X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af Supergun til Jamma og MVS


Svar
SchliemannSchliemannSkrevet 20/05-08 21:20, rettet 20/05-08 22:11 
Jeg har besluttet mig for at erhverve en supergun. Til at begynde med overvejede jeg at købe en neo geo aes, men kom fra den tanke igen grundet de dyre spilpriser.

Nu har jeg ikke så meget forstand på superguns, men fandt denne på ebay og ville høre om der var nogen af jer, der havde nogle inputs til den eller om jeg bør kigge på nogle helt andre typer. Mit krav er at jeg kan spille ... Se hele indlægget


Link til supergun
Spiller nu: Shenmue II
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 03/06-13 07:32 
Kan det gøre en forskel? Er det overhovedet til at få ordentlig jord i nogen vægstik i størstedelen af Københavnske lejligheder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 03/06-13 08:52 
Hmmm, døm selv...

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 03/06-13 09:04 
Ja, så har du ikke jord, i hvert fald. Men jeg vil lade KB2 og Elgen om konklusionerne omkring dine problemer, da jeg ikke har en supergun at sammenligne med :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 03/06-13 09:25 
Jeg afprøvede min supergun på et almindeligt Sony CRT igår og der var ingen problemer! Så jeg er 100% sikker på at det er min Sony PVM der har et problem desværre!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-13 10:16 
Sumez har ret. Langt de fleste vægstik i Danmark har ikke jordforbindelse. Det er først de seneste år, at den slags er blevet lovpligtigt i nybyggeri. Faktisk løser en jordforbindelse heller ikke alle problemer. Den kan sagtens selv være skyld i ground loops, hvis systemet ikke er konstrueret ordentligt.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 03/06-13 10:23 
Tak, det var godt at få bekræftet - har hørt det flere gange, så har altid rådet folk til ikke at bekymre sig så meget om jordforbindelsen, eller de dyre stikdåser med jord, da der alligevel ikke er meget at hente i vægstikket.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/06-13 22:03 
Ville jeg kunne bruge sådan en strike fætter her:
http://joca-tech.de/Arcadeforge/product_info.php?products_id=15&XTCsid=mdl1bbvshsaqigu5f1bg0krif1

Min Sony PVM er ikke glad for VGA men jeg tænker det kunne jo være jeg kunne proppe SuperGunner scart ind i den ene ende og så et VGA til BNC i den anden ende måske eller er det et no go tror i?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 03/06-13 23:28 
Hmmm, hvis jeg havde problemer med støj på signalet, ville min første tanke ikke just være at skyde en ekstra 'boks' ind på linjen.
Jeg ville hellere prøve at forske lidt mere i hvorfor signal pludselig blev perfekt når de 2 stel blev forbundet?!

Eller hvad mener fx KB2?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/06-13 23:58 
Jeg tænker, at der sikkert ikke er noget i vejen med hverken SuperGun'en eller PVM'en. Lyder mere som om, at der mangler noget stelforbindelse ét eller andet sted på ruten fra SuperGun til BNC-stik. Det kribler lidt i mine fingre for at få lov til at pille i de kabler :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-13 00:16 
Det synes jeg også giver mening. Og hvis syncstriken samler alt GND på SCART stikket, så burde den kunne løse problemet. Omend det ikke ville være verdens bedste løsning ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/06-13 13:25 
KillerBean2>
Det kribler lidt i mine fingre for at få lov til at pille i de kabler :D

Hehe! Det bliver nok lidt svært at sende min 20kg tunge PVM og supergun til Århus ;-)

Hvorfor ville det ikke være verdens bedste løsning med en syncstrike? Hvis det virker, virker det jo?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-13 13:29, rettet 04/06-13 13:29 
Jeg tror at han mener at det ikke nødvendigvis vil være en løsning på en anden skærm. Der er jo rimelig gode odds for at du finder noget vildere end PVM lige pludselig :D:D

Det bedste vil være at åbne scart kablet til din supergun og lodde alle GND connectors sammen. Det er det nemmeste og billigste.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/06-13 21:09, rettet 04/06-13 21:11 
Jeg kan ikke lodde ;-)

Det eneste som er vildere end en PVM er en BVM og den vil sikkert også have de samme problemer!

Tænker jeg måske bare skal finde et lille 20 tommers CRT fra Sony hvis alt fejler eller tilbage til min good old XRGB.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 04/06-13 22:07 
Jeg kan ikke lodde ;-)

Det kunne jeg heller ikke for få år siden. Så så jeg en to-tre af de her videoer og købte en kolbe til under 100 kroner, og nu har jeg loddet komplet elektronik i adskillige basser.

http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+solder&oq=how+to+solder&gs_l=youtube.3..0l10.324.3426.0.4152.13.9.0.4.4.0.250.1038.2j6j1.9.0...0.0...1ac.1.11.youtube.k2nsXkum8II
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 05/06-13 11:42 
Fordi man køber en pensel og noget lærred, går en tur på udstilling betyder det heller ikke at man så kan gå hjem og lave kunst ;-)
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 05/06-13 11:49 
Nu er der ikke meget kreativt element i at forbinde et punkt til et andet, hvorfor det vel ikke helt fortjener sammenligning :-)

Det vil bestemt være en fordel at sætte sig ind i basal brug af loddekolbe til udfærdigelse af eventuelle JAMMA adaptere og hvad der ellers måtte komme af småjobs som man selv med ringe indsigt kan løse selv.

Hvor der er en vilje er der en vej ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 05/06-13 11:55 
Super fint!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/06-13 20:15 
Fagin ved pis:
http://www.youtube.com/watch?v=2X2Gszx0Ox4&feature=related
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 14/06-13 19:31, rettet 14/06-13 19:32 
En Syncstrike fra Arcadeforge virker heller ikke...!

HURRA :-(
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 14/06-13 19:43, rettet 14/06-13 19:48 
Elgen>
Hmmm, hvis jeg havde problemer med støj på signalet, ville min første tanke ikke just være at skyde en ekstra 'boks' ind på linjen.
Jeg ville hellere prøve at forske lidt mere i hvorfor signal pludselig blev perfekt når de 2 stel blev forbundet?!

Eller hvad mener fx KB2?!

Nederen; Hate to say I told you so };-(
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 14/06-13 19:55 
Ja du havde sku ret.

Jeg gider ikke mere PVM. Nu er jagten gået ind på et godt 21 inch CRT.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/06-13 19:56 
neros>
En Syncstrike fra Arcadeforge virker heller ikke...!

HURRA :-(

Spurgte du inden køb om alle GND pins var forbundet på en syncstrike?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/06-13 20:30, rettet 14/06-13 20:30 
Nej fordi ham i videoen oven over sagde det virkede på alt og han aldrig havde haft problemer. Skrev frem og tilbage med ham.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 02:23 
Okay det var en skam at du ikke fik spurgt om det. Gider du prøve at skille RGB kablet ad ved scart-stikket og tage et billede af det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/06-13 08:16, rettet 05/05-14 13:13 
OK her er lidt så..Synes det ser lidt underligt ud men jeg har ikke forstand på'ed ;-)

Køb af Supergun til Jamma og MVS

Køb af Supergun til Jamma og MVS

Help me obi wan you're my only hope!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/06-13 09:55, rettet 15/06-13 09:57 
Jep, det kabel har kun stelforbindelse til sync. Det ville muligvis hjælpe, hvis der også blev lavet stelforbindelser til R,G og B :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 15/06-13 10:01, rettet 15/06-13 10:03 
KB2: Det behøver ikke at være separate stel-forbindelser, gør det?
På min egen SuperGun har jeg bare forbundet hele bundtet...det tager i omegnen af 5min med en loddekolbe og et SCART-pinout (Google it) };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/06-13 10:10, rettet 15/06-13 10:31 
Elgen>
KB2: Det behøver ikke at være separate stel-forbindelser, gør det?

Ikke i SuperGun'ens ende, nej. Men Neros bruger en SCART-til-BNC adaptor til at få den forbundet til hans PVM(?).
BNC-stikkene har jo individuelle stelforbindelser, så jeg tænker, at det er det, der skaber problemer.

Og ja, det skulle gerne nemt kunne løses med en smule ledning og en loddekolbe :)

EDIT: Skal ikke svare på indlæg, når jeg lige er stået op.... Nej, du har ret. Der skal ikke være separate stelforbindelser. De skal bare alle forbindes til hinanden.

Der skal bare lige laves en bro mellem 4 pins. Sådan her:

Køb af Supergun til Jamma og MVS
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 15/06-13 11:54, rettet 15/06-13 12:49 
Hvis du ikke lige har en loddekolbe, så prøv bare at lav forbindelserne ved at sno et par stumper ledning om terminalerne og se om det virker...så kan du altid købe en billig loddekolbe i Brinch el lign og lave det ordenligt senere... };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/06-13 11:57 
Man kan godt høre, at du er programmør ;)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 15/06-13 12:16 
Det er det vi i branchen kalder en "Max Power"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/06-13 12:19, rettet 15/06-13 12:20 
Nåhh ja..

The Max Power Way!
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 15/06-13 12:51, rettet 15/06-13 12:56 
KillerBean2>
Man kan godt høre, at du er programmør ;)

Lad os hellere sige pragmatisk };-P
Jeg er en stolt matematiker der ARBEJDER med at programmere };-P

Jeg kan da iøvrigt ikke se hvad der er galt i at lave en prototype inden nan kaster sig ud i det helt store halløj?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 16:55, rettet 15/06-13 16:56 
KillerBean2>
Der skal bare lige laves en bro mellem 4 pins. Sådan her:

Køb af Supergun til Jamma og MVS

Det skal også forbindes til den sorte (GND) ledning på den anden side :) Spørgsmålet er så om hans SCART til BNC adapter tager GND fra pin 17, 13, 9 og 5, eller om det tager hele lortet fra pin 21? Man må formode at førstnævnte er det mest logiske (sådan har jeg i hvert fald lavet mine), men omvendt burde alle BNC-stiks GND vel være forbundet på PVM'ens side? Og så burde det allerede virke med kun GND på pin 17.
Køb af Supergun til Jamma og MVS

Super nederen kabel til supergunnen de har lavet. Hvor får du lyden fra Søren?

EDIT: Gider du også skille din SCART til BNC adapter ad og tage billeder Søren? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 21:09 
Søren har lige sendt mig billeder af hans Scart til BNC adapter. Her er de pins der er tilsluttet GND:

21 (Chassis) - som forventet.
18 (ground RGB switch) - Jamen hvorfor?
4 (audio)

Så der er ingen jordforbindelse mellem pin 17 på hans supergun RGB kabel og 21, 18 og 4 på hans adapter. Så der er problemet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/06-13 21:32 
18 (ground RGB switch) - Jamen hvorfor?

Lol. Det er vist bare manden, der har lavet adapteren, som er en hat. Han har kigget på pin 18 og tænkt: "Den ligger ved siden af pin 20. Så må det være Comp Video GND. Hvis han havde gjort sit arbejde ordentligt og brugt pin 17, ville Søren ikke have nogen problemer.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-13 21:46 
Ja og så det at RGB switch slet ikke bruges på skærme eller video scalere med BNC indgange :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 15/06-13 23:54, rettet 16/06-13 08:14 
Ja haha... Suk det er da lidt træls alt det her men godt vi har fundet ud af hvad problemet er. Jeg fatter ikke de sælger sådan noget når de ikke ved hvad de laver? De skulle bare vide hvor stort et helvede det har været for mig ;-) Jeg burde skrive til dem og brokke mig.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 17/06-13 09:13 
Virker det så nu?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 02/07-13 21:42 
Nu virker det med PVM'en og jeg er takket være Martin en meget lykkelig person lige nu :D
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 02/07-13 22:36 
Cool };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/07-13 23:44 
Jeg er glad for at det hele virker som det skal, Søren :) Da jeg sad med den forrige aften fik jeg det helt psykisk dårligt over så meget lort de havde lavet i den. Ledninger der var sat forkert, højttaleren der var sat fast med tape, strømforsyningen der oprindeligt var sat fast med varmelim og nu raslede rundt, ikke isolerede sammenloddede ledninger = stor fare for kortslutning, ingen lyd eller skærmning (WTF?!) i RGB kablet, controller porte der ikke fulgte nogen former for normale standarder og et kick-loom hvor Service-knappen var wiret op til ( >_<) er bare nogle af de ting der var galt med den. Jeg sad et kort øjeblik og overvejede hvordan jeg nogensinde skulle blive færdig med den, så du kunne nå at få den i denne uge. Men når jeg hører at du er blevet glad for resultatet er jeg glad for at jeg kæmpede igennem og fik det lavet.

Jeg ville gerne ha' splittet ALT fra hinanden og loddet hele pisset op fra ny for at få det pæneste resultat indvendig, men det orkede jeg ærlig talt ikke og siden det ikke ville ha' gjort nogen forskel synes jeg ikke du skulle betale for det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 03/07-13 00:45 
8-O. Det lyder som noget frygteligt makværk!
j/k
nerosnerosSkrevet 03/07-13 08:11 
Jeg får det også dårligt af at læse det der Martin! Hold kæft nogle spader der har sammensat det møg!? Ufatteligt at man sælger sådan noget bras! Men nu virker det og det er jeg glad for! Endelig kan jeg komme igang med en arkade samling og hvilken en det bliver...! ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/07-13 16:35 
Det er det vigtigste så fuck resten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 05/05-14 12:12 
Faldt lige over denne grundige forklaring af arcade-RGB vs tv-apparater. Jeg synes selv at den er ret god. Tænkte at andre måske også kunne bruge det:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?250591-Bad-result-from-RGB-mod&p=3702738&viewfull=1#post3702738
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 05/05-14 12:29 
Enig, den er meget grundig.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/05-14 12:41 
Jep, de fleste skider højt og helligt på impedanstilpasning, når de laver en SuperGun.

Det her design gør det rigtigt:
http://hacks.slashdirt.org/hw/supergun/

Først en spændingsdeler og så en bufferforstærker med 75 Ohms udgangsimpedans :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 05/05-14 14:47 
Det må jeg prøve at lave på et tidspunkt... stadig masser af fri plads i SMS2-kassen };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ResizeResizeSkrevet 10/05-20 12:58, rettet 10/05-20 13:23 
Vil gerne anskaffe en Supergun med tilbehør her i 2020, men er noob inden for arcade systemer og PCBs. Har dog en ide om hvilke spiltyper den skulle køre spil fra 1980erne til midt 90erne såsom, Moon Patrol (har PCB), Ledgen Of Hero Toma, Hamerin Harry, R-Type, New Zealand Story (ønsker), Bubble Bobble osv. Den skal være stabil, og let at få op og køre, så jeg ikke kortslutter noget. Håber nogen kan give mig et venlig praj :-)

Link til hvilken jeg har kigget på:
https://www.r2tronik.com/en/
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig