X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af Supergun til Jamma og MVS


Svar
SchliemannSchliemannSkrevet 20/05-08 21:20, rettet 20/05-08 22:11 
Jeg har besluttet mig for at erhverve en supergun. Til at begynde med overvejede jeg at købe en neo geo aes, men kom fra den tanke igen grundet de dyre spilpriser.

Nu har jeg ikke så meget forstand på superguns, men fandt denne på ebay og ville høre om der var nogen af jer, der havde nogle inputs til den eller om jeg bør kigge på nogle helt andre typer. Mit krav er at jeg kan spille ... Se hele indlægget


Link til supergun
Spiller nu: Shenmue II
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 20/05-13 16:58 
Så den er ikke god? Det er dem fra Raven games som har den til salg på ebay. Har længe haft kik på den, men hvis scart ikke er i orden til EU standard gider jeg den ikke.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-13 17:01 
Ja :D

Nogle ting er ikke glade for at du smider det forkerte pinout til. F.eks. vil man futte RGB porten af på en XRGB-3 hvis man tilslutter det forkerte kabel :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/05-13 17:23 
Ok så holder jeg nallerne væk fra den tingest ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 21/05-13 09:50, rettet 21/05-13 09:51 
Det er bare pin swaps, så vidt jeg ved, så ikke noget specielt krævende.
j/k
ElgenElgenSkrevet 21/05-13 10:15 
Nej, det tænkte jeg også, men hvis pointen med at købe en færdig SuperGun NETOP er, at man ikke behøver at ha' loddekolben tændt (som jeg kan forstå på neros at det er), er det jo lige fedt...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 21/05-13 10:17, rettet 21/05-13 10:17 
Med mange scart stik kan man jo bare swappe pins uden at lodde noget som helst.. :)
j/k
ElgenElgenSkrevet 21/05-13 10:46 
...også på hunstik?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
slk486slk486Skrevet 21/05-13 10:48 
Tror jeg ikke, men der er vel en han, der skal ind i hunnen, eh? :D
j/k
ElgenElgenSkrevet 21/05-13 11:10 
Uhhh, sådan noget synes jeg lyder lidt farligt. Så har du pludselig et SCART-kabel med tilsyneladende helt ens stik i begge ender, men hvis du vender det forkert, risikerer du at brænde noget af };-O

Det er vel dømt til at gå galt jfr. Murphy's Law?!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/05-13 11:13, rettet 21/05-13 11:20 
Der er da ikke SCART-stik på sådan en SIGMA Raijin? Er det ikke bare et DIN-stik af en slags?
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 21/05-13 11:24, rettet 21/05-13 11:27 
Den her snakken pt gik på http://www.ebay.co.uk/itm/Japanese-Supergun-Machine-super-gun-arcade-pcb-jamma-/161028343026?nma=true&si=AoEUug7fdLb%252FCNySV%252BrudrkgIdo%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

EDIT: Den er blevet solgt i mellemtiden...£80 OMG! Måske skulle jeg alligevel starte en produktion af SMSII-SuperGuns magen til min egen };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 21/05-13 12:08 
Ja tak Elgen ! :-)

Raven games kontakter mig imorgen med en supergun er spændt på at se hvad det er.

Men ja jeg prøver at finde en løsning som bare siger plug and play uden at jeg skal igang med st lodde osv
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 21/05-13 12:15 
Uhhh, sådan noget synes jeg lyder lidt farligt. Så har du pludselig et SCART-kabel med tilsyneladende helt ens stik i begge ender, men hvis du vender det forkert, risikerer du at brænde noget af };-O

Det er vel dømt til at gå galt jfr. Murphy's Law?!

Fordi det er helt i skoven at markere den ene ende :D
j/k
nerosnerosSkrevet 28/05-13 06:47 
Den supergun jeg har købt ser sådan her ud:
Køb af Supergun til Jamma og MVS

Kan jeg sådan bare uden videre sætte mine Neo Geo sticks til de der One og Two player ports, eller skal der moddes noget?

I så fald hvis der skal moddes noget hvem er så god til den slags og har lyst til at hjælpe mig?

Der følger et stick med som ser sådan her ud, men jeg kunne også godt tænke mig at have et two player stick.
Køb af Supergun til Jamma og MVS
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 28/05-13 07:40, rettet 28/05-13 07:41 
Ja, det der ligner helt standard MVS-porte. Det er da vist også een af de mere 'anerkendte' SuperGuns den der; har i hvert fald tit set den til salg på eBay. Hvad måtte du slippe for den?
Og har den SCART-udgang?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 28/05-13 09:16, rettet 28/05-13 09:36 
Den har scart :-) Det er en engelsk Raven Supergun.

Måtte slippe omkring 1500kr det er ok synes jeg nu da sticket også var med.

Ja det ligner ihvertfald standard MVS porte håber det er sådan og det bare er plug and play. Jeg har ikke modtaget den endnu og billederne er dem sælger sendte til mig. Den er købt hos Raven Games dem selv.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/05-13 09:34 
Ville være ret sært hvis de ikke have lavet det sådan.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/05-13 09:40 
Jeg synes det er mærkeligt at man umiddelbart ikke kan justere strømmen? Bag på maskinen sidder color adjustments og kickharness til 6 knapper eller hvad det nu hedder.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/05-13 10:47 
Langt de fleste PCB'er klarer sig fint med det, en 5v-forsyning er stillet til fra fabrikken af.

Har den indbygget PSU? Hvis den har, kan man sikker godt komme til at stille på lortet, hvis man åbner den og piller lidt :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 28/05-13 11:15 
Eller hvis det er en ATX af bare lidt nyere dato, har den en sense-line på 5V også. Så kan man ret hurtigt lave et lille hack så man kan stille 5V via den };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 28/05-13 11:15 
Den har indbygget PSU !
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/05-13 11:51 
Ja, jeg har aldrig oplevet at jeg har måttet justere spændingen på mine superguns.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 28/05-13 18:34 
Ok det lyder jo godt ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-13 08:51 
Det har jeg så oplevet. Jeg skal justere strømmen når jeg går fra 4-slot MVS til CPS2 eller omvendt. Det er dog ikke umuligt at jeg kan finde et sweetspot der virker med begge to, men så bliver det nok liiiiige det laveste hvad den ene angår.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/05-13 09:52 
Både mit kabinet og begge mine superguns spiller både MVS og CPS2 helt fint. Dog kun kabinettet der har prøvet en 4-slot'er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 29/05-13 09:55, rettet 29/05-13 09:56 
Sumez: Jeg kan huske, at den 6-slot MVS der var tilsluttet din SuperGun på J-Pop, så ud som om den fik for lidt strøm/spænding (flimrende pixels...plejer at være et typisk tegn for MVS på for lidt strøm/spænding).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 29/05-13 10:30 
Uden at være elektronik-ekspert, tror jeg det har mere med strømstyrken at gøre end spændingen. Det er et meget velkendt problem med 6-slots, især hvis der er sat spil i alle 6 slots (da de allesammen tager strøm samtidig), og en af årsagerne til at folk ofte sværger til 4-slot'en i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 29/05-13 10:33 
Hvis boardet trækker meget strøm, falder spændingen også };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-13 11:03 
Præcis. MVS multi-slots æder meget strøm, så hvis den ikke er sat til en super god PSU (som alm. dødelige ikke har råd til) dykker spændingen. Men det er så også en af de få sultne undtagelser. Du kan bare bruge et af de helt små single-slot boards i steddet ;)

6-slots boards er mest noget røv, fordi det hardware, som skal multiplexe mellem de mange cartridges, er upålidelig.. eller det har jeg i hvert fald hørt.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 29/05-13 11:56 
Jeg kommer aldrig til at spille MVS på min supergun ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 01/06-13 08:51, rettet 01/06-13 08:53 
Så er min Raven supergun ankommet!!!

Den ser super fin ud og mit moddede Tatsunoko VS Capcom stick ser fantastisk ud :D

På mit jamma harness er der skrevet "Solder Side" på den ene side, og "Parts Side" på den anden side? Jeg troede der ville stå "Top Side", men nu er jeg i tvivl om hvad der er op og ned på dette? HVordan skal stikket vende ?

En anden ting er at strømsticket er UK altså 3 pins. Jeg har en adapter fra et UK stick til et alm dansk så regner med at den kan bruges! Så der er vel ikke brug for nogen strøm omformer eller stepdown vel? Bare for at være fuldstændig sikker på at jeg ikke ødelægger den når jeg sætter strøm til.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 01/06-13 08:55, rettet 01/06-13 08:55 
Der er ikke brug for step down.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 01/06-13 09:36 
Godt så :-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/06-13 10:10, rettet 01/06-13 10:11 
"Parts Side" er der, hvor komponenterne sidder. "Solder Side" er der, hvor de er loddet fast ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 01/06-13 12:25 
Så parts side er op!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/06-13 13:08 
For det meste, ja :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 01/06-13 20:56 
Har prøvet det hele af på mit PGM moderbræt i aften! Det tog lidt tid at få farverne i orden men godt min PVM kunne hjælpe lidt til :-)

Det er første gang jeg sådan rigtig selv sidder og nørkler løs med arkade osv. En ting jeg bider mærke i, er at billedet desværre har nogle sjove rullenede jail bars horisontalt henover skærmen! Hvad skyldes det og kan det fikses? Tænker mit scart kabel måske skal justeres eller sådan noget..

Har ikke set sådan noget på min PVM før?

Hvis jeg sætter speaker til som sidder indbygget i boksen kommer der lyd, men det er sådan rimeligt højt og jeg kan ikke finde et sted hvor man kan justere det?

Men ellers kan jeg trække lyden fra audio out til min PVM og på den måde få bedre lyd ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 01/06-13 21:25 
Det signal der ryger til JAMMA-stikket er forstærket. Hvis du skal justere lyden, skal det bare på boardet.

Mht jailbars, er du sikker på at den er korrekt i sync? Er der evt skrueknapper til monitoren til h- og v-sync?

Ellers kan det også være støj.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 01/06-13 21:49, rettet 01/06-13 21:55 
Tjah man kan ikke rigtig justere sync på PVM'en så vidt jeg ved altså..?

Ok jeg må prøve det med lyden på selve boardet hvis jeg kan finde hvor man skruer ned og op ;-)

Med hensyn til jail bars og støj hvad betyder det?

Noget MEGET mærkeligt skete lige da jeg satte et audio kabel fra supergun til PVM'en som har audio in 1+2. Pludselig flimrede skærmen helt vildt. Så trak jeg stikkende ud og alt blev normalt igen dog havde den stadig jail bars som før. Da jeg så bare lige snittede en af indgangene med mit audio kabel blev billedet helt perfekt! Jeg mener ALT så bare helt perfekt ud både i farverne og sync. Billedet blev også meget mere lyst og bedre at se på?

Totalt mærkeligt hvad sker der??
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/06-13 00:15 
Lyder som noget med stelforbindelser, der ikke er i orden.
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/06-13 00:18 
Har du prøvet at vende stikket? (medmindre det er med jord naturligvis)

Det lyder sikkert dumt, men jeg ved at det f.eks. kan virke på en guitar/basforstærker der summer for meget :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-13 00:18 
Hvad er det for nogle audio-kabler du har til din PVM? Det husker jeg ikke noget om at den havde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/06-13 08:49 
"Option audio input 1 og 2"

Ved ikke om de overhovedet kan bruges men alt er ok med lyden nu fandt ud af at skrue ned på boardet. Bare sindsyg mærkeligt det jeg oplevede igår??

Hvis PVM'en ikke vil med supergun må jeg tilbage til 4:3 og LCD monitor med XRGB'en....Træls :-(

Ellers kunne jeg købe en Philips CM 8833 eller 1084 Monitor til Amiga de skulle æde alt har jeg læst. Fandme træt af PVM'en og dens kræsenhed..
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 02/06-13 10:30, rettet 02/06-13 10:32 
Jeg tror også (som KB2 siger) at det er stel den er galt med. Bruger du jordede strømkabler og er stel på strømforsyning til PCB og monitor forbundet?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-13 16:59 
Ah fucking pVm. Jeg troede du snakkede PGM'en som jeg moddede for dig ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/06-13 17:03 
...Hvad er en PVM? :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-13 17:14 
En professionel Sony CRT monitor. Kun overgået af deres BVM-serie.

Men det kan også være:

Parralel Virtual Machine
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 02/06-13 21:51 
Hahaha!

Ja kære Konsolkonge det er selvfølgelig min PVM som ikke vil lege med min supergun hvad ellers? :D

Din moddede PGM køre fint men jeg mangler et scart kabel så lige nu bliver den brugt direkte med jamma osv ;-)

Elgen@:
Jeg er slet ikke med på hvad du mener jeg er en dør til elektronik sorry! Men jeg tror måske man skal åbne scart stikket op og lave noget med en sync strike.
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 02/06-13 22:29 
Neros: Er der tre pinde i strømstikket, der går i væggen?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 03/06-13 07:29 
Altså det er jo et UK stik med tre pinde. Så har jeg købt en adapter til at omforme det til dansk og den har to pinde. Det er måske det som kan være årsagen?
Bashful Neophyte
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig