X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

1.85:1 vs 2.40:1


Svar
ComradeComradeSkrevet 26/05-08 22:19 
Jeg må indrømme at jeg på det seneste har ladet være med at skifte de DVD film jeg har ud med Blu-ray/HD-DVD udgaver som er i formatet 2.40:1 (Widescreen med bjælker). Jeg synes simpelthen ikke der er nok forskel på billedet til at retfærdiggøre et nykøb. Hvorimod film i 1.85:1, hvor hele billedet udnyttes er det tydeligt at se et skarpere og pænere billede.

Et eksempel på min skuffe... Se hele indlægget
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
53 emne(r).
1 2 > »

Svar
ComradeComradeSkrevet 26/05-08 22:19 
Jeg må indrømme at jeg på det seneste har ladet være med at skifte de DVD film jeg har ud med Blu-ray/HD-DVD udgaver som er i formatet 2.40:1 (Widescreen med bjælker). Jeg synes simpelthen ikke der er nok forskel på billedet til at retfærdiggøre et nykøb. Hvorimod film i 1.85:1, hvor hele billedet udnyttes er det tydeligt at se et skarpere og pænere billede.

Et eksempel på min skuffelse er 30 days of night som er i 2.40:!. Jo den er stadig rigtig flot, men ikke nær så flot som i traileren, hvor den sjovt nok er i 1.85:1. Især sammenlignet med We own the night (1.85:1) som jeg netop har fået, synes jeg det er tydeligt at 1.85:1 er min favorit.

Så for eftertiden vil jeg altid kigge på det når jeg køber en HD film, andre der har det på samme måde, eller omvendt?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Per SPer SSkrevet 26/05-08 22:29, rettet 26/05-08 22:29 
Hvor stor en skærm ser du filmene på?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-08 22:32 
Tror kun jeg har BD film der har bjælker så jeg kan ikke sige noget om kvalitets forskelle. Men jeg har det på samme måde. Jeg ville meget hellere have skærmen fyldt helt ud og så ofre den smule af siderne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 26/05-08 22:37 
Uha nejda - jeg skal godt nok se hele det billede, de filmede, så må der være borders, hvis det kræver borders.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 26/05-08 23:16 
Scope er fantastisk. Jeg har intet problem med bjælker, når formatet er så flot som det er. Afhænger selvfølgelig af den enkelte film, men scope er bare generelt godt, hvis filmen passer til det selvfølgelig.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 26/05-08 23:26 
Jeg skal se filmene som de er lavet, om det så er 1.85:1 eller 2.40/2.35:1. Det kan da godt være lidt mere tilfredsstillende med en film der fylder hele skærmen, men det er dælme sjældent jeg tager mig i at sige til mig selv, at en 2.40:1 film burde have været 1.85:1.

Det er _ikke_ tilfældigt når en instruktør vælger 2.40:1. Intet, fra valg af billedformat til de farver himmel, hav og græsplæne i filmen har, er tilfældigt, når du ser en film i biografen eller hjemme på tv'et eller projektoren. Derfor er det også vigtigt, at man køber gode displays, og får dem kalibreret af en der ved hvad han har med at gøre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-08 07:39 
Nøj der er mange ting jeg hellere ville bruge 2500,- på... Men nu er det også minimalt hvad jeg ser af film på mit tv. Det er købt for at spille på. Og der kan ingen teknikker alligevel indstille farverne optimalt til de gamle konsoller. Med mindre der findes kalibrerings discs til dem. Og det gør der ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 10:19 
Alt du sætter i tv'et er lavet efter de samme standarder, ikke blot film. Men at du kan få et godt slutresultat kræver selvfølgelig, at du starter med at købe et godt display...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-08 10:29 
Men kan også godt spare pengene ved at Google-søge efter optimale settings for ens TV. Det sker ofte at folk poster deres settings der er lavet af professionelle ;)
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 10:38 
Alle paneler er forskellige, for det første, så det hjælper ofte meget lidt at bruge andres indstillinger. Desuden kalibreres der også efter de inputkilder man har, når man har en kalibreringsgut forbi, så der hjælper 'internet-indstillinger' selvsagt ikke meget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
lightyear dklightyear dkSkrevet 27/05-08 10:50 
Jeg købte næsten kun film i 1.85:1 da jeg brugte min 42 tommer fladskærm, nu hvor jeg har fået projekter og lærred gør det mig ikke så meget da det alligevel er over 110 tommer og jeg sidder kun ca 3 1\2 meter fra.
are you CHICKEN?
JmogJmogSkrevet 27/05-08 17:39 
Comrade>
Jeg må indrømme at jeg på det seneste har ladet være med at skifte de DVD film jeg har ud med Blu-ray/HD-DVD udgaver som er i formatet 2.40:1 (Widescreen med bjælker).

Det er udelukkende, fordi dit display ikke er stort nok, at du har den holdning. Men det er der jo heller ikke noget i vejen med - hvad dine oejne ser er hvad de ser :-)

Naar du engang faar et stoerre display vil du ikke have saa meget mod scope film.

Og saa vil jeg da i oevrigt lige kommentere, at det bestemt ikke er "en smule" man mister ved at skaere siderne af en scope film.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-08 17:56 
Naiera>
Desuden kalibreres der også efter de inputkilder man har, når man har en kalibreringsgut forbi

Hvorfra ved sådan en kalibreringsgut hvordan en SEGA Saturn ser optimal ud via RGB? Konsollerne sender meget forskellige billeder ud f.eks. igennem RGB. Det der er totalt blå (0000ff) på en MegaDrive ser ikke nødvendigvis ligesådan ud på en Saturn. Jeg vil godt vædde med at du kan se forskel i farverne på Sonic spillene på MD og så dem der er i Sonic Jam til Saturn. Så der hjælper en kalibreringsgut intet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 18:23 
Konsolkongen>
Hvorfra ved sådan en kalibreringsgut hvordan en SEGA Saturn ser optimal ud via RGB?

Selvfølgelig kan man ikke kalibrere efter en maskine der ikke kan køre en dvd. Nogle ting kan bare ikke lade sig gøre, men langt hen ad vejen er output fra sådanne maskiner jo nok temmelig standardiserede, så man sagtens kan få tæt på det optimale ud af forskellige konsoller. Men selv hvis du ikke kan, så er det ikke ensbetydende med, at det er meningsløst at betale for kalibrering. Du får først og fremmest kalibreret tv'et for sig selv, og det er dér man henter den allerstørste forbedring.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-08 18:30 
Naiera>
Selvfølgelig kan man ikke kalibrere efter en maskine der ikke kan køre en dvd.

Ja, det var også hvad jeg skrev længere oppe :)

Men selv hvis du ikke kan, så er det ikke ensbetydende med, at det er meningsløst at betale for kalibrering. Du får først og fremmest kalibreret tv'et for sig selv, og det er dér man henter den allerstørste forbedring.

Klart. Har da selv leget med tanken om at få det kalibreret. Svjh. er det gråtonerne det får den største forbedring? Jeg ville dog aldrig give så mange penge for noget når jeg ikke på forhånd ved hvordan resultatet vil blive, og om der overhovedet vil være en forskel. Beano har et tv der minder om mit, så jeg synes han skal punge ud først og hvis han melder tilbage at det var alle pengene værd så kan vi snakke om det ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 18:39 
Hvis du får kalibreringen foretaget af Otto/AV Precision er der 'no cure no pay' garanti. Hvis du ikke synes forbedringen er pengene værd, så nulstiller han det hele før han går, og du får ingen regning. Så vidt jeg ved har han dog aldrig gjort dette. Han er dog også opmærksom på hvilke displays der er tale om, før han laver aftaler; hvis det er et Prosonic LCD tv fra Bilka, så er det nok meget sandsynligt, at han siger nej. Men folk der køber den slags er jo generelt heller ikke interesserede i god/korrekt billedkvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-08 18:42 
Ok det er jo lidt sejt. Koster det, det samme over hele landet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 18:44 
Ja, det koster 2800,- over hele landet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-08 19:22 
Naiera>
Alle paneler er forskellige, for det første, så det hjælper ofte meget lidt at bruge andres indstillinger.

Vel ikke hvis der er 100% samme model... eller hva'?
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 20:32 
Jo, så er panelerne også forskellige. Tag to identiske tv, sæt dem ved siden af hinanden, indstil dem ens, og du får to forskellige resultater.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/05-08 20:42, rettet 27/05-08 20:43 
Naiera>
langt hen ad vejen er output fra sådanne maskiner jo nok temmelig standardiserede

Nope, det er de ikke. Der er meget stor forskel på RGB-outputtet, og derudover ændres det ofte meget i kablerne, hvor det ikke er usædvanligt at der sidder en masse elektronik. Så samme maskine vil også se meget forskellig ud afhængig af hvilket kabel man bruger.

Jeg tror 100% at almindelige mennesker ville få en masse ud af de her kalibreringer, men mon ikke alligevel flere herinde kunne ordne den slags selv ganske fornuftigt? Jeg har fx i dag indstillet konvergens på et bagprojektion der stor helt ud i skoven, til noget nærved perfekt. Ikke at jeg har nogen anelse om hvordan den farve-kalibrering udføres, men jeg tror godt jeg tør garantere at en konvergens-indstilling på tre rør der skal passe oveni hinanden med 50 potentiometre og utallige menu-indstillinger er væsentligt mere avanceret ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 20:46 
RJK>
Jeg tror 100% at almindelige mennesker ville få en masse ud af de her kalibreringer, men mon ikke alligevel flere herinde kunne ordne den slags selv ganske fornuftigt?

Fra 'ganske fornuftigt' og til fulde at udnytte tv'ets potentiale kan der nemt være meget langt. At indstille et moderne fladskærms-tv er mere kompliceret end som så, og hvis en utrænet går ind og piller i servicemenuen, som for det meste er påkrævet for at foretage _seriøs_ kalibrering, så kan man nemt sende tv'et til reparation. Og i øvrigt med smadret garanti, eftersom besøg i servicemuen ikke er dækket heraf. Det kræver i øvrigt også udstyr for flere tusinde kroner. Og erfaring.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-08 20:46, rettet 27/05-08 20:47 
Ok. Men man kan da *prøve* at bruge andres indstillinger og se om de er bedre og om man kan leve med resultatet. Trods alt billigere end at smide 2-3K ud af vinduet hvis mindre kan gøre det. Er jo ingen skade at prøve :)

Jo også forskelle i DVD/bluray film, afspillere og andre kilder der har indflydelse på billedet så 100% optimalt bliver det aldrig alligevel - med mindre man vil kalibrere for film hver gang ;)
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 27/05-08 20:47 
Beano>
Men kan også godt spare pengene ved at Google-søge efter optimale settings for ens TV. Det sker ofte at folk poster deres settings der er lavet af professionelle ;)

Skal love for du har ret Beano. Jeg googlede "optimal settings for X" (mit LCD) og fandt masser af gode posts, om forskellige settings. Jeg har ikke forstand nok på mit TV ganske ærligt, til at lege med alle indstillingerne, men ved at tage udgangspunkt i det jeg fandt, så ser mit TV og spil billede nu meget flottere ud. Kun et år efter jeg fik TVet... :O)

Anbefaler varmt dette site

AV Forums
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 27/05-08 20:48 
Også AV Forums jeg har fundet dem på før ;)
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 20:52, rettet 27/05-08 20:53 
Beano>
Jo også forskelle i DVD/bluray film, afspillere og andre kilder der har indflydelse på billedet så 100% optimalt bliver det aldrig alligevel - med mindre man vil kalibrere for film hver gang ;)

Det har du misforstået. Pointen med kalibrering er netop, at der ikke skal rettes på noget for hver film, da de alle er lavet efter samme standard! Du kalibrerer displayet til at gengive PAL, NTSC og HD så korrekt som muligt, og så er det netop, at du får instruktørens vision med filmen eller serien at se. Når displayet er kalibreret ordentligt, så vises materialet også ordentligt.

Når man får tv'et eller projektoren kalibreret af en professionel, tages der netop også højde for de enkelte afspillere, selvom mange heldigvis opfører sig nogenlunde ens. Langt de fleste Blu-ray afspillere har også korrekt 1080p-output, så det ikke er noget problem at skifte f.eks. PS3'en ud med andet, hvis det skulle blive interessant en dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/05-08 20:59 
Er det? Der er jo en hulens masse funktioner du kan sætte til eller fra på PS3en som BD afspiller. RGB full range, YPrPb/RGB, Super White osv. Hvis den afspiller du vil udskifte den med ikke har disse funktioner så bliver resultatet ikke det samme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 21:01 
RGB Full Range har så vidt jeg ved intet at gøre med Blu-ray film, kun spil. Super White på PS3'en skal man tænde for, og så er der korrekt 1080p-output. YPrPb/RGB-indstilling findes næsten med garanti også på Blu-ray-afspillere, eftersom det også findes på dvd-afspillere, og der skal den så godt som altid stå til YPrPb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 27/05-08 21:09 
Naiera>
Det har du misforstået. Pointen med kalibrering er netop, at der ikke skal rettes på noget for hver film, da de alle er lavet efter samme standard!

Der er jeg direkte uenig. Forskellige udgivelser af DVD'er kan variere med farver, kontrast, osv. for samme film. Langt fra alle DVD udgivelser der lever op til instruktørens vision og er optimal konverteret - specielt ældre udgivelser men også nyrere.

Selvfølgeligt er det muligt at finde en TV indstilling der er så optimal som muligt og bedst for panelet, bliver bare aldrig 100% præcist for alle film.
RJKRJKSkrevet 27/05-08 21:10, rettet 27/05-08 21:10 
Naiera>
Fra 'ganske fornuftigt' og til fulde at udnytte tv'ets potentiale kan der nemt være meget langt.

Men de 3k kunne man jo så bruge på at købe et bedre tv i stedet :)

At indstille et moderne fladskærms-tv er mere kompliceret end som så

End total-indstilling af konvergens på en bagprojektion-skærm? Hvis du mener det, tror jeg ikke du ved ret meget om bagprojektion :)

Jeg mente ikke det var idiotsikret af kalibrere. Jeg mente at der er flere herinde, som ikke er idioter ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 21:13 
RJK>
End total-indstilling af konvergens på en bagprojektion-skærm? Hvis du mener det, tror jeg ikke du ved ret meget om bagprojektion :)

End at de fleste herinde kan indstille deres eget tv 'nogenlunde'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/05-08 21:15 
Nu skrev jeg jo "flere" og ikke "de fleste" :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 21:15 
RJK>
Men de 3k kunne man jo så bruge på at købe et bedre tv i stedet :)

Det bedre tv skal også kalibreres ordentligt for at få mest muligt ud af det. Hvis man f.eks. siger, at de 3k er forskellen mellem Panasonic og Pioneer (de eneste producenter der er værd at bruge tid på i dag), så får man med Pioneeren et tv der vinder endnu mere ved professionel kalibrering. Man kan ligeså godt bare vænne sig til, at smide de 2800,- oveni budgettet fra starten, når man køber nyt tv, og har ambitioner om at få mest muligt ud af det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 21:16 
RJK>
Nu skrev jeg jo "flere" og ikke "de fleste" :)

Whatever. 'Flere' så.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 21:17, rettet 27/05-08 21:19 
Beano>
Der er jeg direkte uenig.

Jeg kan kun gentage at du så tager fejl. Hvis dvd-udgivelserne varierer på farvegengivelsen, så er der lavet fejl et eller andet sted. Oftest sker dette selvfølgelig ikke. Film er lavet efter de samme standarder; end of discussion.

Beano>
Selvfølgeligt er det muligt at finde en TV indstilling der er så optimal som muligt og bedst for panelet, bliver bare aldrig 100% præcist for alle film.

Man kan selvfølgelig ikke tage højde for, hvis en eller anden idiot hos Scanbox har ændret på filmens farvetemperatur, men så er det jo bare, som den bevidste forbruger man er, at man undgår den slags makværk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 27/05-08 21:25, rettet 27/05-08 21:26 
Måske vil det overraske dig hvor meget man egentligt kan med lidt viden og meget vilje :)

Af ren interesse, hvad er det så for noget udstyr man bruger i forbindelse med sådan en kalibrering, og hvor lang tid tager det?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 27/05-08 21:30 
Naiera>
end of discussion.

Javel!
NaieraNaieraSkrevet 27/05-08 21:33, rettet 27/05-08 21:33 
RJK>
Af ren interesse, hvad er det så for noget udstyr man bruger i forbindelse med sådan en kalibrering, og hvor lang tid tager det?

Der sættes en sensor på tv'et som tilsluttes en computer, der foretager målinger som hjælper kalibreringsgutten på vej. Dette bruges der dvd'er med testbilleder til, sammen med tv'ets indstillingsmuligheder. På mit tv skulle han ind i servicemenuen for at indstille på gråskalaen, mens jeg mener at det meste faktisk umiddelbart er til rådighed på Pioneers tv. Dermed ikke sagt, at det er simpelt på Pioneer. Tvært imod. Mit tv er et af dem, der er mere simpelt at kalibrere, men det tog alligevel en to-tre timer fra han kom, til han gik. Der blev selvfølgelig snakket en del ;)

Præcis hvor meget den sensor der blev brugt her koster, ved jeg ikke. Mindre præcise udgaver starter vel omkring tusinde kroner. Men bare fordi man har sådan en sensor, er det altså ikke fordi man lige pludselig kan kalibrere alt perfekt. Der er ikke nogen wizard som man starter og så bare klikker sig igennem, og så har man et kalibreret tv bagefter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 27/05-08 21:48 
Back to topic guys......


Comrade>
Jeg må indrømme at jeg er noget overrasket (tilnærmesvis frustreret hehe) over at du mener du ikke kan se forskel. Siden jeg så HD de første gange, var jeg overbevist om at der var no turning back.
Jeg vil dog give dig ret i at nogle dvd'er kan se forbløffende godt ud opskaleret i forhold til andre, så Hatchet på en HDDVD afspiller, og det klarede den sgu godt.

Men hvis vi skal se på det tekniske, så får du ved 2.35 formatet 6x forbedring ift NTSC dvd og 5x forbedring ift PAL dvd. At du ikke kan se det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til.... :-s
Tag det ikke personligt, der findes masser af folk der har samme mening som dig, jeg er bare ærgelig over at de ikke kan se forskellen. Det er synd.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 28/05-08 07:55 
Relateret til tidligere indlæg i tråden, kan jeg se at AV Precision har smidt en ny sektion op på hjemmesiden, hvor man kan læse om kalibreringsmulighederne for diverse tv.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ComradeComradeSkrevet 29/05-08 11:51 
Jeg må indrømme at jeg er imponeret over den kalibrering der er lavet et Pioneer 50", som der linkes til på AV-Precisions hjemmeside. Specielt denne sammenligning imponerer mig:

1.85:1 vs 2.40:1

Tror lige jeg skal hjem og smide Moulin Rouge i maskinen (bare rolig, det er kærestens ;) ) og se hvordan mit TV står i forhold til.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-08 11:54, rettet 29/05-08 11:54 
Hvordan har de taget de billeder? Er det vha. det der kalibrerings udstyr eller er det noget ca. fusk der er lavet i photoshop?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 29/05-08 12:58, rettet 29/05-08 12:59 
Kalibreringsudstyret kan ikke tage billeder, men det er skam heller ikke Photoshop-fusk.

Det er billeder taget med et kamera, så vi skal huske at det vi ser her i tråden er der lige et kamera og en computerskærm imellem. Det kan aldrig give et sandfærdigt billede af hvordan forskellen er, men det kan da give et lille indtryk af den forskel man vil opleve. Det skal opleves IRL, i gode omgivelser (altså bare nogenlunde kontrolleret lys), og med et godt display.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/05-08 13:38 
Godt nok meget Miss Piggy over billedet til venstre - damn ;)
NaieraNaieraSkrevet 29/05-08 14:54 
Ingenlunde er det den slags man får, hvis man køber et LCD tv og lader det stå i standardinstillingerne, som de fleste jo gør. Eller man får noget der sågar er værre end dét.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/05-08 14:58, rettet 29/05-08 14:58 
Jeg har ikke set noget så slemt på noget LCD TV.. ikke engang Samsung der kan være meget slemt.

Billedet ser noget photoshoppet ud for at illustrere en pointe.
NaieraNaieraSkrevet 29/05-08 15:02, rettet 29/05-08 15:07 
Med andre LCD tv ved siden af der skriger ligeså højt virker det selvfølgelig ikke så slemt.

Selvom det igen er et billede af et billede, så kan du prøve at kigge på billedet af de to fladskærme på nedenstående link. Overfor det andet højt skrigende billede i baggrunden virker det forreste måske ikke så vildt, men hvis man, som jeg, er vant til væsentligt mere korrekt billedgengivelse, så er det dælme slemt.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 29/05-08 15:04 
Beano>
Billedet ser noget photoshoppet ud for at illustrere en pointe.

Det er _ikke_ photoshoppet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 29/05-08 15:54 
_nå_
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-08 17:05 
Hvis det ikke er et billede der er taget med det udstyr kan jeg virkelig ikke se at man kan bruge det til noget som helst. Så kan det være taget med verdens bedste kamera men der vil lys og skygge spille ufattelig meget ind på resultatet. Sjovt at se hvad de mener forskellen kan være, og det er da sikkert megen rigtighed i. Men billedet er altså ikke "rigtigt" og kan kun bruges til reklame for dem selv og deres arbejde men man kan ikke ligge alt for meget i det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
53 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig