X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

PSN hacked!


Reply
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/03-08 11:46 
Så skete det u-ske-elige :-) (1-0 til Xbox Live)


Playstation Network hacked - credit card fraud coming right up
371 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Reply
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 23:13, rettet 26/04-11 23:13 
Så er det kun er dig der kan bruge og ændre din PSN konto.

Ændrer ikke på de lækkede informationer.
Alf81Alf81Skrevet 26/04-11 23:22 
Kan der være nogen fidus, for nogen, i det?
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 23:25, rettet 26/04-11 23:26 
Logge ind på din konto, ændre dit password (=holde dig ude efterfølgende), downloade dit stuff, købe med dit kreditkort, etc ?
Alf81Alf81Skrevet 26/04-11 23:26 
Godt ord alligevel :)
Ting om dét og pis.
AmbyAmbySkrevet 26/04-11 23:33 
Update: For those who were asking, Sony has just confirmed to me there is currently no way to determine what password you were/are using on PSN. If you're worried at all, you should probably change your password used across the Internet.


Kilde
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 23:33, rettet 26/04-11 23:34 
@Alf:

;)

Spændt på om de ikke bare sletter alle kreditkort oplysninger på folk i det mindste er tvunget til at angive informationerne igen ved næste køb... hvis man altså tør... nogensinde!!!

En konkret udmelding vedr. kreditkort info vil altså være nice! Det der vi-tror-ikke-der-er-lækket-kreditkort-info-men-vi-er-ikke-sikre-såååå-hik-fuck-jer er noget hø at komme med efter en uge!
AmbyAmbySkrevet 26/04-11 23:35, rettet 26/04-11 23:35 
Under alle omstændigheder har vi som forbruger 30 dage at reagere i, hvis penge skulle være trukket fra ens konto.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 23:42 
Godt tip det der med hvis man bruger PSN password til andre services også - f.eks. paypal, ebay, google, XBL, etc. ;)
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 23:45 
Fremover vil alle køb over PSN involvere at man sender en kuvert med sedler i direkte til Sony. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 23:47, rettet 26/04-11 23:47 
LOL... små, umarkerede sedler i en brun kuvert på parkeringspladsen bag Føtex kl. 22.45.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/04-11 02:18 
Hvis det er at der sker suspekte transaktioner er DIBS som regel hurtig til at spærre dit kort for dig.
SumezSumezSkrevet 27/04-11 08:21 
Damn det er virkelig pinligt for Sony.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/04-11 09:06 
Kan man købe point-kort på PSN ligesom man kan på Xbox Live? Jeg har altid undgået at have kortoplysninger dér og bruger kun pointkort som ekstra sikkerhed...
SumezSumezSkrevet 27/04-11 09:12 
Ja det kan man.
Skal man iøvrigt ikke indtaste kreditkortoplysninger hver gang man handler? Det undrer mig at Sony gemmer ens oplysninger når de ikke bruges til noget!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 27/04-11 09:25, rettet 27/04-11 09:26 
Nej, det skal man ikke. De er gemt.

EDIT: Hos mig :) Muligvis er det noget man selv kan vælge.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/04-11 09:38 
ChronoSouza og Elgen, tager I pis på os, når I skriver, at der er blevet købt ting med jeres kort på eBay eller er det for realz? Jeg kan sgu ikke tyde de smileyer om de er ment som en joke (for så er den ikke specielt sjov).
BeanoBeanoSkrevet 27/04-11 09:52 
Det var selvfølgeligt gas :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/04-11 10:02 
Det er da overhovedet ikke "selvfølgeligt"!
AmbyAmbySkrevet 27/04-11 10:06 
Odin fra GeekCulture, ved ikke om han er på PR, kan berette dette:
http://www.geekculture.dk/comments.php?threadid=1303891330-122-2888;page=1;shownum=1#1
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 27/04-11 10:10, rettet 27/04-11 10:11 
Jeg mindes ikke at mine kortoplysninger er gemt, men må hellere tjekke efter - er det muligt at logge på nu? Og hvis man havde gemt sine oplysninger, er de så stadig gemt?

(jo, Odin har en bruger herinde, men skriver meget sjældent)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 27/04-11 10:11 
Manner, I er hurtige herinde. Jeg var faktisk lige igang med at skrive en advarsel til jer her i tråden, men det bliver vist ikke nødvendigt nu.

Mine kortooplysninger kan selvfølgelig være blevet kompromitteret ad helt andre veje, men det er stadig lidt for påfaldende at det sker lige netop nu, så jeg tænkte, at jeg hellere ville advare med det samme end se tiden an.
SumezSumezSkrevet 27/04-11 10:12 
Er vist nødt til også at tjekke min netbank så snart jeg kommer hjem fra arbejde D:

Tusind tak for informationen, Odin.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/04-11 10:22 
Ja, tak for info Odin. Intet mystisk hos på min Netbank endnu, heldigvis.
AmbyAmbySkrevet 27/04-11 10:23 
Det er lidt frem og tilbage. Her påstås det at ens kortoplysninger ikke er i fare

http://arstechnica.com/gaming/news/2011/02/report-psn-hacked-showing-stunning-lack-of-credit-card-security.ars
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
OdinOdinSkrevet 27/04-11 10:44 
Jeg håber de har ret og at min oplevelse bare er et isoleret og meget påfaldende tilfælde.

Hvis ingen af jer andre oplever noget i løbet af de næste par uger, er det nok bare dét. Hellere én hysterisk crackpot i forum end en bunke uheldige oplevelser, som kunne have været forhindret.
AmbyAmbySkrevet 27/04-11 10:46 
Jeg har spærret mit kort, for at være sikker.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Bede-xBede-xSkrevet 27/04-11 10:52, rettet 27/04-11 10:53 
Dark-Light>
Det er lidt frem og tilbage. Her påstås det at ens kortoplysninger ikke er i fare

http://arstechnica.com/gaming/news/2011/02/report-psn-hacked-showing-stunning-lack-of-credit-card-security.ars

Den er jo to måneder gammel.

Vi har det direkte fra Sony selv, at kreditkortsoplysninger kan være kompromitteret:

Q.5 How many were affected? How many per each region? What is the latest status of PlayStation Network registered account/ operating countries.

Our investigation indicates that all PlayStation Network/ Qriocity accounts may have been affected.

Q.6 Does that mean all users’ information was compromised? Tell us more in details of what personal information leaked.

In terms of possibility, yes. We believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state/province, zip or postal code), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity password, login, password security answers, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data may have been obtained, including purchase history and billing address (city, state/province, zip or postal code). If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, it is possible that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.

http://faq.en.playstation.com/cgi-bin/scee_gb.cfg/php/enduser/std_adp.php?locale=en_GB&p_faqid=5593

Sony anbefaler:

To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant, to review your account statements and to monitor your credit reports.

http://blog.us.playstation.com/2011/04/26/update-on-playstation-network-and-qriocity/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 27/04-11 11:06 
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 27/04-11 11:11, rettet 27/04-11 11:18 
Det kan det næsten ikke være, for den skriver jo det samme som i mine links(se citat), mens artiklen Dark-Light omtaler, skriver at oplysningerne slet ikke kan være i fare :)

Their advice is to be safe, rather than sorry. "If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained."

(..)

To be fair, Sony does apologize for the inconvenience. There is still no update on when service will be restored, but that is the least of your concerns if you have a PlayStation Network account. It's time to change your passwords, at the very least, and if you're like to be completely safe it's not a bad idea to cancel your credit or debit cards and request replacements.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 27/04-11 11:18 
Det har du ret i. Jeg sidder og sover. Jeg var bare stødt på en nyere ArsTechnica-artikel, og tænkte at det nok var den.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AmbyAmbySkrevet 27/04-11 11:56 
Nej, jeg linkede til en gammel artikel. Sorry. Detaljerne lå så tæt op af den aktuelle sag, at jeg ikke checkede datoen.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 27/04-11 12:10, rettet 27/04-11 12:11 
Som jeg har forstået det så er Sony pt. usikre på om kreditkortnumre og udløbsdato er strålet men de mener at sikkerhedskoden (den 3-cifrede) ikke er blevet stjålet.

Siden at sikkerhedskoden for det meste anvendes (ihvertfald online) ifm. verificering, så burde risikoen for misbrug være betydelig mindre. Men 100% sikker er man selvfølgeligt ikke og en meget god idé at checke sin kontoudskrift.

If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.
OdinOdinSkrevet 27/04-11 12:33 
Beano>
Som jeg har forstået det så er Sony pt. usikre på om kreditkortnumre og udløbsdato er strålet men de mener at sikkerhedskoden (den 3-cifrede) ikke er blevet stjålet.

Der er stadig masser af steder som ikke bruger den kode. Men selv hvis hackerne ikke havde fået fat i nogen kreditkortoplysninger overhovedet, er de stadig i besiddelse af 77 millioner parrede logins og passwords som mange brugere helt sikkert genbruger hos onlineforhandlere/services som gemmer kreditkortoplysninger.
BeanoBeanoSkrevet 27/04-11 12:34, rettet 27/04-11 12:38 
Ja og det benægter jeg heller ikke - se mine posts længere oppe.

Vedr. sikkerhedskoden, så er det meget længe siden (flere år) jeg har brugt mit Visa kort online uden jeg skulle bruge koden. Tror slet ikke Visa godkender det uden.
OdinOdinSkrevet 27/04-11 13:13 
Beano>
Ja og det benægter jeg heller ikke - se mine posts længere oppe.

Ah-ja. Det nævnte du godt igår, kan jeg se.

Vedr. sikkerhedskoden, så er det meget længe siden (flere år) jeg har brugt mit Visa kort online uden jeg skulle bruge koden. Tror slet ikke Visa godkender det uden.

Nu er det gerne en ekstern, certificeret payment processor som tager sig af en del af arbejdet og jeg støder stadig på 3rd party-selskaber som ikke gør brug af den trecifrede kode for VISA-transaktioner. Men det undrer mig også, for som du hentyder til, burde man vel nærmest ikke kunne blive certificeret uden at gøre brug af den ekstra sikkerhedsforanstaltning. Det er til gengæld lidt længere siden jeg sidst stødte på det for MasterCard.
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/04-11 13:13 
Jeg har spærret mit kort og får et nyt en af dagene.
Alf81Alf81Skrevet 27/04-11 13:22 
Okay, panik :D
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 27/04-11 13:23 
Har vist ikke købt noget på PSN siden september sidste år (og fik nyt kort her i januar) - er der er sted man evt. kan se en transaktionsoversigt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 27/04-11 13:31 
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 27/04-11 13:32, rettet 27/04-11 13:46 
Sumez>
Har vist ikke købt noget på PSN siden september sidste år (og fik nyt kort her i januar) - er der er sted man evt. kan se en transaktionsoversigt?

Ja under din PSN konto.... når den kommer op ;)

Ellers kig i din mailbox da du har fået en mail hver gang du har købt noget eller overført penge til din wallet.

EDIT: Søg efter "PlayStation(R)Network Wallet Funding" og "PlayStation(R)Network Purchase Confirmation"
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/04-11 14:41 
Alf81>
Okay, panik :D

Jeg skulle alligevel tale med min bankrådgiver i dag, og han anbefalede mig at få mit kort spærret selvom chancen for misbrug er lille. Jeg trænger alligevel til et nyt :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
jaesjaesSkrevet 27/04-11 14:43 
Hvad der på nogle områder er værre end lige denne her sag er, at man overhovedet kan købe på nettet med andres kreditkort. Hvorfor er der ikke tvunget brug af en form for pin-kode, som i butikkerne (ikke nødvendigvis samme kode)?

Fik engang forklaringen af en kammerat, men har glemt den igen. Tror/håber der er en god grund, men uanset virker det da ikke 100% gennemtænkt.
SumezSumezSkrevet 27/04-11 14:45 
Kortnummeret ER jo "pinkoden"? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/04-11 14:49, rettet 27/04-11 14:50 
Nej, for jeg kan jo kigge i din pung, mens du er på toilettet, og skrive alle oplysninger ned, inkl. sikkerhedskoden, og bagefter gå at amok på nettet. En pin-kode er noget "skjult" :)

Det vil altid blive opdaget før eller siden, men det kan vel stort set altid lade sig gøre at købe noget med en andens kort.
CronossCronossSkrevet 27/04-11 15:13 
PSN hacked!
OdinOdinSkrevet 27/04-11 15:15 
Hahahahaahaha! Brightens my day.
BeanoBeanoSkrevet 27/04-11 15:32, rettet 27/04-11 15:33 
Det er temmeligt rystende at f.eks. passwords har været laget som klar tekst og slet ikke krypteret. Det slags gør man altså bare ikke - og slet ikke når man er ansvarlig for millioner af brugeres informationer. Og det vilde er at det tilsyneladende var kendt info helt tilbage i feb og der blev ikke grebet ind fra Sony's side!!
Giver pludseligt mening hvorfor det tager så lang tid at få åbnet op for PSN igen - det er meget arbejde på backend'en der skal laves helt om.


"PSN: The Security Scandal"
GreaseballGreaseballSkrevet 27/04-11 15:34 
Heh... funny!
Har godt nok en PSN konto.. men 100år siden jeg har brugt den og har aldrig købt noget over den. Kan ikke huske om man skulle bruge et kredit kort dengang man skulle reg. sig?
Hørte også lige at der bliver snakket om det i radioen. Ikke lige frem god PR for Sony.
JonassoeJonassoeSkrevet 27/04-11 15:40 

Er glad for at i hvert fald nogen ser ud til at have stor på lortet, når Sony ikke har. Har nu spærret mit kort alligevel, bare for en sikkerheds skyld =D
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
SumezSumezSkrevet 27/04-11 15:52 
Beano>
Det er temmeligt rystende at f.eks. passwords har været laget som klar tekst og slet ikke krypteret.

Er det bekræftet af passwords ikke var krypterede (og saltede)?

Selv om de er krypterede kan besiddelse af det krypterede password jo stadig godt hjælpe hackere med at bruteforce de fleste passwords, især hvis de ved hvordan PSN salter dem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
371 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me