeside (som jeg selvfølgelig ikke linker til idet det er ulovligt) :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 06/09-11 15:45 
Nu hvor nogen lige nævner spillet, så kan jeg sige til dem som ikke allerede er klar over det, at spillet også findes til PSX, på noget Sunsoft Collection-værk. Man kan tilmed købe det i den japanske PS Store. Der er med garanti heller ikke sprite-flicker på den version :)
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 06/09-11 16:15 
Jeg regnede også med det var en kopi.

Men det kan undre mig at de ikke prøve at lave noget som ligner originale bedre, så de kan sælges løs af dem.

Fordi uanset hvad er det jo strafbart at fremstille kopier..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/09-11 16:17 
De kalder det en reproduction på deres hjemmeside. Jeg tror de mener at de kan sælge dem med god samvittighed netop fordi de er så grimme :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 06/09-11 16:29 
Ja Grimme ;O)
Man burde jo netop give denne information videre til Nintendo, Men hvad nytter det, så åbner de vel bare butikken i et nyt navn.. Også er man ligevidt.

Der må jo være penge i det, siden de forsøger at sælge dem.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Alf81Alf81Skrevet 06/09-11 17:07 
solid snake>
Man burde jo netop give denne information videre til Nintendo

Hvem vil få noget ud af det?
Ting om dét og pis.
solid snakesolid snakeSkrevet 06/09-11 17:18 
Nintendo: Ups jeg mener Sunsoft har jo rettighederne til spillet, hvilket betyder at andre må jo ikke sælge kopier af spillet.
Det er ulovligt, og man kan blive straffet for det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/09-11 17:31, rettet 06/09-11 17:31 
det tror jeg ikke de gider brug tid på?
med.. wii spil jo, men ikke gammel nes spil.... de gør heller ikke meget ved de rom som ligger over alt. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/04-12 16:02 
Jeg søger dette spil, da jeg vil spille det i gemmen og se hvad "The hype" er, omkring dette spil.

Jeg er ligeglad om der er manual og box med.
Kig i min spil-smaling om der er noget i vil bytte med?
Eller om i vil ha' penge for spillet.

Jeg er frisk på begge dele!

Tak
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Alf81Alf81Skrevet 29/04-12 13:23 
Ved ikke om det har interesse, men det findes jo' også på én af de der Sunsoft opsamlinger til PSX.
Ting om dét og pis.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/04-12 15:46 
Findes de ikke kun på JAP? (de opsamlinger)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Alf81Alf81Skrevet 29/04-12 18:13, rettet 29/04-12 18:14 
Jo? De ligger også på den japanske PS Store.
Ting om dét og pis.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/05-12 01:38, rettet 05/05-12 22:53 
så den er også kommet til DL på 3ds :)
men vil ha' et fysisk kopi.

Byder 1000
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-12 01:56 
Det var ikke noget med en super åbenlys piratkopi med 30 liv, i stedet?
http://www.ebay.co.uk/itm/Very-Rare-NES-Famicom-Mr-Gimmick-aka-Pipe-V-/270961122176?pt=LH_DefaultDomain_205&hash=item3f168a9b80#ht_2229wt_1398
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/05-12 02:13 
Hehe, har kigget på den ;)

Nej tak...ha' nok i mit earthbound :D
Der skulle også være noget med lyden?? At rom (fake) skulle være dårlig.
Skrev med en som laver flotte CIB reprodution , han ville ikke lave dem pga lyden.
ved ikke helt hvad der skulle være galt?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-12 15:42 
Snakker du de der gennemsigtige grønne Mr. Gimmick repro? Dem synes jeg ser helt forfærdelige cheap ud :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/05-12 16:27 
Ved det ikke?
Han sagde bare til mig, at han ikke ville lave CIB af mr gimmick pga lyden.
Kan ikke lige huske hvorfor??
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-12 17:10, rettet 04/05-12 17:10 
Det er vel også ligemeget. Spillet findes jo, så en repro er ikke andet end en værdiløs piratkopi.

Jeg kan kun se det sjove ved repro cartridges hvis vi snakker unreleased, beta eller fan-translations.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/05-12 18:29 
enig
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/06-12 20:51, rettet 07/06-12 20:11 
Vil købe:
Ny pris:
2000 med manual og box
800 for spillet alene
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
happyEDhappyEDSkrevet 07/06-12 10:30 
Jeg solgte mit for ca et år siden for 800 ,- kun Cart
Jeg havde selv givet 5 kr :)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 10/06-12 14:36 
Søger ikke spillet alene mere. Har fundet en sælger!
Søger kun CIB af spillet nu!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/12-16 13:32, rettet 08/12-16 13:34 
ChronoSousa>
Vil købe:
Ny pris:
2000 med manual og box
800 for spillet alene

Der er alligevel sket en del siden dette var et forventet prisniveau :P Ærgrer mig over at jeg ikke bare pungede ud til det for 5, 10, 15 eller for den sags skyld 20 år siden!

Om ikke andet, så er det lidt ærgerligt at Gimmick! i dag primært er kendt for at være en dyr samler-perle - for midt i påstyret har det i flere år lykkedes mig at overse fuldstændig HVOR godt det her spil faktisk er. Jeg er fuldstændig blæst væk af det efter for første gang at have givet spillet noget ordentlig kvalitetstid. Jeg vil ikke tøve med at kalde det et af de bedste spil på maskinen. Det er på niveau med Ninja Gaiden, Mega Man 3, Contra og Castlevania 3. Hvis ikke også Super Mario Bros. 3. SÅ godt er det!

Hvem har Mr Gimmick?

Hvis man skal spille spillet lovligt i dag, så er den billigste løsning nok at hente PS1-genudgivelsen via den japanske PSN store, men de mennesker der i forvejen ligger inde med et eksemplar, men aldrig har givet det nok kærlighed, tag dette som en kraftig opfordring til at drage nytte af den perle I har liggende!

På overfladen er finpudsningen og den ekstreme mængde kælen for detaljer fuldstændig uhørt på NES, og ikke noget jeg har set lignende i andre titler før spil som SotN og Yoshi's Island flere år senere. Mht. teknisk formåen er det en genistreg. Soundtracket er blandt de bedste på maskinen - og gameplaymæssigt rammer det den perfekte balance mellem en god udfordring og en underholdende indlæringskurve. Styringen og spillets mekaniker kan virke nærmest umulige at mestre når man starter, men så snart ting begynder at klikke, føles det hele bare smukt og organisk. Fjendernes AI og de kreative områder er med til at give spillet mere personlighed end noge andet på NES/Famicom. Og når man synes man er godt nok til at kunne gennemføre det uden at miste alle sine liv, så er det bare i gang med at samle alle de skjulte skatte og komme til den ekstra 7. bane og få den gode slutning! Hvilket på nuværende tidspunkt må være mit næste mål i spillet.

Spil det her!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/12-16 13:36 
Jep, det er på min Everdrive.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-16 14:32 
Købte gimmick cib til famicom for 2000kr i 2013.

Men de er på vej ned i pris igen, gimmick har været så dyrt at jeg har set mig sur på spillet.
Er mascot for hvad der er galt med vores hobby.
Et CIB mint nes gimmick blev solgt for 13.000kr i 2015.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/12-16 14:42 
Er mascot for hvad der er galt med vores hobby.

Akkurat derfor jeg prøvede på at lave et indlæg der fremhævede spillet for alt hvad der er godt ved det, i stedet for at fokusere på prisen eller samlermanien. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig