X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Japan - uendelige koebemuligheder


Svar
JmogJmogSkrevet 20/05-08 11:44 
Som titlen maaske antyder saa sider jeg lige nu i Tokyo og er ved at gaa bagover efteren tur i Akihabara. Bydelen der mere eller mindre kan kaldes "geek-city".

Indtil videre har jeg fundet to 3-etagers forretninger med udelukkende gamle spil og konsoller. Maengderne er raa og man har svaert ved at forestille sig at begrebet sjaeldne spil goer sig gaeldende herovre. De har A... Se hele indlægget
82 emne(r).
« < 1 2

Svar
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/08-08 17:28 
Det lyder utrolig billigt, synes jeg dog ikke umiddelbart at jeg kan finde på deres side. Men så skal man vel også mellemlande i Helsinki.

Synes det billigste jeg kan finde rundt omrking på nettet indtil jul er omkring 6000~dkr.

Ser dog desværre ud til at det udelukkende er SAS der flyver non-stop fra KBH-Tokyo. Og de er et par tusinde dyrere end alle andre. Og tør man overhovedet flyve med SAS længere efter alle skandalerne...

Spørgsmålet er om det er det værd.
JuggernautJuggernautSkrevet 28/08-08 19:20, rettet 28/08-08 19:21 
Azzkikr>
Og tør man overhovedet flyve med SAS længere efter alle skandalerne...

Spørgsmålet er om det er det værd.

Hvis alternativet er Aeroflot, ved jeg godt hvilken maskine jeg vil sætte mig op i.

Ulykkestatistik Aeroflot
http://www.airdisaster.com/cgi-bin/airline_detail.cgi?airline=Aeroflot
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
jaesjaesSkrevet 28/08-08 22:12 
Azzkikr>
Det lyder utrolig billigt, synes jeg dog ikke umiddelbart at jeg kan finde på deres side.

Det gælder vist ikke længere til Tokyo, men Osaka og en anden japansk by kan man stadig få til de ca. 3800 kr. Tjek annoncen på forsiden. Der er (var?) også tilbud til andre steder i Asien, og måske også andre destinationer - Finnair har jubilæum i år.
JmogJmogSkrevet 29/08-08 02:38 
Det er Osaka vi flyver til. Vi havde alligevel tænkt os at besøge Osaka igen foruden Tokyo, så det betød intet hvilken en af byerne vi skulle flyve til.
JmogJmogSkrevet 30/08-08 01:41 
Og så er næste artikel online. Her er vi i Osaka og Kyoto:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php?reviewid=3476
JAAJAASkrevet 30/08-08 12:41, rettet 30/08-08 13:08 
Du var i Osaka uden at besøge Den-Den Town! Hvad sker der. I var endda ved Doutombori, 10 minutters gang derfra. Ok, med to piger på slæb var det måske ikke lige stedet. Nå, du kan jo råde bod på det snart.
JmogJmogSkrevet 30/08-08 23:01 
Den-Den Town er klart noget jeg skal se næste gang. Men da vi skal bo længere tid i Osaka, burde det nok kunne klares.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-08 15:46 
Jeg er efterhånden mere end ualmindelig fristet til at købe sådan Osaka en billet fra Finnair. Det er næsten for billigt til at man kan lade være.

Problemet er bare at jeg ingen venner har :/, eller jo, men ingen der lige er klar på 3 uger i japan og desuden heller ikke finder landet og kulturen så spændende som jeg.

Overvejer meget at tage afsted alene, er faldet i snak med nogle japanske piger/kvinder fra tokyo, osaka og omegn der mener de nok skal tage sig godt af mig hvis jeg kommer (det kan man så ligge i hvad man vil :)).

Jeg har bare altid ment det er faliterklæring at rejse alene, men kan være jeg er nød til at melde falit så, for jeg tror squ ikke jeg kan modstå fristelsen :D.

Sådan en lille lejlighed i Tokyo i par uger koster jo ikke alverden.

Men igen.... Argh what to do... What to do... :)
JAAJAASkrevet 31/08-08 18:48, rettet 31/08-08 18:48 
Falliterklæring? Jeg vil sige, at mine allerbedste rejser er foregået med start alene. Man møder langt flere mennesker på den måde. Jeg er også i Osaka i efteråret, og vil med glæde leje guide en dag eller to.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-08 19:19 
JAA>
Falliterklæring? Jeg vil sige, at mine allerbedste rejser er foregået med start alene. Man møder langt flere mennesker på den måde. Jeg er også i Osaka i efteråret, og vil med glæde leje guide en dag eller to.

Ja det er sandt, man møder flere mennesker uden tvivl. Men det er nu også rart at have en makker med, især når det er første gang i et land som Japan. Men nu har jeg rent faktisk aldrig rejst alene, så jeg skal også passe på jeg ikke siger for meget. Det er nok mere et spørgsmål om at få lettet røven og komme afsted.

Min plan indtil videre er at leje en lejlighed i Tokyo og så tage direkte til Tokyo når jeg lander i Osaka. Jeg vil så tage tilbage til Osaka nogle dage inden hjemrejse og kigge nærmere på Osaka, Kyoto og Nara.

Men nu vi se om jeg overhovedet kommer afsted. Det bliver nok 3 uger i oktober/november hvis det bliver en realitet. Men det kunne da helt sikkert være hyggeligt at mødes derover hvis det passer ind i skemaet.
JmogJmogSkrevet 01/09-08 00:49 
Jeg synes det er en fremragende idé. Mangel på rejsekammerater ville i hvert fald ikke holde mig tilbage :-). Jeg er selv i Japan fra 17. november, så det kan jo være vi kan ses derovre.

Oh, nu er sidste del af min artikelserie online. For de animeinteresserede er der en lille godbid i form af vores besøg på Ghibli-studierne:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php?reviewid=3477
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/09-08 17:02 
Ser desværre ud til at jeg ikke kommer afsted i denne omgang da de ikke længere har nogen billeter til 3800 kr.

De billigste koster nu 4800, hvilket også er en udemærket pris, men så kan jeg ligeså godt vente til efter vinter med at tage derover.

Sikken skam, men så kan jeg lære at lade være med at være så ubeslutsom.

Hvor er det dog skod, typisk de hæver prisen netop den dag man endelig har bestemt sig.
quadquadSkrevet 01/09-08 17:47 
Jeg kunne ikke dy mig, så en time inden tilbudet udløb, købte jeg et par billetter. Alle råd er velkomne, det var en spontan beslutning, så har al planlægningen foran mig.
JuggernautJuggernautSkrevet 01/09-08 18:01 


Link...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JAAJAASkrevet 01/09-08 18:02 
Azzkikr>
De billigste koster nu 4800, hvilket også er en udemærket pris, men så kan jeg ligeså godt vente til efter vinter med at tage derover.

Det er altså stadig en kanonpris. Jeg giver altid mellem 6000-7000 afhængigt af sæsonen.
quadquadSkrevet 01/09-08 18:04 
Gennemgår selvfølgelig de gængse rejsebøger, tænker mere på specifikke råd. Bydele som skal besøges, ting som man ikke selv var forberedt på etc.
JmogJmogSkrevet 01/09-08 18:30 
Et godt råd angående hævning af penge. Regn ikke med at kunne bruge bankernes automater og en del forretninger tager ikke Visa.

Stedet hvor man altid kan hæve penge (dog max 30.000yen/dag=1300 kroner) er slet og ret Seven-Eleven! De er ganske nemme at finde derovre og de har automater indenfor med engelsk menu hvor man let og hurigt kan hæve penge. Gebyret er vist omkring 20 kroner, så det er ikke af større betydning.
JAAJAASkrevet 01/09-08 20:04, rettet 01/09-08 20:06 
Man kan ligeledes hæve med danske kort på alle postkontorer. Også over 30.000.
JmogJmogSkrevet 02/09-08 17:06 
Det kunne jeg faktisk ikke. De andre prøvede også deres Visa og vi fik den aldrig til at acceptere hævninger på postkontoret.
JAAJAASkrevet 02/09-08 17:09, rettet 02/09-08 17:20 
Det er ikke alle automaterne på hvert enkelt posthus, men der er altid mindst én, der er international (og ofte kun én). Man skal dog først vælge at hæve internationalt. Selv de mindste skodposthuse i provinsen kan jeg hæve på.

Edit: De er åbenbart ikke færdige med at udbygge systemet, så en mindre procentdel af posthusene har endnu ikke disse maskiner. Så enten har i været uheldige eller brugt den forkerte maskine.

Se efter dette skilt:
Japan - uendelige koebemuligheder
JmogJmogSkrevet 02/09-08 22:38 
Vi må have gjort noget forkert, for jeg mener bestemt den havde et Visa-skilt.
XiwanaXiwanaSkrevet 13/11-08 19:31 
En gamereactormedarbejder har været i Super potato (Tokyo) og lavet en lille film om det.

Gamereactor på besøg i Super Potato
[inspirational quote here]
JAAJAASkrevet 13/11-08 20:07 
Jmog>
Vi må have gjort noget forkert, for jeg mener bestemt den havde et Visa-skilt.

Det er desværre ikke nok. Det skal være det internationale skilt, ellers tager maskinen kun japanske Visa. Egentlig utroligt at et land som Japan er så langt bagud, når det kommer til lige dette punkt.
SumezSumezSkrevet 13/11-08 21:59 
Xiwana>
En gamereactormedarbejder har været i Super potato (Tokyo) og lavet en lille film om det.

*splat* ups
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 13/11-08 22:07 
Der kunne man godt få brugt en hel del tid (og penge) inde!
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 14/11-08 21:42 
På tirsdag tager jeg afsted igen - denne gang i 17 dage, så der vil Super Potato endnu engang få has på en del af min pengebeholdning.

For slet ikke at snakke om forretningerne i Den Den Town, for Osaka får en lille uges opmærksomhed denne gang :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-08 21:48, rettet 14/11-08 21:48 
Kig efter Hyper Duel til Saturn når du er dernede. Fremragende shooter der normalt går for omkring 1500 (m. spine) på eBay. Lige nu er den dog nede omkring den halve pris uden spine.

T.L.O fandt vidst et par stykker til omkring 700 da han var i Japan.

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38.l1313&_nkw=hyper+duel+saturn&_sacat=See-All-Categories
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/01-09 04:19 
Så tager jeg derned snart... Jeg har planer om at købe Metal Wolf Chaos (ikke fordi jeg har en Xbox endnu men jeg har set dem til 400 kr brugt hos Gamestop så måske kan jeg købe én der og få den chippet et sted så den er regionsfri), Tatsunoko vs Capcom (Wii), Battle Fantasia (PS3), en Saturn style USB gamepad og måske et HRAP stick hvis jeg kan finde et til en fornuftig pris.
Selvom det kunne være fristende at købe en helt ny konsol er det nok mest Dreamcast, PS2 og PS3 spil jeg er på udkig efter. Nogen tips til noget specielt jeg bør kigge efter?
NeonodeNeonodeSkrevet 13/02-09 01:43 
Jeg og kæresten har planlagt, at vi gerne vil et smut til Japan i løbet af året, men hvordan bære vi os lige bedst af med at gøre det rigtig? Skal man købe en pakkerejse, eller er det federe at købe nogle retur billetter og hvilken by skulle det evt. være? Hvad er ellers godt at vide, inden man rejser dertil?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/02-09 03:49 
JAA har give nogen forslag til en Japan tur ovre i

denne tråd på side 1
JAAJAASkrevet 13/02-09 04:19 
Der skal så bare lige lægges ca. 30% oven i priserne da yen'en står super stærkt for tiden :(
NeonodeNeonodeSkrevet 15/02-09 04:21 
Jamen, så vil jeg da lige læse den tråd. Takker for tippet :)
82 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig