X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Service, hvad er det?


Svar
dchangdchangSkrevet 21/05-08 10:55 
Her kommer lige en historie om service i dagens Danmark og hvor stor forskel der kan være fra sted til sted. Min historie udspiller sig i EB Games i Aalborg midtby.

Den 18 januar går jeg ind med min PS2 og 5 spil som jeg ville bytte til en Xbox 360 Arcade mod at jeg betalte 600 kr. oveni. Jeg har så glemt min scartadapter så vi aftaler at jeg smider et depositum på 300 kr. 5 dage efter er jeg så inde med maskinen igen og med adapteren denne gang.

Nu hedder beskeden så at tilbuddet ikke gælder længere. Jeg insisterer så på at det jo må gælde når jeg er blevet lovet at det godt kunne lade sig gøre, og når jeg har lagt et depositum. Det var tydeligt at bestyreren derinde var træt af at en af hans folk havde lovet det. Men han sagde ok og sagde at jeg skulle afvente en opringning når de fik Arcade hjem igen.

Efterfølgende rykkede jeg så i februar, marts, april og sidst for 2 dage siden. Beskeden er det samme, Arcade er i rest og de kan ikke skaffe den fra andre butikker. Jeg vælger så at tro på at han ikke gider hjælpe fordi han stadig er bitter over at jeg fik tilbuddet.

Jeg spurgte så om han syntes at det er rimeligt at man skal vente i 4 mdr.? Det syntes han at det var men jeg var velkommen til at få pengene for mit depositum, bruge pengene på noget andet i butikken eller give 1600 kr. oveni for deres GTA IV bundle.

Udover at han tydeligvis er ude på at sylte mig er jeg også ret skuffet over den manglende service. Arcaden har jo været udsat for et prisfald siden så han laver da bare en bedre handel.

Der var såmænd bare lidt galde herfra og en heads up.

Nogen der har lignende oplevelser?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CoreCoreSkrevet 21/05-08 12:23, rettet 21/05-08 12:44 
Arcade-modellen er vist så godt som blæst ud af EBs lagre, så det kan godt være at den er god nok, at han ikke kan skaffe dig en.

Da min egen X-box gik ned for et par uger siden, ringede jeg hele Århus rundt for at finde en Arcade-model, og ingen havde den (Ingen som i 3 EB-butikker + de andre kæder). Om den er ved at udgå, eller om det bare er oplag nr.2 der lader vente på sig, skal jeg ikke kunne sige.

Jeg endte med at købe en Elite-model i stedet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ComradeComradeSkrevet 21/05-08 12:29 
Jeg mener dog at man kan sætte spørgsmåltegn ved om du har været hurtig nok til at komme ind med scart adapteren. EB Games plejer svjv. altid at skilte med hvor lang tid deres tilbud gælder, og det må man jo acceptere. At det så stadig er en tvivlsom service at give er jo en anden sag, men jeg mener dog at de lever op til den service de skal.
At maskinerne så er umulige at opdrive, motiverer vel indehaveren endnu mere for at nægte tilbuddet.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
HeroldHeroldSkrevet 21/05-08 12:33 
Jeg synes nu at han var hurtig nok. Tre dage er sgu ikke voldsomt lang tid, og hvis han har lavet en aftale med en i butikken, så skal de stå ved den - var der gået en måned, eller var han blevet gjort opmærksom på at "det skal være i morgen", så havde der ikke været meget at komme efter.

Men da Arcade tilsyneladende er i restordre, så er der ikke meget andet de kan gøre. Måske har lederen valgt at de dropper tilbuddet, fordi maskinerne ikke kan skaffes? Det er jo rimeligt nærliggende, i hvert fald.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dchangdchangSkrevet 21/05-08 14:17 
Jeg har så set maskinen (og ikke en dummy-box) siden i andre butikker, så jeg tror umiddelbart ikke at det hænger sådan sammen at den under ingen omstændigheder kan skaffes.

Det er heller ikke sådan at det haster, jeg føler bare at de gør alt hvad de kan for ikke at servicere mig. Det er mere det eksempel jeg prøver på at påvise, ikke at jeg er en gebrokken idiot-kunde. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CoreCoreSkrevet 21/05-08 14:21 
dchang>
ikke at jeg er en gebrokken idiot-kunde. :-)

Jo du er. Du er en Gimme-gimme-gimme-kunde, der ingen forståelse har får butikspersonalets daglige udfordringer og strabadser.

Bare fordi at de står bag en disk, behøver du ikke at hade dem. Ekspedienter er også mennesker!

:p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig