X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NTSC udgang på NES


Svar
hinors14hinors14Skrevet 22/06-03 16:49 
Jeg har i et stykke tid spillet US spil på min europæiske NES, men har nu bestilt en US NES for at få den rigtige hastighed på spillene. Mine forældres fjernsyn kan sagtens klare NTSC, men mit 14" kan tilsyneladende kun vise NTSC sålænge det er via RGB. Kan man modde sin NES til at køre RGB eller kan man få en "dims" der konverterer signalet til RGB?

Måske kan man modde den europæiske NES til at afspille US spil med den rigtige hastighed...
RJKRJKSkrevet 22/06-03 17:32 
NTSC via RGB = PAL60. Eller sagt på en anden måde: kører man RGB er signalet ikke længere NTSC og det er forklaringen.

Man kan faktisk godt konvertere composite-signal til RGB, men det er ikke den optimale løsning IMO.

Man kan (formentligt) modde NES'en til at køre med RGB (held og lykke), men en 50/60Hz switch er efter alt at dømme den nemmeste løsning. Svjh er der flere guides til dette at finde på nettet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 22/06-03 17:42 
Jeg var måske lidt for hurtig der. I hvert fald kan jeg ikke umiddelbart finde info om at lave sådan en switch. Mener dog at være stødt på den engang, men jeg bed ikke nærmere mærke i det, da jeg stort set aldrig har brugt min NES til actionprægede spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig