X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gran Turismo 5 Prologue


Svar
nerosnerosSkrevet 29/03-08 22:16 
Ja så skulle det være landet i hvertfald på Sony's online store. Jeg kan ikke blive helt klog på hvad forskellen er fra det spil man kan downloade nu, og det man kan købe på en blu-ray disk i butikkerne. Er der ikke helt så meget kød på denne download version som det der vil komme i butikkerne? Jeg stor lidt på vippen skal jeg købe det nu online eller vente... :-/

Hjælp!
Bashful Neophyte
146 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-10 01:00 
Gad vide hvor mange penge der er skudt i projektet efterhånden?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/10-10 09:01, rettet 14/10-10 09:03 
Tror det er fordelt ca. sådan her...

$25 millioner : Lønninger til udviklere.
$50 millioner : Diverse udgifter til måling, scanning og optagelse af en milliard biler.
$100 millioner : Yamauchi's personlige kokainforbrug
$150 millioner : Ludere og andre festartikler
$75 millioner : Hold af psykologer der skal forsøge at overbevise Yamauchi om han ikke kan gå på vandet.
$5 millioner til lydsiolering af Yamauchi's kontor for at skåne hans ører fra den øvrige spilindustri's latter.
$50 millioner : Marketing
SumezSumezSkrevet 14/10-10 09:10 
Hvordan får man job hos GT5-Firma??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
BeanoBeanoSkrevet 14/10-10 09:38 
Yamauchi responded to an exacerbated fan worried that GT5's delay meant the game would be released next year: "I believe we won't keep you waiting until then," he said.

Udsættelse til 2011 hermed bekræftet.

GT5 delayed to "iron out kinks"
SumezSumezSkrevet 14/10-10 10:31 
Det er fandeme også et flot spil, det må jeg give det, jeg synes ikke der er noget galt i at de er perfektionister omkring det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
enfenenfenSkrevet 14/10-10 19:30 
Nej, men på et tidspunkt er det ikke pænt mere, og så kan de starte forfra med at forbedre deres engine...igen se på DNF.
What is the Matrix?Spiller nu: Call Of Duty: WWII, Grand Theft Auto V, Batman: Arkham Knight
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/10-10 19:54 
Did Not Finish? Eller hvad står DNF for?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/10-10 20:22 
Du ved... The Duke :)
BeanoBeanoSkrevet 14/10-10 20:31 
Den virkelige grund?

"GT5 delay due to PS3 hack?"
BeanoBeanoSkrevet 12/11-10 16:16 
Så kom der endeligt en ny dato: 24. november i Europa.

"GT5 Release Announcement"
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/11-10 15:54 
Embargo udløber i morgen kl. 9.00 - er virkelig spændt på, om det er lykkede udviklerne at forny serien, eller om det er GT om igen...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
King ChaosKing ChaosSkrevet 23/11-10 19:25 
Vind :P

Vrooooooom vroooooooooooooooooooom ...vrom
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 20:59 
Fik spillet i dag (jo det passer - jeg *har* knebet mig selv i armen!!) og kan komme med nogle impressions....

Kort sagt - meget blandet fornøjelse (efter ca. 2 timer spillen) og er glad for at jeg på forhånd havde sænket forventningerne.

Ved første opstart spurgte spillet om jeg ville installere data - det var ikke en overraskelse. Det er frivilligt men hvis man ikke installerer fuld vil spillet bare installere små bidder løbende når man kommer til nye baner og biler.
Jeg valgte at få det overstået og tage en bid mad. Efter 40 min. stod der 23 sekunder tilbage. Efter 50 min stod der 23 sekunder tilbage - så afbrød jeg. Jøsses!
Så besluttede jeg mig for at bare lade den installere løbende, men så var menuer frustrerende langsomme og hakkende. PISGYLLEOGJAP***LORT!... startede så fuld installation igen (fra options) og efter 10 min gik den igennem (den skulle heldigvis ikke starte forfra). Syntes dog stadig der står "installing" ofte i 1 ca. sekund i hjørnet men menuer og loading er mærkbart hurtigere. Skidt start men kom vist igennem.

Igang med spillet - ENDELIGT - laver en profil, sætter home-screen wallpaper og alt muligt fyld op og kommer til spillets kerne: GT Mode.
Får at vide jeg skal købe en bil - standard GT stuff, men nu kommer vi til mit største kritikpunkt af GT5: Spillet har 1030+ biler MEN de fleste (ca. 800) er "standard" biler, dvs. opgraderede GT4 biler. Resten (ca. 220) er "premium" dvs. de super-dupper-jeg-skal-komme-efter-dig-ska-jeg-detaljerede biler som Yamauchi & co. angiveligt har nusset med i 5 år (i en brandert?).
For det første er standard bilerne grimme - SLET ikke på niveau med premium biler eller hvad man kan forvente i et HD bilspil i 2010. Så f.eks. på min bil i replay photo-mode hvor lygter var flade textures og pixellerede kanter - yuck!
Ok, det er "bare grafik lir?"... men nej, der er ikke cockpit view i NOGEN standard biler OVERHOVEDET. Kun premium biler har cockpit view. Personligt bruger jeg stort set aldrig cockpit view men ved der er mange andre der gør og det er inkonsistent der også påvirker gameplay.
Så for mig har GT5 ikke 1030 biler - det har ca. 220 biler som tilgengæld er fantastiske godt lavet (skal det ha!).
Efter min mening skulle de havde droppet standard biler HELT og fokuseret på 400-500 premium biler. Det havde jeg være længe tilfreds med.

Nå men har da fået spillet 10-12 løb, fået level'et op til Lv 4 (A Spec) og vundet ting og sager. Grafikken er flot (1080, 60fps) og er mere poleret (god AA og meget mindre tearing) end Prologue - men også ved at være uddateret og lidt sterilt i udtrykket, ihvertfald de klassiske baner som jeg har spillet - måske bliver det bedre senere på andre baner. Men skygger er meget pixellerede (lav opløsning). Ikke spor pænt lavet og det går ud over helhedsindtrykket - også i cockpit view ødelægger det meget.

Spillet har hele to photo modes - en i replay og seperat Photo Travel som jeg ikke har prøvet endnu da den kun virker med premium biler - har kun en standard spand lige nu.

Det er meget "klassisk GT feel" (surprise!) - sygt mange options og muligheder og jeg har kun skrabet i overfladen.
Har slet ikke sniffet til hele online og community delen, Track Maker, B-Spec, head-tracking, osv. Har kun købt een bil, taget en enkelt licence test og kørt i A-Spec, lidt Arcade og en special event (NASCAR halløj). Så der er masser at undersøge endnu.

Noget vigtigt som jeg ikke har set endnu: damage. Om det låses op senere (højere level?) eller om det i er specielle/sværere events, ved jeg ikke. Jeg går stærkt ud fra det er et sted men burde være noget spilleren skulle have som mulighed (og udfordring) fra starten. Så indtil videre har GT-bumper-car kørestilen virket og er ikke blevet straffet på nogen måde for at køre råddent! Heldigvis virker AI til at være forbedret - skal dog checkes noget mere da jeg har lagt forrest i alle løb indtil videre :)
Handling og fysik virker også meget GT-agtigt - måske tweaket siden prologue, men det er slet ikke skidt efter min mening ;)

Pyh... det var vist alt jeg har observeret på et par timer.
Det lyder måske meget negativt men når installation først var overstået, var det sjovt at spille, har et godt "feel" og der er meget at se og lave. Det er generelt et meget poleret (bortset fra standard biler selvfølgeligt!) og stilfuld spil - bilporno pakket ind i super sprøde menuer og blød jazz. Dvs. ren GT og tror ikke gamle fans vil blive skuffet når alt kommer til alt, men kan pt. ikke se at det kan vippe Forza 3 af pinden som bedste konsol bil sim racer. Og det ligner heller ikke noget som har været under udvikling i 5 år.

Spændt på at læse anmeldelser - forhåbentligt gemmer der sig noget guld under overfladen :O
HankyHankySkrevet 23/11-10 21:34 
De ting du ripper op i, er ting jeg var bange for vil være, som de nu er blevet. Især det med Standard vs. Premium-bilerne ser jeg som super træls, da jeg udelukkende spiller fra cockpit-view i Forza Motorsports 3.

Hvordan med styrringen, fysikken og fartfornemmelsen? Er den MEGET hen ad det samme, som Prologue? - det var klart mine største kritikpunkter, og gør at jeg den dag idag, ikke har gidet andet end FM3 ;/
Spiller nu: Dead Rising, Progear No Arashi, Windjammers
HeroldHeroldSkrevet 23/11-10 21:39 
Jeg har fra en pålidelig kilde (Facebook) at der nok bliver ramaskrig, når anmeldelserne lander. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/11-10 21:41, rettet 23/11-10 21:45 
Jeg spiller altid med bumper cam i bilspil (med enkelte undtagelser) og syntes ikke fartfornemmelsen mangler sammenlignet med f.eks. FM3 - har kun kørt med et par langsomme biler og en enkelt NASCAR fræser. Om det er anderledes med 3. person views skal jeg ikke kunne sige ;)

Som sagt virker styring og fysik meget GT-agtigt - muligvis forbedret i forhold til Prologue. Jeg spiller med controller da jeg ikke ejer et rat :P

@Herold: Det er også min mave-fornemmelse ;)

Jeg tror meget det bliver noget i stil med "store ambitioner der er kollapset under sin egen vægt", "prøver for meget men for lidt fokus" og "hvad har de brugt tiden på?".
SumezSumezSkrevet 24/11-10 08:29 
King Chaos>
Vind :P

Deltager man så i konkurrencen om GT5 eller Need For Speed? Det er meget uklart...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/11-10 08:54 
Synes du?

Det er da tydeligt, at man deltager i en GT5 konkurrence, da alle spørgsmålene er GT5 relateret - det NFS spot der kommer når du har deltaget i konkurrencen, er jo en teaser for NFS konkurrencen - som der også står i teksten på billedet... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/11-10 09:27 
Eurogamer – 9
IGN – 8.5
Joystiq – 4/5
VGD – 8
CVG – 8
Destructoid – 10
GamePro – 4.5/5
GameReactor – 7
Videogameszone.de – 85%
Metro – 8
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
millenniummillenniumSkrevet 24/11-10 09:29, rettet 24/11-10 09:37 
Jeg ELSKEDE dem første Gran Turismo, men efterhånden begyndte der at være for meget simulation for min smag. Jeg synes gradvist det blev kedeligt at lave bremseøvelse i køreskolen.

Synes også at spillets syntetiske overskarphed blev lidt for meget. Udviklerne burde hellere forske lidt i optiske effekter som skaber mere indlevelse. - Den slags effekter som får os til at knibe øjnene sammen, hvis vi kører i direkte modlys, eller slørede områder uden for fokuspunktet.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 24/11-10 09:50 
Ikke det blodbad jeg havde forventet - indtil videre ihvertfald :)

Omvendt heller ikke de scores man skulle kunne forvente af et "perfekt" spil der har været 5 år undervejs.
KalicolaKalicolaSkrevet 24/11-10 10:29 
Shame.. Back to Forza 3 og Dirt
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 24/11-10 10:51 
PalleJensen>
Det er da tydeligt, at man deltager i en GT5 konkurrence, da alle spørgsmålene er GT5 relateret - det NFS spot der kommer når du har deltaget i konkurrencen, er jo en teaser for NFS konkurrencen - som der også står i teksten på billedet... :)

Det billede den viser bagefter, plejer nu at svare til den konkurrence man har deltaget i, så det kunne meget godt ligne en fejl i systemet. Det er jo ikke usansynligt at siden med GT5-konkurrencen har submittet fromdataen til siden til NFS-konkurrencen, især når man er bekendt med de fejl de har haft på deres konkurrenceside førhen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
BeanoBeanoSkrevet 24/11-10 11:16 
Kan være man i GT5 konkurrencen vinder et NFS:HP eksemplar og trøstepræmier så er GT5 :D
BeanoBeanoSkrevet 24/11-10 12:02 
Digital Foundry har en artikel alene om installationen (!) - lyder til mine indtryk ikke var helt unormale.

"Gran Turismo 5: Installation Analysis"
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/11-10 12:19 
Beano>
Kan være man i GT5 konkurrencen vinder et NFS:HP eksemplar og trøstepræmier så er GT5 :D

Det er der da ikke meget trøst over... Er det ikke bare at sparke til en som allerede ligger ned? ;-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 24/11-10 12:42, rettet 24/11-10 12:46 
Så langt vil jeg nu ikke liiiige gå i kritikken ;)

Mere info fra DF - denne gang om Course Maker:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfou...ng-tracks-blog-entry
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-10 13:26 
Det ser ikke specielt imponerende ud. Jeg husker track editoren fra V-Rally 2 til Dreamcast som meget mere gennemført end det dér :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/11-10 13:29 
Ja der er mere en generator end en editor. Jeg krydser fingre for en ModNation Racers-agtig bane editor i Forza 4 :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/11-10 22:58 
Sumez>
Det billede den viser bagefter

...er et banner for Need for Speed-konkurrencen som slutter i morgen. Det vises på alle sider, så... jeg synes ikke det er så svært :/
BeanoBeanoSkrevet 25/11-10 10:28 
Rystende at at den slags er et issue i en stor titel som GT5.

Undrede mig over i går at single-player menuer pludseligt blev røv-langsomme - hvorfor skal spillet kommunikere med en server for det?

"Sony limits GT5 to ease online gridlock"
PalsgaardPalsgaardSkrevet 25/11-10 14:20 
Jeg har købt signature edition og kan ikke få koden til konkurrencen til at virke, andre der har samme problem? :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JmogJmogSkrevet 25/11-10 18:10 
King Chaos>
Sumez>
Det billede den viser bagefter

...er et banner for Need for Speed-konkurrencen som slutter i morgen. Det vises på alle sider, så... jeg synes ikke det er så svært :/

Jeg tænkte slet ikke over at banneret var relateret. For... ja, det var jo et banner. Jeg er vant til at bannere intet har at gøre med det der er på selve siden.

Og i øvrigt, så var min reaktion "cool, den deltager jeg også i" :-)
SumezSumezSkrevet 17/12-10 09:49 
Er det normalt at spillet kommer uden manual? Eller er det bare fordi den version jeg var så heldig at vinde på gamere.dk er promo-udgaven? Selve discen ligner i hvert fald promo, men det kunne godt ligne Sony at bruge "standard-layoutet" til deres egne titler. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
JonassoeJonassoeSkrevet 17/12-10 10:27 
Rigtige mænd læser ikke manualer =D
Jeg har også selv vundet en promoudgave uden manual (fra Gamerslounge.dk), så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål (heldigvis fik jeg den i en ordentlig æske - Dead Rising 2, som jeg vandt på Gamereactor.dk kom i et billigt CD-cover, der allerede var ved at gå i stykker, da jeg åbnede pakken), men det er nu ret normalt, at computerspil sælges sammen med en manual.
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
BeanoBeanoSkrevet 17/12-10 11:44 
Jeg er ret sikker på der var manual med mit retail eksemplar. Har ikke læst i den men har bemærket at der er noget in-game manual halløj også.
SumezSumezSkrevet 17/12-10 11:48 
Heller ikke fordi jeg havde planer om at læse den, ville bare gerne bekræfte hvilken udgave jeg havde :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
KalicolaKalicolaSkrevet 17/12-10 12:47 
Manualer hører fortiden til. Er det ikke derfor at man laver tutorials?
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 17/12-10 12:49 
Sumez>
Heller ikke fordi jeg havde planer om at læse den, ville bare gerne bekræfte hvilken udgave jeg havde :)

:)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
HeroldHeroldSkrevet 17/12-10 12:53 
Er den rød/hvid, Sumez? Det er typiske promo, og der er aldrig manualer med, andet end hvis der er et indlæg i jewel-casen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JonassoeJonassoeSkrevet 17/12-10 14:23 
Kalicola>
Manualer hører fortiden til. Er det ikke derfor at man laver tutorials?

Damnit, ville ønske at de bare lavede manualer, så os, der hellere selv ville lære spillet bare kunne springe over spillets tutorial :) (af en eller anden grund vælger mange udviklere at gøre begge dele).
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 27/12-10 15:03 
GT5 skal have point for at være det første spil nogensinde af denne type, der har kunnet fange min interesse. Jeg er virkelig bidt af det.

I starten gik det lidt sløjt, man kører kedelige biler og får ikke den store fartfornemmelse, og det virker underligt at der ikke er nogen konsekvenser (udover tabt fart) af at brase direkte ind i rabatten eller andre biler. Men som man kommer længere ind får man købt flere og flere biler og får rigtig mange overraskende varierede racing-oplevelser. Spillet er på sit højeste når man lige har låst op for en ny cup/racekategori og den eneste bil man kan har der opfylder kravene er cirka på niveau med de andre deltagere, hvilket potentielt gør løbene til en herligt nervepirrende oplevelse (selvom jeg har fået at vide at jeg kommer i et ubehageligt arrigt humør af det :))

Jeg kan godt lide at idealkurven er vist som standard, hvilket gør spillet mere mere lettilgængeligt for begyndere som mig der ikke ved en disse om racingspil, især ved de sving hvor man skal begynde at sænke farten længe før man overhovedet kan se at der er et sving.
Jeg kan også godt lide at man kan bruge så meget tid på at "shoppe" biler og opgradere dem ved at tune alle mulige aspekter, så selv tilsyneladende håbløse biler kan reddes. Det er sjovt jeg har læst flere steder på nettet at en Bugatti Veyron (som man vinder i "world championship") er bygget rent til fart og ikke nogen særlig god racerbil, men ved at justere lidt på affjedringen og købe nogle nye dæk til den samt andre småjusteringer, er den blevet til et forfærdeligt bæst der tager alle de "expert"-løb den kan få adgang til uden den mindste smule udfordring.
Det er så samtidig et af mine største kritikpunkter at det er lidt for nemt bare at tune en bil så meget at der reelt set ikke er særlig meget "racerspil" over spillet, men snarere et simpelt sims-agtigt managerspil, hvor det bare gælder om at tjene penge til at bygge vinderbiler. Men for mit vedkommende er dette også ganske sjovt.
Måske er det derfor, den fuldstændig uforståelige B-spec del er indført. Jeg kan slet ikke se hvad idéen i dette er, for det tilføjer intet at man kan få en anden kører (som altid er væsentlig dårligere end én selv) til at køre de samme løb.
Det er dejligt nemt at man bare kan smide ham i en eller anden voldsom bil, der vinder løbet for ham, se noget Simpsons og så vende tilbage til spillet nogle minutter senere og indkassere præmien, i stedet for bare at køre de samme løb igen og igen indtil man får råd til sin Zonda. Men jeg synes godt nok det er fjollet.


Det er sjovt i forhold til alt det, Beano skriver mht. standard-biler og premium.
Hvor det i hans verden er meget afgørende for spillet, bemærker jeg slet ikke hvilke af mine biler der er hvad. Jeg synes det virker meget tilfældigt. Min go-kart og Cooper Mini er begge premium, mens jeg har både en Lamborghini og førnævnte Bugati, der begge "kun" er standard. Jeg er heller ikke helt med på hvad forskellen på standard og premium overhovedet er, udover at der er cockpit view i sidstnævnte. Så det er altså ikke noget der rører mig overhovedet.
Før jeg fik spillet mellem hænderne var jeg også af det indtryk at 1000+ biler var langt ude og unødvendigt, og det ville tiltale mig meget mere med et spil med enkelte biler hvor de kan fokusere mere på detaljerne og variationen, men at prøve spillet har hurtigt ændret min holdning. Jeg synes det er helt fascinerende med den imponerende overflod af biler, der betyder at rigtig mange kendte modeller både indenfor billige personbiler og supercars er repræsenteret, og der er jo intet federe end at kunne erhverve sin drømmebil, selvom man ikke engang er den store bilnørd. :)
Og detaljerne fejler bestemt heller ikke noget. Det er helt utroligt så mange ting der kan tweakes på hver enkelt bil, formodentlig med udgangspunkt i virkelighedens modeller (selvom det er lidt svært at tro at man kan fjerne SÅ meget vægt fra ægte sportsbiler :)), og selv små justeringer kan have stor indflydelse på hvordan styringen spiller. Jeg må indrømme at jeg er imponeret over hvor mange komplicerede udregninger der kan ligge bag så simpelt et gameplay (gas/bremse/dreje)


Min vurdering er baseret på at jeg ikke har meget erfaring med standarden eller konkurrencen (Forza) (eller de tidligere GT-spil) for denne type spil, så det vil ikke undre mig hvis GT5 egentlig ikke er noget særligt sammenlignet med dette, men for en person der ellers ikke plejer at blive tiltalt af realistiske racingspil, gør det alligevel noget for at "hverve".

Load-tiderne gider jeg slet ikke kommentere på, jeg har aldrig set så langsomt og generelt håbløst menusystem i et spil før. Forhåbentlig kan de gøre noget ved dette i en patch, men at dømme efter spillets udviklingstid har jeg svært ved at tro det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
BeanoBeanoSkrevet 27/12-10 15:48, rettet 27/12-10 15:51 
Sumez>
Jeg er heller ikke helt med på hvad forskellen på standard og premium overhovedet er, udover at der er cockpit view i sidstnævnte. Så det er altså ikke noget der rører mig overhovedet.

Standard biler er langt simplere opbygget grafisk - en svag opgradering af modellerne fra GT4. Nogle er pæne nok mens andre er røv-grimme med pixellerede kanter (ved vinduer, lygter, etc). Mit første indtyk af spillet (og standard biler) var meget præget af at min første bil var utrolig grim. Fik sidenhen flere standard biler som var betydeligt pænere. Standard biler kan heller ikke opgraderes i samme grad som premium - rims, racing mods etc. Standard biler kan heller ikke anvendes i photo travel.
Ellers har bilerne de samme upgrade+tunings muligheder og har samme køremodel som premium.

Jeg spiller altid med bumper cam i GT og lign. racing spil, så det manglende cockpit view berører mig ikke, men der er mange der bruger det kamera og så er det jo en stor forringelse ved standard bilerne.

Vil tilføje at jeg også har spillet det meget mere end jeg havde regnet med efter de første skuffende indtryk.
Spillets kerne gameplay fængede mig meget. Køremodellen og variation er bare en tand bedre og sjovere end Forza 3 - selv om der ikke er ordenlig mekanisk damage (kun visuelt). Det er dog vist kommet med i den seneste update, men har ikke testet det. Der er også kommet nye event-typer og udvidelser af online delen. Faktisk lidt weird hvor meget der er tilføjet allerede via updates - når det har været så længe undervejs, burde det have været på disken fra dag 1.

Bottom-line: er blevet rigtigt glad for spillet trods manglerne :)
SumezSumezSkrevet 27/12-10 15:53, rettet 27/12-10 15:54 
Beano>
Standard biler er langt simplere opbygget grafisk - en svag opgradering af modellerne fra GT4. Nogle er pæne nok mens andre er røv-grimme med pixellerede kanter (ved vinduer, lygter, etc).
(...)
Standard biler kan heller ikke opgraderes i samme grad som premium - rims, racing mods etc. Standard biler kan heller ikke anvendes i photo travel.
Ellers har bilerne de samme upgrade og tunings muligheder og kører ens.

Jeg har slet ikke bemærket nogen grafisk forskel. Jeg synes at spillet generelt er ganske pænt, men alligevel heller ikke noget at råbe hurra for. At der skulle være forskel på hvordan standard- og premium-biler ser ud, har jeg SLET ikke bemærket. Photo travel har jeg aldrig prøvet så aner ikke hvad det er - lyder ret kedeligt? :)
Iøvrigt sjovt at du først siger at premium kan opgraderes mere, mens du bagefter siger de har samme muligheder. Jeg har ikke selv bemærket nogen forskel. Så vidt jeg kunne læses mig til er der kun 17(!?) biler i spillet der kan "racing modificeres" - et tiltag jeg også er ret uforstående overfor. Når det gælder så få biler, ville det så ikke give mere mening at have dem med som seperate modeller? Især når det koster så meget som det gør.
Den eneste jeg har gjort det på er en Corvette som vist også skulle være en af de biler der bedst kan betale sig at racing modde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Krion Conquest, The, Legend Of Heroes, The: ..., NieR: Automata
BeanoBeanoSkrevet 27/12-10 16:14 
Sumez>
Jeg har slet ikke bemærket nogen grafisk forskel. Jeg synes at spillet generelt er ganske pænt, men alligevel heller ikke noget at råbe hurra for. At der skulle være forskel på hvordan standard- og premium-biler ser ud, har jeg SLET ikke bemærket.

Syntes det er meget tydeligt når man browser bilerne og ser replays. Bemærk også at man ikke kan få lov til at gå tæt på standard biler i replay photo-mode - PD vil ikke have man tager in-game billeder af dem :)


Sumez>
Photo travel har jeg aldrig prøvet så aner ikke hvad det er - lyder ret kedeligt? :)

Det er bil-porno uden nogen reel funktion andet end nyde detaljegraden ;)

Et par eksempler jeg havde liggende...
http://www.bean.dk/pr/gt5-1.jpg
http://www.bean.dk/pr/gt5-2.jpg
http://www.bean.dk/pr/gt5-3.jpg


Sumez>
Iøvrigt sjovt at du først siger at premium kan opgraderes mere, mens du bagefter siger de har samme muligheder.

Når jeg siger "samme" mener jeg at de har samme muligheder i normale opgraderinger og tuning (gearing, udstødning, turbo, dæk, etc.). Racing og visuel opgradering er kun for premium.


Sumez>
Jeg har ikke selv bemærket nogen forskel. Så vidt jeg kunne læses mig til er der kun 17(!?) biler i spillet der kan "racing modificeres" - et tiltag jeg også er ret uforstående overfor.

Virkeligt?.. det lyder ikke af meget når man tænker på der er ca. 230 premium biler.
Så har jeg bare været heldig med de biler jeg ville racing-opgradere - men det var også nogle high-end biler ;)
Racing modificeringer er f.eks. nye front og bagpartier der påvirker aerodynamik.
BeanoBeanoSkrevet 05/11-13 08:31 
Gran Turismo 6 launch trailer... Nu med måneræs med Lunar Rover :D

http://www.youtube.com/watch?v=6qgc1hIrQ6U
146 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig