X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gran Turismo 5 Prologue


Svar
nerosnerosSkrevet 29/03-08 22:16 
Ja så skulle det være landet i hvertfald på Sony's online store. Jeg kan ikke blive helt klog på hvad forskellen er fra det spil man kan downloade nu, og det man kan købe på en blu-ray disk i butikkerne. Er der ikke helt så meget kød på denne download version som det der vil komme i butikkerne? Jeg stor lidt på vippen skal jeg købe det nu online eller vente... :-/

Hjælp!
Bashful Neophyte
146 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 29/03-08 22:16 
Ja så skulle det være landet i hvertfald på Sony's online store. Jeg kan ikke blive helt klog på hvad forskellen er fra det spil man kan downloade nu, og det man kan købe på en blu-ray disk i butikkerne. Er der ikke helt så meget kød på denne download version som det der vil komme i butikkerne? Jeg stor lidt på vippen skal jeg købe det nu online eller vente... :-/

Hjælp!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 29/03-08 23:29 
Så vidt jeg ved er der ingen forskel ud over nogle videoer som skal downloades i PSN udgaven mens de ligger på BD skiven. Men du kan spare lidt ved at købe den på BD der sælges lidt billigere nogen steder - og så kan du jo sælge BD udgaven når du vil ;)
nerosnerosSkrevet 30/03-08 00:19, rettet 30/03-08 00:19 
Jeg har lige hurtig læst et review på IGN, og der er det som om de siger, at det er et halv færdigt produkt og de glæder sig til at se hvordan det "rigtige" GTP vil se ud..? Nu er jeg for alvor forvirret. Har du spillet og er det godt?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 30/03-08 10:02, rettet 30/03-08 10:14 
Prologue er ikke engang et halvfærdigt produkt - ihvertfald hvis dømt udfra antallet af biler og baner der er planlangt til det fulde GT5 spil.
Mange kalder det en demo men nok lige kynisk nok IMO - ihvertfald en meget stor demo ;)

Beskrivelsen "budget-spil" er mere passende da der er 6 baner (8-12 hvis man tæller varianter og reverse udgaver med), 70+ biler, arcade mode, 40+ events, online, simple tune muligheder, 2-player splitscreen, osv. Så der er nok at gå igang med men mangler nogle features som det fulde spil vil have, f.eks. upgrade muligheder, flere online modes, damagesystem (noget som dog stadig er ukendt om vi vil se i GT5), osv.

Teknisk mangler spillet også lidt endnu - det ser fantastisk ud (specielt bilerne er utroligt godt lavet) og er det flotteste bilspil på markedet, men desværre ret aliased (også i 1080p) og der er til tider lidt tearing og framerate problemer (ihvertfald i 1080p) når der er mange biler på skærmen. Det får de forhåbentligt rettet op på.

Jeg syntes Prologue er en ganske udemærket smagsprøve uden nogen overraskelser eller nyheder men som man sagtens kan bruge mange timer på. Jeg vil dog ikke give kr. 300-350 for det. Ihvertfald ikke som download hvor man ikke kan sælge det igen - køb det evt. hos gameplay.co.uk hvor det koster £18 på forsendelse.

EG's anmeldelse af GT5P
nerosnerosSkrevet 30/03-08 11:08, rettet 30/03-08 23:08 
Aha tak for det. Ja jeg synes også prisen er lige lovligt pebret. Flot ser det ihvertfald ud men jeg venter til det kommer i butikkerne nu. Få så lavet et damagesystem mand det kan ikke være rigtigt at et simulatorspil "som de kalder det" ikke har den slags det er jo til grin. Tror måske det kan blive en afgørende faktor får om jeg vil købe det i det hele taget...meeen når det så er sagt så ser det godt nok flot ud :-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/03-08 20:45, rettet 30/03-08 22:07 
Jeg er stort set enig med Beano (den dag måtte vel komme... :D) omkring GT5P. Det set fremragende ud (dog er omgivelserne lidt kulisse-agtige stadigvæk) og det er Gran Turismo på både godt og ondt. Serien flytter sig stadig ingen steder, heller ikke med GT5P - men det er vel det fans vil have. Skal man have en rigtig racesimulator, står den stadig på Forza eller GT-R.

Den bedste forbedring synes jeg, er modkørernes AI. Den er noget bedre end de droner vi tidligere har set i serien. Nu kører de mod hinanden og ikke kun mod spilleren og de laver fejl. Det giver meget til løbene synes jeg - et stort plus! Er dog noget skuffet over den mangelfulde online del!

Sjovt nok, synes jeg at der er mere tearing og ustabil grafik i disk versionen end i download versionen (ja, jeg har spillet dem begge). Giver det nogen mening?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KalicolaKalicolaSkrevet 16/04-08 12:52 
Palle: Du sagde i et andet topic at GT5P er en bedre hyldest til bilen end forza 2 er. Den må du lige forklare engang. Sådan som jeg ser det, så er forza 2 den ultimative (næsten ;) hyldeste til bilen. Der er mange fede biler med, og man kan upgradere dem, og tune dem til ukendelighed, alt kan jo indstilles hvis man køber de bedste upgrates. Pluds at man kan customize den grafisk ude grænser. Det er jo muligt at male sin bil præcist som man har lyst. I de GT spil som jeg har prøvet kan man kun vælge farve på bilen, og købe upgrates. I forza kan jeg bruge ligeså mange timer på at sidde og male min bil som jeg bruger på at køre. I GT så vælger man en bil farve, og så kører man.

Hvad jeg savner i forza 2 er grafisk lir, og det lader det til det er noget som GT5P vil gi mig, for det ser godt nok lækkert ud på screenshots. Forza 2 er desværre et mega kedeligt spil at se på.
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 16/04-08 12:57, rettet 16/04-08 12:58 
Jeg tror Palle mener, at det er selve Simulationen i at køre en bil som GT5P kommer meget tæt op af når han skriver en hyldeste til bilen. Jeg har lige set et review af spillet på IGN og der kommer de også ind på det.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 16/04-08 12:59, rettet 16/04-08 13:01 
Tror nu nærmere han mener at "hyldesten" ligger i grafikken, detaljegraden og presentation fremfor styring ;)
nerosnerosSkrevet 16/04-08 13:31 
JA.. lige mine ord ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 16/04-08 13:36 
Ja, jeg mener at folkene bag GT5P hylder bilen, ved at genskabe dem næsten perfekt og med enormt mange detaljer.

Det at køre bilerne, er ikke nogen hyldest, her gør Forza 2 det bedre. Du har ret i, at man i Forza kan modificere sine biler langt mere end i GT5P, men de kommer altig til at ligne de rigtige biler så præcist som de gør i GT5P.

GT5P er bil-lir, Forza 2 er en racer-simulator.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 16/04-08 14:56 
Du har vel husket at slå assists fra og "simulation" til?
nerosnerosSkrevet 19/04-08 18:46, rettet 19/04-08 19:51 
Jeg må godt nok tilstå at jeg synes det her er et utroligt lækkert bilspil. Jeg er blevet forelsket i det idag :D
Det har visse mangler det er jeg enig i f.eks når man kører ind i et rækværk så er det ligesom at kører ind i en mur osv. Det kan selvfølgelig ikke helt accepteres, men helheden i dette flotte bilspil gør mig blød i knæene. Jeg glæder mig meget til at se det færdige produkt.

Online er jo også sjovt :-)
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 20/04-08 16:51 
Hvordan er cockpit-viewet i GT5P i forhold til PGR4, DiRT, Forza 2 og Test drive unlimited?
Det er afgørende for mig at det view er fedt, for det gir SÅ meget til spillet hvis det er gjort ordentligt.

I forza 2 er man bare et svævende kamera, det sucks.

I DiRT er det ret fedt, men svært fordi udsynet til vejen er meget dårligt.

I PGR4 er det helt perfekt. Man kan tydeligt se vejen samtidigt med at man kan se rettet osv. Selvom man kører på en ren lige vej, så kan man stadig mærke rystelserne i bilen, og det hele ryster og hopper lidt, det føles rigtigt godt. bilen vipper lidt forover når man bremser, regn på ruden osv. Super fedt. Hvordan er det i GT5P til sammenligning? Er alle detaljerne fra PGR4 med? Rystelser ovs? Eller er man bare et svævende kamera med et cockpit klistret på foran?
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/04-08 17:04 
Det eneste jeg har bidt mærke i, er at man ikke kan dreje hovedet inde i kabinen (jeg har i hvert fald ikke fundet ud af hvordan, hvis man kan), som i PGR4.

Der er ikke regn og skidt på ruden som i PGR4, da der altid er tørvejr i GT5P - og da bilerne ikke påvirkes af omgivelserne på nogen måde, er der heller ikke skidt på ruden.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/04-08 17:14 
Jeg brød mig ikke rigtigt om cockpit view i PGR3+4 som mere virkede som en gimmick end praktisk anvendeligt da det rystende kamera og beggrænset udsigt gik ud over vejoverblik. Dog fedt lavet med snavs, regn, osv. på ruden.
I GT5P virker det generelt bedre og syntes der er bedre udsigt og praktisk at spille med.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/04-08 17:17 
Jeg synes modsat, at det virker langt mere realistisk i PGR4 end i GT5P. I GT5P virker det blot som et kamera, der hænger i bilen, måske fordi man ikke kigge op og ned eller til siden. Udsynet i PGr4 og GT5P er efter min mening nærmest identisk. Enig med Darknon i, at det virker perfekt i PGR4.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/04-08 17:25, rettet 20/04-08 17:33 
Jeg brugte aldrig muligheden med at dreje cockpit kameraet i PGR - men god gimmick.

Darknon, du kan evt. checke nogle videoer af GT5P og se om det virker ok for dig. Kameraet bevæger sig inde i bilen når man accelererer, bremser og drejer men nok ikke helt så meget som PGR.

Eksempel: http://youtube.com/watch?v=iAAuUYrGTLQ
nerosnerosSkrevet 20/04-08 19:51 
Jeg elsker cockpit view i GT5P :D Det er ihvertfald der jeg kører bedst. Næsten lige så godt som Tom Cruse i Days of Thunder!
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 20/04-08 20:04 
Tak for linket. Det virker som et rigtigt godt cockpitview, selvom at det er fuldstændigt svævende på de lange strækninger. Det som er superfedt i PGR4 er de små rystelser der hele tiden er der, og det tilføjer bare SÅ meget mere til immersion, plus at kameraet i PGR4 sidder lidt højere oppe og lidt længere fremme, så udsynet er bedre. Det er rigtigt godt i GT5P, men det er bare lidt bedre i PGR4 :)

I Test drive unlimited, har man helt selv muligheden for at bestemme hvor højt oppe man sidder og hvor langt fremme man sidder, plus farve på interiøret. Der er kælet for detaljerne :)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 20/04-08 20:05 
Mon det kommer til at regne i GT5..?
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/04-08 20:38 
Lad os håbe det - mon ikke??

Det er muligt det er en gimmick at man kan dreje hovedet i PGR4 - men en gimmick der lige sætter prikken over i'et i incar viewet. Og nå man laver en simulator som Sony påstår at GT5P er, så burde sådanne ting bare være på plads - sammen med skader på bilen og andre ting.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/04-08 20:46, rettet 20/04-08 20:52 
neros>
Mon det kommer til at regne i GT5..?

Jeg tvivler - mener ikke de har talt om det men lader til der i det mindste kommer damage med denne gang. Måske endda i Prologue i slutningen af året via en update, men lad os nu se... Yamauchi er Japans svar på Molyneux mht. løfter ;)


PalleJensen>
Og nå man laver en simulator som Sony påstår at GT5P er, så burde sådanne ting bare være på plads - sammen med skader på bilen og andre ting.

Jeg har det fint med de ikke spilder tiden på gimmicks, så hellere de bruger tiden på damage. Vil allggevel ikke sammenligne PGR er ikke er en "seriøs" racer som GT og Forza.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/04-08 21:01 
Beano>
Vil allggevel ikke sammenligne PGR er ikke er en "seriøs" racer som GT og Forza.

Enig - men nu talte vi kun om in-car view og ikke spillene i helhed. GT5/Forza og PGR4 er slet ikke samme type bilspil.

Synes dog, at når man laver en simulator, skal tingene være realistiske - og at man ikke kan dreje hovedet i in-car view, det er en mangel.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 20/04-08 21:26 
Så kan man sige det også er en mangel man ikke kan tømme askebæret, tænde sprinkler og vinduesvisker, spytte ud af vinduet, osv.
En bil simulation findes ikke men med GT5's detaljegrad er noget af det nærmeste man kan komme i dag - så er det fjollet at hænge sig i den slags gimmicks som de færreste faktisk bruger.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/04-08 21:46 
Okay...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KalicolaKalicolaSkrevet 20/04-08 23:42 
Hvis man skal lave et cockpit view, så skal man sgu lave det ordentligt ligesom test drive og PGR4. At man ikke kan kigge rundt i GT5P gør jo bare at cockpit'et virker som en flad textur foran kameraet (groft sagt). Det det er cool nok at det ER en model og at lys og skygge glider lækkert hne over det. Men når de gør så meget ud af at bygge bilerne rigtigt med de helt rigtige cockpits, så SKAL man sgu også give spilleren mulighed for at nyde det rigtigt ved at kunne kigge rundt. Ellers vil jeg bare sige at deres "feature cockpit" kun er lavet 85% færdig.

Ja GT5P og PGR4 er to forskellige typer bilspil. Det de har til fælles er passionen for biler og følelsen af at køre i dem, og der ser det ud til at PGR4 er vinderen. Når det kommer til realismen af at styre bilen, så må det være GT4P som er vinderen.

Noget af det aller vigtigste i et bil spil er da fornemmelsen af at køre i bilen, uanset om det er arcade eller simulation, og det skal bare være iorden. Den er ikke eksisterende i forza. Den er der 100% i PGR4, og den er der 85% i GT5P.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 07:36, rettet 21/04-08 07:45 
Darknon>
Det de har til fælles er passionen for biler og følelsen af at køre i dem, og der ser det ud til at PGR4 er vinderen.

Det syntes jeg nu langt fra - hvis GT5P (og GT serien generelt) skal beskyldes for noget, så er det netop "passion for biler". Detaljegrad, lyssætning, presentation, menuer, GTTV, osv. er gennemsyret af bilnørderi ;)


Darknon>
Den er ikke eksisterende i forza. Den er der 100% i PGR4, og den er der 85% i GT5P.

Jow jow, glem dog ikke detaljegraden er betydelig højere i GTP5 hvilket må tælle med også ;)

Men nok om det - syntes bare det er synd at hamre på en sådan detalje når der er andre ting som spillet gøre bedre end konkurrenterne og aspeker der må være langt vigtigere.

Som jeg har nævnt før, så er spillet værd at anskaffe... men ikke til den vejl. pris (350,-), så køb den hjem fra UK til £18 via gameplay.co.uk eller lign. :)
nerosnerosSkrevet 21/04-08 12:04 
..også hvis det er derfor man ikke skulle synes om spillet på grund, at man ikke kan dreje hovedet i cockpit view så er det lidt skørt IMO. GT5P har så meget at byde på når det endda kun er en lille forsmag på hvad der venter. Nu igen hvis man er bilnørd...kan jeg nu godt forstå hvis man savner sådanne detaljer ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 12:27 
Jeg synes bare, at der er så mange små mangler som man savner, når man sidder med en påstået bilsimulator. Så mange små ting, som lige gør, at det hele bliver realistisk - de ting er udeladt. Det har de altid været i GT - men for 8 år siden kunne man se igennem fingre med det fordi man ikke kendte andet, men det kan man ikke nu, hvor Forza 2, PGR4 og GTR har været ude længe.

Jeg siger ikke på nogen måde, at GT5P er dårligt, der mangler bare en del små ting, som gør det til en god simulator - tiden og andre spil har ganske enkelt overhalet GT i den form det har nu. Krydser fingre for, at GT5 kan putte GT tilbage på landkortet.

Der hvor GT stadig er i front, er i gengivelsen af bilerne - de er ikke set mere realistiske nogensinde. :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 12:30, rettet 21/04-08 12:33 
Men Forza 2 har slet ikke cockpit view og langt lavere detaljegrad og det er da en rigtigt god sim. (den bedste på markedet IMO) alligevel. GT5P er desuden helt på niveau med Forza 2 mht. handlig og køresimulation.
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-08 12:38 
Jeg syntes det er direkte pinligt at forza ikke har cockpit view. Det ville jo svare til hvis man ikke kunne se sit våben i call of duty. Det er sådan jeg ser på det. Det er fedt nok at GT4 har fået et cockpit view, Men det er set gjort bedre i andre bil spil.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 12:40, rettet 21/04-08 12:41 
Bare nysgerrig - hvor stort TV bruger du til PS3 og er det 720p eller 1080p?

Jeg syntes at man skal ret meget op i størrelse før cockpit view er praktisk anvendeligt ... om det så er PGR eller GT5 ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 12:41 
Darknon>
Jeg syntes det er direkte pinligt at forza ikke har cockpit view.

Helt enig!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 12:44, rettet 21/04-08 12:45 
Pinligt og pinligt... personligt er jeg glad for Forza 2 fik 60fps fremfor de 30 fps som PGR3+4 kører i og hvis cockpit view var en af priserne at betale, so be it ;)
KalicolaKalicolaSkrevet 21/04-08 15:31, rettet 21/04-08 15:35 
Beano: Jeg kunne ikke være mere uenig :)

Jeg har et 42t 720p tv. I DiRT er cockpit viewet meget svært fordi man ikke kan se så meget. I PGR4 og test drive er det ret godt.
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 15:49 
Darknon>
Beano: Jeg kunne ikke være mere uenig :)

Havde jeg næsten regnet ud - men sårn er det jo med smag og behag ;)

Brød mig ikke så meget om det første Forza men syntes 60fps gjorde underværker for 2'eren og er et betydeligt bedre spil.


Darknon>
I DiRT er cockpit viewet meget svært fordi man ikke kan se så meget. I PGR4 og test drive er det ret godt.

Ja specielt med nogle biler i DIRT og med på off-road terræn var det ret svært med cockpit view - næsten til at få køresyge af :)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/04-08 16:13 
Jeg har i dag prøvet at hente en update til GT5P omkring 3-5 gange, men hver gang går den i stå ca. 60% inde i downloaden. Er der andre der har samme problem - og hvad gjorde i ved det??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 21/04-08 16:56 
Jeg hentede updaten i går - tog også 3-4 forsøg... eneste forslag herfra er at prøve igen i "non-peak hours" om morgene DK tid :!
Vist kun i online delen der er rettet noget, så du kan godt spille den offline alligevel.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 22/04-08 23:45 
Kan det virkelig passe at prisforskellen i den europæiske og amerikanske PSN Store er 129 kr. for den samme digitale distribution?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 23/04-08 01:50 
Moms og afgifter, velsagtens?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/04-08 08:03 
Jeg har ikke lige regnet på GT5P prisen, men en direkte dollar-til-kr beregning kan jo aldrig bruges når man skal finde frem til en Dansk pris for spil og hardware. Europa (og specielt) danskere er vi vandt til at "få den i numsen". Se bare Rock Band her for nyligt :( :(
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/04-08 12:10 
Jeg troede reglerne var anderledes når det kaldt digitale distributioner, men jeg tager selvfølgelig fejl. Slipper man gennem nåleøjet hvis man køber den amerikanske version af spillet, eller kommer skattefar med en ekstra regning på et senere tidspunkt?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 23/04-08 12:12 
Næppe :)
HeroldHeroldSkrevet 23/04-08 13:07 
Du skal nok ikke være bange for at de kommer og lurer. Jeg ved dog ikke om der er nogen form for regional beskyttelse mht. køb med udenlandske kreditkort - men hvis der var, havde vi nok hørt om det herinde for længe siden. :)

Steam gør det samme. Deres priser er listet i dollars, men når du køber, kommer der afgifter oven - det er vist lovpligtigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/04-08 13:30, rettet 23/04-08 13:30 
Mener det afhænger af butikkens omsætning til det pågældende land - men tvivler meget på alle "obskure" butikker i f.eks. US lige "husker" at rapportere dette helt rigtigt og opkræve moms derefter ;)
HeroldHeroldSkrevet 23/04-08 13:45 
Men Sony dækker tilsyneladende deres røv :S

Gad vide hvornår vi får et digitalt toldvæsen?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/04-08 13:59 
Herold>
Men Sony dækker tilsyneladende deres røv :S

Ja, tror også de ryger pænt over den minimumsgrænse ;)

Den store prisforskel er nok også mere tag-den-igen-Europa-og-sig-tak gebyret :!
ComradeComradeSkrevet 30/04-08 11:14 
Er der en nem måde at tjene penge på ? Jeg synes det er frustrerende man skal køre de samme løb igen, blot for at spare penge op til en Ferrari 430, som er den sidste bil jeg skal bruge for at "gennemføre" alle løb.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/05-08 12:31 
Selv om det er sat noget på spidsen, er det alligevel ikke helt ved siden af... :)

Postet her i GT5P tråden i mangel på Race Driver GRID tråd...

GT5 vs GRID
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
146 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig