X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DVD-Audio HVOR?


Svar
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 17/05-08 03:34 
Hej!

jeg har kigget længe rundt for at finde mig nogle dvd-audio, da jeg lige har fået købt surround, og syntes det er utrolig svært, da jeg kun vil ha fra genren metal, hovedsageligt.

har ik lige ku finde en side eller en slags liste over hvilke dvd audio der findes inden for metal, men når man browser på dvd audio på forskellig sider er der meget "junk" imellem og man ka ik bar vælge "metal" sådan umiddelbart.

håber nogle kan hjælpe.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 17/05-08 23:34, rettet 18/05-08 14:36 
Jeg tror du kommer til at lede længe endnu. Indenfor metal genren er der åbenbart ikke nogen der gider gå op i lyd i høj opløsning og 5.1 lyd. Så længe de kan få det i cd kvalitet, er selskaberne og fansne tilfredse. Genren er jo heller ikke kendt for at være en musiktype man kan tjene mange penge på, så der er kun få selskaber der gider ofre penge på at fremstille dvd-audio skiver, og der findes mange små selskaber som ikke har penge til det.
De dvd-audio jeg har stødt på er typisk klassisk og populær rock.

Jeg tror næsten at du får mere ud af søge på torrents, og så brænde det ud selv med et program, f.eks. DVD-Audio Solo eller hvad du kan finde. Jeg kender det ikke, kom bare lige forbi det.

Måske kender du allerede siden, men tjek her: http://www.cduniverse.com/browsecat.asp?style=music&cat=1028&cat2=58
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-08 23:39 
Det eneste "Metal" album jeg er støt på hvor lyden er på DVD er Linkin Parks Minutes to Midnight i Special Edition. Lyden er en tand bedre men ligger stadig kun i stereo. Det gør ikke mig noget da jeg ikke bryder mig om musik i surround :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 18/05-08 02:24 
Metallica Black
Disturbed - believe
dimmu borgir - death cult armageddon

- men der må vær fler det sådan lige hva jeg har ku finde på enkelte sider
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-08 18:36 
Children of Bodom - Blooddrunk ligger også i 5.1 og 2.0 stereo på DVD.
Spiller nu: Phantasy Star IV
fumfumSkrevet 21/05-08 08:42 
Nu ved jeg godt, at det ikke er metal, men Roger Waters: In the Flesh: Live.
Genial dvd, med masser af fedt guitarspil, både fra Andy Fairweather Low og Snowy White.
Perfekt til 5.1
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
tastasSkrevet 21/05-08 09:32 
Jeg blev lidt i tvivl i forhold til topic - er det ikke DVD-Audio disc's han leder efter?

Det er jo ikke det samme som de musik DVD'er eller de standard dvd'er som følger med diverse CD udgivelser ;)

Men hvor du kan finde sådanne metal udgivelser ved jeg ikke lige. Selv har jeg kun brugt play.com og Axelmusic når jeg skulle have SACD/DVD-A skiver syntes de har et OK udvalg.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-08 13:40 
Hvis hele skiven ligger i bedre kvalitet på de DVDer der følger med. Er det så ikke det samme som en DVD-Audio disc?
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 21/05-08 13:56, rettet 21/05-08 13:57 
Dream Theaters Systematic Chaos indeholder i dens Limited Edition en DVD med hele albummet i 5.1-mix, og det lyder FANTASTISK!

Heldigvis er det en del af Roadrunners evigtvarende Limited Edition-voldtægt, så man kan da håbe på at det er noget som selskabet vil fortsætte med i fremtiden.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 23/05-08 02:55 
Konsolkongen>
Hvis hele skiven ligger i bedre kvalitet på de DVDer der følger med. Er det så ikke det samme som en DVD-Audio disc?

Nope. DVD Audio er specielle dvd'er som kun indeholder lyd og går op 192khz samplerate og 24 bit. En alm. DVD (video) kan godt klare 24 bit, men kun op til 96khz samplerate, og ikke alle afspillere kan klare de 24 bit.
Begge formater kan levere surround, men det er kun ved stereo at en DVD Audio kan levere højere opløsning.

Tjek evt. wiki for mere info:
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video#Audio_data
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/05-08 03:06 
Nå, men så kender jeg nok ikke nogen alligvel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig