X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Godt nyt fra postdanmark (døgnpost)


Svar
dRxLdRxLSkrevet 27/03-08 04:42 
Ser ud til post-dk har oppet sig og fundet på noget snedigt for alle parter. De slipper for at køre ud med mine pakker og jeg slipper for at vente forgæves. I stedet for at få pakken sendt til min hjemmeadresse kan jeg få den sendt til nærmeste døgnpost stander (200meter fra hvor jeg bor). Når den så ankommer får jeg en sms med en kode jeg skal indtaste i døgnpost automaten for at få udleveret min pakke. I beskrivelsen skriver postdk at de regner med at jeg kan spare ca. 1 døgn i forsendelsestid. Ikke dårligt =)
Indtil videre er det hvist kun en københavner ting, men mon ikke det breder sig?

Læs mere og tilmeld dig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 27/03-08 08:16 
Det er fint nok men jeg er nu en smule skeptisk hvad sikkerhed angår. Jeg mener nu at levende mennesker udfører den bedste service, men vi får at se. Jeg skal ihvertfald ikke købe noget ind omkring nytår.... ;-) Boooom!!! Farvel Radiant Silvergun.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 27/03-08 08:38 
dRxL>
Ser ud til post-dk har oppet sig...

Allerede her er jeg skeptisk ;)
SumezSumezSkrevet 27/03-08 09:10 
Hvis de så rent faktisk gad levere mine pakker, ville det være fint...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/03-08 10:53 
Jeg prøver ihvertfald at tilmelde mig til det... Så må vi se. Det er også kun godt 200 meter for mig at hente min post så og med mine skiftende arbejdstider kan jeg ikke altid være hjemme eller også ligger jeg og sover når de prøver at aflevere noget.
SumezSumezSkrevet 27/03-08 11:17 
Efter de har skiftet mit "postkontor" til en lille bod i en Super Best 3 kilometer væk, der lukker kl 17, er det faktisk slet ikke muligt for mig at hente min post længere, da jeg først er hjemme fra arbejde ved 17-tiden, så jeg håber da det er noget jeg kan gøre brug af..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
salsalSkrevet 27/03-08 11:25 
Det er en fin idé med døgnboksen. Koster det ekstra? Det må det næsten gøre. Ellers er det da lidt plat, at man bliver forfordelt, hvis man bor i fx Varde. Har man ikke krav på samme service, når man bruger det samme beløb på frimærker?

(Det er lidt kliché at brokke sig over Postdk, men det bliver mere og mere nødvendigt. Fra en af mine postarbejdende venner har jeg hørt, at Postdk har lavet nogle omlægninger, der gør, at postbudene nu skal nå op til 50% mere samtidig med, at de får flere arbejdsopgaver i forbindelse med opsortering af posten om morgenen. Jeg ved ikke lige helt, hvem der har fået den hjerneblødning, men I skal ikke regne med, at det bliver bedre lige med det samme. Min ven har stort set hver dag minimum to overarbejdstimer. På den anden side sparer Postdk millioner af kroner. Dem kan de ansatte jo passende [og forgæves] glæde sig til at få udbetalt som bonus ved juletid.)
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
nerosnerosSkrevet 27/03-08 14:15, rettet 27/03-08 17:15 
Det eneste jeg har at sige om postdk er at deres service nogen gange er så dårlig at man skulle tro vi boede i en landsby ude i ørkenen hvor post kommer engang imellem hver måned. F.eks idag har posten valgt ikke at komme forbi mit hus. Hvorfor?

Det tager også 2 dage at få post fra Sønderjylland til København. Hvorfor?

Klaphatte!
Bashful Neophyte
scavengerscavengerSkrevet 27/03-08 16:09 
Priserne fejler til gengæld ikke noget. Jeg skulle sende 2,3 kg. pakke til Norge, pris 204 kr. Så er det sgu lige før at en byttehandel ikke engang kan betale sig :(
Nemo me impune lacessit
3of193of19Skrevet 27/03-08 17:04 
"Hvis du bor eller arbejder omkring postnummer 2100, 2200, 2400 eller 2500".
meh 2300 KBH S FTL :(
TheDukeTheDukeSkrevet 27/03-08 17:30 
Sumez>
Efter de har skiftet mit "postkontor" til en lille bod i en Super Best 3 kilometer væk, der lukker kl 17, er det faktisk slet ikke muligt for mig at hente min post længere, da jeg først er hjemme fra arbejde ved 17-tiden, så jeg håber da det er noget jeg kan gøre brug af..

Mit "poskontor" ligger i et hjørne hos en araberkøbmand :P
dRxLdRxLSkrevet 27/03-08 18:34 
Hauke: Arbejder du ikke inde omkring centrum? Sådan som jeg forstår det kan man frit vælge hvilken døgnpost maskine man får tingene sendt til. I adressen angiver nemlig både døgnkortmaskinens nummer og kontonummeret på den konto der skal kunne hente pakken.
Her er f.eks. min døgnpostadresse på Nørrebro:

Døgnpost 108, ID: 20725765
2200 Nørrebro

Men i udgangspunktet havde tilmeldingssystemet anbefalet mig en anden døgnpost maskine.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/03-08 18:51 
Jeg synes heller ikke ligefrem Post DK gør det nemt for sig selv. Feks. giver det absolut ingen mening for mig, når jeg skal vælge forsendelsesmetode i en internetbutik og opdager, at "forsendelse uden omdeling" koster dobbelt så meget som "forsendelse med omdeling". WTF! Jeg kan vælge at spare Post DK for besværet med at skulle slæbe pakke ud til min adresse, konstatere at jeg ikke er hjemme og derefter slæbe pakken hjem til posthuset igen i stedet for bare at stikke mig sedlen med det samme. Og det skal jeg betale dobbelt for?!
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 28/03-08 01:51 
Daniel:
Har skiftet job og er ude i lufthavnen nu, så der er der heller ingen boks.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 28/03-08 10:13 
3of19>
"Hvis du bor eller arbejder omkring postnummer 2100, 2200, 2400 eller 2500".
meh 2300 KBH S FTL :(

HØRT!!
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/08-08 14:16 
Allright. Jeg har nu brugt døgnposten i noget tid og er blevet rigtig glad for den. Systemet med at man får SMS'er fungere rigtig hvis man er på farten da man så lige kan smutte forbi posthuset på vej hjem for at hente pakken. Den eneste lille bet der har været indtil videre er at Getmore sender følgesedler i et brev for sig som nogen gange kommer et par dage efter selve parken... Det vil sige at man får en SMS om at man har en ny pakke i døgnposten og når man så kommer ned for at hente den ligger der bare et kedeligt brev til én i boksen.
BeanoBeanoSkrevet 05/09-08 10:23 
Døgnposten udvides til hele landet :)

"Postpakker skal trækkes i automater"
dpldplSkrevet 05/09-08 13:16 
Nice håber kommer en nogenlunde tæt på min by!!!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/09-08 22:03 
Det lyder helt fantastisk. Godt at se at der sker noget hos PostDK. Det er helt sikkert noget jeg vil benytte, når det kommer til Odense.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/05-10 20:53 
CRAP-SERVICE, når skidtet er fucket op! Nr. 4902 er blevet udsat for hærværk her i weekenden. Den trykfølsomme skærm er totalsmadret. Når den slags sker, burde der vel være et alternativ til at kunne åbne pakkerummet, fx gennem Døgnpostens kundeservice med fjernåbning og/eller ved at indtaste PIN-koder på tastaturet, der virkede intakt?!

Ifølge kundeservice, som jeg kom overraskende hurtigt igennem til, skal folk nu vente på, at pakkerne flyttes til et postkontor i næste uge.

Så, det tyder på, at min Wii Zapper skal ligge dér til i hvert fald tirsdag, fordi indavlede hulemænd/fuckhatte af nogen forbandede fatsvage individer har voldtaget Døgnposten. :(

Havde nu på fornemmelsen, at den slags ville ske før eller senere...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
Soren47Soren47Skrevet 09/09-15 11:10 
Hvor meget har i brugt pakkeboksen?
Jeg har nemlig et spørgsmål:
Hvis jeg, når jeg handler på nettet, skriver mit Pakkeboks Id.nr som navn og en pakkeboks nummer som adresse og samtidig vælger at det skal være uden omdeling - Kommer pakken så til Pakkeboksen eller er der lige stor sandsynlighed for om den sendes til et posthus eller en pakkeboks?
Eller er det kun med omdeling at den bliver sendt til pakkeboksen med sikkerhed - og så må de på må og få vælge om den skal sendes til et posthus eller en pakkeboks, når det er uden omdeling?

Og kan man egentlig godt afsende pakke med gporto i dem?
millenniummillenniumSkrevet 09/09-15 12:42 
Jeg har brugt pakkeboksen ret meget, men det er f.eks. lidt besværligt hvis man ikke ved om større kuverter er så store at de ikke kan komme ind i brevsprækken, og så alligevel lander i posthuset.

Har også været ude for at pakker var for store til selv døgnboksens største bokse, og så blev det alligevel omdirigeret til posthuset.

Gporto ved jeg ikke om det kan hentes i døgnboks (sikkert ikke), men under alle omstændigheder er det fedt at kunne hente sin pakke kl. 21, kun 5 minutter væk fra ens bopæl, fremfor at trække et nummer i posthusets åbningstid.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig