X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSN hacked!


Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 12/10-11 08:47 
Som tidligere diskuteret, så viser dette vigtigheden af at have forskellige passwords til vigtige services.

We want to let you know that we have detected attempts on Sony Entertainment Network, PlayStation Network and Sony Online Entertainment (“Networks”) services to test a massive set of sign-in IDs and passwords against our network database. These attempts appe... Se hele indlægget


An Important Message From Sony’s Chief Information Security Officer
371 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 10:28, rettet 26/04-11 10:30 
Herold>
Det er stadig spekulation, men spekulation baseret på en masse fakta.

Den tror jeg ikke på - syntes ikke det giver mening at lukke hele PSN ned bare for det, og slet ikke i 6+ dage. Det burde være muligt at spærre helt af for den del uden at berøre resten. De har tidligere lukket betalingsdelen af uden at PSN var nede.

EDIT: Jeg kan fint anvende anførselstegn uden at det fucker det op hos mig når man svarer mig :)

"BØH!"
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 10:06 
Beano>
P.S: Hvorfor kan man stadig ikke svare Sumez uden at PR siden fuckes op og man selv skal quote manuelt? :P

Sumez skal bare lære at han ikke må bruge anførselstegn :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 26/04-11 10:05 
Der går rygter om at det faktisk ikke et hackerangreb. PSN er lukket ned pga. at folk fandt ud af at med Custom Firm Ware, så kunne de gå på Sonys lukkede Dev-PSN, og indtaste falske kreditkortinformationer i PSN Store, da det ikke bliver tjekket på det lukkede netværk - og voila, alle PSN-spil. Dette har så ført til at Sony har måtte lukke PSN for at sikre at dette ikke kan ske igen.

Det er stadig spekulation, men spekulation baseret på en masse fakta.

Mere info her
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 08:49, rettet 26/04-11 08:53 
Sumez>
Som sagt, måske har jeg bare misforstået det, men som jeg forstår det er begrebet "anonymous" taget fra 4chan, hvor alle poster anonymt, og at "anonymous" står bag noget dækker blot over en aktion hvor alle kan være med og der derved ikke er navne eller identititet på nogen af de involverede, lidt som en flashmob.

Det er meget muligt men stadig organiseret i en grad - og gruppen advarede Sony inden de lavede DoS angrebene. Men selvfølgeligt ikke ensbetydende med at alle der er/har været involveret i Anonymous, også var med til det.


Sumez>
Mht. et DoS angreb, kunne det f.eks. være et script nogen har lagt offentligt på nettet, som diverse ballademagere så bruger til at bidrage til angrebet.

Næppe - der skal mere end diverse ballademagere til at lave de to DoS angreb som fik PSN i knæ i flere timer.

P.S: Hvorfor kan man stadig ikke svare Sumez uden at PR siden fuckes op og man selv skal quote manuelt? :P
SumezSumezSkrevet 26/04-11 08:27, rettet 26/04-11 08:27 
Som sagt, måske har jeg bare misforstået det, men som jeg forstår det er begrebet "anonymous" taget fra 4chan, hvor alle poster anonymt, og at "anonymous" står bag noget dækker blot over en aktion hvor alle kan være med og der derved ikke er navne eller identititet på nogen af de involverede, lidt som en flashmob.
Mht. et DoS angreb, kunne det f.eks. være et script nogen har lagt offentligt på nettet, som diverse ballademagere så bruger til at bidrage til angrebet.

http://ohinternet.com/Anonymous
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/04-11 08:16 
Hvorfor er det lige så morsomt?

Det er en gruppe af hackers så de er organiseret i en eller anden grad.
SumezSumezSkrevet 26/04-11 08:02 
Måske har jeg misforstået hele konceptet i "anonymous", men jeg synes stadig det er morsomt når folk omtaler dem som en organiseret gruppe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/04-11 14:04, rettet 24/04-11 14:05 
Nej, det er hackerangreb som har tvunget Sony til at lukke PSN helt ned. Officielt bekræftet her:

http://blog.eu.playstation.com/2011/04/23/update-on-playstation-network-qriocity-service

Om hullet er introduceret ifm. med Portal 2 Steam interationen er selvfølgeligt en mulighed, men ikke noget konkret info om det endnu.

Sansynligvis heller ikke Anonymous gruppen denne gang - de har ihvertfald benægtet det. Anonymous stod bag DoS angrebene for et par uger siden som straf for Sony håndtering af Geohotz sagen. De påstod efterfølgende at de ikke ville gøre det mere fordi det ville går ud over forbrugerne. Men jeg tror nu stadig der er en forbindende og en straffeaktion.

Uanset hvad, så er det meget skidt for Sony at servicen har været helt nede i fire dage nu!

EDIT: For langsom ;)
XiwanaXiwanaSkrevet 24/04-11 13:59, rettet 24/04-11 13:59 
Sony selv siger ifølge kotaku.com, at nedbruddet skyldes "external intrusion".

Kotaku: "External intrusion" to blame for continued ps3 outage
[inspirational quote here]
HulleHulleSkrevet 24/04-11 13:20 
Er der ikke snak om at det måske er PSN/Steam integrationen der er skyld i det?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HeroldHeroldSkrevet 24/04-11 11:50 
Den er vist god nok.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalsgaardPalsgaardSkrevet 24/04-11 11:35 
Så vidt jeg kan se rundt om på nettet er jeg ikke den eneste der ikke kan komme på PSN.. Kan det passe at den er blevet hacket igen?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 12:49 
Jow jow... men nu også password skifte som er mest "følsomt" mht sharing ;)
ChronoChronoSkrevet 28/03-08 12:34 
Står der andet end ens navn og adresse? De oplysninger deler jeg gerne med de fleste herinde :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 12:14, rettet 28/03-08 12:20 
Det er jeg klar over... men du kan stadig "snoope" i mine oplysninger og ændre mit kodeord når du er inde ;)

De to gange jeg har "game shared" nogle spil væk, har jeg selv gjort det for at sikre at mine oplysninger ikke blev misbrugt :)
Jeg forstår ihvertfald ikke folk tør give deres PSN/XBL info væk til folk de ikke kender for at spare et par kroner eller få andre til at give en flere gamer points på XBL.
ChronoChronoSkrevet 28/03-08 12:12 
Du skal jo bare ændre koden mens jeg låner din account :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 28/03-08 12:11 
Det er fandme uhyggeligt :-( Håber ikke vi bliver ramt af det.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 12:09 
Game sharing er også en "god" måde at lække den slags oplysninger?

Personligt ville jeg aldrig give mit PSN login e-mail og kodeord væk...
ChronoChronoSkrevet 28/03-08 12:07 
Man kan også fjerne sine kortoplysninger fra sin account når man ikke bruger dem. Det gør jeg fordi andre også bruger min account.

Er der egentlig nogle her som vil bytte PSN-spil? Hvis man deler sin account med en anden kan spillene nemlig downloades til flere maskiner. Det er sikkert ikke helt efter hensigten, men så kan de jo bare fjerne muligheden :)

Jeg har PixelJunk Monsters og Super Stardust HD. Begge kan downloades to gange endnu.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 28/03-08 11:53, rettet 28/03-08 11:59 
While the store saves credit card numbers, it does not display the full number to the user, so thieves would be unable to swipe credit card information for use elsewhere.

Nok ikke SÅ slemt alligevel - men måske en god idé at skifte password... just in case ;)

Skete der egentligt ikke noget lign. for Xbox Live?

EDIT: Jeg huskede forkert - det var vist kun et rygte:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6477155.stm
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/03-08 11:46 
Så skete det u-ske-elige :-) (1-0 til Xbox Live)

Playstation Network hacked - credit card fraud coming right up
371 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig