X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Madtråden


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 20/04-08 16:28 
Min kæreste og jeg er lidt uenige om, om hvorvidt man
må genopvarme spinat eller ej.
På den ene pose står der at man godt må hvis man sørger for at de rester der skal genopvarmes, hurtigt bliver sat på køl.
på de anden pose står der, at man ikke bør opvarme spinet.
Hvad siger i til det?
Hoid to colony C05 where the computer is...
166 emne(r).
« < 1 2 3 4

Svar
HeroldHeroldSkrevet 16/05-13 13:31 
Jeg mente at have hørt at de netop skulle ligge i blød for at skylle giftstofferne ud, men google siger at det er en anden type bønne og at det ikke burde være noget problem.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/05-13 13:45 
Jeg gætter på at man blødgør dem i vand inden man koger dem, fordi det ellers vil tage for lang tid. Mit gæt er at det først er under kogningen at de fleste af giftstofferne forlader kikærterne.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 16/05-13 13:50 
Vandet fra kogte kikærter må godt bruges i madlavning i modsætning til andre bælgdimser, så det er vist heller ikke derfor :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/05-13 13:53, rettet 16/05-13 13:59 
Hmm, det er underligt. Det ser ud som om der hersker noget uenighed via Google, om Kikærter er giftige eller ej. Jeg har altid fået at vide at de er giftige, men Camilla Plum skriver at de ikke er (fordi de ikke indeholder proteinet Lectin), og hun plejer at have styr på tingene.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 16/05-13 16:44 
Ja, jeg mente også de var giftige - men primært kun indtil de var lagt i blød - har altid fået at vide at man skal kassere vandet de har ligget i blød i, men kogevandet er fint og bliver ofte brugt til fx hummus.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/05-13 16:47 
Jeg fatter vist ikke en skid af bønner :)
AV Intelligent Terminal
HeroldHeroldSkrevet 16/05-13 23:57 
Men du ... er jo KillerBean2 ...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/05-13 00:03 
Den første KillerBean døde af bønneforgiftning :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/05-13 03:13 
Det fungere ligesom Highlander. Der var engang en Killerbean på boardet indtil Jens huggede hovedet af ham, fik hans kræfter og blev Killerbean2
SumezSumezSkrevet 22/05-13 08:37 
Herold>
Jeg mente at have hørt at de netop skulle ligge i blød for at skylle giftstofferne ud, men google siger at det er en anden type bønne og at det ikke burde være noget problem.

Giftstofferne er grunden til at de skal koges i så lang tid (gerne en time), at lægge dem i blød gør sikkert også lidt af arbejdet, men det er primært for at give dem en god konsistens og smag. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/05-13 20:37 
Puha, det er sgu lidt farligt at lave spaghetti med kødsovs så tit som jeg gør. Nu har jeg efterhånden fået fintunet min opskrift så godt, at jeg ikke kan lade være med at æde alt, alt for meget. Bøøøøvs! :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 26/05-13 20:39 
I ret lang tid var det det eneste jeg kunne finde ud af at lave, og i al beskedenhed vil jeg gerne erklære at min egen kødsovs er den bedste jeg har smagt, jeg har selv samme problem og spiser mig tyk og fed i det stads :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/06-13 01:18 
Så, nu lykkedes det mig endelig at få lavet noget ordentligt hjemmelavet ketchup. Jeg har lavet det to gange før. Den første gang blev det ikke til noget der overhovedet mindede om ketchup.. Det var nærmest bare en underlig form for kanelsovs, da jeg ikke havde noget five-spice og i stedet måtte bruge allehånde og (alt, alt for meget) kanel. Anden gang havde jeg heller ikke noget five-spice, men jeg var i det mindste lidt mere heldig med blandingsforholdet, så resultatet blev nogenlunde ketchup-agtigt. Men den her gang lavede jeg selv five-spice og ramte ca. 100% plet med ingredienserne. Er du gal, det smager godt! Man kan jo nærmest bare æde det som slik :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/11-13 20:22 
Madtråden

Mums, falafler. Jeg laver dem med koriander og spidskommen. Kan i anbefale andre kryderier?
AV Intelligent Terminal
HankyHankySkrevet 14/11-13 20:33 
Det ser godt ud ;)

De få gange jeg har lavet det, har jeg sprunget spidskommen over, og så brugt koriander, sesamfrø, frisk chili og friskpresset limesaft. Men det er vel næsten kun fantasien der sætter grænser? De smagte i hvert fald godt :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 14/11-13 20:42 
Lidt hakkede fetastykker blandet i, måske? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
166 emne(r).
« < 1 2 3 4

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig