X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

USB "Kabinet blæser"


Svar
tastasSkrevet 20/05-08 22:40 
Hej

Jeg har ledt efter noget lignede en "Kabinet blæser" som man bruger PC-kabinetter, men som gerne skulle kunne kobles til en USB Port.

Sagen er den, at jeg har et TV møbel, hvor fronten kan lukkes af en glasplade. På bagsiden er der nogle huller hvor bl.a. kabler, ledninger o.l. kan trækkes ud. Da jeg har min X-Box stående i dette TV-møbel, har jeg ledt efter en blæser som jeg kan bruge til at sætte bag på mit TV-bord eller inde i den til at blæse/suge luft ud bag til således jeg kan have glaspladen lukket foran uden det bliver for varmt. Lige nu har jeg altid glasplade åben for at forhindre at de bliver for vamt for boxen.

Nogle der ved om sådan en blæser findes? - Jeg kan simpelthen ikke selv finde én.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/05-08 08:12 
Det ville ikke være noget problem selv at strikke en løsning sammen ud af et USB-kabel og en blæser, men de 5 volt i USB-porten vil nok kun være i stand til at trække en forholdsvis svag blæser. Jeg tvivler derfor på, at en hjemmelavet USB-blæser vil kunne flå tilstrækkeligt med rå mængder varm luft ud af møblet. Mit bedste bud på en løsning ville være at finde en lille strømforsyning på en 9 til 12 volt og lodde den på en 12 cm blæser.
AV Intelligent Terminal
tastasSkrevet 21/05-08 08:30 
Ja, havde også tænkt på noget i den stil. Men nu er min tekniske snilde ikke så stor så havde egentlig forkastet det igen, men det kunne være jeg skulle se nærmere på det - om det er noget jeg magter! ;)

Jeg havde tænkt mig måske at sætte 2 op - en til at suge ind og en til at blæse ud.

Nr. 1 ville dog være hvis der fandtes nogle "færdiglavet" ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KnightrideRKnightrideRSkrevet 21/05-08 10:17 
Måske denne kunne bruges på en eller anden måde :)

Xboxen kunne evt. stå ovenpå den.

Notebook cooler - USB
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
tastasSkrevet 21/05-08 10:58 
Jeg har faktisk sådan én - jeg bruger den dog ikke lige vedr x-boxen. Men det var også mere fordi, at jeg var interesseret i et eller andet som kunne hjælpe med at lede luften ud af "skabet".

Den nævnte er meget snedig hvis box'en stod fremme på en reol eller bord eller lignende, men når den står inde i et skab vil den jo blot cirkulere den varme luft rundt som allerede er der. Det giver måske lidt effekt, men jeg tror ikke det er helt nok desværre.

Tak for forslaget ellers...jeg tror sku lige at jeg tester det alligevel en af dagene for at få fornemmelse for at om det måske alligevel giver lidt :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 21/05-08 11:02, rettet 21/05-08 11:03 
Og lige nu hvor jeg har skrevet mit indlæg, går det op for mig, at lige i netop den model du henviser til (er også den jeg har) er der 2 lydløse "kabinet" blæsere i som jo hiver strøm via usb porten.

Jeg kunne jo sikkert bare skille den ad og montere blæserne manuelt derinde!

Det tror jeg skulle ville virke...hehe nogle gange er det åbenlyse lige for næsen af én, man skal bare lige gokkes i hovedet for at opdage det. takker ;)

EDIT: Lydløse er nok så meget sagt, men de forsvinder i hvertfald i "larmen" fra x-boxen!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 21/05-08 17:59 
Øv, det var desværre ikke muligt at skille den ad :/
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
ChronoChronoSkrevet 21/05-08 20:35 
Måske der er noget brugbart på dealextreme.com - søg efter "usb fan".
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KnightrideRKnightrideRSkrevet 22/05-08 08:52 
God idé med notebook køleren :)

Men da ærgeligt den ikke kunne skilles ad. Men mon ikke der kan findes en USB-blæser et eller andet sted :/ Burde da ikke være så svært at opdrive..hmm...
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
tastasSkrevet 03/06-08 10:03, rettet 03/06-08 10:06 
Nå, nu prøvede jeg med sådan en lille USB-fan som var på en fleksibel ledning som man kunne indstille.

Den flytter desværre ikke nok luft (...som forventet ;), så der er ikke rigtig en mærkbar effekt.

Så jeg er back to square one.

Hvordan har "i andre" Jeres X-Box stående/opbevaret? Jeg synes den larmer for meget til at jeg vil have den frit stående.

Skal dog siges at jeg ikke har oplevet den "freeze" endnu pga. af den er blevet for varm, men siden jeg opbevarer den i A/V skab hvor den ca. har en hylde på 50x50x20 (b-d-h), og kun lidt huller bag i bapplade til ledningsudtag o.l. hvor luften kan komme ud forventer jeg at den kan få problemer på et tidspunkt.

EDIT: Har dog boret 5 extra huller i bagpladen på 4,5cm i diameter ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
jaesjaesSkrevet 03/06-08 11:58, rettet 03/06-08 14:58 
Du kunne måske eksperimentere med et par blæsere, af den slags man bruger, når det er for varmt indendøre. Du kan sikkert få nogle ok til 100 kr. per styk. Om de så kan placeres, så luften ikke blot hvirvles rundt, er måske lidt mere tricky.

Jeg har også min X360 i et skab (metal) med lidt huller og sprækker i, og tør ikke lukke dørene. Har prøvet en enkelt gang og efter relativt kort tid (måske 45 minutter), gik blæserne amok og 360'eren var varmere end normalt.
tastasSkrevet 03/06-08 12:07, rettet 03/06-08 12:07 
Hehe, ja var faktsik begyndt at spekulere i nedenstående.

Hvis man kunne finde den rigtige, som var støjsvag og ikke alt for stor var det faktisk en snedig løsning. Den suger i hvert fald en del luft ud!

Harald Nyborg: Ventilator
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig