X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TATE vægbeslag til 40" LCD


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-08 22:54, rettet 02/05-08 22:58 
Jeg er ved at være godt træt af at skulle spille shooters uden at spille dem i TATE. Jeg vil derfor forsøge at lave et vægbeslag der kan drejes 90 grader mod venstre så jeg frit kan dreje skærmen når jeg skal bruge det.

TATE vægbeslag til 40" LCD

Som fig. 1 viser græder jeg snot når jeg spiller med tvet i normal position. Hvorimod jeg er ovenud lykkelig når jeg spiller i TATE.

Tvet vejer vel en 20-30 kg og jeg tror ikke det bliver noget problem at svejse et beslag der sagtens kan holde mere end det. Problemet er bare hvordan jeg skal lave mellemstykket der kan drejes. Samtidig skulle det helst kunne låses så det ikke drejer mere end de 90 grader.
Det skal også hænge mindst 5-10cm fra væggen så det er muligt at skifte kabler uden de store problemer.

Jeg er ret ligeglad med hvordan det kommer til at se ud da man alligevel ikke vil kunne se det for skærmen. Det skal bare kunne laves så godt og billigt som muligt.

Vil der være nogen risiko ved at dreje skærmen mens den er tændt? På et alm. billedrørs tv kommer der sjove streger, det kan jeg ikke forestille mig der gør her. Jeg er meget glad for det og vil ikke tage for store chancer :)

Ledningerne sidder i øvrigt alle smart placeret i venstre side af skærmen (set forfra), så de bliver ikke noget problem når det skal drejes.

Kom gerne med gode ideer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 02/05-08 23:24 
Prøv at snakke med din lokale smed om han ikke kan lave et der kan dreje og som passer til din skærm.
I love monster land
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/05-08 23:48, rettet 02/05-08 23:55 
Kobra>
Var der i øvrigt ikke en lignende tråd om samme problematik her for et halvt års tid siden?.

Jo det er vist rigtig nok. Mener at ham der spurgte om det købte et der kunne det. Men ifølge Avconnection kan man ikke få sådan et beslag til de størrelser.

Wonderboy>
Prøv at snakke med din lokale smed om han ikke kan lave et der kan dreje og som passer til din skærm.

Det var selvfælgelig også en mulighed. Men vil gerne lave det selv. Min far er tidligere svejser så han kan i hvert fald lave det ordentligt. Problemet er som sagt mellemledet, det skal laves ordentligt og kunne holde til vægten.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JuggernautJuggernautSkrevet 02/09-08 22:13 
Konsolkongen>
.. Men ifølge Avconnection kan man ikke få sådan et beslag til de størrelser.

Gud ved om det stadigt er aktuelt? Jeg sad faktisk og legede lidt med idéen omkring et skifte af husalteret.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-09 14:11, rettet 14/09-09 17:38 
Jeg kom aldrig igang med at svejse ting sammen til et wallmount. Til gengæld har jeg måske fundet det perfekte wallmount fra et firma i frankrig:

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/TechnicaldatasheetWI004-2pdf-pages.jpg?t=1231160852

Det vil koste ca. 700 inkl porto og de lader til at være friske på at sende til mig selvom jeg ikke er del af en forretning. Hvordan de lige vil ha' pengene overført er jeg endnu ikke sikker på, men jeg bestiller i hvert fald et ASAP, og hvis det virker som det skal bliver jeg monster glad :)

Firmaets hjemmeside:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/01-09 11:31 
Er du sikker på at tv'et vejer under 25kg?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-09 13:53, rettet 17/01-09 13:56 
18,5 uden fod :)

http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w4000#pageType=TechnicalSpecs

Foden må være det Sony kalder en "holder".
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 17:48 
TATE vægbeslag til 40" LCD

Så fik jeg hængt dyret på væggen og er nogenlunde tilfreds. Som det ser ud nu kan det ikke hænge 100% lige i TATE (noget med tvets vægtfordeling) og det er faktisk primært VGA stikket der presset op mod væggen holder tvet i TATE. Jeg skal ha' sat en træklods op på væggen med noget gummi limet så så tvet kan hænge ind mod den og forhåbentlig holde de 90 grader.

Kuglen tvet hænger på kan spændes til alt efter hvor tungt tvet er. Det er så bare lidt skuffende at når det skulle kunne holde til 25kg, ikke kan holde mit i korrekt TATE og uden at toppen af tvet hælder udad. Det sidste gør dog ikke så meget. Jeg skal ha smurt bolten ind i noget Loctite så den forhåbentlig ikke løsner sig mere.

Så 99% tilfreds pt. :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
la0sla0sSkrevet 26/01-09 18:23 
Tillykke! :) Det ser da ganske rart ud!
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-09 18:29 
Meget. Og når det absolut vil hænge fremad så har jeg valgt en ganske heldig højde til det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
msxtrdmsxtrdSkrevet 05/09-13 13:28 
Lidt gammel tråd, men jeg genopfrisker lige, da jeg har selv søgt efter et beslag til at kunne dreje skærmen.

Jeg fandt disse her, som har 360 graders rotation.

Det kunne jo være at andre har også interesse i produktet ;)



http://www.vivanco.com/Homepage/Products/Audio-und-TV-Equipment/Wall-mounts/Universal/titan-25654-lcd-and-tft-wall-mount-up-to-22-15-kg-inclinable-a-swivelling.html?id=CYsncVQKuKmWzvej

http://www.vivanco.com/Homepage/Products/Audio-und-TV-Equipment/Wall-mounts/Universal/titan-25655-lcd-and-tft-wall-mount-up-to-32-25-kg-inclinable-a-swivelling.html?id=CYsncVQKuKmWzvej
dRxLdRxLSkrevet 26/07-14 17:38 
Før jeg selv går i gang med at google, ville jeg lige spørge herinde om der er nogen der kender til (ikke alt for dyre) vægbeslag til "VESA 300 x 200" der kan drejes?

Elgiganten har nogle stykker de sælger jeg nok kunne bruge, men de koster typisk over 1500 kroner. Ville være rart at finde et drejbart beslag til omkring den halve pris af det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 26/07-14 18:48, rettet 26/07-14 18:52 
Av-Cables har lidt.

http://www.amazon.com/Cheetah-ALAMLB-Articulating-Extension-Including/dp/B001GTT0VO/ref=lp_760796_1_3?s=audio-video-accessories&ie=UTF8&qid=1406393380&sr=1-3

Link...
I love monster land
dRxLdRxLSkrevet 26/07-14 18:54 
Mange tak.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WonderboyWonderboySkrevet 26/07-14 18:56 
Der er også nogle på ebay mener jeg, har bare ikke lige nået at kigge der :-)
I love monster land
dRxLdRxLSkrevet 26/07-14 20:30 
Av-Cables ser ud til at have et par forskellige der kan bruges med 200 * 300, som kan drejes og som koster mindre end 600. Den du linkede direkte til er dog vesa 200 * 200, men så er der f.eks. denne: http://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42-80/n-a-325.html som jeg tror jeg skal bruge, og ellers har de et par stykker andre også.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-14 20:36 
Skal du bruge det til at rotere TV'et i TATE, eller skal det bare kunne svinges fra side til side?

Dem i linker til ligner ikke at de kan bruges til TATE, det plejer gerne at være vægbeslag der er monteret på en form for halvkugle der kan det. Det kan almindelige vægbeslag normalvis aldrig, og jeg har aldrig set et i en dansk butik der kunne, ikke til større end 22-24" i hvert fald :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 26/07-14 20:52, rettet 26/07-14 21:01 
Dette ser da ud til at kunne dreje?.

https://www.google.dk/search?q=tv+wall+mount+360+rotation&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WPrTU5jCLMT8ygP4wIDwDQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1600&bih=799

Link...
I love monster land
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig