X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

El-spareskinne erfaringer


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/04-08 21:18 
Jeg er så småt ved at blive hooked på ideen om at investere i et par el-spareskinner. En til min computer, og dertilhørende hardware, og en til mit fjernsyn plus konsoller. Ideen er hovedsagligt at spare naturen for udnødig belastning, da jeg som sådan ikke betaler direkte for mit strømforbrug, og derved ikke decideret spare nogen penge.

Jeg vil dog gerne høre om Play:Right brugernes erfaring med disse skinner - mon ikke der er nogen af jer der benytter dem? Er de besværlige at have med at gøre? Fungere de som man forventer? Andre kommentarer er velkomne :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 22/04-08 21:48 
Hmm, jeg kender en der fik svitset sin nye Xbox 360 Elite pga. sådan en skinne.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KnightrideRKnightrideRSkrevet 22/04-08 21:50 
Jeg har købt én engang. Den har så ligget i mit skab lige siden.. Bortset fra i sidste uge hvor jeg endelig tog den i brug. Den har jeg så taget i brug, til nogle af vores bærbare vi har over på skolen for, der er nemlig ikke nok stik i væggen til alle 29 bærbare. :) Kan sige den virker fint nok, men når den skal bruges til en masse bærbare er den sku lidt upraktisk - USB stikket skal nemlig være tilsluttet en bærbar hele tiden ellers slukker den for de andres strømforsyninger.

Men syntes nu alligevel det er ret smart og ja den virker skam :P
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/04-08 22:11 
Herold>
Hmm, jeg kender en der fik svitset sin nye Xbox 360 Elite pga. sådan en skinne.

Det lyder da ubehageligt. Kender du nærmere til omstændighederne omkring hændelsen, og skinnens fabrikat?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkenDarkenSkrevet 22/04-08 22:32 
Jeg har også hørt om udstyr der er røget sig en tur pga sådan en skinne... men det er meget lang tid siden, så det kan jo være hvad som helst.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
dchangdchangSkrevet 23/04-08 22:24 
Jeg har købt en til tv/hifi samt en til computeren. Ingen af dem virker som de skal (den til pc virker overhovedet ikke) selvom alt udstyr er nyere, max. 2 år.

Elsparefonden vil ikke ombytte dem fordi det er et ½ år siden jeg købte dem. Reelt skal de jo men jeg gider ikke gennem en jungle for 79 kr.

Så jeg skider videre på miljøet, kan kun anbefale dig at gøre det samme. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ChronoChronoSkrevet 23/04-08 22:39 
Hvad med sådan en skinne med en kontakt på? Sådan en bruger jeg - det er faktisk ikke så hårdt lige at bukke sig ned og trykke på den når man går fra computeren :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/04-08 23:02, rettet 23/04-08 23:03 
Sådan en afbryder sidder der allerede på skinnen til min PC, printer osv. Kald mig bare doven, men skinnens placering, gør det lettere besværligt og irriterende at slukke på denne måde - derfor ville jeg klart foretrække en el-spareskinne, der gør det automatisk. Jeg slukker den som regel kun når jeg forlader mit værelse i flere dage.

Det lyder som om jeg skal vente til understøttelse af fjernbetjening bliver standard i stikkontakter. Ærgerligt at det ikke fungerer bedre.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/04-08 08:07 
Echelon VI>
Kald mig bare doven

Du er doven! :D
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/04-08 12:02 
Så så ikke mobbe :p

Det er for mig ret uforståeligt, at der er så mange problemer med disse el-spareskinner - hvis man vil sikre sig at befolkningen spare på miljøet, burde man vel først og fremmest sikre sig, at produkterne virker upåklageligt.

Efter lidt læsning på el-sparefondens hjemmeside ser det ud til, at man helt skal lade være med at indkøbe spare-skinner til sin PC - de udfaser hvertfald produktet, blandt fordi de simpelthen ikke fungerer sammen med Vista.

Jeg ville ikke udsætte mine konsoller for nogen ekstra risiko, så derfor synes det heller ikke som en særlig god løsning.

Måske skulle jeg bare holde med at være doven...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 24/04-08 14:24 
Echelon VI>
Det lyder som om jeg skal vente til understøttelse af fjernbetjening bliver standard i stikkontakter.

Du kan godt få noget nu uden at blive ruineret. Altså hvor man sætter en form for fjernbetjent omskifter i en almindelig stikkontakt. Dem jeg har hørt om (fra Aldi) virker dog ikke godt hos alle, så jeg ville nok undersøge markedet grundigt. Fandt lige hurtigt et par stykker, mest for at vise idéen bag, aner ikke om de er gode:
http://www.kbtrading.dk/?p=productMore&iProduct=185
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6137&n=10

Jeg går ud fra, at man godt kan tilslutte en fordelerdåse i omskifteren, så længe den samlede belastning ikke overstiger det maksimale, men det er kun et gæt/håb :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/04-08 16:05 
Den løsning ser faktisk meget smart ud. Som du siger er det spørgsmålet om man kan tilslutte endnu en skinne med mange stik. Til 99,- kan det vist ikke gå helt galt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig