X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Japan - uendelige koebemuligheder


Svar
JmogJmogSkrevet 20/05-08 11:44 
Som titlen maaske antyder saa sider jeg lige nu i Tokyo og er ved at gaa bagover efteren tur i Akihabara. Bydelen der mere eller mindre kan kaldes "geek-city".

Indtil videre har jeg fundet to 3-etagers forretninger med udelukkende gamle spil og konsoller. Maengderne er raa og man har svaert ved at forestille sig at begrebet sjaeldne spil goer sig gaeldende herovre. De har A... Se hele indlægget
82 emne(r).
1 2 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 20/05-08 11:44 
Som titlen maaske antyder saa sider jeg lige nu i Tokyo og er ved at gaa bagover efteren tur i Akihabara. Bydelen der mere eller mindre kan kaldes "geek-city".

Indtil videre har jeg fundet to 3-etagers forretninger med udelukkende gamle spil og konsoller. Maengderne er raa og man har svaert ved at forestille sig at begrebet sjaeldne spil goer sig gaeldende herovre. De har ALT.

Men her kommer mine spoergsmaal saa. Der er de mest utrolige maengder Dreamcastspil herovre og med min bootdisc burde jeg jo kunne bruge dem, men hvad er vaerd at lede efter. Jeg faldt over et Mark of The Wolves til 120 kroner, saa der kunne jeg selvsagt ikke staa imod. Men er der nogen Japan-eksklusive titler jeg boer kigge efter?

Det samme gaelder Saturn og PS1-spil (sidstnaevnte har jeg lige koebt herovre for 200 kroner i ny stand).

Jeg er i Tokyo et par dage endnu inden jeg skal videre til Kyoto. Mad har vist sig at koste en tredjedel af hvad jeg havde regnet med, saa der skal braendes en masse penge af inden jeg skal hjem.

Jeg tager lige et smut til en arcadehal. De er for vilde herovre. Fans af Tekken kan vist roligt glaede sig til nummer 6 i serien for det er ikke helt upopulaert og for satan da, hvor er det hele billigt. Naesten alle maskiner koster 100 yen/4.5kr for et spiL. Et fighterspil som Melty Blood (laekker 2D-fighter) spenderede jeg vist en halv time med fordi jeg bare blev ved og ved med at vinde.

Hvor er det dog laekkert med et land, hvor arcadehaller lever i bedste velgaende.

Tak paa forhaand for eventuelle anbefalinger.
JuggernautJuggernautSkrevet 20/05-08 11:48 
Jeg misunder dig på det groveste! Fortsat god tur.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KnightrideRKnightrideRSkrevet 20/05-08 12:16, rettet 20/05-08 12:17 
En kæmpe misundelse her fra også! ;D

Og mig som trænger til ferie :/


Lyder som en fed tur.. Er det muligt at kunne komme frem dernede, der er vel rimlig mange mennesker? :)

EDIT: Vil du evt. ikke uploade lidt billeder, når du engang kommer hjem?
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
JAAJAASkrevet 20/05-08 14:52, rettet 20/05-08 15:07 
Hvis du er i Kyoto og har en halv dag til overs må du ikke snyde dig selv for en tur til Den-Den Town i Osaka. Det er efter min mening et endnu større slaraffenland end Akihabara. Togturen tager kun en halv times tid! Tag fra Osaka st. til Nankai Namba st. og spørg efter Den-Den Town. Der er så en lang, bred gade, hvor langt de fleste af spilbutikkerne, inklusiv Super Potato, ligger. Der ligger også to Big Tiger i området, og deres retroafdelinger har næsten altid adskillige fund til lave priser.

Også alletiders chance for at kigge på supernørder, der handler sexuelt tvivlomt anime og manga i lige så tvivlsomme forretninger. Og så er Osaka Gundams beliggende på samme gade. To etager med Gundam crap. Meget sjovt at se.

Skal du have et kamera, må du heller ikke gå glip af den store Joshin, der ligger for enden af gaden. Latterligt billige brugte kameraer.
Per SPer SSkrevet 20/05-08 18:16, rettet 20/05-08 22:09 
L.O.L. Lack of Love til DC.

Action/platform/adventure - og så behøver man ikke at kunne japansk for at spille det.

- faktisk for dårligt at næsten ingen kender til spillet.

Link...
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 20/05-08 21:45 
JAA>

Også alletiders chance for at kigge på supernørder, der handler sexuelt tvivlomt anime og manga i lige så tvivlsomme forretninger.

Og alletiders chance for at være en :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 21/05-08 08:55 
KnightrideR>
Lyder som en fed tur.. Er det muligt at kunne komme frem dernede, der er vel rimlig mange mennesker? :)

EDIT: Vil du evt. ikke uploade lidt billeder, når du engang kommer hjem?

Der er paent mange mennesker. Lykkedes mig faktisk at blive vaek fra mine to kammerater en halv dag, da der kom et pludseligt rush ved et fodgaengerfelt. Personligt mener jeg selvfoelgelig, at det var DEM der blev vaek :-D

Jo, billeder er der blevet skudt en del af, saa de skal selvfoelgelig vises frem. Der er rige muligheder for at skyde billeder af soede piger i maid-kostume skal det lige siges ;-)

Og takker for tippene. Jeg er lige kommet tilbage fra Akihabara med en spritny Saturn til 180kr. Jeg vil holde udkig efter L.O.L.

Vildt, de havde en ret fiks maskine i forretningen, som de kaldte en FCX2, mener jeg det var. Det er en kombineret Famicon og superfamicon (NES og SNES). 270 kroner - wow.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 21/05-08 10:39 
Tænke det nok, de er jo også lidt overbefolket :P

Glæder mig da til at se lidt billeder ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-08 14:10 
Lyder som en fed tur! Det kunne jeg også rigtig godt tænke mig at se en dag.
Hvis du kan finde det så prøv at se om du ikke kan støve Metal Wolf Chaos op til Xbox. Det ser fantastisk ud.

http://www.youtube.com/watch?v=Genl242_ZU8

MHT Dreamcast spil kan jeg ikke komme på andet end Lack of Love som der er foreslået allerede.
JAAJAASkrevet 21/05-08 14:12, rettet 21/05-08 14:14 
Wehner>
JAA>

Også alletiders chance for at kigge på supernørder, der handler sexuelt tvivlomt anime og manga i lige så tvivlsomme forretninger.

Og alletiders chance for at være en :)

En del af plakaterne for nye spil og anime viser ting som tuttenuttede 6-8 årige piger .. i maid uniform .. med spredte ben rettet mod "kameraet". Der står min indre nørd og pigegladhed altså af.

Jmog, du har sikkert Border Down allerede, men ellers skal du da samle det op :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/05-08 14:28 
Det er bedst bare at acceptere at Japan er sådan og lade som ingen ting xD
JmogJmogSkrevet 22/05-08 15:46 
Border Down har jeg skam allerede, men ellers tak :-)

Lack of Love kunne jeg desvaerre ikke finde i dag, men jeg fik da foejet foelgende til samlingen:

Saturn
Originalt DC arcade stick (i aeske!)
Virtua Fighter 3tb til DC (22kr)
Parasite Eve til PS1 (4,5kr)
Virtua Fighter 2 til Saturn (4,5kr)
DDR 2nd Mix til PS1 (4,5kr)
King og Fighters Millenium Dream Match til DC (17kr)
Phoenix Wright Ace Attorney 3 til DS (85kr)

Hvis det ikke var fordi det efterhaanden er ved at blive et problem, hvor jeg skal faa plads til det hele, ville jeg nok ogsaa koebe en PS1 med indbygget skaerm (et par hundrede kroner) og arcadestick til min Saturn :-)

Jeg skal klart til Japan igen senere paa aaret. Der er saa meget man som spilnoerd kan forgabe sig i.
WonderboyWonderboySkrevet 22/05-08 19:51 
Hvad koster sådan en tur til Tokyo?.
I love monster land
JAAJAASkrevet 23/05-08 12:45, rettet 23/05-08 12:55 
Billetten kan du få for ned til 6000 kr, hvis du ikke rejser i sommerferien. Hotel eller hostel overnatninger kan fås helt ned til ca. 150 kr/nat. Min. 250 kr/nat, hvis du ikke vil sove i capsule eller på sovesal. Mad og transport koster ca. halvdelen af, hvad det koster i Danmark.

Så, en 9000-10.000 kr for en uge, plus penge til indkøb, museer osv.
JmogJmogSkrevet 23/05-08 13:21 
Jeg er saa ualmindeligt fristet af at koebe det arcadestick til min Saturn, naar jeg kommer tilbage til Tokyo. Det MAA vaere muligt at skabe lidt ekstra plads i kufferten.

Og suk.... mint condition Neo Geo hjemmemaskiner med arcadesticks i hobetal og maengden af spil er alt andet end smaat. Det maa blive naeste gang jeg kommer herover. Det samme gaelder Turbo Grafx. De der HuCards fylder jo intet og vejer endnu mindre.

Selve turen herover kostede os 7200kr per mand. Vi kunne have faaet det for omkring 5800kr, men saa skulle vi have en mellemlanding i Heathrow og fem timers ekstra rejsetid. Det gav jeg gladeligt for at "noejes" med 10,5 timer og ingen for at "noejes" med 10,5 timer og ingen skift.

I Tokyo gav vi vidst omkring 2500kr for at overnatte i syv naetter paa et hyggeligt lille hotel fem minutter fra Ueno Station. Genialt sted, da der fra den station gaar direkte linier til naesten alle de Stoerre steder. Akihabara, hvor alle spiltingene og flertallet af arcadehallerne er, ligger kun to stop vaek. Man giver typisk 160yen/7kr for en togtur medmindre man skal meget langt. Det er altid afstand og ikke tid, man betaler for.

Mad er latterligt billigt. 600yen/27kr for en hovedret giver man typisk. Min nye yndlingsmorgenmad er at finde et karrysted (der er mange). Man haelder 400-700yen i automaten i hjoernet og giver billeten der kommer ud til kokken. Der gaar ikke meget mere end 60 sekunder fooer man har en friturestegt kottelet med ris og karry foran sig. Smager himmelsk.
JmogJmogSkrevet 26/05-08 13:49 
Hey gutter, et lille spoergsmaal. Min jubeloptimisme har besluttet, at jeg sikkert liiiiige kan klemme et fighting stick til Saturn med i bagagen. Med alle de shmups og fighterspil jeg har faaet koebt, var det ikke svaert for den ;-)

Men hvilke er gode?

Jeg er faldet over Segas officielle "Virtua Stick" og Horis "Fighting Stick". Prisforskellen er under 30 kroner, saa jeg kan ikke derigennem regne ud hvilken der gaar for at vaere bedst. Det kan meget vel vaere aeskernes stand, der er aarsagen til prisforskellen.

I dag fandt jeg endelig Lack Of Love (DC). 270kr for et nyt shrinkwrapped eksemplar. Og 65 kroner for et nyt Guilty Gear X (DC) var heller ikke til at staa for.

Jeg har aldrig brudt mig om Tekken-serien, men jeg kiggede lidt paa det i arcadehallerne i dag, og det ser rigtig flot ud. Skaermene i kabinetterne koerer HD, og de gar helt amok i hvordan fighterne kan paavirke jorden/miljoet omkring dem. PS3-konverteringen skal nok blive interessant. Jeg haaber dog mere paa, at ultrasproede 2D-fightere som Arcana Hearts 2 og Basara Cross kommer til hjemmekonsollerne - de er umanerligt sjove og flotte.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/05-08 14:10 
Jeg har hørt fra sider som Shoryuken.com at det bedste man kan få af fightersticks er Hori sticks... Især fordi de kun kan fås i Japan efterhånden.
JmogJmogSkrevet 26/05-08 14:30 
Super. Jeg har lige et par timer i morgen inden jeg skal ud til Ghibli-studierne, saa koeber jeg det med. Det koster kun 1500yen/70kr.
NaieraNaieraSkrevet 26/05-08 14:57 
Jeg ville snuppe Segas 'Virtua Stick'...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 26/05-08 15:32 
Du bør uden tvivl købe Hori-sticket hvis du ikke har tænkt dig at modificere det. Alt det Agetec-møg holder slet ikke i længden...
Men har du tænkt dig at Sanwa/Seimitsu modde sticket så er designet på HSS-0136 helt klart at foretrække.
Og se så lige at få købt bare én Capcom fighter til Saturn :) Cyberbots, Street Fighter Zero 3, Vampire Savior, bare et eller andet :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 26/05-08 16:28, rettet 26/05-08 17:28 
Arcane Heart 2 og Basara X Cross får begge en PS2 port. Sidstnævnte idag faktisk :)

Du får klart det lækreste stick, hvis du køber Virtua Sticket men modificere det med Sanwa/Seimitsu dele. Hvis du ikke orker dette, så køb Horien - VS er noget skidt.
Ting om dét og pis.
JmogJmogSkrevet 27/05-08 17:56 
Modificering gider jeg ikke, saa jeg regner med at blive ganske glad for mit Hori.stick :-). Kostede kun 45kr. Fik ogsaa fat i Capcom vs. SNK Millenium Fight i dag til DC for en 75 kroner.

Jeg er vild med priserne pa konsolgrej herovre. Det eneste der kommer i naerheden af at kunne kaldes dyrt, er PC Engine-maskiner, som ligger paa 15-20.000yen/670-900kr. Dreamcast ligger paa en lun andenplads ved ca. 6.000yen/270 kroner, og derefter falder priserne bare.

Jeg var ekstremt fristet af at koebe en Neo Geo AES (arcadestick medfoelger), men et kig paa spiludvalget (lille) talte mig fra det. Der er alt for faa interessante titler i forretningerne. Til CD-udgaven vaelter det dog med titler, og de er billige naesten alle sammen, men jeg har indtryk af, at naar det er paa CD, saa kan man vist lige saa godt koebe Dreamcast- eller Saturn-konverteringerne.

I morgen er min sidste dag her og jeg ved ikke om jeg naar i Akihabara da, men jeg kommer klart tilbage til Japan igen. Jeg er paa ingen maade faerdig med hverken landet eller "geek-town". I gaar vadede jeg uforvarende ind i en forretning der havde Streetfighter 4-plakater paa doeren i den tro at det enten var en arcadehal eller en spilforretning. Begge dele var nogenlunde rigtigt. De havde et par arcademaskiner staaende... og saa hylde efter hylde med arcadeboards. Det var simpelthen en forretning der solgte arcademaskiner.

Der skal jeg tilbage. Med penge. Mange penge.
DarkenDarkenSkrevet 27/05-08 18:49 
af ren nysgerighed... hvor meget har du hjem i kg? og hvordan ser tolden på den slags skulle de checke dine ting?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
WehnerWehnerSkrevet 27/05-08 19:13 
"These are not the droids you're looking for"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 28/05-08 17:37 
Jeg er GANSKE spaendt paa tolden. Ikke kun om de stopper mig, men ogsaa om vaegten er over graensen. Kufferten vejede vist 13kg da jeg tog afsted. Det goer den BESTEMT ikke nu.

Jeg fik koebt en japansk Dreamcast i dag, saa vaegten er efterhaanden ikke i den lille ende. Min haandbagage/rygsaek var dog naesten tom paa udturen, saa jeg vil proeve at hive lidt tunge ting over i den, hvis jeg kan.

Oh, og mine allersidste indkoeb endte med at vaere Radiant Silvergun (Saturn), Street Fighter III Zero (DC) og Macross M3, som ser ud til at vaere noget saa sjaeldent som et nyt DC-spil. Det stod i hvert fald sammen med Under Defeat og er i samme type DVD-aeske som de nye udgivelser plejer at vaere i. Spaendende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-08 17:42, rettet 28/05-08 17:44 
Er det ikke bare fordi det er en limited edition. Jeg er ret sikker på at det også findes i alm cd cover.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 28/05-08 21:13 
Hvis man kan tillade sig at spørge: Hvad måtte du give for Radiant Silvergun i Japan?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JmogJmogSkrevet 29/05-08 19:19, rettet 29/05-08 21:38 
Jeg gav 900 kroner for Den strålende pistol af sølv :-). Det er ikke så svært at finde spillet derovre, men dem der har det har altid kun ét eksemplar. De havde faktisk lige fået det ind af døren, da jeg spurgte efter det. Ekspedienten var igang med at sætte prismærke på.

Og så er jeg hjemme. Vi kom næsten for sent med flyet så vægtkontrollen i Japan var IKKE grundig. Jeg var i hvert fald godt over minimumsgrænsen.

Den danske toldkontrol var heldigvis lige så ligegyldig som jeg husker den. Jeg kom igennem med følgende:

Konsoller (inklusiv alle kabler og ét joypad):
--Saturn
--Dreamcast
--Psone

Diverse:
--Dreamcast VMU
--Sega Saturn Hori Fighting Stick
--Sega Dreamcast Fighting Stick

Spil:
Dreamcast:
-Capcom vs. SNK Millenium Fight 2000
-Capcom vs. SNK 2 Millenium Fighting 2001
-(Gundam-spil med titel jeg ikke kan tyde)
-Virtua Fighter 3tb
-Charge 'N Blast
-Street fighter Zero III
-Guilty Gear X
-Lack Of Love
-Garou: Mark of The Wolves
-Macross M3

Saturn:
-Radiant Silvergun
-Virtua Fighter 1 (turens billigste spil til 2,25 kr)
-Virtua Fighter 2

Playstation:
-DDR 2nd Mix
-Dino Crisis 2
-Parasite Eve

DS:
-Phoenix Wright 3

PSP:
-Bleach 5

Og så et par musik CD'er fra en forretning der lå så afsides at man ikke fatter de kan tjene penge.

Man må sige, at det var pænt heldigt, tolden ikke bustede mig. Det kunne nemt være blevet dyrt.
JmogJmogSkrevet 30/05-08 15:16 
Jamen dog - stor overraskelse. Den PSOne jeg har købt viste sig at være en af dem med skærm. Det havde jeg slet ikke bemærket før nu :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-08 16:26 
Hvordan er skærmen på den? Og hvordan overser man det? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/05-08 20:16, rettet 30/05-08 20:16 
Jeg har endnu ikke fået prøvet den, men regner med at få det gjort i løbet af aftenen.

Hvordan man kan overse det? Øhm... jeg havde faktisk aldrig haft en Psone mellem hænderne og umiddelbart er de jo stort set ens bortset fra at den er lidt tykkere på midten end den uden skærm.

Fik købt mig en stepdown-konverter i dag. 99 kroner i Brinck Elektronik. Det gav jeg gladeligt.
Per SPer SSkrevet 30/05-08 20:48 
Fint at du fandt Lack of Love til DC.

Hvad måtte du betale for spillet og i hvilken stand?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-08 21:34 
Det synes jeg står der hvor han skriver at han købte det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/05-08 04:39 
L.O.L. var som nyt og jeg gav kun 270kr for det. Ikke skidt for noget der er sjældent.

Skærmen på min PSOne er i øvrigt ganske hæderlig. Absolut lysstærk nok og man kan da også skrue mere op/ned for lysstyrken hvis man skulle have lyst. Man skal dog ikke gå alt for langt fra direkte viewangle før det bliver for lyst. Og sorte områder er ikke ligefrem perfekt men dog fint nok.

Det er absolut en brugbar skærm og de indbyggede højtalere er overraskende gode.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/05-08 04:51 
Er det 1:1 pixels?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/05-08 06:43 
Hmm, hvad kører en PSone med - 640*480 eller sådan noget? Den opløsning kører skærmen i hvert fald ikke med. 320*240 er mere sandsynligt - 1:1 mapping er det i hvert fald ikke.
RJKRJKSkrevet 31/05-08 11:14, rettet 31/05-08 11:14 
Langt de fleste PS1-spil kører 320x240 (med forskellige borders). Så godt som ingenaf dem kører i høj opløsning (640x480), mens en del fra især Sony (MediEvil-serien, F1-spillene mfl.) kører i mellem opløsning (640x240).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/05-08 22:39 
45kr for et Hori stick?
Damn! De koster næsten 5-600 kr på ebay.
Velkommen hjem ihvertfald og tilykke med den ganske udemærkede import stak. Håber vi kan se nogen billeder derfra på et tidspunkt?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/06-08 17:43, rettet 01/06-08 18:50 
That does it, nu begynder jeg at spare sammen til en Japan-tur :)
AV Intelligent Terminal
dRxLdRxLSkrevet 04/07-08 12:03 
Jeg skal på bryllupsrejse til japan i år (det vilde er at hun er mere opsat på at komme derover end jeg er =)). Så jeg ville lige høre om mulighederne for at få fingre i én af de gode playstation3'ere.
Med god mener jeg dem der har fuld bagudkompatibilitet og stor harddisk, altså en af de tidlige modeller.
Nogen der har set dem i brugtbutikker derovre? I så fald, hvad skal man gi'?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/07-08 15:54 
Tillykke gamle dreng ;-) (Brylluppet altså)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/07-08 16:37 
80GB modellen i USA skulle være bagudkompatibel igen, mon ikke den model findes i Japan også?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/08-08 14:09 
Darkbeat>
45kr for et Hori stick?
Damn! De koster næsten 5-600 kr på ebay.
Velkommen hjem ihvertfald og tilykke med den ganske udemærkede import stak. Håber vi kan se nogen billeder derfra på et tidspunkt?

Så fik jeg endelig skriblet noget om turen og fået et billede eller to online:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php?reviewid=3475
JAAJAASkrevet 27/08-08 15:52 
dRxL>
Jeg skal på bryllupsrejse til japan i år (det vilde er at hun er mere opsat på at komme derover end jeg er =)). Så jeg ville lige høre om mulighederne for at få fingre i én af de gode playstation3'ere.
Med god mener jeg dem der har fuld bagudkompatibilitet og stor harddisk, altså en af de tidlige modeller.
Nogen der har set dem i brugtbutikker derovre? I så fald, hvad skal man gi'?

Er din bror ikke herovre? De kan stadig findes i butikkerne af og til, men hvis du kunne faa ham til at bestille via Rakuten eller Yahoo Auctions er det noget nemmere at faa fat i en.
silverstarsilverstarSkrevet 27/08-08 19:04 
Jmog>
Så fik jeg endelig skriblet noget om turen og fået et billede eller to online:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php?reviewid=3475

Interessant artikel og gode billeder til, ser frem til at læse næste del om Kyoto-turen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/08-08 19:49 
Jmog>
Darkbeat>
45kr for et Hori stick?
Damn! De koster næsten 5-600 kr på ebay.
Velkommen hjem ihvertfald og tilykke med den ganske udemærkede import stak. Håber vi kan se nogen billeder derfra på et tidspunkt?

Så fik jeg endelig skriblet noget om turen og fået et billede eller to online:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php?reviewid=3475

Lyder som en kanon tur i har haft. Jeg står selv og forsøger at bikse en tur til japan sammen, men vores primære bekymring har hidtil været penge, derfor må jeg sige det er fedt at høre at det overhovedet ikke er så dyrt som jeg havde forestillet mig. Jeg troede vi lå på samme neveau som DK, men det lyder det jo slet ikke til.

Jeg har dog et par sprørgsmål.

Hvor svært at det at finde rundt i tokyo når man kan sproget? Jeg ved de fleste japanere ikke kan det store engelsk, så er man helt på herrens mark med hensyn til at kommunikere med folk og finde rundt i byen?

Og hvor overskueligt og brugsvenligt er metro systemet når man som sagt ikke kan sproget?

Er der ellers noget man skal være specielt opmærksom på når man går i byen? Især om natten?
JmogJmogSkrevet 27/08-08 23:13 
Azzkikr>
Lyder som en kanon tur i har haft.

Det var det helt klart også. Vi tager skam også afsted igen til november. 3500 for en billet var ikke til at stå for.

derfor må jeg sige det er fedt at høre at det overhovedet ikke er så dyrt som jeg havde forestillet mig. Jeg troede vi lå på samme neveau som DK, men det lyder det jo slet ikke til.

Det kan faktisk lade sig gøre at spise glimrende for 100 kroner om dagen. For 300kr om dagen føler du dig som en konge.

Hvor svært at det at finde rundt i tokyo når man kan sproget?

Ret nemt når man KAN sproget :-). Men hvis man ikke kan en brik japansk, så kan man skam også godt finde rundt. Udover at man selvfølgelig kan få kort på engelsk, så står navnene på alle stationer både med bogstaver og tegn. Det gælder i øvrigt også de displays der er i alle togene som viser hvad næste (og faktisk samtlige kommende stop) stations navn er.

Hvis du ved hvad en station hedder, så kan du sagtens finde den. Jeg mener også at alle stationerne havde liniekort både med tegn og bogstaver. Hvor meget det koster at køre dertil er også nemt, da der udfor alle navne står beløbet.

At spørge om vej vil nok være et problem hvis man ikke kan japansk. Man kan være heldig at løbe ind i en, der kan engelsk, men de hænger ikke på træerne.

Er der ellers noget man skal være specielt opmærksom på når man går i byen? Især om natten?

Joda, tognettet lukker mere eller mindre ned omkring midnat, så man skal ikke blive ude for sent, hvis man gerne vil hjem og sove på hotellet. Det medfører også EKSTREMT run på togene i de typiske gå-i-byen-kvarterer såsom Ginza.

Sikkerhedsmæssigt er der intet at bekymre sig for. Japans kriminalitet er usandsynligt lav (de har en psykisk defekt der stort set eliminerer risikoen for lommetyveri), der er små minipolitistationer i alle områder, og man føler sig bare sikker overalt. Det er ret dejligt som turist.
JuggernautJuggernautSkrevet 28/08-08 00:32 
Jmog>
3500 for en billet var ikke til at stå for.


For en retur?!?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JmogJmogSkrevet 28/08-08 01:01 
Ja. Det var Finnair, der havde et godt tilbud.
JmogJmogSkrevet 28/08-08 04:40 
Det har de endda stadig. 3783,- retur kan det gøres for. Men de slipper nok snart tør for billetter til den pris.
82 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig