X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Køb af Supergun til Jamma og MVS


Svar
SchliemannSchliemannSkrevet 20/05-08 21:20, rettet 20/05-08 22:11 
Jeg har besluttet mig for at erhverve en supergun. Til at begynde med overvejede jeg at købe en neo geo aes, men kom fra den tanke igen grundet de dyre spilpriser.

Nu har jeg ikke så meget forstand på superguns, men fandt denne på ebay og ville høre om der var nogen af jer, der havde nogle inputs til den eller om jeg bør kigge på nogle helt andre typer. Mit krav er at jeg kan spille ... Se hele indlægget


Link til supergun
Spiller nu: Shenmue II
158 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
SchliemannSchliemannSkrevet 20/05-08 21:20, rettet 20/05-08 22:11 
Jeg har besluttet mig for at erhverve en supergun. Til at begynde med overvejede jeg at købe en neo geo aes, men kom fra den tanke igen grundet de dyre spilpriser.

Nu har jeg ikke så meget forstand på superguns, men fandt denne på ebay og ville høre om der var nogen af jer, der havde nogle inputs til den eller om jeg bør kigge på nogle helt andre typer. Mit krav er at jeg kan spille jamma og mvs på den.

Link til supergun
Spiller nu: Shenmue II
HolisticHolisticSkrevet 20/05-08 22:23, rettet 20/05-08 22:31 
En supergun er en dejlig ting, jeg har selv både en SuperGun og 2 deciderede CMVS'ere, dem har jeg dog bygget selv.. det er en super rar ting at ha da man nemt lige kan hooke det op til sit tv.
Supernovaen som du har fundet et fin, og prisen er heller ikke helt hen i vejret, bare vær opmærksom på at der selvf. kræves et neogeo mvs board for at spille mvs spil.

Alternativt var det måske en ide at kigge efter en med andre tv udgange, specielt hvis du skal game på dit lcd tv
plus justering af rgb er heller ikke af vejen da ikke alle spil er lavet ens.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SchliemannSchliemannSkrevet 20/05-08 22:32, rettet 20/05-08 22:42 
Ok. Hvilke tv udgange vil du mene den burde have? Faldt også over denne Supergun fra Raven Games. Synes det er lidt svært at finde ud af hvad man skal gå efter :D

Raven Supergun
Spiller nu: Shenmue II
RJKRJKSkrevet 20/05-08 23:53 
Ikke at jeg har prøvet deres supergun, men jeg vil godt anbefale Raven alligevel. Jeg har kun haft positivt indtryk af dem. Og der er den ekstra fordel når man køber arcade fra dem, at man kun skal sende evt. defekte ting til et sted i Danmark for reparation ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 21/05-08 08:18, rettet 21/05-08 08:20 
Jeg ved der findes den her :-)

Tryk på linket Supergun-Arcade under retro gaming.

Edit: sorry så ikke at Schliemann havde været der først.

Raven Games Supergun
Bashful Neophyte
SchliemannSchliemannSkrevet 21/05-08 08:46, rettet 21/05-08 08:48 
Jeg havde en mail korrespondance med Raven og de virker meget professionelle og svarede ekstremt hurtigt. Det eneste spørgsmålstegn jeg står tilbage med vedrører joysticks.

Det joystick der følger med er et MegaDrive 6 button joystick. Jeg kunne dog godt ønske mig noget mere arcade-agtigt. Raven sagde at deres bedste joystick var et DC joystick. Er der nogen andre muligheder på det område?

DC joystick
Spiller nu: Shenmue II
SumezSumezSkrevet 21/05-08 09:21, rettet 21/05-08 09:21 
Det officielle DC arcade stick bliver tit hyldet som et af det bedste af slagsen, men der er mange gode alternativer.

Nu har jeg ikke lige tjekket den supergun, men har de lavet den så man kan sætte flere forskellige slags controllers til? Kan ikke forestille mig at Dreamcasts controllerporte er de mest hyppige at gøre brug af i hvert fald, og MegaDrive 6 button joystick virker som et oplagt valg, da den controllerport er standard for mange systemer som bl.a. Amiga, C64 og Atari, og man kan få ret mange controllers der understøtter det format, bl.a. fra Hori, som også laver nogle af de bedste arcade sticks (efter min personlige mening).

Men personlige favorit er dog Neo Geo AES'ens dertil byggede arcade sticks. De har den kendte fejl at kuglen på toppen af sticket har det med at slå sprækker, men kontrollen er perfekt, og designet holder stilen selv her over femten år efter. Jeg har selv AES controllerporte i min supergun, og bruger den slags sticks. Så får man også fire knapper på række i den klassiske Neo Geo-opsætning i stedet for 2x3 som på f.eks. DC stick'et.

Køb af Supergun til Jamma og MVS
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/05-08 10:23, rettet 21/05-08 10:24 
Har Neo Geo AES'ens arcade sticks "klik lyde" f.eks ligesom Hori's?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 21/05-08 10:25 
Ja, der er selvfølgelig microswitches i det sande Neo Geo stick :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 21/05-08 11:10, rettet 16/05-13 19:29 
Ok det troede jeg faktisk ikke der var ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 21/05-08 12:07 
Hehe, Neo Geo sticks larmer på den gode måde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-08 13:44 
Naiera>
Ja, der er selvfølgelig microswitches i det sande Neo Geo stick :)

Var det sådan nogle du havde med til træf engang? Hvis det er tilfældet vil jeg mene at DC sticket er mange gange bedre. Svjh. var de sticks næsten ligeså ringe som de originale Saturn arcade sticks.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/05-08 14:17 
Der findes også denne her:

Links
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 21/05-08 14:40 
Konsolkongen>
Var det sådan nogle du havde med til træf engang? Hvis det er tilfældet vil jeg mene at DC sticket er mange gange bedre. Svjh. var de sticks næsten ligeså ringe som de originale Saturn arcade sticks.

Ja, det er de eneste Neo Geo-pinde jeg har haft med til træf. Jeg er dybt uenig med dig, i vurderingen af deres kvaliteter.

DC sticket er jeg i øvrigt ikke ubetinget vild med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 21/05-08 14:57, rettet 21/05-08 21:55 
Når det gælder fighters, kan jeg på ingen måde anbefale andet end Sanwa. Måske enkelte nyere Hori sticks, hvis man ikke er purist og kan holde til den dårligere kvalitet af knapper. Hvad angår de nyere Hori sticks, så er der nemlig Sanwa sticks i en god portion af dem, men knapperne er efterligninger i crap-kval pånær i nogle ganske få. Hvis man snakker shooters, skulle det vidst være Seimitsu man burde gå efter, pga kortere pind og strammere switches, men dette har jeg ikke selv testet.

Mht. DC vs NeoGeo, så er min mening at begge er pænt dårlige. DC sticket har okayish (og dog) knapper men et lorte stick. Det omvendte kan så sige om NeoGeo sticket.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 21/05-08 15:36, rettet 21/05-08 15:37 
Man skal vist være meget nørdet før man går op i de detaljer, jeg mener selv at Neo Geo stick'et er rigtig godt. Det er selvfølgelig også lidt en vanesag, og jeg kan næsten ikke forestille mig at spille KoF eller Samurai Shodown med andet end et Neo stick. :P


edit: Dem neros linker til ser godt nok vattede ud :) Dem har jeg aldrig prøvet
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 21/05-08 15:42 
Enig at noget bliver mindre og mere smart, er ikke ensbetydene med, at det bliver mere handy ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 21/05-08 16:05, rettet 21/05-08 16:31 
Sumez>
Man skal vist være meget nørdet før man går op i de detaljer

Nej faktisk ikke :) Eksempelvis afhænger mange links og comboer af cancels af moves, og det er meget vigtigt at de sidder i skabet hver gang for at holde modstanderen hen. Et eksempel på vigtigheden af knapperne kan være, at mange comboer kræver 3-5 indtastninger meget kort efter hinanden (evt afslutningsvis med en et special move) og så skal der altså helst ikke være bøvl med opfattelsen af hvad fingrene vil :)
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 21/05-08 17:52, rettet 21/05-08 18:21 
Alf81>
Når det gælder fighters, kan jeg på ingen måde anbefale andet end Sanwa.

:o De ser godt nok rå og beslutsomme ud, de der Sanwa-sticks.

"Nu har du købt mig, og jeg holder resten af dit liv, basta!"

"Og hvis du vover at smide mig ud eller sælge mig, så kommer jeg tilbage og laver gris med din kæreste. Sådan er jeg nemlig, Sanwa-sticket! Grrr!"

Det jeg prøver at sige er, at det er rart med noget råt design med gods i, i de her minimalistiske, let fimsede, black-is-white iPod-tider :P

KORREKSELSE: Det var så ikke Sanwa sticks, jeg fandt (eller boards burde det vel hedde for at undgå forviklinger), men henholdsvis Virtua Stick High Grade og Hori Real Arcade Pro - der begge indeholder Sanwas sticks. Sådan går det, når man kun bruger Googles billedesøger :)
JuggernautJuggernautSkrevet 02/08-11 19:05 
Hvilke pre-fabrikerede Superguns (med et nogenlunde professionelt look) kender I til? Foreløbig har jeg kunne støve disse op:
http://www.ravengames.co.uk/super.htm
http://cgi.ebay.ca/SUPERGUN-CONSOLIZED-NEO-GEO-MVS-ATOMISWAVE-NAOMI-CPS2-/150639247289?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2312cc7fb9
http://cgi.ebay.com/SuperGun-Arcade-JAMMA-Neo-Geo-PGM-Atomiswave-PCB-/390284661999?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5adec754ef
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ElgenElgenSkrevet 02/08-11 20:36 
Hvorfor ikke bare købe en MK I, II, III, IV eller V og så selv bygge den ind i en lækker kasse?

http://www.ebay.co.uk/itm/Arcade-supergun-motherboard-MK-/250864435157?pt=UK_VideoGames_VideoGameAccessories_VideoGameAccessories_JN&hash=item3a68af7fd5#ht_500wt_947

(find selv de andre på eBay)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JuggernautJuggernautSkrevet 02/08-11 20:44 
Elgen>
Hvorfor ikke bare købe en MK I, II, III, IV eller V og så selv bygge den ind i en lækker kasse?

Fordi jeg fatter hat af elektronik.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 04/10-12 23:01 
Jeg tænker alvorligt på at anskaffe mig et PGM IGS system, men har nok også brug for en Supergun. Hvor kan man købe en Supergun billigst?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 07/10-12 11:13 
Jeg tror den billigste og mest fornuftige tilgangsvinkel hvis man ikke vil ud i det helt store eventyr, må være at købe en af de der "MK" ting og bygge ind i en kasse, som Elgen anbefaler ovenfor.

De kan også købes i diverse danske webshops.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 07/10-12 11:51 
Fandt ud af et CPGM system er det samme som CMVS :-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 16/05-13 19:26, rettet 16/05-13 19:28 
Skrev til Raven Games igår omkring deres Supergun. Desværre svarede de tilbage at de ikke lavede dem mere, men hvorfor fa'en har de så stadigvæk dem oppe på deres site?

Heldigvis skrev en flink fyr tilbage at de faktisk havde en brugt Supergun, og også en eller anden Jap model :D

Nu venter jeg så på svar og billeder fra dem så jeg kan se hvad det drejer sig om.

Jeg er SÅ klar på Supergun arkade eventyr nu!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 18/05-13 09:37, rettet 18/05-13 10:02 
Nåh dem de havde hos Raven games er ikke rigtig noget for mig tror jeg.

Jeg har kikket lidt på den her fra Arcadeforge:
http://joca-tech.de/Arcadeforge/product_info.php?products_id=74&XTCsid=0d5n1hhdpgpb2at0rierri27p5

Men er kommet i tvivl om hvordan i hulen man tilslutter den der arkade psu?

Se billede her:
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s480x480/602623_10152168934305942_1059774087_n.jpg

Hvad er det for nogle ledninger som skal sidde der foran og skal man så skifte rundt på dem hele tiden.hver gang man skifter pcb osv? Og hvordan sætter man dem fast?

Ellers synes jeg den her løsning ser rigtig fin ud til pengene og et godt sted at starte for en nybegynder i arkade business ;-) Fedt at der også er indbygget LED display så man kan holde øje med strømmen.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/05-13 10:24, rettet 18/05-13 10:24 
Det er industritilslutninger, så det er skrueterminaler, hvor du spænder det blottede kobber fra noget ledning fast. Det er faste spændinger, så du skal ikke bytte rundt på dem på noget tidspunkt. Du skal bare bruge en stump kabel fra en ATX-PSU, som du skruer fast på 5v, 12v og stel.

Men det er som sagt en smule teknisk, så hvis du er utryg ved det, skulle du nok få fat en en tekniker, der kan gøre det for dig. Du skal også lige være opmærksom på, at 220v'en er ubeskyttet på sådan en fætter, så du skal holde nalderne fra det sted, hvor netspændingen er sat til :)
AV Intelligent Terminal
ElgenElgenSkrevet 18/05-13 11:49, rettet 18/05-13 11:55 
Hmmm, synes umiddelbart at stikket (det der sidder i SuperGun) ligner sådan een man bruger til strøm til en harddisk?! Hvis det er, og wireing er standard, er der så -5V med? Flere ældre boards bruger det til lyden.

Edit: På den anden side kan jeg godt se at der er 4 ledninger, men regnede med at begge de 2 sorte var/er GND.
Og mon ikke det med den blottede 220V-terminal ikke kan klare med et lille stykke gaffa? };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/05-13 12:13 
Jep, det er samme stik og pinout som man bruger (brugte?) til IDE-harddiske. Så ingen -5v.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/05-13 13:33 
Men så duer den Supergun vel ikke hvis den ikke vil med ældre pcb'er ?

Kan man bruge en alm PSU ligesom den der ATX i før snakkede om noget der er mere simpelt at sætte til?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/05-13 14:00 
Jep, du kan også bare bruge en almindelig ATX PSU.

Der er også rigtig mange arkadestrømforsyninger, der ikke har -5v. Det bliver sjældent brugt, og for det meste kun til lyden. Man kan godt fuske sig frem til noget negativ spænding, hvis det bliver nødvendigt.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 18/05-13 14:13, rettet 18/05-13 15:01 
KillerBean2>
Jep, du kan også bare bruge en almindelig ATX PSU.

Så må det blive en ATX ;-)

Kunne det ikke være sådan en her:
http://elektronik-lavpris.dk/p96042/N-CMP-PSUP350WS_350W_ATX_Power_Supply,_lydsvag/

Den er lydsvag.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 19/05-13 09:26, rettet 19/05-13 10:20 
Findes der en nem løsning hvor på man kan tilslutte en Megadrive eller Saturn controller med 6 knapper til en Supergun MAK Strike? Da jeg helt sikkert vil købe spil der bruger 6 button layouts i form af fighters etc.

Edit:
Jeg kunne godt tænke mig sådan en her:
http://www.multimods.com/images/Superguns/SSPadMod.jpg
Hvis der er en herinde som kan lave sådan en til mig ville jeg blive glad.

Neo Geo sticks har jo kun 4 knapper så det kommer ikke til at holde i længden ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/05-13 14:16 
Hvis der er Neo Geo pinout på det pad, er det alligevel kun 4 ud af de 6 knapper, som er sat til. Du kan ikke trylle en Neo Geo connector om til at understøtte 6 knapper, medmindre du er sikker på, at din Super Gun også er sat op til samme non-standard pinout.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 19/05-13 16:35, rettet 19/05-13 16:44 
Det giver ingen mening det der en Supergun MAK Strike må da kunne bruges til at spille spil med 6 knappers layout?

Hvad er så den billigste løsning hvis jeg vil spille fighters på arkade der bruger 6 knapper og ikke 4?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/05-13 17:01 
neros>
Det giver ingen mening det der en Supergun MAK Strike må da kunne bruges til at spille spil med 6 knappers layout?

Den har det, de kalder: "Extended 6 Button Jamma Pinout". Jeg kan bare ikke helt se, hvad det skal gøre godt for. De fleste 6-knaps PCB'er bruger vel alm. 3-knaps Jamma + en ekstra connector? Man kan selvfølgelig strikke en converter sammen. En super clean one size fits all SuperGun tror jeg, du får overordentligt svært ved at finde.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 19/05-13 18:10, rettet 19/05-13 18:41 
Ok jeg ved ikke om vi misforstår hinanden, men hvad stiller man så op med et spil som Kaiser Knuckle Taito F3 når man kun har indgange til Neo Geo sticks på sin Supergun ;-)
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/05-13 19:13 
Hvis du har en MAK Strike, skal du bruge to ting:

1a: En Jamma + F3 kick harness til "Extended 6 Button Jamma Pinout" converter.
1b: Et kabel fra F3 kick harness connector'en til skrueterminalerne på MAK Strike'en.

2: Et pad eller stick, som er sat op til at bruge det udvidede Neo Geo pinout med to ekstra knapper.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 19/05-13 19:55, rettet 19/05-13 20:04 
Hvor får jeg fat i alt det henne?

Ellers må sådan en Sigma Raijin nok være en bedre løsning, så har jeg i hvertfald klaret det med 6 Button layouts.

Eller også skal jeg bare gå efter alm jamma med spil der ikke bruger flere knapper end hvad Neo Geo sticks kan klare og så tage den derfra ;-)
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 19/05-13 20:31 
En gut på Arcade Otaku har en til salg i øjeblikket for 395€ inkl. forsendelse til Danmark.

Package includes:
- Sigma Raijin Supergun
- JAMMA loom + Kick harness attached
- Composite Video Cable
- RGB / Scart Video cable (EU)
- Power Cable
- Manuals
- Original box

Excellent high quality supergun in very good condition. Tested and fully working.
- Mono / Stereo sound
- Autofire
- 220v/110v Adjustable powerful PSU. (Currently set at 220v!)
+12v
+5v (adjustable)
-5V

Controlbox dimensions:
Width: 22 cm
Length: 52 cm
Height: 8 cm

Price: €395 Includes EU postage

http://s1079.photobucket.com/user/goatboyNL/media/sigmaraijin00_zps495b3885.jpg.html
http://s1079.photobucket.com/user/goatboyNL/media/sigmaraijin01_zpsba62392c.jpg.html
http://s1079.photobucket.com/user/goatboyNL/media/sigmaraijin02_zpsd1cba540.jpg.html
http://s1079.photobucket.com/user/goatboyNL/media/sigmaraijin03_zpsce35e459.jpg.html
Græsset ER grønnere på den anden side!
nerosnerosSkrevet 19/05-13 20:57 
Tjah..

JapanDealer sælger dem til 2500kr fra ny.

Synes den pris er lige i overkanten?

Men den ser sindsygt lækker ud!
Bashful Neophyte
amnesiaamnesiaSkrevet 19/05-13 21:08 
Det styrer du selv, jeg ville blot informere omkring ovenstående. Han skal forementlig kontaktes relativt hurtigt dog, da der også er andre interessenter.
Græsset ER grønnere på den anden side!
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/05-13 23:22 
neros>
JapanDealer sælger dem til 2500kr fra ny.

Men det skal sendes fra Japan, så den samlede udgift bliver nok en del anderledes ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 20/05-13 00:10, rettet 20/05-13 00:10 
Det tror jeg nu ikke bliver så vildt igen og så er den også mint.

Men jeg vil ikke ud i så dyr en løsning lige nu.
Bashful Neophyte
SvovlSvovlSkrevet 20/05-13 08:50 
neros>
Det tror jeg nu ikke bliver så vildt igen og så er den også mint.

Men jeg vil ikke ud i så dyr en løsning lige nu.

Det er klart billigst at købe den på AO.

Jeg fik leveret et PCB og et CPS2 spil med motherboard fornyligt fra Japan, det kostede 9.400 yen (530 kr) i fragt, hvilket sikkert vejer nogenlunde det samme som supergun'en, måske lidt mindre.

Så bliver den totale pris fra JapanDealer 2500 + >500 kr + (min) 25% moms + told = (ca.) 4.000 kr

Så er de 395 € (2950 kr) den er til salg for på AO noget billigere :-)
nerosnerosSkrevet 20/05-13 09:39, rettet 20/05-13 10:09 
Den kan også erhverves andre steder så Japan er slet ikke i søgelyset mere.

Men som jeg har skrevet tidligere er den form for supergun ikke mit startskud.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 20/05-13 12:00 
http://bit.ly/10HzQyS
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-13 16:30 
Hvis den stammer fra Japan er det højst sandsynligt ikke EU SCART, men derimod den Japanske RGB21 standard der bliver brugt på SCART-udgangen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 20/05-13 16:53 
Ah, kan se at pinout på RGB21 og SCART er helt forskellige...de er tossede de japanere };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
158 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig