X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FF VII PS på PS2


Svar
TurricanTurricanSkrevet 26/05-08 18:37 
Hejsa

Så oprandt dagen endelig hvor jeg skulle spille et Final Fantasy spil for første gang.

Jeg spiller det på min PS2, og har fundet et PS memorycard frem, da jeg mener at have læst at man ikke kan bruge et PS2 ditto til PS spil. Men det virker bare ikke...

Gør jeg noget forkert, eller er memorykortet måske bare defekt?

På forhånd tak
The Gods pause for a moment...
XiwanaXiwanaSkrevet 26/05-08 18:41 
Du skal bruge et PS-memorycard til at save PS-spil på en PS2. Hvorfor kortet ikke virker, ved jeg ikke. Måske skal det formateres?!
[inspirational quote here]
TurricanTurricanSkrevet 26/05-08 18:46 
Så er det sikkert kortet. FF VII kan slet ikke se det, men jeg kunne formattere det vha. Warcraft II. Det har dog ikke hjulpet, så jeg må hellere skaffe mig et nyt.

Tak for hjælpen.
The Gods pause for a moment...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/05-08 19:05 
Har hørt det også skal være et originalt memorycard, men er ikke sikker?
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 26/05-08 19:14 
Der kan måske være et problem, hvis man bruger uoriginale PS-memorycards på en PS2slim-model.
[inspirational quote here]
TurricanTurricanSkrevet 26/05-08 19:30 
Det er en slim model jeg har, og memorykortet er sikkert uoriginalt. Der står i hvertfald ikke Sony på.

Takker
The Gods pause for a moment...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/05-08 19:39 
Xiwana>
Der kan måske være et problem, hvis man bruger uoriginale PS-memorycards på en PS2slim-model.

Er det ikke nogeet problem på den gamle model så?
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 26/05-08 19:48 
Jeg ejer ikke selv en slimudgave, så derfor henvises der til denne diskussion på playstation.com. I det fjerde indlæg siges, at der ikke burde være nogle problemer med tidligere "tykke" modeller.

"PS-Memorycard på PS2"- diskussion på playstation.com
[inspirational quote here]
JmogJmogSkrevet 27/05-08 17:41 
Kan de taenkes at spillet kun gider se memorycards der sidder i port 1? Det mindes jeg at have vaeret ude for paa Gamecube. Maaske er det det samme her.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig