X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Døgncenter for frustrerede spillere


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-08 15:37 
Jeg er normalt et stille og roligt menneske, faktisk et af de mest fredelige mennesker i verden, bilder jeg mig ind. Dette afspejler sig som regel i min måde at håndtere uretfærdige hændelser i computerspil på, således at frustrationen blot udmønter sig i et lille suk. Pludselig kan jeg dog ændre karakter hvis frustrationsniveauet er tilpas højt, blive fuldstændig gal i skralden, og råbe ad min lungers fulde kraft ad fladskærmen, som svare tilbage med sin evindelige ligegyldige mine.

Det hører sig dog til sjældenhederne at jeg direkte lader min vrede gå udover andet end puder og andet blødt godtfolk. Dog har en af mine Wireless Controllers til Xbox 360 måtte lade livet. Efter en heftig omgang Def Jam Icon, mistede jeg besindelsen fuldstændigt og lod det gå udover den stakkels forsvarsløse controller, der fik et par gevaldige slag over nakken, med åben håndflade. Skaden ramte kun det ene analoge joystick som nu dingler lystigt i vinden. Dette er en af de få gange hvor et spil har sat sådanne følelser igang i mig.

Denne tråd er tilrettelagt så du kan dele din frustrerede historie med os andre. Vel er det pinligt, men kun hvis du ikke vil indrømme problemet, som er det første skridt på vejen til bedring. Fortæl :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
silverstarsilverstarSkrevet 28/04-08 17:20, rettet 28/04-08 17:21 
Jeg husker 3 lignende episoder:

Under et spil Lotus Esprit Turbo Challenge til Amiga mod en kammerat: Kammeraten bliver overhalet på målstregen efter en lille fejl til sidst i banen, hvor han rammer en forhindring. Han eject'er disketten ud af Amigaen mens den stadig kører og kyler den gennem lokalet, den rammer væggen og splintres i flere dele, som ikke kan lappes sammen. Slut med Lotus!

En anden kammerat: Under et spil Kickoff 2 (også Amiga) hamres der i frustration så hårdt på en væg at et billede falder ned i rummet ved siden af og glasrammen knuses. Det er ikke den slags der får dig i kridthuset hos forældrene :)

Mig selv: Da jeg første gang fik en SNES blev der spillet MEGET Street Fighter 2, og især på den højeste sværhedsgrad bruger AI'en engang imellem nogen meget "billige tricks". En yndet måde at komme af med frustrationerne over dette var at bide i joypad'en :)
Det er ikke noget jeg praktiserer idag, men efter at have set en god portion SNES-joypads i samler-regi kan jeg se at jeg ikke var/er den eneste, der gik til den slags yderligheder, jeg har efterhånden set en del joypads med tandmærker i, hehe.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/04-08 17:29 
En af mine kammerater knækkede engang en Tekken 3 skive i vrede over at tabe mod CPU'en.
Selv syntes jeg at jeg er en ret besindig gamer ;)
nerosnerosSkrevet 28/04-08 18:39, rettet 28/04-08 18:40 
Jeg husker især at have gået fuldstændig amok på mine SNES pads da jeg spillede Street fighter II og Mortal Kombat II. De blev smadret ned i bordet mange gange og min kære mor blev skældt ud hvis hun kom ind på værelset med saftevand og kage! Mine C64 joysticks har også haft nogle gevaldige ture, men de gik faktisk sjældent istykker og man kunne selv lave dem igen med sin lille skruetrækker ;-)

Idag er jeg dog vokset fra den slags...næsten. Men jeg har nogle gange udråbt mange bande ord og har hamret min XBOX360 controller og min nuværende PS3 controller ned i låret hvorefter jeg må lide en lille smerte og et blåt mærke. Jeg kan bestemt ikke anbefalde den slags unødvendige ting med sin controller. Når spillet nedværdigere en med feje tricks plejer jeg at slukke og sukke :-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/04-08 19:16, rettet 28/04-08 19:49 
Jeg har sår på begge mine knor efter jeg slog alt hvad jeg kunne på mine CD'er, fordi jeg tabte i SFIII for 2 dage siden. Ellers et stort hul i væg og dør, jeg kastede også en kop alt hvad jeg kunne ind i væggen så der kom flænger i tapetet og der efter smadrede den ned på glasset til mit hamster så det gik i stykker(ca. et par år siden i Capcom Fighting Jam).
Hoid to colony C05 where the computer is...
dRxLdRxLSkrevet 28/04-08 20:10, rettet 28/04-08 20:11 
Jeg har to gange slukket for MRURGAY i vrede når jeg skulle samle lilla mønter med Luigi (som har en tendens til at glide udover kanter og i døden). Den ene gang ved de lilla mønter i Freezeflame galaxy efter at jeg havde samlet alle fucking 100 og kun manglede at komme ned til stjernen!!! Den anden gang var efter næsten at have samlet alle mønterne i Dusty Dune Galaxy, hvor jeg bliver skubbet ud i kvicksandet af én af de to tornadoer med roterende pigkugler forneden!!! Disse to møntbaner er så langtrukne og omstændige at det at skulle starte helt forfra når man var tæt på mål ikke var til at bære. Hvorfor har trickster comet banerne ikke savepoints som de almindelige baner?!

At slukke maskinen er nok det vildeste jeg kan hidse mig op til i dag, men da RJK og jeg var teenagere og gik i gymnasiet, var jeg noget mere følelsesmæssigt uligevægtig og kunne blive drevet ud i voldsom affekt hvis jeg tabte i multiplayer-spil (eller web-design konkurrencer ;-)). Jeg har dog aldrig smadret fysiske ting i vrede, som regel kun af klodsethed.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PapandPapandSkrevet 28/04-08 20:12, rettet 28/04-08 20:13 
Skudt i America's Army = Tog pc-skærmen i hånden og begav mig mod vinduet. Fortrød lige inden, da jeg ikke kunne få vinduet op og holde skærmen samtidig.

Skudt i America's Army = Slog hul i væggen.

Skudt i America's Army = Slog hul i døren.

Tabte i Mario & Sonic: Olympic Games = Knuste min kærestes armbånd (det lå på bordet).

Tabte i Tekken 5 = Smadrede en controller i gulvet.

Tabte i Forza 2 = Smadrede et live-headset i 5-6 stykker.

Tabte i Mario Kart = Smed med Wii-moten.

Blev skudt i America's Army = Tog mit tastatur og bankede det i bordet så diverse taster røg rundt i lokalet.

To be continued...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
seebergseebergSkrevet 28/04-08 20:38, rettet 28/04-08 20:45 
Husker kun en episode. Burnout 3: Takedown på Xbox. Et af de allersidste Road Rage-løb. Havde prøvet at få guldmedalje hele eftermiddagen, men det ville bare ikke lykkedes. Så endelig så det ud til at jeg ville klare det. Manglede kun to takedowns, og var kun crashet få gange. Men som følge af at jeg havde spillet hele eftermiddagen, kunne jeg ikke holde koncentrationen i takt med at pulsen steg. Jeg crashede 5 gange inden for 1 minut, hvilket resulterede i at jeg blev "totalled" med kun een takedown tilbage. Straffen gik ud over en 1½ liters cola som jeg bankede så hårdt ned i gulvet at den bouncede næsten tre meter op i luften, ramte loftet for derefter at tonse mod og kværke min Neo Geo Pocket Color kasse, som inden uheldet var i mint stand. Nu er standen kun meget god, eftersom flasken efterlod en grim bule :P
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/04-08 20:54 
Nå ja, flækkede et bræde i min seng i går, hoppede alt hvad jeg kunne ned i sengen. (pga SFIII)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 28/04-08 21:01 
De mest almindelige reaktioner er at jeg bander og svovler og kalder spilfiguren grimme ting, og hvis spillet er provokerende nok, kanaliserer jeg min vrede på en pude, som bliver kastet ind i en væg, stol eller sofa.
Dette er den kontrollerede vrede, som jeg helt bevidst kommer af med frustrationen igennem.

Værre er det når man bliver så gal, at man bagefter ærgrer sig over konsekvenserne af sit udbrud, og det er vel det døgncenteret handler om :)

Det mest almindelige er et meget højt brøl, hvilket ikke er heldigt når klokken er 4 om natten og kæresten ligger og sover. Desværre tænker jeg først over dette efterfølgende...
Enkelte gange har jeg banket controlleren ned i mine lår, og nogle gange er konsollen da også blevet rebootet eller slukket før jeg fik gemt mit spil, men jeg har heldigvis aldrig smadret noget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/04-08 21:03, rettet 28/04-08 21:04 
Og slåede mig selv i hovedet med knytnæveslag og givet mig selv trælår...(i forskellige spil)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 28/04-08 21:06 
Lol :D! hahaha
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-08 21:14 
Papand: Første skridt på vejen til bedring er at stoppe med at spille Americas Army ;) Jeg kan godt lide din første historie. Meget godt eksempel på hvor impulsiv vrede er :D

Får jeg et mindre vredes udbrud kan jeg godt finde på at tænde og slukke den pågældende konsol mange gange efter hinanden - jeg er ret sikker på at konsollen er ligeglad, men det hjælper på min frustration :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 28/04-08 22:43 
kroebocop>
Ellers et stort hul i væg og dør, jeg kastede også en kop alt hvad jeg kunne ind i væggen så der kom flænger i tapetet og der efter smadrede den ned på glasset til mit hamster så det gik i stykker

Skal du så ud og ha' et nyt hamster?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 28/04-08 22:50, rettet 28/04-08 22:51 
Ha ha, nej det var sku glastaget på terrariet (et 375 liters, mener jeg, det er ;=?)
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 28/04-08 22:54, rettet 28/04-08 22:56 
Tør ikke regne på hvor mange controllers jeg har smadret over årene i rent raseri. Har smadret mindst 1 af alle controller typer som jeg har haft konsol (nogen i 2-3 stk.) Helt fra PS1, N64, PS2, Dreamcast, Xbox, GC, Xbox 360, Wii og PS3. Der røg vist også nogle assorterede joysticks til C64 og Amiga i gamle dage.
Det sker endda under hovedrengøring at jeg finder en knap eller anden controller løsdel bag et skab eller under sofaen ;)

Har endnu ikke været vred nok til at smadre en GBA, DS eller PSP :)
JmogJmogSkrevet 28/04-08 23:14 
Der var engang hvor et savepoint i Metroid Prime pissede mig så meget af, at jeg...ej, jeg er næsten for flow til at indrømme det. Men jeg må ud med det. Jeg... jeg... trak vejret.... ekstra dybt.

(hulk)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/04-08 23:24 
Pinligt! :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 28/04-08 23:34 
Jeg har væltet et glas cola adskillige gange under et spil Call of Duty 4, i og med at jeg rakte ud efter det, fordi jeg var tørstig. Det er nogenlunde så gal som jeg bliver.

Ej, jeg råber også lidt af Challenge-banerne i Contra 4. Små svin :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 29/04-08 00:04 
Jeg har måtte desvære skifte et par kassetter gennem tiden da de altid ligger lige der hvor de ikke skal nå jeg bliver sur over et spil. Har da lært ikke at lade det gå ud over dem, men jeg slukker arigt for maskinen hvis jeg er ved at se rødt.

Der dog et pænt hul i min dør da en mission i GTA III drillede meget. Kassetten holdt.. det gjore døren ikke. Ikke lige frem første klasses træ den dør var/er lavet af XD

Min erfaring er at PS2 joypads er nok dem der går lettets i stykker XP
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/04-08 02:51 
Tja, der er da røget en del joystick gennem tiderne, og min første Commodore 64 fik sig et pænt hak i brødkassen efter en vildfaren knytnæve.

I nyere tid er det kun blevet en smule bedre. Senest er der røget en GameCube-controller (jeg har lykkeligt fortrængt detaljerne i episoden, så jeg kan ikke huske hvilket spil der ansporede min psykose), og for nogle måneder siden fik "Battlefield 2" X360-spillet den helt store tur: knækket skive, totalt kvast kasse og iturevet manual... jeg gik totalt balul over den f...ing ringe AI, hvor ens mænd bare står og glor og bliver myrdet (på slutbanen, hvor man skal stoppe bomberne).

Jeg er helt stolt over, at jeg læste en FAQ i aftes, da jeg sad fast i "Beowulf" (ja, det var sgu ikke pis, at jeg skulle spille det i stedet for GTAIV). Der var ellers lige ved at ryge en controller mere efter 15-20 skibsrednings-forsøg på is-banen.
nerosnerosSkrevet 29/04-08 08:51, rettet 29/04-08 10:06 
Echelon VI kan du ikke hjælpe ham her..

Jeg ved godt den her slags hører hjemme i en anden tråd men synes den passer meget godt ind her og giver et godt eksempel på hvor galt det kan gå ;-)

Link...
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 29/04-08 09:08 
"This video was made as a response to some German politicians attempting to restrict access to violent video games. He was trying to show how they view gamers. Very amusing and intelligent. Too bad most people missed the point."
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 29/04-08 09:59, rettet 29/04-08 10:03 
nåååååh.......
Bashful Neophyte
Danny SallingDanny SallingSkrevet 29/04-08 11:59 
I mine tidlige gamer år smadrede jeg mange boss joysticks til C-64, blev simpelthen så arig at jeg bare måtte smadre et eller andet så jeg kunne få afløb for mine agressioner :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/04-08 12:57 
Neros:
Jeg er desværre bange for at selv ikke døgncentret kan hjælpe vores unge ven. Der skal vist langt stærkere midler og restrictioner til.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkenDarkenSkrevet 29/04-08 13:02, rettet 29/04-08 13:03 
Ja C64 var også ond mod mig, udover joysticks(dårlig kvali) som fik hug ind imellem, så havde jeg en defekt monitor... denne skulle nogle gange have et lille "dunk" for at få klart billede igen.. men med en lille arig knægt som er død for mange gange i et spil så bliver små lette dunk, til noget der smadrede det computer bord skærmen stod på (skod træ).

Har dog fået styr på min hisighed med tiden, jeg var ikke bare en dårlig taber som barn, men også normale ting som ikke lige vile som jeg ville, fik prygl af stor stil (bed blandt andet lego klodser i stykker).

Nu bitcher jeg bare i stor stil.. stakkels de folk der kender mig ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Alf81Alf81Skrevet 29/04-08 14:16 
Jeg har altid følt at man kan zone ind og ud med spil. Altså et eller andet hardcore koncentrations moment, der på forunderlig vis tændes og slukkes. Det ene øjeblik smutter jeg igennem Espgaluda på et enkelt credit, det næste øjeblik ser jeg mig blind på fjerde boss' skudmønster. Det ene øjeblik forudser jeg alt hvad en SS rank spiller vil gøre i SFIII og i det næste øjeblik ligner det hele bare én lang animation, med min død som afslutning. Selvom alt dette nok har en helt naturlig forklaring, så har jeg gennem årene stadig ikke lært at holde en pause når jeg er zonet ud. Dette har så ofte resulteret i nærmest håbløs frustration fra min side, hvor jeg har mistet alt ligefra controllers, til potteplanter og en bærbar (dog aldrig konsoller?!).

For det meste bliver det nu bare til trælår og lignende vold mod mig selv, men et par historier er dog mere bemærkelsesværdige end andre. En af dem er hvor jeg som 16-17 årig spiller et eller andet NHL spil på PSX, hvor alle jo' så nok kan regne ud at jeg taber - jeg vælger at tage fat i mit reolsystem, læne mig bagover med det og lade det hele vælte ned over mig _med vilje_ :/
Ting om dét og pis.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/04-08 14:34 
Alf81>
...jeg vælger at tage fat i mit reolsystem, læne mig bagover med det og lade det hele vælte ned over mig _med vilje_ :/

Holy crap! Hvis jeg gjorde det, ville I kunne læse en BT-nyhed: "Death by DVD!" :-)
TLTLSkrevet 29/04-08 14:38 
Jeg har en del fejlbrændte eller ubrugelige CD'er liggene som jeg får tyret ind i min væg hver gang jeg bliver frustreret. Ellers går det som regel ud over puder eller sofaer.

Det jeg bliver mest frustreret over for tiden er Rogues i WoW, eller Assassins creed når han ikke lige kravler som jeg vil ha ham til det, og jeg derefter laver et hop og falder i min død. Det har også fået mig til at tyre en controller ind i væggen bag min fladskærm.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Alf81Alf81Skrevet 29/04-08 14:44, rettet 29/04-08 15:12 
Hyakotake>
Holy crap! Hvis jeg gjorde det, ville I kunne læse en BT-nyhed: "Death by DVD!" :-)

Hehe... Mener at jeg slap ganske billigt med blå mærker og hudafskrabninger. Der var både mine cd'er, VHS'er, spil og en microbølgeovn i reolen.
Ting om dét og pis.
KTCKTCSkrevet 29/04-08 14:46 
Jeg har en tilståelse...

Jeg nævnte tidligere at jeg aldrig har ødelagt noget som resultat af min vrede, men ved nærmere eftertanke er det vist ikke helt korrekt.

I en periode spillede jeg en del Puyo Pop Fever på min Special Edition Blå Nintendo DS, og når spillet nogle gange var alt for uretfærdigt og søndertæskede mig, blev maskinen lukket som en bog man klapper i lidt hårdt. Ikke noget alvorligt, men dog alligevel nok den direkte grund til at hængslet knækkede på min kære DS. Nintendo fiksede det dog heldigvis under garanti, og jeg forsøger at undgå at spille Puyo Pop Fever på den nu :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 29/04-08 14:57, rettet 29/04-08 15:04 
Der er godt nok nogle vrede gamere herinde :-)

Hvis der er et spil som jeg sidder fast i eller behandler mig uretfærdigt. Skifter jeg spil til noget som jeg ved jeg er super god til og på den måde får jeg afløb på min vrede inden jeg bliver helt grøn...
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 29/04-08 15:07 
Alf81 den historie er simpelthen smuk. :)
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 29/04-08 15:28 
neros>
Hvis der er et spil som jeg sidder fast i eller behandler mig uretfærdigt. Skifter jeg spil til noget som jeg ved jeg er super god til og på den måde får jeg afløb på min vrede inden jeg bliver helt grøn...
Der kommer det store problem som mange andre herinde nok også lider af. Stædighed. Jeg kan blive ved og ved, og selv om frustrationen stiger for hver gang man fejler og man til sidst er mere eller mindre et lallende, savlende vrag som er klar til den lukkede, fortsætter man i trods.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/04-08 15:33 
"You and me, KTC, we get stubbornness, y'feel me? 'Cause we're from the streets."
nerosnerosSkrevet 29/04-08 15:57 
la0s>
Alf81 den historie er simpelthen smuk. :)

Ja totalt afmagt...
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 29/04-08 19:28 
Danny Salling>
I mine tidlige gamer år smadrede jeg mange boss joysticks til C-64, blev simpelthen så arig at jeg bare måtte smadre et eller andet så jeg kunne få afløb for mine agressioner :-/

Jet tror The Boss joysticket var specielt designet til at ødelægge :) Hvis ikke jeg husker forkert, fik det ikke særlig høj score for holdbarhed. Jeg har også flere C64 joysticks på samvittigheden. Specielt husker jeg en omgang Tack & Field (for ikke retrospillere, skal man flå joystikect fra side til side for at få spilleren til at løbe i f.eks. 100m løb) hvor det lykkedes mig at rive styrepinden helt ud af basen. Desværre (hvad jeg ikke vidste dengang) var det et originalt Atari 2600 joystick som idag er svære at finde i god stand :(
Nemo me impune lacessit
DarkenDarkenSkrevet 30/04-08 00:02 
scavenger>
for ikke retrospillere, skal man flå joystikect fra side til side for at få spilleren til at løbe i f.eks. 100m løb

nej nej, man holdte da joysticket i bunden og "rystede" det = win ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/04-08 00:27 
Ikke for at føre det hele over i en joystick-tråd, men Command Control Bat Handle fra Wico var sindssygt robust! Jeg sværgede kun til dette ene joystick. Dem med microswitches og andet tech-gejl (f.eks. Competition-Pro) var alt alt for skrøbelige til min spillestil :-)

Retro joysticks
RJKRJKSkrevet 30/04-08 00:36 
Godt at høre, at jeg ikke er den eneste :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 30/04-08 00:38 
Vores Wico holdt også tiden ud.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/04-08 01:30 
Wicoen var også min favorit da Amigaen var at finde i hjemmet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/10-21 14:39, rettet 21/11-21 11:45 
Efter at være flad af grin over de mange videoer på nettet med "Pchooly" og jeg kunne se mig selv i det for nogle år siden, ville jeg lige finde den her tråd frem igen, kunne være der var kommet lidt flere historier til.

Jeg var nød til at stoppe med at spille Street Fighter 5 pga jeg råbte så højt af folk jeg fik klø af, at jeg fik ondt i hals. Slog mig selv tit så hårdt jeg kunne med en flad hånd, så den ene side af mit hovede prikkede. nogle gange og knytnæveslag i hovedet og gav mig selv trælår, slog og sparkede min sofa. Har ikke spillet SF5 i nogle år nu, tror det er sundt nok :=D

Kan også huske Alf81 og mig spillede SF4, hvor han hev hele den ene side af hans jeans op over at tabe online :=D

Jeg købte også en NES af en jeg kender og uden pis var der et bidemærke i den ene controller, der skal noget til :=D

Pchooly
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig